Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

35 minut temu, mktr napisał:

przy nacisku na hak jak w USA - pewnie ok 200kg+ takie urządzenie może mieć sens. Ostatnio na FB, jeden kolega promował nacisk optymalny 40-60kg. Z takim naciskiem urządzenie być może poradzi sobie na gładkim, suchym, czystym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nacisk jest prosty sposób, przysiadasz sobie z pilotem na dyszlu i wio.

Przy naszych cepkach, szybciej zaorze podłoże, niż przeciągnie np. po mokrej trawie. Obawiam się, że szybko można byłoby dostać bana z trawiastego kempingu, już przy ustawianiu przyczepy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, czyś napisał:

Na nacisk jest prosty sposób, przysiadasz sobie z pilotem na dyszlu i wio.

Przy naszych cepkach, szybciej zaorze podłoże, niż przeciągnie np. po mokrej trawie. Obawiam się, że szybko można byłoby dostać bana z trawiastego kempingu, już przy ustawianiu przyczepy :) 

Zakładając, że jest tam miejsce a nie dwa rowery to nawet ze mną więcej niż 150 kg nie będzie a to dalej bida. Jedynie hamulec blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że mam pełną homologację do tych napędów, ale musisz mi podać numer identyfikacyjny ze swojego napędu. Znajdziesz go na naklejce z nazwą napędu. Najpierw będzie nr artykułu, pod nim, nr seryjny, a interesuje mnie ten ostatni, poprzedzony literami "KBA". Może być też na prowadnicy napędu:

nr.jpg.fbbe634db533f76bd7ac29149bb3a7a1.jpg

 

Pisz na PW

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z mojego doświadczenia....gdybym po raz drugi montował mover to zdecydowanie za osią. Raz zawadziłem o krawężnik......dosunęło rolkę do koła i cała ulica już zablokowana !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy ktoś mi może podesłać zdjęcie płytki / tranzystorów pilota do movera Reich ( NIEBIESKI z przyciskiem załącz który świeci się na czerwono ) uw pilot zakupiłem ale okazał się uszkodzony .

Może udało by się go reanimować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2019 o 21:27, krystian186 napisał:

Raz zawadziłem o krawężnik......dosunęło rolkę do koła

Możesz to bardziej rozwinąć? Manewrowałeś w mieście z małą prędkością czy na trasie zjechałeś na pobocze?

Rozumiem, że mover manualnie dociskany i ci przeskoczył? A może pogięło Ci belkę lub przesunęło mocowanie na ramie? Jaką masz wysokość między moverem a glebą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy movera, aczkolwiek nie ma czym się chwalić w wątku o samodzielnym montażu, skoro nie zrobiłem tego sam:-)

Tak jak miało być, padło na Enduro EGO Ligt 400 Titanium.

Dodatkowo panel 160W (giętki) i aku 80Ah.

Zostało mi - z uwagi na zmniejszenie DMC przez 1 właściciela - całe 60 kg ładowności (cepka zważona bez butli, płynów, a nawet materacy;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, lbuster napisał:

Możesz to bardziej rozwinąć? Manewrowałeś w mieście z małą prędkością czy na trasie zjechałeś na pobocze?

Rozumiem, że mover manualnie dociskany i ci przeskoczył? A może pogięło Ci belkę lub przesunęło mocowanie na ramie? Jaką masz wysokość między moverem a glebą?

Wjeżdżałem wolno na posesję, wąska droga, zestaw długi, nie było jak bardziej " nadebrać" a krawężnik był wysoki. Przesunęło mocowanie na ramie na śrubach. Mover ręcznie dociągany a wysokość teraz mi trudno ocenić może ok 20 cm

Edytowane przez krystian186 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Zulos napisał:

Dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy movera

Gratulacje, ja mam dopiero od 2 miesięcy i nie żałuję, choć jadę na tym samym wózku:

15 godzin temu, Zulos napisał:

Zostało mi - z uwagi na zmniejszenie DMC przez 1 właściciela - całe 60 kg ładowności

Austria i Niemcy niech się pocałują w :pupa: Zresztą żona i tak mnie ciągnie tylko na południe B)

 

@krystian186, dzięki za info. Będę musiał uważać na takie akcje. Rozumiem, że co najmniej 15 minut blokowałeś drogę, by poluzować śruby i wycofać przyczepę? Dobrze, że to się stało przy małej prędkości, przy większej mogłyby być duże zniszczenia :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na to przez pryzmat doświadczenia Krystiana to rzeczywiście chyba montaż za osią jest rozsądniejszy.

Ale pierwsze uruchomienie jest jak powrót do dzieciństwa i pierwszego samochodziku sterowanego - w moim przypadku jeszcze nawet na kablu:-)

7 minut temu, lbuster napisał:

Austria i Niemcy niech się pocałują w :pupa: Zresztą żona i tak mnie ciągnie tylko na południe B)

No tak - tylko jakoś na to południe trzeba się dostać, a nie wszędzie mi po drodze przez Węgry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.