Skocz do zawartości

Ciągnięcie przyczepy a zużycie paliwa


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli wydaje mi sie albo ze byla za mocno obciazona lub zle obciazona w sensie np wiecej na przodzie niz na tyle.

Ja nie mam zbyt duzych doswiadczen z kempingami .

Byc moze bylo to zwiazane tez z tym ze zle mieszalem biegami na gorkach ;)

Edytowane przez Arecky69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........gdzie bez przyczepy to auto pali ok. 7-8 litrow diesla.

Czy przyczyna wiekszego spalania mogl byc kufer na dachu Lancii lub to ze zona zabrala do przyczepki pol domu ;)

Mam identyczną i u mnie pięć osób, załadowana naprawdę na max towarami dla córy mieszkającej we Włoszech:

IMAG0151.jpg

Od Świecka do Austrii tempomat na 150km/h :), potem (jako że mieszka w Dolomitach) ostrych górki i zakrętów, które również małemu zużyciu nie służą.

Czyli pije podobnie jak twoja

 

Powiem- że u mnie nawet niby "spojler" na dachu robi różnicę w spalaniu, zawsze mam zdjęte i zakładam tylko w razie potrzeby.

 

Jeśli miałeś w aucie pół domu- to czy pamiętałeś o zwiększeniu ciśnienia w kołach?

Ma to również bardzo duże znaczenie, ja im bardziej załadowane tym pompuję więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OnionSkin tak oczywiscie dmuchnalem troche w gumki ;)

Twoje spalanie podajesz oczywiscie przy jezdzie bez budy ?

Mi bez budy tez tyle pali ;)

Jakbys mogl to odezwij sie na priv ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holownik: Saab 9-5 kombi, 2.3t (benzyna turbo), 220KM/340Nm, automat, MW 1620kg, DMC 2120kg

Przyczepa Knaus Eifeland 495, DMC 1300kg,

Holuję przyczepę od lat 90tych, a tym zestawem jeżdżę już 6 lat (po 3-4 tys. rocznie).

 

Solo na trasie mi pali 8-11 (od relaksacyjnego, przepisowego tempa po drogach krajowych do zapierniczania ze średnią przelotową ok. 100km/h), a w mieście 14-15 (przy raczej delikatnej jeździe).

Z przyczepą pali 12-15 (od ekonomicznej prędkości ok. 80km/h do energicznej jazdy100-110km/h z bezproblemowym wyprzedzaniem innych). Z reguły jadę na automacie. Czasem przełączam na manual, wymuszając 4 bieg (automat jest 5cio biegowy), aby obroty nie były zbyt małe i nie przeciążać silnika (komputer dostaje informacje o zapiętej przyczepie i całkiem dobrze wybiera biegi) oraz w górach - szczególnie na zjazdach aby hamować silnikiem i biegami. Czyli pali mi jakieś 3-4 litry więcej.

I tu do wcześniejszej dyskusji o hamowaniu silnikiem, dopowiem, że jest to jak najbardziej dobre dla samochodu i szczególnie silnika i turbinki - bo spalanie od tego się nie zwiększa, a oszczędzamy nie tylko hamulce (przy długich zjazdach to konieczność!!!) ale również silnik i turbinę, zapewniając im bardzo efektywne chłodzenie (pompa wody i oleju napędzane są paskiem klinowym i ich praca zależy od obrotów silnika!!!).

Edytowane przez ryko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(pompa wody i oleju napędzane są paskiem klinowym i ich praca zależy od obrotów silnika!!!).

Zgadzam się żeby jak najwięcej hamować silnikiem ale dla ścisłości napęd pompy oleju jest realizowany najczęściej za pomocą kół zębatym lub łańcucha żeby zminimalizować ryzyko awarii napędu pompy oleju.

Holownik: Saab 9-5 kombi, 2.3t (benzyna turbo), 220KM/340Nm, automat, MW 1620kg, DMC 2120kg

 

Silnik masz serię czy wirusowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się żeby jak najwięcej hamować silnikiem ale dla ścisłości napęd pompy oleju jest realizowany najczęściej za pomocą kół zębatym lub łańcucha żeby zminimalizować ryzyko awarii napędu pompy oleju.

Silnik masz serię czy wirusowany ?

 Mam fabrycznego Hirscha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszych 2tys km.

Autostrada itp. na tempomacie 95km/godz. 11 - 12 l w zależności skąd wiatr wieje.

Pozostałe drogi 70 - 80 km/godz 10,5 - 11 l.

Jadę spokojnie, mam czas. Żwawiej ruszam spod czerwonego.

Rowery w środku auta. DMC p-pki 1700. I pewnie ma niewiele mniej gdy jadę z dziećmi.

Auto solo zwykle się mieści w 10 l. MW holownika to ok. 2100 kg. Z nami, betami i dziećmi to pewnie 400 kg więcej.

Na równych odcinkach i bez wiatru w p..k automat wrzuci 8 bieg przy 80 km/godz.Troszeczkę wolniej i pracuje na 7 biegu. Zużycie paliwa jest prawie identyczne. Znacząco rośnie gdy jadę pod wiatr lub na tempomacie ustawę 105 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój zestaw DMC 3470 przy ostatnim wyjeździe nad morze 12.0l oleju. Komplet w holowniku i załadowana przyczepa. Prędkość do max. 90km/h. Samym pustym samochodem solo 5.8l przy jeździe zgodnie z przepisami. Solo z pustą przyczepą pali 10l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw 807 2,0 HDI 136 KM przyczepa 850 DMC  Srednie spalanie na dystansie 1000 Km (Diabla Góra ) ok 10 l/100

 

a to dość duże spalanie - mnie "ten sam" silnik w Fordzie z przyczepą DMC 1500kg  nie przekracza 11l  z przyczepą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem teraz swoim Espace jak obok, na trasie Mielec - Gardno, dokładnie 700km. Prędkość jazdy 80 +/-10km/h. Na dachu dwie duże deski windsurfingowe i pół domu w cepce i w bagażniku. Spalanie wyszło 10,2 l/100km. Trasę pokonałem w 12 godzin z przystankami dla nas i dla pieska. Bez autostrad.

Na trasie jak jadę sam pali niecałe 6,5 l/100km, a w mieście 8,5-9 l/100km. Muszę dodać że mam lekką nogę.

Edytowane przez JurekM (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie aktualna srednia to 13,2 z 2200km /dojazd do Grecji/ "papierkowa waga zestawu to 4250".Ok 75% to autostrady z predkoscia 105-115.Ja jestem zadowolony i trzeba wziasc pod uwage temperature ,bo klima swoje bierz, a i podjazdy calkiem spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.