Skocz do zawartości

Mała wolnossąca benzyna jako holownik – Suzuki S-Cross


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.07.2019 o 12:06, Zulos napisał:

No różnica z turbiną jest olbrzymia - ja ten rok identyczną trasę zrobiłem nowym z turbiną z przyczepą o 80 kg cięższą (mover, aku, solar, przedsionek, grill...), a odczucia z jazdy - w stosunku do starego wolnossaka - miałem takie, jak bym miał o połowę lżejszą cepkę. Całkiem spory i długi podjazd na Donovaly od Bańskiej Bystrzycy przyspieszał żwawo na trójce domagając się co chwilę czwórki.

Ma pytanie jak się sprawuje 1,4 T AT 4x4 z przyczepą (coś się dziej ze skrzynią silnikiem ) sam posiadam vitarę z 1,4 t AT, 4x4 i rozważam zakup do niej przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 441
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

To mój drugi sezon z tym silnikiem w S-Crossie. Ciągnę cepkę o realnej masie ok. 1200 kg.

W tym roku w zasadzie cały czas jeździłem na manualu na manetkach. Tzn. na płaskiej autostradzie, bez wiatru można spokojnie jechać na automacie. Ale jak dochodzą górki czy wiatr to już automat potrafi mieszać i wygodniej nawet jest na manualu, skoro manetki ma się pod ręką. To nawet jest jakaś rozrywka w trakcie jazdy;) Zresztą producent w instrukcji wyraźnie pisze, że z przyczepą w górach należy jeździć na manualu.

W tym roku nie mierzyłem temperatury oleju w skrzyni, ale w zeszłym w najgorszym razie (ciężki podjazd) chwilowo przekroczyła 110 s. i osiągnęła max. 111.

Co do jazdy to silnik bez problemu daje radę - pod górę spokojnie przyspiesza z odpowiednią redukcją (ale bez przesady - nie trzeba być skazanym na wycie silnika na bardzo wysokich obrotach).

Spalanie poza autostradami w terenie nie za górzystym da się osiągnąć poniżej 10, w terenie górskim do 11.

Autostrady - w optymalnych warunkach (płasko, brak wiatru z przodu lub z boku, jazda za TIRem) można zejść poniżej 11, choć bardzo trudno. Autostrada górzysta, albo ciężki wiatr to już zużycie rośnie do 13 litrów. Moja prędkość autostradowa to 90+;)

Generalnie średnia z całej jazdy - poza autostradami 9,5-11 l, autostrady 11,5-12 l.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za informacje, od roku użytkuje Vitarę z takim samym napędem i moim zdaniem silnik sprawia zdecydowanie lepsze wrażenie niż na papierze. Wydaje się że vitara ma ten sam napęd co s-cross . Sprawdzałeś  jak jest temp oleju w skrzyni przy jeździe solo autostradą ?

Myślę o jakieś małej przyczepie dla 2 osób , 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wydech napisał:

Sprawdzałeś  jak jest temp oleju w skrzyni przy jeździe solo autostradą ?

Myślę o jakieś małej przyczepie dla 2 osób , 

 

A widzisz - solo nie sprawdzałem... Muszę to zrobić na wyjeździe nad nasze morze tym razem i bez cepki. Teraz z cepką też nie sprawdzałem bo coś pokićkałem i nie chciał mi się łączyć telefon.

Z cepką na autostradzie temp. była w granicach 100, a przekraczała nieco na podjazdach.

S-Cross ma DMC cepki max. 1200, więc podejrzewam, że Vitara też. Każda mniejsza oczywiście będzie jeszcze lepsza, ale nawet 1200 kg daje radę bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitara też ma DMC max 1200 KG. Wydaje mi się ze Vitara ma chłodnice oleju skrzyni biegów , s-cross zapewne też
czytałem Twoje perypetię związane ze zmianą holownika i zgadzam się nissan jest ciasny kona to samo.

  Przed Vitarę miałem H-Rv 1,6 124 KM 4x4 ( wolnossąca ) różnica w mocy to raptem 16 KM a wrażenia z jazdy kosmos 

Edytowane przez wydech (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S-Cross też ma dodatkową chłodnicę oleju skrzyni.

No podobnie kosmiczna jest różnica między poprzednim wolnossącym 1.6 120 KM Suzuki, a tym 1.4 140 KM. Tu chodzi oczywiście przede wszystkim o różnicę w momencie (co ma niezmiernie istotne znaczenie dla jazdy z cepką) i zakresie osiągania momentu i mocy przy turbo.

W trybie SPORT to już rakieta:D Co ciekawe w jakimś teście komuś tam wyszło, że w trybie sport przyspiesza znacznie szybciej niż podaje producent. Być może to co podaje producent jest w trybie AUTO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też widziałem te testy tylko z vitarą(1,4 AT Allgrip): na auto 10,2 na sporcie 8,31 .

normalnie używam auto, ale do szybkich manewrów przełączam na sport i pojawia się banan na twarzy i zdziwienie u innych kierowców ( jak wyprzedza ich kiosk na kołach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.