Skocz do zawartości

Holownik dylemat: Ford, Citroen, Renault ??? a może inny ???


Igor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 619
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

I jeden z ostatnich klasycznych automatów.

Ponoć to rekord sprzedaży w Australii w tej klasie, tyle że tam jest duża benzyna. Wg mnie auto bardzo ciekawe.

Napęd na tył, rama, automat, reduktor, sporą masa, spory uciąg, 7 miejsc, normalny rozmiar kół, duża przestrzeń...tylko ta głupia dwuczłonowa nazwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto mnie urzekło.

 

na tle konkurencji cenowo wygląda super:

https://www.samar.pl/__/52/52.t/1/Por-wnywarka-samochod-w.html?52.c=0,620880&52.c=0,561446&52.c=0,515659&52.c=0,583739

 

jedyna wada a moze i zaleta dla zwykłego Kowalskiego takiego jak ja ze ceny uzywanych spadają na łeb na szyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że jest taki lekki, za małe DMC do cięższej przyczepy (2200kg) wg. polskich przepisów :(

 

EDIT: skrzynia biegów tez mercedes

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_7G-Tronic_transmission

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że niektórym z Was zakręcił w głowach ten nowy Rexton, :slina:  a z treści postów wynika, że głównie z silnikiem diesla.
Czy aby słusznie. Jeśli już, to chyba benzyna byłaby rozsądniejszym wyborem, zresztą, nie tylko w przypadku Rexton'a. :hmm:
Wiem, wiem, jako holownik lepiej byłoby mieć z dieslem, również z uwagi na koszt paliwa, ale ...
Przypuszczam, że w omawianej tu konfiguracji, nikt nie zdecyduje się na kupno "dzisiaj".
Może za rok, dwa, trzy, tylko czy będzie to miało wtedy sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że niektórym z Was zakręcił w głowach ten nowy Rexton, :slina: a z treści postów wynika, że głównie z silnikiem diesla.

Czy aby słusznie. Jeśli już, to chyba benzyna byłaby rozsądniejszym wyborem, zresztą, nie tylko w przypadku Rexton'a. :hmm:

Wiem, wiem, jako holownik lepiej byłoby mieć z dieslem, również z uwagi na koszt paliwa, ale ...

Przypuszczam, że w omawianej tu konfiguracji, nikt nie zdecyduje się na kupo "dzisiaj".

Może za rok, dwa, trzy, tylko czy będzie to miało wtedy sens?

Chodzi Ci o ekologię i zakazy wjazdu do miast czy potencjalne usterki. Szkoda, że ten diesel jest 2.2. Skoro akcyza to lepiej 3.0. U mnie spali min 12l po miescie a do tego będzie mułowaty przy tej masie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Marku, dokładnie.

Zastanawiam się czysto teoretycznie. Ten samochód spełnia zaledwie normę "Euro 4".
Kupując go nawet dzisiaj, na "dzień dobry" nie wjedzie on we wszystkie miejsca do wielu europejskich miast, zwłaszcza do stref ekologicznych.
Biorąc pod uwagę zmiany, które lada moment wejdą w życie, a wejdą na pewno, bo lobby jest coraz silniejsze, silnik diesla w ogóle przestanie być tolerowany.
Powiem więcej. Istnieją już zaawansowane projekty, aby w ciągu najbliższych trzynastu, a być może nawet ośmiu lat, zaprzestać całkowitej sprzedaży samochodów napędzanych silnikami wykorzystującymi pochodne ropy naftowej. Całkowity zakaz sprzedaży diesli ma być jeszcze wcześniej, choćby w Niemczech, Norwegii, Holandii itd. Jeśli diesle będą mogły się gdzieś poruszać (z ograniczeniami), to chyba tylko takie z "Euro 6" (czy realnie w ogóle takie są?).
Właśnie w/w aspekty miałem na myśli. Wiele zależy od tego, jak i gdzie, ktoś kupujący taki samochód, będzie go eksploatował, ale może się kiedyś okazać, że odsprzedanie stanie się niemożliwe. Wszystko wskazuje na to, że tak, jak w wielu innych dziedzinach, tak i w motoryzacji, może nas czekać już niebawem prawdziwa rewolucja i skok technologiczny. Nie osądzam, dobry, czy nie, ale to są fakty.
IMHO

PS
Aby nie było, że jestem przeciwnikiem diesla, to dodam, że gdyby nie w/w, również wybrałbym ten rodzaj silnika.

Co do pojemności, to również uważam, że 3l byłby tu idealny.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krzysiek za fajne rady. Euro 4 to faktycznie słabo. Wiem, wszyscy wycofują powoli diesela a stoi za tym lobby. Z drugiej strony cały czas projektuje się nowe auta z silnikami Diesla pow 4.0 za 2 -3 razy tyle kasy.

 

Ja daje sobie do 2 lat, będę obserwował co trafi na rynek (patrz Kodiaq, Tiguan allspace, może jakaś inna marka, nowe volvo kusi..) może coś dobieram kasy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno przestałem "wierzyć" w dobre intencje producentów. W świetle zmian, o których pisałem, obecna produkcja diesli jest chyba robiona z pełną premedytacją. Dopóki się jeszcze da, trzeba wypychać stare technologie. Być może generacja silnika, którego nie chce już Mercedes, jest upłynniana na inne rynki, gdzie da się jeszcze go sprzedać - wystarczy ubrać w ładne "odzienie". Można przytoczyć wiele przykładów urządzeń, sprzętów, które nagle przestały być użyteczne, mimo swojej 100 % technicznej sprawności, jedynie z powodu zmiany jakichś przepisów, standardów itp. Najprostszy przykład: zmiana standardów nadawania/kodowania RTV, czy zmiana rodzaju nośników do utrwalania informacji (kaseta CC i VHS, płyta CD, HDD itd.). Podobnych przykładów są setki. W przypadku diesla zapewne będzie podobnie. Oczywiście nie stanie się to z dnia na dzień, ale wszystkie informacje powoli nas do tego przygotowują. Kto w odpowiednim czasie potrafi je odczytać, to odpowiednio zareaguje.

Ktoś, kto te sprawy zbagatelizuje, może się kiedyś obudzić z ręką w przysłowiowym nocniku.

Pamiętać należy, że rozmawiamy o dopiero planowanym zakupie, a nie samochodzie już posiadanym.

IMHO

 

PS

Gdyby było mnie stać, aby dzisiaj kupić w salonie nowe auto, jakiego potrzebuję, to skłaniałbym się w stronę hybrydy (benzynowy/elektryczny).

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrku, tak chyba było dawno, dawno temu :hmm:

Obecna hybryda ma identyczną, jeśli nie mocniejszą konstrukcję "nadwozia", a momentem i mocą często przewyższa wersje benzynowe. Ograniczeń w holowaniu tylko dlatego, że to hybryda, nie spotkałem, przynajmniej w tych, którym jakiś czas temu się przyglądałem.

Taki "skromny" przykład:

https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubishi-outlander-4x4-xenon-skora-nawigacja-automat-phew-awd-hak-kamera-ID6ziA9W.html

https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-rx-hybryda-faktura-niski-przebieg-hak-4x4-ID6zgT7Z.html

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.