Skocz do zawartości

Holownik dylemat: Ford, Citroen, Renault ??? a może inny ???


Igor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 619
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mnie wcale nie przeszkadza samochód elektryczny. Przeszkadza mi tylko kłamstwo, ze jest on bardziej przyjazny środowisku niż porządny spalinowy.

Do miasta takie samochody mogą być fajne i pewnie rozwój będzie szedł w tę stronę. Na razie jest to rozwiązanie drogie i ekonomicznie nieuzasadnione, ale to się poprawi z czasem. Jednak jeszcze dość długo samochody elektryczne nie będą uniwersalne. Do miast - owszem. Ale już w dalszą drogę to nie bardzo, a z przyczepą to zupełnie nie. Nadal problemem jest pojemność baterii. Są lepsze baterie, ale zbójecko drogie i wykorzystują rzadkie pierwiastki. A baterie możliwe do masowej produkcji w bieżącej technologii są dość ciężkie, dość drogie i niezbyt trwałe. To się poprawia, jest dużo lepiej niż było, ale wciąż przełomu nie ma.

Dlatego elektryk jako drugi samochód w domu - tak. Ale jako uniwersalny samochód do wszystkiego - na razie nie.

 

Wracając do tematu tego wątku - póki co do holowania przyczepy nie ma co myśleć o samochodzie elektrycznym. Natomiast można już kupić auto z napędem hybrydowym, które spokojnie poholuje przyczepę kempingową, ale trzeba na to wydać worek pieniędzy (np. 400 tys. zł jak wspomniane wcześniej Volvo). Dla nawet w miarę dobrze zarabiającego użytkownika przyczepy kempingowej w Polsce jest to cena nie do zaakceptowania. Może z czasem kilka osób sprawi sobie takie auto, ale jeszcze długo to będą wyjątki, a nie typowy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotąd też mi się wydawało, że nowe auto powinno mieć Euro 6 bez względu na to, czy to benzyna, czy diesel.

Teraz nie wiem, bo jeśli według danych dla nowo wprowadzanego samochodu, na różnych stronach widać, że jest to jednak Euro 4, to :niewiem:

Może w tych informacjach, które podają są gdzieś błędy, ale przykładowo patrząc na tabelę z odnośnika zamieszczonego w poscie #394 , to tam jest wartość emisji CO2 na poziomie 213 g/km, a to jest właśnie "Euro 4"

 

OK :ok:

 

Pokusiłem się o takie malutkie zestawienie *, aby pokazać obecnie panujące tendencje: ;)

 

Toyota RAV4 Hybrid (napęd na przednie koła) - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 800 kg

Toyota RAV4 Hybrid (napęd na 4 koła) - możliwość holowania przyczepy z hamulcem 1500 kg do 1650 kg (różne źródła)

Lexus NX 300h - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1500 kg

Volkswagen Golf GTE Hybrid - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1500 kg

Mitsubishi Outlander PHEV - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1500 kg

Lexus GS 450h - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1500 kg

Infiniti Q50 Hybrid - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1500 kg

Mercedes C300h - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1500 kg

Kia Optima PHEV Sportswagon -możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1500 kg

Volkswagen Passat GTE  - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1600 kg

Audi A3 Sportback e-tron - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1600 kg

Mercedes C350e -  (na plus - zawieszenie pneumatyczne) - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1600 kg

Volvo V60 Twin Engine - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 1800 kg

Mercedes GLE 500e - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 2000 kg

Volvo XC90 T8 Twin Engine - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 2400 kg

BMW X5 40e - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 2700 kg

Audi Q7 e-tron - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 2800 kg

Range Rover Sport Hybrid - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 3000 kg

Range Rover Hybrid - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 3000 kg

Porsche Cayenne S E-Hybrid - do 3500 kg i jest to prawdopodobnie najwyższa wartość w/g przepisów dla przyczepy holowanej przez hybrydę typu plug-in

Wyjątek w tym zestawieniu, raczej jako ciekawostka - jedyny samochód elektryczny z potwierdzoną możliwością holowania przyczep:

Tesla Model X SUV - możliwość holowania przyczepy z hamulcem do 2270 kg

 

* Wpisałem kolejność rosnąco w/g możliwości uciągu samochodów.

 

Brawo. Wracam tylko do tego wpisu aby podziękować za wsadzoną pracę. Wcześniej czytałem z telefonu i nie odpowiedziałem.  Kiedyś, może ktoś pokusi się o dopisanie nowych pojazdów czy też dopisanie średniej ceny zakupu pojazdu nowego. Przekształcenie tych danych w tabelkę, założenie nowego tematu lub uzupełnienie istniejącego o hybryda jako holownik pozwoli na wykorzystanie tych danych w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tymi zasięgami to też nie jest tylko kwestia baterii ale ograniczeń programowych. Oststnio jak był ten huragan w usa to tesla wysłała do swoich aut zmiane oprogramowania żeby zasięg był większy o 200km żeby ludzie mogli się ewakuować. Także i tu jest celowe zdławianie, pewnie chodzi o cene

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tymi zasięgami to też nie jest tylko kwestia baterii ale ograniczeń programowych. Oststnio jak był ten huragan w usa to tesla wysłała do swoich aut zmiane oprogramowania żeby zasięg był większy o 200km żeby ludzie mogli się ewakuować. Także i tu jest celowe zdławianie, pewnie chodzi o cene

 

Jeśli tak było jak piszesz to ja powiem szczerze .....fakuję taką markę.

Dziękuję - wolę coś normalnego.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wiadomościach to mówili, także chyba prawda. Ale co się dziwisz? Jak kupujesz auto to jedno ma 140KM a drugie 170KM, wszystko to samo tylko program inny. Zapłacisz więcej to masz mocniejszy

Mały błąd, nie 200 a 60km zasięgu. Ale fakt jest faktem

http://moto.onet.pl/aktualnosci/tesla-wydluza-zasieg-by-ulatwic-ewakuacje-przed-huraganem/9tyy2r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za post pod postem, ale już nie mogę edytować. Nie ma co fakeować tesli, ludzie kupowali z takimi parametrami jakie były podane, nie ma tu nieuczciwości, co innego taki vw, co innego deklarował, co innego sprzedawał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie opowiadaj że tankowanie gazu trwa więcej jak kwadrans chyba do tankowca.

Przyznaję rację - jak masz szczęście i nie stoisz w kolejce do kasy to mniej ;)

 

Ale tak na prawdę to w trasę jednak wolę jechać kamperem, więc Leaf służy w 99% na mieście i wypady na stację paliw zastępuje wpiecie wtyczki raz na 2-3 dni. Bardzo wygodne.

 

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba transformacja zaczęła się na dobre...

Właśnie Tesla pokazała TIRa w pełni elektrycznego. DMC 36 ton. Zasięg 500 km. Do tego super sportowe auto. Od 0 do 100 w czasie 1,9 sekundy, prędkość 400 km/h, zasięg do 1000 km...słownie tysiąca. Dostawa za 2 lata...cena 200 USD.

 

Czyli się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Volvo robiło już jakiś czas temu testy z elektrycznym TIRem. Mieli nawet jakiś specjalny tor testowy z instalacja do ładowania w czasie jazdy.

Mam sąsiada który ma elektrycznego Lexusa. Dziwne jest wrażenie kiedy ten samochód mija Cię właściwie bez dźwięku. Jako fan silników V8 i przynajmniej 5.0 mam mieszane uczucia co do hybryd . Ale pewnie i tak mnie to czeka...

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam V8 jednak to że w XXI wieku nie jeździmy nagminnie po mieście małymi, elektrycznymi autami to wstyd dla polityków, naukowców, producentów i nie wiem kogo jeszcze. Takie auto bez większego wypasu bo chodzi o bardzo niskie koszty eksploatacji codziennej powinno nie kosztować więcej niż 25000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję rację - jak masz szczęście i nie stoisz w kolejce do kasy to mniej ;)

 

Aaaaa to jak stanie w kolejce się liczy to co innego  :] 

Chyba transformacja zaczęła się na dobre...

Właśnie Tesla pokazała TIRa w pełni elektrycznego. DMC 36 ton. Zasięg 500 km.

Tam musi być moment obrotowy i to praktycznie od zera :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.