Skocz do zawartości

Ciągnięcie przyczepy a zużycie paliwa


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

Moja Madzia spala LPG, bez budki po mieście 10 spala a gdy doczepię te 890kg to 16 spala. Jestem bardzo zadowolony z instalacji i z mojej Madzi

 

moim zdaniem dość dużo spala. Miałem mazdę 6 z lpg i brała solo w mieście 9-12 a z przyczepą ok 1350kg paliła od 10 do 15l lpg (prędkości 80 do 100kmh).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba nigdy nie jeździłeś starym dieslem że piszesz takie rzeczy.

miałem 405 1.9 D i na postoju nagrzewał się o wiele szybciej niż teraz Scenic rx4  dci  i 307 hdi 

 

 

Uważam, że jesteś w błędzie. W starym dieslu zimą zawsze było zimno, w nowszym jest znacznie lepiej (ale nie w każdym). Znam dobrze silnik 1,8 forda. Osobiście miałem 1,8D, 1,8TD, 1,8TDDI i 1,8TDCI. I ogrzewanie wzrastało wraz z generacją. No może TDDI lepiej grzało od TDCI.

 

 

to albo miałeś skopany termostat, albo zawaloną nagrzewnicę, albo dziury w podłodze - jeżeli wskazówka stała na swoim miejscu (czyli nagrzany) to nie ma możliwości żeby było w aucie zimno,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 405 1.9 D i na postoju nagrzewał się o wiele szybciej niż teraz Scenic rx4  dci  i 307 hdi 

to albo miałeś skopany termostat, albo zawaloną nagrzewnicę, albo dziury w podłodze - jeżeli wskazówka stała na swoim miejscu (czyli nagrzany) to nie ma możliwości żeby było w aucie zimno,

Trochę tu skrótem myślowym poszedłem. Sory. Chodziło mi, że kiedy w nowszym jest już ciepło w starszym było to jeszcze marzeniem. Technicznych usterek nie mogło być.

 

A pro po peugeota - miałem jeszcze przed fordami 205 z 84r. 1,8D. Jego, jak udało się uruchomić to przy -10 udało się zagotować na postoju... ot zapomniałem, że się grzeje, a wentylator miałem z patentem, nie działającym w automacie - stąd zagotowanie i utrata części płynu :niewiem: 

 

A wracając do tematu spalania... 205 była niedościgniona  :) Z niewiadówką do 6,5l ON, solo ok.5-5,5 w mieszanym. Rekord jazdy eco zimą i prędkościami do 70km/h (ciężkie warunki) zrobiliśmy 1450km na 48l ON (weekendowy wyskok nad morze ze znajomymi). Późniejszy escort potrzebował 1-2 więcej i nie miał próby przymusowej eco a z budką łykał 7-8l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,moja kijanka 1.6 benzyna 135KM- w mieście 9 litrów trasa 7 litrów , z przyczepą ok 10-11 litrów.Testowane w tamtym roku na trasie do Łeby.Jedzie się niezle jednak jajek nie urywa :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz mam jeepa cherokee,w pracy,4.0,i niema tam takowego przycisku,wiem że jak przekraczam 90km/h,i każde lekkie dodanie gazu,zapala się strzałka w góre pomarańczowa na konsoli tej z boku gdzie są kontrolki,jeep,przyjechał ze stanów,i z europą niema nic wspólnego 1996r

 

https://lh6.googleusercontent.com/-sZnD7FQalTI/T1idbbLeZMI/AAAAAAAACA4/D9JjM-da8Us/w446-h595-no/IMG_1750.JPG

 

Pod linkiem jest fotka deski rozdzielczej. Jak powiększysz to zobaczysz po lewej prawej stronie od kierownicy dwa przyciski. Jeden z nich to właśnie power. Może wersje z Europy mają jakieś inne oprzyrządowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A pro po peugeota - miałem jeszcze przed fordami 205 z 84r. 1,8D. 

 

A wracając do tematu spalania... 205 była niedościgniona   :) Z niewiadówką do 6,5l ON, solo ok.5-5,5 w mieszanym. Rekord jazdy eco zimą i prędkościami do 70km/h (ciężkie warunki) zrobiliśmy 1450km na 48l ON (weekendowy wyskok nad morze ze znajomymi). Późniejszy escort potrzebował 1-2 więcej i nie miał próby przymusowej eco a z budką łykał 7-8l.

baza tych silników 1.8 i 1.9 jest po drobnych modernizacjach produkowana do dzisiaj, mało która marka może się chwalić tak trwałą konstrukcją (oczywiscie pamiętam o mercu 124 D), mój 405 jak szedł na żyletki to na liczniku miałem 600 tys i chodził jak złotko -jedna uszczelka pod głowicę i raz regulacja wtrysków bez wymiany końcówek, a rekord spalania 4,3l w trasie ,kępno-słowacja -zakopane -kępno, Robił jako camper, jak tylne siedzenia złożyłem to do klapy tylnej kombika 180cm   , przy moim wzroście miałem jeszcze 10cm luzu, a żona 20cm  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baza tych silników 1.8 i 1.9 jest po drobnych modernizacjach produkowana do dzisiaj, mało która marka może się chwalić tak trwałą konstrukcją (oczywiscie pamiętam o mercu 124 D), mój 405 jak szedł na żyletki to na liczniku miałem 600 tys i chodził jak złotko -jedna uszczelka pod głowicę i raz regulacja wtrysków bez wymiany końcówek, a rekord spalania 4,3l w trasie ,kępno-słowacja -zakopane -kępno, Robił jako camper, jak tylne siedzenia złożyłem to do klapy tylnej kombika 180cm   , przy moim wzroście miałem jeszcze 10cm luzu, a żona 20cm  :]

Nie wiem ile w tym prawdy, ale gdzieś czytałem, że 2,0HDI/TDCI to rozwinięcie 1,8/1,9. Ponoć doł mają bliźniaczy. Ale potwierdzenia z nikąd nie mam :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko diabeł tkwi jak zwykle w szczegółach. HDI a TDCI to zupełnie co innego bo.... jedno z koncernu PSA drugie w Fordzie :) Tak poważnie, to 1,9 były na pompowtryskach a 2,0 są już na CR.

 

Poczytaj bo znalazłem:

http://www.auto-swiat.pl/porady/wszystkie-wady-silnika-2-0-hdi/9tljg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko diabeł tkwi jak zwykle w szczegółach. HDI a TDCI to zupełnie co innego bo.... jedno z koncernu PSA drugie w Fordzie :) Tak poważnie, to 1,9 były na pompowtryskach a 2,0 są już na CR.

 

Poczytaj bo znalazłem:

http://www.auto-swiat.pl/porady/wszystkie-wady-silnika-2-0-hdi/9tljg

A mi "durnie" z forda właśnie wstawili orginalny pasek, rolki + pompę wody z Citroena... rozmówię się z nimi  :klotnia:  Jak to wogóle złożyli??? ;)

 

Dokładnie z tego tą informację o rozwinięciu  zapamiętałem... źródło się ulotniło tymczasowo z głowy ;) (czytuję te pismo bez przerwy od 1996r. - o wrażeniach, szczególnie z ostatnich lat, nie będę nic pisał  :krzykacz:;) ). Na plus kolekcja ładnie wygląda :ok: 

 

A złapie za słówko :> Pug nie mial pompowtrysków z tego co wiem :D Klasyczna pompa + klasyczne wtryski :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko diabeł tkwi jak zwykle w szczegółach. HDI a TDCI to zupełnie co innego bo.... jedno z koncernu PSA drugie w Fordzie :) Tak poważnie, to 1,9 były na pompowtryskach a 2,0 są już na CR.

 

Poczytaj bo znalazłem:

http://www.auto-swiat.pl/porady/wszystkie-wady-silnika-2-0-hdi/9tljg

o które silniki 1.9 Ci chodzi ,że są na pompowtryskach,  podaj no mi jakie auto rocznik itp ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.