Skocz do zawartości

Pierwszy nabytek - Knaus Sport 500 QDK 2015 r.


borek6

Rekomendowane odpowiedzi

W Twoim Knausie na pewno jest tylko jeden zbiornik wody, wspólnej dla kuchni, WC i prysznica.

Jeśli nie wierzysz, to co za problem zasięgnąć wiedzy u źródła, czyli telefon do Wrocławia do dilera Knausa (Pro Camp) i się dowiesz.

Nie chodzi o to że nie wierzę bo tak właśnie mi się wydawało z tym zbiornikiem tylko zastanawiałem się czy jest tam może jakiś mały zbiornik podobnie jak w domowej toalecie, z którego spłukuje się woda. Ale rozumiem że idzie ona za pomocą pompki bezpośrednio z głównego zbiornika, czyli na zdrowy rozum mogę używać tylko tabletek które wrzucam w muszlę / kasetę, czy tak?

Edytowane przez borek6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 372
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W Twoim Knausie na pewno jest tylko jeden zbiornik wody, wspólnej dla kuchni, WC i prysznica.

Jeśli nie wierzysz, to co za problem zasięgnąć wiedzy u źródła, czyli telefon do Wrocławia do dilera Knausa (Pro Camp) i się dowiesz.

Wiem,że trochę nie w temacie,ale mi do dealera,który sprzedał mi przyczepę nawet nie chce się wykonać telefonu (a nie była tania).Ale to jest chyba tak,jak handlarze używkami,urastają do miana dealerów i zatrzymują się na poziomie tamtych czasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do ProCamp z pytaniem o zwiększenie DMC do 1400 kg (teraz mam tylko 170 kg wolnej wagi na załadowanie przyczepy) i krzyknęli między 500 a 700 zł za taką usługę ze wspomnieniem że i tak muszą napisać do fabryki.... więc po doczytaniu forum sam do nich napisałem że chciałbym zwiększyć, i podobno idzie to załatwi bez kosztów...czekam za odpowiedzią, więc wychodzi że ewidentnie chcieli zarobić... no ale taka rola autoryzowanego dealera 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożnie z tym DMC...

 

1. masz do wymiany oś jeżeli jest 1300kg.. (a takie wkładają fabrycznie) - patrząc po felgach (4otwory)

2. stabilizatator masz AKS 1300 - czyli też do 1300kg

3. homologacja na nową oś..

 

wiec nie tak tylko papierek.

 

1. Nowa oś 1400-1500kg 

2. Nowe felgi 

3. nowy stabilizator..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożnie z tym DMC...

 

1. masz do wymiany oś jeżeli jest 1300kg.. (a takie wkładają fabrycznie) - patrząc po felgach (4otwory)

2. stabilizatator masz AKS 1300 - czyli też do 1300kg

3. homologacja na nową oś..

 

wiec nie tak tylko papierek.

 

1. Nowa oś 1400-1500kg

2. Nowe felgi

3. nowy stabilizator..

Nie ma możliwości zwiększyć DMC kiedy wymaga to zmian konstrukcyjnych w pojeździe

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo dokładniej: Nie w naszym kraju.

Nie wiem jak w innych, pewnie jest to podobnie uwarunkowane. W naszym jest to niemożliwe. Zabrania tego rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów

stosowanych przy tych badaniach.

 

Załącznik nr 4 art. 3.2:

W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożnie z tym DMC...

 

1. masz do wymiany oś jeżeli jest 1300kg.. (a takie wkładają fabrycznie) - patrząc po felgach (4otwory)

2. stabilizatator masz AKS 1300 - czyli też do 1300kg

3. homologacja na nową oś..

 

wiec nie tak tylko papierek.

 

1. Nowa oś 1400-1500kg 

2. Nowe felgi 

3. nowy stabilizator..

1- w nowszych typach osie AL-KO mają  1350 kg

2- AKS 1300  jest przewidziany do 1350 kg   

 

Amortyzatory też mamy w odpowiednich parametrach ,które dobieramy do DMC 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- w nowszych typach osie AL-KO mają  1350 kg

2- AKS 1300  jest przewidziany do 1350 kg   

 

Amortyzatory też mamy w odpowiednich parametrach ,które dobieramy do DMC 

Amorki to raczej są z ośką montowane.. nie spotkałem się aby 2010r. wychodziły bez.

Jak juz tak dokładnych cyferek się trzymamy to 1360kg... :D bo tak jest katalogowo..  :yay:  :yay:

 

nowsze osie?? ale 2015??? to juz 3 lata...  :hmm:  :hmm:  :hmm: dla techniki to jakaś H2...

Ja zamawiając swoją chciałem aby była z 1400kg DMC a ośkę mam 1500kg. no i doszedł nowszy stabilizator i większe felgi... (wszystko w cenie po negocjacjach)

 

Rozpoczął bym temat zmiany o ile jak koledzy wspomnieli od przepisów prawa (choć teraz prawa i sprawiedliwości nie ma :fuck: )  przede wszystkim od ramy, ośki i pozostałych elementów konstrukcyjnych.. :)  To co w ProCampie mówią to za drugi dzień dostają amnezji i nikt o niczym nie wie... ostrożność wskazana.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie masz ponad 200kg do dyspozycji. Zresztą większość przyczep tyle ma a im większa przyczepa tym zapas mniejszy :D Jak coś wkładaj co się da do auta.

Edytowane przez Voku (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki to raczej są z ośką montowane.. nie spotkałem się aby 2010r. wychodziły bez.

Jak juz tak dokładnych cyferek się trzymamy to 1360kg... :D bo tak jest katalogowo.. :yay::yay:

 

nowsze osie?? ale 2015??? to juz 3 lata... :hmm::hmm::hmm: dla techniki to jakaś H2...

Ja zamawiając swoją chciałem aby była z 1400kg DMC a ośkę mam 1500kg. no i doszedł nowszy stabilizator i większe felgi... (wszystko w cenie po negocjacjach)

 

Rozpoczął bym temat zmiany o ile jak koledzy wspomnieli od przepisów prawa (choć teraz prawa i sprawiedliwości nie ma :fuck: ) przede wszystkim od ramy, ośki i pozostałych elementów konstrukcyjnych.. :) To co w ProCampie mówią to za drugi dzień dostają amnezji i nikt o niczym nie wie... ostrożność wskazana.. :)

Dlatego lepiej napisać bezpośrednio do Knausa i niech sprawdzą po VIN do jakiego DMC jest homologowany konkretny model. Wtedy będzie jasne do ilu i czy w ogóle można podnieść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożnie z tym DMC...

 

1. masz do wymiany oś jeżeli jest 1300kg.. (a takie wkładają fabrycznie) - patrząc po felgach (4otwory)

2. stabilizatator masz AKS 1300 - czyli też do 1300kg

3. homologacja na nową oś..

 

wiec nie tak tylko papierek.

 

1. Nowa oś 1400-1500kg

2. Nowe felgi

3. nowy stabilizator..

Odpisali, mieliście rację, ośka jest do 1300 kg więc nie ma mowy o zwiększeniu DMC. A ja się zastanawiałem dlaczego niektóre sporty mają 4 śruby, a niektóre 5. Teraz już wiem od czego to zależy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpisali, mieliście rację, ośka jest do 1300 kg więc nie ma mowy o zwiększeniu DMC. A ja się zastanawiałem dlaczego niektóre sporty mają 4 śruby, a niektóre 5. Teraz już wiem od czego to zależy

I to nazywa się zonk. Zamawiając cepe najpierw pytałem czy dmc 1500 czy 1700 z możliwością obniżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.