Skocz do zawartości

Holownik dylemat: Ford, Citroen, Renault ??? a może inny ???


Igor

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

W tej wersji + hak, masaże, webasto to 215.000 braknie. Obok stał Smax, różnica dla mnie spora. W wolnym czasie dostanę na dobę czy weekend tego edga 2.0 tdci, najpierw chcę to porównać z tiguanem all space a to już lada dzień.

I tu dochodzimy do sedna mojego problemu:). Najchętniej kupilbym SMaxa w nowej budzie. Auto podchodzi mi w 100%.

Ale cena wg mnie jest naprawdę horendalna jak za forda niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 619
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ten Ford ma przyzwoity silnik i trochę wodotrysków, a poza tym nic specjalnego. Za takie koszmarne pieniądze można by oczekiwać czegoś więcej.

Dla mnie to taki zwykły hatchback tylko dość duży. Ale wcale nie jakiś wielki, po prostu trochę większy od Golfa czy Astry. Bagażnik też bez rewelacji, bo przy aucie tej wielkości jest 600 litrów i to liczone do szyby, a nie do półki, a ja w stareńkiej Astrze I, wąskiej i krótkiej, miałem 500 litrów. Jakiś słaby ten postęp techniczny, żeby mocno powiększyć auto (poszerzyć o 20 cm w porównaniu do tej starej Astry), ale bagażnik zrobić tylko o 100 litrów większy.

Średnica zawracania 12 m czyli podobna do busa. Chyba nie po to się kupuje osobówkę, by się z parkowaniem męczyć jak przy busie.

Zawieszenie z prześwitem 15 cm to jakaś porażka. Niby samochód podwyższony, ale zawias obniżony - nieporozumienie. W Mercedesie W124 miałem więcej niż 15 cm (do tego była regulacja, a tu nie).

Widoczność do tyłu beznadziejna, krawędź szyby bardzo wysoko więc zasadniczo jeśli coś widać to w lusterku. W moim pickupie nie jest gorzej niż w tej osobówce.

No i rozwalają mnie takie pozycje z cennika samochodu, za ponad 200 tys. zł.:

- ogrzewanie postojowe 5000 zł;

- kamera parkowania z szerokim kątem widzenia 1800 zł (tak jakby istniały kamery parkowania z wąskim kątem widzenia);

- spryskiwacze reflektorów 900 zł (nawet spryskiwaczy nie ma w standardzie za ponad 200 tysięcy);

- mata na podłogę 700 zł (ale z logo! nie taka zwykła).

 

Mam wrażenie, że taki samochód za tę cenę może kupić osoba, która zupełnie nie patrzy na praktyczne aspekty i na stosunek jakości do ceny, a jedynie ekscytuje się bajerami i lubi robić wrażenie na sąsiadach ceną nowego nabytku. Bo jakoś pragmatycznego uzasadnienia dla takiej ceny tego auta to nie widzę.

Nie siedziałem w golfie ani astrze kilka lat, ale wydawały mi się lekko mniejsze.

 

Porównaj tego edga do q7 i touarega. Może się okazać, że jest w nim więcej miejsca. A gdzie ono? We wnętrzu. Bagażnik jest długi ale podłoga wysoko plus koło dojazdowe pod nią i mnóstwo schowków pod podłogą zabierają te litry. U mnie cały rok jest tam pusto, gorzej na wczasy.

 

Odnośnie prześwitu masz rację, wygląda to skromnie. Średnica zawracania metr gorzej od konkurencji, wyniku 10m nie widziałem u nikogo, teraz mam 11.

 

Gdzie dają ogrzewanie postojowe taniej?

 

Owszem kamera cofania powinna być w cenie, nawet 360stopni w tej cenie.

 

Spryskiwacze do świateł Led chyba nie są konieczne?

 

Odnośnie profila klienta docelowego nie dyskutuje, bo nic miłego nie napiszę. Mam 1 sąsiada i on ma autohandel, więc każdego dnia jeździ czym innym.

 

Aha a cena wynika z mody. Za coś nie modnego typu amarok można zapłacić z 50.000zł mniej w wersji wypas.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Spryskiwacze do świateł Led chyba nie są konieczne?

 

 

 

Aha a cena wynika z mody. Za coś nie modnego typu amarok można zapłacić z 50.000zł mniej w wersji wypas.

 

Masz rację w 100%. To co modne i hodliwe musi być drogie bo ludzie i tak kupią.

 

W kwestii spryskiwaczy nie są wymagane jeśli lamoa e.ituje poniżej 2000LM.... to jest relatywnie mało. Ledy forda pod tym względem wypadają bardzo blado

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie siedziałem w golfie ani astrze kilka lat, ale wydawały mi się lekko mniejsze. Porównaj tego edga do q7 i touarega. 

Ja nie porównuję tego samochodu do Astry. Porównuję wymiary tego samochodu do wymiarów Astry - to różnica. No i okazuje się, że Astra kombi (współczesna) jest tylko o 10 cm krótsza i o 5 cm węższa. Czy nie uważasz, że to porównywalne wymiary? Nie twierdzę, że takie same, ale porównywalne. A cena zupełnie nieporównywalna.

Bagażnik w tak dużym samochodzie też powinien być duży, a nie jest. I wiele innych rzeczy.

 

Aha a cena wynika z mody. Za coś nie modnego typu amarok można zapłacić z 50.000zł mniej w wersji wypas.

I tu moim zdaniem trafiłeś w sedno. Nie płacisz za samochód, tylko za samochód + modę na niego. Moim zdaniem w tym wypadku co najmniej w proporcjach 50/50. Nie zabraniam nikomu kupowania mody i dobrego samopoczucia za ponad 100 tys. zł. Chodzi tylko o to, żeby świadomie przyznać, że za samochód należy się nie więcej niż stówka. Reszta to otoczka marketingowa i nic więcej.

Gdyby konstruktorzy mieli zadanie zbudować auto oferujące jak najwięcej za swoją cenę, to na długości 4,80 wygospodarowali by dużo więcej miejsca dla ludzi, większy bagażnik itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co? Nie rób z tego auta tragedii. Smax też za 100.000?

 

Przecież teraz ładują bardzo dużo nowości, systemy bezpieczeństwa, tempomaty, asystenta pasa ruchu itd. Przecież to musi być drożej niż 5 lat temu. Smax i Galaxy też dojdą do 200.000zł z hakiem, webasto itd. A jeździ nowego modelu bardzo dużo po drogach.

 

Chętnie porównam auto na świeżo z VW. Tam ceny jeszcze wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek a taką markę jak Sang Yong dopuszczasz do psychiki...bo wyszedł nowy Rexton z silnikiem Merola 2,2 z pełnym wypasem i reduktorem.

Ale wygląda to jakoś ?

Bo te poprzednie SY wyglądały dość dziwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek a taką markę jak Sang Yong dopuszczasz do psychiki...bo wyszedł nowy Rexton z silnikiem Merola 2,2 z pełnym wypasem i reduktorem.

Nie, dzięki ;) znajomy miał pierwszą generacje od nowości. Do dziś przeklina dzień zakupu. Podejrzewam też dużą utratę wartości? U mnie to 5 możliwe, że się pożegnamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W sensownej wersji z silnikiem Diesla robi się ponad 180k zł. Nie wiem czy to taka atrakcyjna oferta. No ale ja nie jestem raz że grupą docelową, dwa że tyle nigdy na auto nie wydam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurka, nie wyglada źle. Muszę o nim poczytać w wolnej chwili. Te 180k to cena cennikowa jakby dali rabat na poziomie 30k to już by się zrobiła jakaś oferta.

Ciekawe jak z awaryjnością i potem wartością przy sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ceny są całkiem ok, trochę bałbym się zakupu ze względu na późniejszy serwis, spadek wartości i domyślam się że technologia też nie jest najnowocześniejsza. Czy ten samochód istnieje czy jest tylko wersją cennikową ?

 

na stronie mają wyprzedaż, gdzie najwyższa wersja diesel, z automatem i dodatkami to ok 142.000zł więc może i taniej dałoby się to kupić ? 

 

na popularnym portalu aukcyjnym nowych brak, po za jednym z benzyną za 109.000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądam właśnie test modelu rextona na 2018 rok, gość mówi, że cena diesla dostarczonego na testy to 210.000zł :)

 

Ok, czytam dalej i widzę dużo więcej plusów niż minusów. Nowy rexton to połowa 2018r. Cena myślę w dieslu na wyprzedaży może być bliska 150-160.000zł a samochód może mieć np reduktor i nie wiem czy nie zapiszę się na jazdę próbną.

 

Jacek Commander - :yes:

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.