Skocz do zawartości

Nowe auto - czemu takie słabe silniki.


blumore

Rekomendowane odpowiedzi

z całą moją sympatią do Skody ale Kodiak z dwulitrowym dieslem w stosunku do gabarytów  szału nie robi, i obym się mylił ale nie dadzą zbyt prędko mocniejszego diesla do Kodiaka by myślę że zbyt mocno  ugodziło by to sprzedaż Tuarega/Q7

 

 

jak nie musisz mieć trzech niezależnych siedzeń z tyłu pomyśl nad Superb kombi 2.0 4x4 DSG , to auto ma dużo więcej miejsca w środku niż się wydaje  za 140 brutto można wyrwać już naprawdę "tłustą" wersję.

 

oglądałem ostatnio superb-a klienta w wersji sedan chyba. Bagażnik mega mnie zaskoczył, ale ja już wyleczyłem się z kombi :). W Kodiaku chodziło mi o:

 

Poza wersjami o mocach 150 oraz 190 koni mechanicznych, potwierdzono oficjalnie, że Kodiaq będzie dostępny także w mocniejszej odmianie. Silnik 2,0 l BiTDI wyposażony w dwie turbosprężarki w układzie biturbo ma generować aż 240 koni mechanicznych oraz 500 Nm momentu obrotowego.  (fragment z sieci).

 

Aktualnie tej wersji jeszcze nie ma tak jak i nie ma moim zdaniem opcji na 3.0 TDI, bo nie będzie. 500 NM + dobry automat i 4x4 to dla mnie wystarczająca zachęta. Tylko samochód lekko mały we wnętrzu się wydaje. Mają się pojawić też nowe wersje nadwozia - lekki lifting niby "terenowy" coś jak audi allroad. Pożyjemy zobaczymy. Prawdopodobnie będzie to auto na 5-7 lat, a mnie nudzą auta max po 1,5-2 latach, więc musi być po prostu fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 418
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A zauważyliście, że po roku 2006 ciężko o fajnego minivana? Mam wrażenie, że z tego segmentu zostały tylko Sharany / Galaxy oraz Voyagery... I albo kupisz coś pół numeru mniejszego, albo już musisz całować w 9 osobowego vana.

A wcześniej można było przebierać... Jakby ludzie się na SUVy przesiedli?

 

Radek Wrodarczyk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem ostatnio superb-a klienta w wersji sedan chyba. Bagażnik mega mnie zaskoczył, ale ja już wyleczyłem się z kombi :). W Kodiaku chodziło mi o:

 

Poza wersjami o mocach 150 oraz 190 koni mechanicznych, potwierdzono oficjalnie, że Kodiaq będzie dostępny także w mocniejszej odmianie. Silnik 2,0 l BiTDI wyposażony w dwie turbosprężarki w układzie biturbo ma generować aż 240 koni mechanicznych oraz 500 Nm momentu obrotowego.  (fragment z sieci).

 

Aktualnie tej wersji jeszcze nie ma tak jak i nie ma moim zdaniem opcji na 3.0 TDI, bo nie będzie. 500 NM + dobry automat i 4x4 to dla mnie wystarczająca zachęta. Tylko samochód lekko mały we wnętrzu się wydaje. Mają się pojawić też nowe wersje nadwozia - lekki lifting niby "terenowy" coś jak audi allroad. Pożyjemy zobaczymy. Prawdopodobnie będzie to auto na 5-7 lat, a mnie nudzą auta max po 1,5-2 latach, więc musi być po prostu fajne.

 

 fajnie, mam nadzieję że wrzucą tego diesla również do Superba  jeszcze jak by zrobili wersję lekko podniesioną jak np Octavia Scout to taki Superb z tym silnikiem był by chyba moim faworytem :yes:

 

Superb Scout DSG 4x4 2,0  BiTDI :slina:

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zauważyliście, że po roku 2006 ciężko o fajnego minivana? Mam wrażenie, że z tego segmentu zostały tylko Sharany / Galaxy oraz Voyagery... I albo kupisz coś pół numeru mniejszego, albo już musisz całować w 9 osobowego vana.

A wcześniej można było przebierać... Jakby ludzie się na SUVy przesiedli?

 

Radek Wrodarczyk

Zgadza się. Ale idź dalej i zobacz że i segment minivanów też przegrywa na rzecz crossoverów i suvów. Niestety rynek idzie w kierunku w jakim jest zapotrzebowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ale idź dalej i zobacz że i segment minivanów też przegrywa na rzecz crossoverów i suvów. Niestety rynek idzie w kierunku w jakim jest zapotrzebowanie

To mnie właśnie boli - moje potrzeby coraz bardziej odbiegają od potrzeb "ogółu" ;( Aż dziwne, że tak praktyczne auta są w odwrocie.

 

Radek Wrodarczyk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie właśnie boli - moje potrzeby coraz bardziej odbiegają od potrzeb "ogółu" ;( Aż dziwne, że tak praktyczne auta są w odwrocie.

 

Radek Wrodarczyk

Bo dodają lat właścicielowi :) a suv to taki elegancki i szpanerski :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zauważyliście, że po roku 2006 ciężko o fajnego minivana? Mam wrażenie, że z tego segmentu zostały tylko Sharany / Galaxy oraz Voyagery... I albo kupisz coś pół numeru mniejszego, albo już musisz całować w 9 osobowego vana.

A wcześniej można było przebierać... Jakby ludzie się na SUVy przesiedli?

 

Radek Wrodarczyk

Era minivanów jest już zakończona. Zostało to co zostało. Nadszedł czas na plastikowe suvy tupu kodiaq i reszta....

z całą moją sympatią do Skody ale Kodiak z dwulitrowym dieslem w stosunku do gabarytów  szału nie robi, i obym się mylił ale nie dadzą zbyt prędko mocniejszego diesla do Kodiaka by myślę że zbyt mocno  ugodziło by to sprzedaż Tuarega/Q7

 

 

jak nie musisz mieć trzech niezależnych siedzeń z tyłu pomyśl nad Superb kombi 2.0 4x4 DSG , to auto ma dużo więcej miejsca w środku niż się wydaje  za 140 brutto można wyrwać już naprawdę "tłustą" wersję.

Gdzie kodiaq a gdzie taureg o q7 nawet nie wspominam :bzik:

 

Widać ze marketingowcy już ludziom wmówili że to jest to samo tylko z innym znaczkiem. Podobnie jak naście lat wstecz octavia to prawie passat :]

 Tylko ta cała eko nagonka zabrała wszystko powyżej 2.0 TDCI w autach osobowych.

To nie eko tylko akcyza. Ma być tanio to oferują na nasz rynek tylko biedne wersje silnikowe.

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Era minivanów jest już zakończona. Zostało to co zostało. Nadszedł czas na plastikowe suvy tupu kodiaq i reszta....

Gdzie kodiaq a gdzie taureg o q7 nawet nie wspominam :bzik:

 

Widać ze marketingowcy już ludziom wmówili że to jest to samo tylko z innym znaczkiem. Podobnie jak naście lat wstecz octavia to prawie passat :]

To nie eko tylko akcyza. Ma być tanio to oferują na nasz rynek tylko biedne wersje silnikowe.

 

nie marketingowcy tylko doświadczenia własne, nie  twierdzę że Kodiak i Q7 czy Touareg to jest to samo, chyba każdy kto choć siedział jednym i drugim wie czym się różnią natomiast taki Kodiak za połowę ceny Q7 z mocnym dieslem też by znalazł wielu nabywców bo obecny 2.0tdi szału nie robi

 

co do akcyzy to też się nie zgodzę , właśnie eko biznes i era downsizingu się do tego przyczyniła, gdzie na rynku EU w omawianych powyżej samochodach typu Ford, Vw, Seat i cała reszta (nie mówię tu o wynalazkach z dalekiego wschodu czy USA) mamy silniki o większej pojemności niż w PL ? akcyza nie ma tu nic do rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać, nie jest problemem kupić nowy samochód z mocnym dużym silnikiem (Mazda 2,5 l, oferta audi, infiniti, lexusa, mercedesa, volvo - do wyboru, niektóre b. fajne do holowania), kwestia kosztów, które są lub nie są dla kogoś akceptowalne. Dla jednego touareg czy q5 to pestka, dla innych - kodiaq będzie już szczytem marzeń, lub przekracza możliwości. Niedostępność mocniejszych wersji w markach z założenia masowych jakoś mnie nie dziwi, bo różnica miedzy segmentami zupełnie by się zatarła (muszą być bardziej "fajne" żeby jakkolwiek bądź uzasadniało to różnice w cenie).

Apetyt na konie i niutki widzę rośnie i jest niemal nieposkromiony. Żaden problem, kwestia zasobnści portfela.

Popatrzcie na osiągi cofając się kilka lat wstecz. Przykładowo - 8,5 sekundy do "setki"? Dzisiaj wielu powie "słabo", kiedyś to było marzenie i osiągi sportowe. Owszem, najlepiej byłoby, gdyby było "natychmiast" :) Tak to się nam kryteria "fajności" przesuwają.

 

A na razie nic powyżej 2 l nie kupię, nie zamierzam wspierać budżetu akcyzą... Poza tym sprawdzajac "fajność" już w pierwszym tygodniu zaliczyłbym chyba przymusowy trzymiesięczny urlop od kręcenia kółkiem, czego od pojemniości 1.8 w górę szczerze mówiąc się mocno obawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zauważyliście, że po roku 2006 ciężko o fajnego minivana? Mam wrażenie, że z tego segmentu zostały tylko Sharany / Galaxy oraz Voyagery... I albo kupisz coś pół numeru mniejszego, albo już musisz całować w 9 osobowego vana.

A wcześniej można było przebierać... Jakby ludzie się na SUVy przesiedli?

 

Radek Wrodarczyk

 

w czym można było przebierać ? jakie modele znikły  :hmm:

 

poza espacem od reno, krótkim romansem fiata/psa co jeszcze ?

vw dalej ma turana i sharana

ford galaxy, smax i cmax 

reno scenic i spłaszczony espace (który dalej w sumie jest van'em tylko podniesionym)

citroen ma picasso w dwóch wersjach

opel zafirę i merivę

nawet nissan zrobił NV200 

 

mało ?

weź pod uwagę że auta urosły grand cmax jest pewnie niewiele mniejszy jak 1gen galaxy  :hmm:

do tego doszły auta typu kaszkaj+2 (coś jak zafira 1gen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyś zł

 

 

co do akcyzy to też się nie zgodzę , właśnie eko biznes i era downsizingu się do tego przyczyniła, gdzie na rynku EU w omawianych powyżej samochodach typu Ford, Vw, Seat i cała reszta (nie mówię tu o wynalazkach z dalekiego wschodu czy USA) mamy silniki o większej pojemności niż w PL ? akcyza nie ma tu nic do rzeczy

To z jakiego powodu auta powyżej 2litrów maja tak drastyczny skok cenowy? np kia sorento z 2,2l  jest zupełnie niesprzedawalny. Z jakiego powodu kampery na ducato  w tym roku są niesprzedawalne? itd......

 

Co do wynalazków-to Europa jest wynalazkiem bo większość światowej motoryzacji produkuje normalne samochody.

nie marketingowcy tylko doświadczenia własne, nie  twierdzę że Kodiak i Q7 czy Touareg to jest to samo, chyba każdy kto choć siedział jednym i drugim wie czym się różnią natomiast taki Kodiak za połowę ceny Q7 z mocnym dieslem też by znalazł wielu nabywców bo obecny 2.0tdi szału nie robi

 

 

Do jakiej grupy klientów chciałeś skierować budżetową markę z modelem za grubo ponad 200tyś?

Naprawdę myślisz że tam za birkami siedzą idioci i nie potrafią liczyć?

 

Jako ciekawostkę -"golas" LC kosztuje 199tyś zł no przy skodzie chyba nie ma się co wstydzić :]

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Zafirę wstawiasz do grupy minivanów obok Sharana to faktycznie jest wybór. Ale jak dla mnie to przerośnięte kombi zaledwie (nawet drzwi nie ma przesuwnych, prawda?) ;) Kiedyś były jeszcze minivany Kia, Hyundai... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Zafirę wstawiasz do grupy minivanów obok Sharana to faktycznie jest wybór. Ale jak dla mnie to przerośnięte kombi zaledwie (nawet drzwi nie ma przesuwnych, prawda?) ;) Kiedyś były jeszcze minivany Kia, Hyundai... 

 

a sharan ma od początku ?  :-]

porównaj sobie wymiary tej obecnej zafiry do sharana 1gen

 

koreańskie vany nigdy nie były popularne w PL, hultaja to chyba nigdy nie widziałem

był w ogóle w PL dostępny ?

carnival po fatalnych opiniach 1gen też rynku nie zawojował - zobacz ile jeździ sportage a ile carnivali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z jakiego powodu auta powyżej 2litrów maja tak drastyczny skok cenowy?

Jest tam jakaś akcyza, narzucona przez UE dla samochodów osobowych. Dla silników pniżej 2 litry ta kcyza jest 2%, dla większych niż 2 litry aż 30%. 

Czyli przy zakupie auta za 100000zł, mamy akcyzy w zależności od silnika: 2000zł albo 30000zł Różnica IMHO spora.

 

Jeśli Zafirę wstawiasz do grupy minivanów obok Sharana to faktycznie jest wybór. Ale jak dla mnie to przerośnięte kombi zaledwie (nawet drzwi nie ma przesuwnych, prawda?) ;) Kiedyś były jeszcze minivany Kia, Hyundai... 

Dzisiaj w zasadzie nie ma vanów rodzinnych które mają przesówne drzwii. Za to częśc marek, zdecydowała się na opracowanie i sprzedaż rodzinnych wersji pokazdów dostawczych - więc mamy do wyboru dodatkowo rodzinne wersje doblo, berlingo, partner, caddy, connect, combo. Wszystie mają suwane drzwi, są dodatkowo wyciszone (w porównaniu do transportowych wersji z których powstały) i bardzo przyzwoite wyposażenie. Ale silniki raczje słabawe i kiepskie własności holownicze, ale też mało który klient kupuje takie auto żeby szaleć czy ciągnąć cięższe przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.