Skocz do zawartości

Przekroczenie DMC jakie kary?


Rekomendowane odpowiedzi

Krostofer, wszystko bylo napisane.

Kolega ma O1 = 1000kg.

Chce przeciagnac cepke o DMC 1100-1200kg.

I juz. A to ze miesci sie w DMC to znaczy ze O1 ma 1000kg ale F3-F2= 1300 ( tak jak w wiekszosci aut francuskich, ma w DR F2+O1 rozne od F3).

 

No właśnie o to chodzi, że nie wszystko. [ :nono:]   Znasz choćby wartość "F2" z DR przyczepy? Ja nie znam, mimo, że przeczytałem uważnie wszystkie posty. :hmm:

Owszem, Kolega napisał, że jego auto może ciągnąć przyczepkę o DMC 1000, czyli domyślamy się, że taka jest wartość  "O1" w DR.

O innych wartościach dowiadujemy się dopiero po długiej serii pytań i kilku postach.

Dopiero w poscie #9 można wywnioskować, że "G" = 1300, a "F3" = 3020.

Gdzie są wobec tego wartości dla "F1", "F2"?  :niewiem:

Załóżmy, że akurat nie będą potrzebne, ale w dalszym ciągu brak "F2" z DR przyczepy.

Reszta, to domysły, bo moje pytania pozostały bez odpowiedzi - chyba, że coś przeoczyłem :skromny:

Przypomnę:

Co np. ma oznaczać zdanie:

"Chodzi mi o to że ciągnąc przyczepę cięższą o 100-200 kg mieszczę się w DMC całości"?

Czy oznacza ono, że chcesz pociągnąć przyczepę, która ma w DR dla F2 = 1300 kg?

A może chcesz pociągnąć przyczepkę, która ma w DR dla F2 = 1000 kg, ale masz zamiar dołożyć bagaż ok. 100 - 200 kg

W ogóle, to jak rozumieć zakres 100 - 200 kg?  To w końcu 100, czy 200? Taka rozbieżność wskazuje na bagaż, [:hmm:]   bo DMC jest przecież ściśle określone.

 

Poza tym, ja nie wiem, co Kol. grzesiuzak miał na myśli, gdy podawał np. ładowność (nie ma takiej rubryki w DR). Liczył sobie, czy jak? Jeśli, to od jakiej wartości dodawał/odejmował? Czy wartości, które podał są orientacyjne, czy dokładne z rubryk DR i którego DR?

Jeśli widzę, że ktoś pisze: DR holownika F1 = 3000, to nie mam żadnych wątpliwości, ale jak czytam "Masa własna 1300 kg, Ładowność 700 kg, Masa przyczepy 1000 kg", to nie wiem, do czego mam to dopasować

Generalnie chodziło mi o to, że gdyby Kolega w pierwszym poscie zadał pytanie i podał jednocześnie precyzyjne dane z DR przyczepy i DR samochodu, to nie trzeba by było aż tylu dywagacji, które i tak nie pokazały, co Kolega miał na myśli, gdy pisał o przekroczeniu DMC o 100 lub 200 kg.

Dane powinny wyglądać tak:

Samochód

F1 - ...

F2 - ...

F3 - 3020

G - ...

O1 - 1000

Przyczepa

F2 - ...

G - ...

PS

Nie myślcie, że się czepiam - w żadnym razie, ale na forum są dziesiątki tematów rozdętych do kilkunastu stron tylko dlatego, że autor nie potrafił zadać prawidłowo i precyzyjnie swoich pytań. Gdy później się czyta takie treści, to zanim dojdzie się do sedna sprawy, trzeba przeczytać dziesiątki postów, które ciągną autora za język, a ten i tak nie zawsze rozumie, dlaczego się wszyscy "czepiają" - przecież on wyraźnie wszystko napisał.

 

PS

Może coś mi umknęło, ale mowa była chyba o Fiacie (włoskim) :hmm:

Tak! Jak zniszczysz nową s-klasę w dobrej wersji to masz ponad pół miliona do spłacenia, jak zabijesz dziecko to z 8 lat pierdla i dożywotnią rentę. Daj Bóg dobrych prawników aby dali jak najwięcej!

Czy to nie jest wystarczający powód aby ruszyć głową?

 

Ta odpowiedź , najbardziej mi się spodobała :]

:ok: :ok: :ok:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

F3 to jest maksymalna masa rzeczwista zestawu.

Na przykład mój sharan ma 2500 kg DMC a przyczepę z hamulcem może ciągnąć według O1 2000kg.

Razem daje to nam 4500 ale F3 4000kg.

Czyli jeżeli holuję przyczepę o masie rzeczywistej 2000 kg to holownik w tym przypadku nie może przekroczyć masy rzeczywistej 2000kg pomimo ze DMC ma 2500kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jeżeli mogę ciągnąć O1=1200 kg ( i taką mam przyczepę )

 to co oznacza wpis  F3= 2600 kg  w DR

Diagnosta na stacji odpowiedział ,że :" Francuzy tak mają"

pozdrawiam

 

Witam!

No to masz "ból" :wacko:

Praktycznie, mając wpisane w DR ograniczenie w postaci F3, to tak naprawdę powinieneś mieć przyczepę o DMC nie większej, niż 900 kg.

W takim przypadku, nigdy nie musiałbyś się stresować i zastanawiać, czy aby holownik i przyczepa nie przekroczyły dopuszczalnej w danej chwili  masy rzeczywistej, bo akurat wsiadł do samochodu tęgi pasażer lub dziecko nieco podrosło, albo akurat zatankowałeś do pełna i zrobiłeś po drodze jakieś cięższe zakupy.

A tak teoretycznie: podczepiając do Twojego samochodu przyczepkę o DMC 1200 i zakładając, że taka też będzie jej MR, co w przypadku przyczep nie jest specjalnie trudne, MR samochodu nie może być wyższa, niż 1400 kg (oczywiście wliczając w to kierującego, koło zapasowe z narzędziami, pełny zbiornik paliwa i czteropak z napojami w bagażniku)  :rolleyes: 

Biorąc pod uwagę, że G = 1205 kg, to raczej już nic więcej nie załadujesz, a podróżować musisz sam, chyba że razem z żoną ważycie tyle, co jeden rosły mężczyzna ;)

Pomijam całkowicie aspekt, że po pakowaniu, każdorazowo wypadało by ważyć samochód i przyczepę, aby mieć pewność mas, no chyba, że doszedłbyś do perfekcji w załadunku pojazdów i identycznie byś się pakował każdego roku, dla każdego wyjazdu, nie zapominając przy tym, aby samemu nie przytyć (pasażerowie również).

Tak to w tym przypadku wygląda :pad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

O ile dobrze czytam w DR  to F3 = dopuszczalna masa całkowita zestawu  a nie rzeczywista

to faktycznie DMC przyczepy nie powinno przekraczać 900 kg   więc kto po co i kiedy ustalił O1 na 1200 kg  a F3 na 2600 kg,powiem więcej w Homologacji jest podobno wg diagnosty 1200 kg , zapomniałem zapytać ile jest F3, 

Udałem sie do dyrektora salonu renault w dużym mieście na Śląsku I W JEGO SAMOCHODZIE RÓWNIEŻ  NIE ZGADZAŁO SIĘ O1 + F2 > F3

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci powiedział że musi się zgadzać?

 

Otóż to! :ok:

Witam,

O ile dobrze czytam w DR  to F3 = dopuszczalna masa całkowita zestawu  a nie rzeczywista

to faktycznie DMC przyczepy nie powinno przekraczać 900 kg   więc kto po co i kiedy ustalił O1 na 1200 kg  a F3 na 2600 kg,powiem więcej w Homologacji jest podobno wg diagnosty 1200 kg , zapomniałem zapytać ile jest F3, 

Udałem sie do dyrektora salonu renault w dużym mieście na Śląsku I W JEGO SAMOCHODZIE RÓWNIEŻ  NIE ZGADZAŁO SIĘ O1 + F2 > F3

pozdrawiam

 

Zagadnienie zostało przemielone na forum dziesiątki razy, w konkretnych, jak i powiązanych tematach, więc nie widzę sensu wracania do podstaw po raz kolejny.

Nie jesteś pierwszą i jedyną osobą, która robi wielkie :look: , gdy się dowiaduje, jak naprawdę sprawa wygląda. Temat nie jest nowy :nono: , jest znany od wielu lat, a na forum jest cała rzesza osób mających podobne wpisy w DR swoich holowników.

Generalnie, zacząłeś od końca, bo najpierw wypadałoby upewnić się, jakie możliwości ma dany holownik (praktycznie i prawnie), a dopiero potem dobrać do niego przyczepkę.

Ty masz już zestaw i dopiero teraz zadajesz pytania.

Co Cię w takim razie skłoniło do tego, że w ogóle zacząłeś temat drążyć. Jakaś kontrola na drodze?  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dają ubezpieczyciele prawo do spowodowania z własnej winy jednej kolizji rocznie - za ok 10 zł dopłaty do OC.

Kowalski ma cepkę 620kg (DMC 1000), a autko DMC 900. Może więc nie taki diabeł straszny jak go malują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dają ubezpieczyciele prawo do spowodowania z własnej winy jednej kolizji rocznie - za ok 10 zł dopłaty do OC.

Kowalski ma cepkę 620kg (DMC 1000), a autko DMC 900. Może więc nie taki diabeł straszny jak go malują...

Tu nie chodzi o nieumyślną kolizję (bo taka w założeniu musi być), tylko o świadome działanie, jakim jest przekroczenie mas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dają ubezpieczyciele prawo do spowodowania z własnej winy jednej kolizji rocznie - za ok 10 zł dopłaty do OC.

Kowalski ma cepkę 620kg (DMC 1000), a autko DMC 900. Może więc nie taki diabeł straszny jak go malują...

 

ała, większej bzdury dawno nie słyszałem. Ubezpieczyciele nie dają praw, a tym bardziej nie do powodowania kolizji z własnej winy - masz na to prawo zawsze i to bez niczyjej zgody, tylko pamiętaj o konsekwencjach.

 

Kilku ubezpieczycieli wprowadziło produkt typu ochrona zniżek w OC, co przeważnie kosztuje jednak więcej niż 10 zł bo raczej bliżej 30-50zł. Ale to nie jest prawo do powodowania kolizji tylko ochrona wypracowanych zniżek. Dodam, że szkoda i tak jest raportowana do UFG i przy zmianie ubezpieczyciela w kolejnym roku wcale nie zostanie nam 60% zniżek.

 

Tym bardziej nie pozwala to na powodowanie bezkarnie kolizji zestawem pojazdów, którego nie można było zgodnie z prawem połączyć. Bo w takim przypadku to ubezpieczyciel nie ma nic do gadania - całą szkodę pokrywa się z własnych pieniędzy. Pierwsze co to po kolizji dostarczamy do ubezpieczyciela dowody rejestracyjne i wszystko wychodzi jak na tacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej nie pozwala to na powodowanie bezkarnie kolizji zestawem pojazdów, którego nie można było zgodnie z prawem połączyć. Bo w takim przypadku to ubezpieczyciel nie ma nic do gadania - całą szkodę pokrywa się z własnych pieniędzy. Pierwsze co to po kolizji dostarczamy do ubezpieczyciela dowody rejestracyjne i wszystko wychodzi jak na tacy.

 

likwidowałeś szkodę z przyczepą ?

ciekaw jestem czy faktycznie chcieli DR przyczepy  :hmm:

 

co innego jak na miejscu jest  :miga:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.