Skocz do zawartości

Mała wolnossąca benzyna jako holownik – Suzuki S-Cross


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Benior napisał:

Jak na razie nie planują 4x4, mają swój grip control. Też wolałbym 4x4 i dla tego patrzyłem na Karoq ale z 2 strony czy mi to 4x4 jest konieczne? 90-95% w roku użytkuje auto normalnie i może od 4 lat bym użył 2 razy 4x4. Przecież i tak nie będę wjeżdżał na piaszczyste plaże czy przedzierał się wąwozami po lasach. Obecnie mam 200Nm przy 4000 rpm. W citroenie 300Nm przy 1750 rpm.

No z tym "używaniem" 4x4 to jest naprawdę różnie. W moim przypadku ekstremalne warunki drogowe (tzn. ekstremalne dla napędu na 1 oś) zdarzają się też zaledwie kilka razy w roku. Ale mieszkam w górzystym terenie i podróżując na co dzień w zimie często gęsto czuję i widzę, jak napęd mi pomaga. Do tego dochodzą korzyści nie tylko w zimie, ale właśnie na kempingach, czy dojazdach do kempingów, gdzie na grząskim terenie, szutrowych podjazdach, itp. napęd 4x4 na prawdę się sprawdza.

Ja w Suzuki (poza oczywistymi niedoborami momentu i masy), mam opcję Lock, którą "spina" się napęd ze stałym rozłożeniem momentu na wszystkie koła. Oczywiście jest to blokada elektroniczna, nie mechaniczna, ale sprawdza się to w wielu sytuacjach.

Też niby nie mam podstaw do umierania za napęd 4x4, ale póki co nie ma opcji, żebym się przesiadł na jedną ośkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 441
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Każdemu według potrzeb. U nas jest dość płasko ale jak bym mieszkał w górach to nawet nie byłoby innej opcji. Miałem kilka samochodów z 4x4 i wiem co to potrafi. Jednak różnica w cenie jest znaczna bo w takim karoq 2,0tdi 4x4 dsg  do 1,6tdi dsg różnica 16500zł ale ponoć ten 1,6 z dsg ma słabą skrzynię więc musiałbym brać manual a to już różnica 24000zł. Jednak żona absolutnie nie chce manuala. Karoq ogólnie fajny samochód bardzo praktyczny tylko mnie jakoś nie porywa ale mimo wszystko chętnie bym go widział na podwórku. Z tych co rozważałem to chyba najrozsądniejsza opcja 2.0 tdi 4x4 7dsg 150KM z wyposażenia np. aktywny tempomat i dużo więcej. W Kia i Hyundai z 4x4 aktywny tempomat to najwyższe wyposażenie i cena baaaardzo odbiega os skody no i silnik 1,6.

Jedyną skodę jaką miałem to 120 i powiem szczerze, że naprawdę mocno poszli do przodu. Zupełnie nowa jakość. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Benior napisał:

Jednak różnica w cenie jest znaczna bo w takim karoq 2,0tdi 4x4 dsg  do 1,6tdi dsg różnica 16500zł ale ponoć ten 1,6 z dsg ma słabą skrzynię więc musiałbym brać manual a to już różnica 24000zł.

Karoq 1.6 TDI DSG miał dotychczas skrzynie DQ200, ale ponoć (nie ma na to twardych dowodów) z tych skrzyń mają się wycofywać.

Karoq 1.6TDI 115KM manual nie będzie miał homologacji do żadnej przyczepy, dziwne, ale tak ma być wg. oficjalnych zmian MY19 skody. Z DSG już będzie mógł ciągać. Za to Karoq 2.0 TDI 150KM 4x4 będzie miał podwyższoną homologację z 2000kg na 2100kg przyczepy.

W tej chwili cenniki ( i w sumie produkcja) nie uwzględniają wszystkich wersji silnikowych przez całe zamieszanie z nowymi homologacjami WLTP.

W Karoqu będzie tez 1.5 TSI 150KM 4x4 ale pod koniec roku (48tydzien).

Z ciekawych rzeczy do Octavii dali 2.0 TSI 190KM (320Nm), droższy od 1.5TSI 150KM o 6tys zł. Całkiem mocna benzyna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przynajmniej coś więcej wiemy. O tej skrzyni to już chyba pisał @Suzu4x4 aby jej nie brać pod uwagę. 

47 minut temu, golob napisał:

W Karoqu będzie tez 1.5 TSI 150KM 4x4 ale pod koniec roku (48tydzien).

 

Ciekawe jaka będzie cena i czy przypadkiem nie wyjdzie jak 2,0 TDI 150KM 4x4 od 123900zł. W skodzie na diesla sprzedawca proponował wyższy rabat jak na benzynę. Ateca 1,4 TSI 150KM 4x4 w cenniku od 116800zł a 1,5 pewnie będzie droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Benior napisał:

Ciekawe jaka będzie cena i czy przypadkiem nie wyjdzie jak 2,0 TDI 150KM 4x4 od 123900zł

Cennikowo na pewno nie będzie cena jak TDI, będzie ok. 10-12tys taniej, patrząc jak to dotychczas było na przykładzie Octavii/Kodiaqa/Superba.

W praktyce faktycznie teraz na TDI sa rabaty, ale 1.5 TSI 4x4 i tak jeszcze nie ma produkcji, wiec bedzie pozniej, a pozniej nie wiadomo jak z rabatami na TDI.

6 minut temu, Benior napisał:

a 1,5 pewnie będzie droższy.

raczej kosmetycznie drozszy (bo wszystko podrozalo w RM2019)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to coraz gorzej, ze względu na podwyżki samochodów na rok 2019. Byłem w ostatnich tygodniach w kilku salonach, są marki gdzie nie da się już zamówić samochodu na rok przyszły, gdyż ceny zostaną ustalone w drugiej połowie listopada. Podwyżki mogą przekroczyć 5%. Dodajmy do tego obcięcie odpisów podatkowych i okaże się, że samochód kupiony za 4 miesiące wyjdzie nas 20-30% drożej.

Dla mnie sprawa jest prosta, trzeba postarać się o zakup w tym roku. Dziś miałem telefon, że za miesiąc rusza wyprzedaż rocznika i już dziś przyślą mi ofertę na samochody dostępne, a cena będzie wyprzedażowa w październiku.

Zobaczcie też na otomoto jak mało jest samochodów wystawionych na sprzedaż jako nowe stojące na placu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, dudek_t napisał:

To co bierzesz na tapetę?

nie ten temat. Na dziś nie stać mnie na multivana. Może za 5 lat. Teraz rozmiarem i ceną kusi Kia Sorento, resztą tiguan Allspace. Tylko to porównanie przyśpieszenia do setki 10,5 kontra 6,7 mocno mnie odpycha od Kia. Jechałem, samochód bardzo fajny, tylko najwyższa wersja GTline, min z nivomatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze Hyundaiem Santa Fe się przejedź. Krótko mówiąc przesiadka z minivanów na SUVa... jestem bardzo ciekaw co wybierzesz. Nie ulega jednak wątpliwość że każdy z nich sprawdzi się świetnie w roli holownika. W życiu nie dopłacałbym do osiągów w Tiguanie, lepiej kupić inne auto do zabawy za ułamek różnicy w cenie. Co innego żeby to było 3.0 V6 ale przy 2.0 bi turbo... no nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, dudek_t napisał:

To jeszcze Hyundaiem Santa Fe się przejedź. Krótko mówiąc przesiadka z minivanów na SUVa... jestem bardzo ciekaw co wybierzesz. Nie ulega jednak wątpliwość że każdy z nich sprawdzi się świetnie w roli holownika. W życiu nie dopłacałbym do osiągów w Tiguanie, lepiej kupić inne auto do zabawy za ułamek różnicy w cenie. Co innego żeby to było 3.0 V6 ale przy 2.0 bi turbo... no nie.

Mnie interesują systemy bezpieczeństwa, hyundai będzie ponad 20.000zł droższy od Kia i nic specjalnego nie da, może 10% atrakcyjniejszy z zewnątrz. Kia z wyprzedaży rocznika kontra Tiguan- różnica będzie mniejsza niż 10.000zł. Przy odsprzedaży będzie pewnie znacząco. Nie mam też pewności, czy systemy bezpieczeństwa w Kia są już dopracowane. Trzeciego auta nie będzie, musi być jakiś kompromis.

Tiguan jest ok 50-70kg lżejszy, więc wielkiej różnicy w holowaniu nie będzie, zaufanie do silnika mimo wszystko bardziej mam w VW.

Aha - możliwe, że dalej nic nie kupię i oleje system. Mówimy o kwocie rzędu 190.000 brutto. W ostateczności te 40tyś nie odpiszę od przychodu :(

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Zulos napisał:

No masz - a ja się stresuję z o połowę mniejszym budżetem;-)

Ale samochód (choć nie do końca taki jak bym chciał) póki co zarezerwowany z produkcji październikowej na przełom X/XI...

No to co zarezerwowałeś? Być może nie doczytałem.

Godzinę temu, maarec napisał:

Aha - możliwe, że dalej nic nie kupię i oleje system.

Jest to jakiś sposób. Też mi przeszła taka myśl bo w końcu jest czym holować i hyundai zostanie na dużo dłużej jak planowałem. Może przyjdzie ktoś mądrzejszy i wszystko odmieni a może jak się skończy zawierucha i firmy leasingowe okrzepną to będziemy jeździli np. na blachach Czeskich? 

Był dzisiaj u mnie dealer BMW i mówił, że szukają jakiegoś rozwiązania problemu. Dla nich to duży problem bo w końcu sprzedają drogie auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Benior napisał:

No to co zarezerwowałeś? Być może nie doczytałem.

Jest to jakiś sposób. Też mi przeszła taka myśl bo w końcu jest czym holować i hyundai zostanie na dużo dłużej jak planowałem. Może przyjdzie ktoś mądrzejszy i wszystko odmieni a może jak się skończy zawierucha i firmy leasingowe okrzepną to będziemy jeździli np. na blachach Czeskich? 

Był dzisiaj u mnie dealer BMW i mówił, że szukają jakiegoś rozwiązania problemu. Dla nich to duży problem bo w końcu sprzedają drogie auta. 

dokładnie, pojawi się gigantyczny problem sprzedaży samochodów premium. Właściciele firm potrafią liczyć swoją kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.