Skocz do zawartości

Mała wolnossąca benzyna jako holownik – Suzuki S-Cross


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

OK, dzieki.

Czyli z max DMC auta ma 1500 DMC przyczepy.

W sumie to nie głupie (francuskie chyba wyłącznie) rozwiązanie z tym ograniczeniem DMC zestawu, ale jednoczesnie umożliwienie wiekszego DMC przyczepy.  Daje to większą elastyczność w doborze przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 441
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

11 minut temu, golob napisał:

OK, dzieki.

Czyli z max DMC auta ma 1500 DMC przyczepy.

W sumie to nie głupie (francuskie chyba wyłącznie) rozwiązanie z tym ograniczeniem DMC zestawu, ale jednoczesnie umożliwienie wiekszego DMC przyczepy.  Daje to większą elastyczność w doborze przyczep.

Tak, nawet z przelicznika 1,33 wychodzi niecałe 1600. I tak myślę, że dla tego auta i tego silnika to do przyzwoitej i bezpiecznej jazdy te 1500 kg realnej wagi to i tak byłby max. Ale tak czy inaczej wolę takie auto z większym DMC zestawu i dużym DMC samego auta, i z zapasem sporym niż na styk. 1300 kg się tym ciąga bardzo dobrze, nawet pod górę idzie tym sprawnie jechać i wyprzedzać :) W porównaniu do poprzedniego silnika (też 1.6) w Citroenie czuć wyraźną różnicę na korzyść jednostki w Renault. No ale więcej KM bo 110 vs 130 i sporo większy moment bo chyba 240 Nm vs 320 Nm.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając mniej czy bardziej durne przepisy lub mniej czy bardziej wydumane teoretyczne teorie to wg mojego doświadczenia granicą relatywnego bezpieczeństwa i w miarę komfortu-  najbezpieczniejsza wartość/relacja   wagowa (górny pułap) jest wtedy gdy masa rzeczywista ppy nie przekracza 2/3 masy rzeczywistej holownika.

 

 

Wg mojej teorii (to tylko moje zdanie) taki układ mam teraz. Holownik załadowany z 4-ma osobami na pokładzie to waga rzeczywista około 2600/2700 (zależy ile jest paliwa) a przyczepa ma masę rzeczywistą około 1700/1800 (tu zależy od lodówki i wody czystej)

Miałem kiedyś stosunek 1/1 i powiem szczerze ....dusza na karku non-stop. Dziwi mnie ,że niektórzy producenci dopuszczają układ : holownik3000 a ppa 3500.

Technicznie ...powoli jeżdżąc poradzi  , zapewne i więcej ale jak już chodzi o normalne drogowe cywilne użytkowanie to jest non-stop walka z myślami.

Komfortu  "urlopowego" zero.

Jacek - dobrze dedukujesz. Popieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, jacek00 napisał:

W porównaniu do poprzedniego silnika (też 1.6) w Citroenie czuć wyraźną różnicę na korzyść jednostki w Renault. No ale więcej KM bo 110 vs 130 i sporo większy moment bo chyba 240 Nm vs 320 Nm.

Tak na marginesie juz, to teraz Renault (chyba razem z Nissanem) wprowadzają nowy silnik 1.7dCi 150KM, najpierw chyba w Kadjarze (to i pewnie w QQ sie pojawi). Nie wiem czy to ewolucja 1.6 bo internety piszą że to całkowicie nowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zulos - MW holownika to 2151 wg papierów. Ale to liczba tylko teoretyczna/startowa a potem jest już tylko więcej - pasażerowie i bagaże - kilogramy nigdy nie są realnie w okolicach MW jak już jedzie. 

Zawsze pod 2400/2500 a w tym roku doszła nowa zabawka czyli extra prawie 200 kg tj ponton , silnik i cały szpej do zabawki.

Myślę ,że na wadze realnej holownika dotykam DMC czyli okolice 2765.

Przyczepa zaś waży coś około 1500 ale zawsze jest załadowana do max DMC 1700 a czasami lekko ponad. ... tylko lekko ponad  - zaznaczam !!

W tym układzie mam DMC zestawu 4465 jest wykorzystane na maxa ... i jak przytyję ...to kicha ....:mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Jarosław69 napisał:

Pomijając mniej czy bardziej durne przepisy lub mniej czy bardziej wydumane teoretyczne teorie to wg mojego doświadczenia granicą relatywnego bezpieczeństwa i w miarę komfortu-  najbezpieczniejsza wartość/relacja   wagowa (górny pułap) jest wtedy gdy masa rzeczywista ppy nie przekracza 2/3 masy rzeczywistej holownika.

Miałem kiedyś stosunek 1/1 i powiem szczerze ....dusza na karku non-stop.

Myślę, że to jest szalenie rozsądna reguła. Idąc tym tropem ten mój nieszczęsny S-Cross zaladowany będzie ważył ok. 1620 kg, natomiast moja cepka w tym roku ważyła do jazdy ciut poniżej 1100 kg. Czyli prawie idealnie by się spinało. Oczywiście jak dołożę mover/aku/solary to już będzie mniej różowo, ale wciąż ok.

1 minutę temu, Jarosław69 napisał:

 

W tym układzie mam DMC zestawu 4465 jest wykorzystane na maxa ... i jak przytyję ...to kicha ....:mlot:

Czyli jak rozumiem browar już zostaje w domu?;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na styk będzie dobrze wg mnie.  A potem pozostaje tylko dozowanie stopnia ostrożności w zależności od sytuacji na drodze i rejonie w jakim się jest.

Jak przyjdą góry albo nagła Bora w Cro...to nie takie maszyny  opierało o barierki... :ok:

Edytowane przez Jarosław69
albo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku doświadczyłem takiej "bory" jadąc autostradą z Popradu do Ruzemberoka. Cały czas spięty na maxa. A z kolei na motorze na autostradzie między Splitem a Zadarem, podmuchy przerzucały mnie o jakieś 1,5 m w bok.

Tylko tego się boję - stabilności zestawu przy mocnych podmuchach na autostradzie. Ale czy te 200+ kg Kumkwata zrobiłoby aż taka różnice?

Górek się nie boję - ten wolnossący 1,6 haratał pod 19% bez zadyszki, a tu będzie duża różnica na +.

Wydaje mi się, że konkluzja jest taka: do aktualnej cepki S-Cross jest wystarczający, choć Kumkwat byłby jednak lepszy. Myśląc zaś przyszłościowo, powinienem brać zdecydowanie Kumkwata...

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jarosław69 napisał:

Pomijając mniej czy bardziej durne przepisy lub mniej czy bardziej wydumane teoretyczne teorie to wg mojego doświadczenia granicą relatywnego bezpieczeństwa i w miarę komfortu-  najbezpieczniejsza wartość/relacja   wagowa (górny pułap) jest wtedy gdy masa rzeczywista ppy nie przekracza 2/3 masy rzeczywistej holownika.

 

 

Wg mojej teorii (to tylko moje zdanie) taki układ mam teraz. Holownik załadowany z 4-ma osobami na pokładzie to waga rzeczywista około 2600/2700 (zależy ile jest paliwa) a przyczepa ma masę rzeczywistą około 1700/1800 (tu zależy od lodówki i wody czystej)

Miałem kiedyś stosunek 1/1 i powiem szczerze ....dusza na karku non-stop. Dziwi mnie ,że niektórzy producenci dopuszczają układ : holownik3000 a ppa 3500.

Technicznie ...powoli jeżdżąc poradzi  , zapewne i więcej ale jak już chodzi o normalne drogowe cywilne użytkowanie to jest non-stop walka z myślami.

Komfortu  "urlopowego" zero.

Jacek - dobrze dedukujesz. Popieram.

teoria jest dość dobra tylko przy naszych ogonach 1700kg nie jest tak łatwo o taki samochód. U mnie stosunek wagi rzeczywistej to ok 2000-2100 w stosunku do cepy 1700kg. Nie mam z tym problemu, nie jadę w stresie. Myślę, że ważny jest rodzaj auta i jego rozstaw osi, stabilność układu kierowniczego itd. Osobiście wolałbym mieć większe i cięższe auto, ale w przypadku smaxa, jest on wystarczający. Na haku 1800, także jedzie na styk możliwości.

teoretycznie niewiele mi brakuje do stosunku 1:1, a jadę komfortowo.

Zasadnicze pytanie do kolegi Zulos - czy jeździłeś autem z tym silnikiem i znasz jego realne spalanie w mieście ? Jesteś gotowy na wynik 10.0l / 100km ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak mój ojciec  napalony był na Qashqaia, wsiadł przejechać się i stwierdził że maluchem już się najeździł (taki ciasny)

 

Mowa o jedynce po lifcie

Edytowane przez wilk435 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.