Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

czyli może się okazać, że focusy z tym silnikiem będą miały wpisane w F3 tą wartość 3450kg - ciekawe czy ktoś trafi na innego.

 

wszystko ładnie koledzy piszecie, nikt nawet nie neguje. Ja mam tylko jedno pytanie - podstawa prawna tych wyliczanek i sposób wyjaśnienia tego policjantowi na drodze.... najlepiej na Węgrzech, w Austrii itd. Nie chcę nikogo martwić, dobijać itd - ale dla spokojnej głowy podczas wyjazdów i ich planowania - ruszałbym kolego Janwil procedurę obniżenia DMC przyczepy o 50 kg. Tylko w tym momencie robisz kwadratowe jaja - czyli jak w dziale "na wesoło".

 

przyczepa o DMC 1450kg czyli nadałby się holownik o DMC 1930 do 2050kg - i tak po prawdzie było sensowniej całą sprawę wykonać - oczywiście moim skromnym zdaniem. Jedyny minus - tak jak inni podejrzewam, że Twoja przyczepa przygotowana do wyjazdu już przekracza albo balansuje na granicy 1500kg i żal byłoby się ograniczać przy pakowaniu...

 

W poniedziałek oddaje mojego forda do aso na przegląd (do tego, który sprzedaje konkurencyjnego grafitowego focusa) i będę miał ze 2 godzinki na rozmowy. Może uda mi się ustalić coś konkretniejszego o dmc i f3 w tych focusach

po 1 primo/      jestem za znalezieniem tych przepisów prawnych i ich urzędowych wykładni, chyba że Koledzy Interpretatorzy ,,"Kodeksu Karawaningowego" są np.biegłymi sądowymi, etc.  Zresztą wcześniej o te przepisy się też upominałem i rozumiem że jak w zjawisku sprzężenia zwrotnego szukać tego jest też moim obowiązkiem.. A dobrze byłoby wydać te przepisy z objaśnieniami, /jest  interes do zrobienia/ i zainteresowany miałby je w budce.  Byłby to poważny argument w dyskusji z Władzą, Zresztą Premier to poprze, bo ostatnio specjalizuje się w sprawach ruchu drogowego, szczególnie jak skręca Avensisem w prawo na zakazie /patrz dziennik FAKT z ub. tygodnia/

 

   po 2primo/  tak masz rację, trzeba było zacząć od obniżenia DMC budki np.o 50 kg co podobno nie jest zbyt trudne w odróżnieniu od zmiany DMC holownika. No i byłby wybór holowników z F1 w DR 1930 d0 2050 kg. Do tej pory ,,rzeżbiliśmy w wodzie" mając przedział holowników 1995 do 2000 kg. No i jest powód do zaistnienia  nowego forum dla majsterklepków od DMC. ,,SZUKAMY NAJLEPSZEGO HOLOWNIKA O DMC 1930 DO 2050 KG  DO HOLOWANIA PRZYCZEPY O DMC 1500/1450 KG" Wybór pewnie będzie jak chol..... No i ja z zazdrości powinienem sobie strzelić w łeb, że kupiłem Focusa! Ale zaczekam, może Focus wygra?

 

   no i jest 3primo/ ja to sprawdzałem osobiście i na miejscu z p.Dariuszen Wąsikiem i Focus w Częstochowie ma takie samo F3 jak mój 1450 kg. Nawet O1 ma takie samo jak mój, choć powinien ważyć więcej bo to wersja GHIA.

.

 

   Przy okazji nawiązując do samozasług innych Kolegów, skromne mówiąc nie będąc gorszym i ja muszę wspomnieć o swojej samozasłudze.

Otóż jestem pierwszym który teoretycznie i praktycznie udowodnił że Focus Mk2 2.0 TDCi kombi ma F1 w DR 2000 kg a nie 1950 kg jak podają niektóre media czy Koledzy i nadaje się na holownika budki o DMC 1500  kg!

A razem z Terenowcem udowodniliśmy, że zgodnie z wszelkimi przepisami można legalnie holować budkę o DMC 1500 kg i to jeszcze mozna wybierać w markach holowników /on Passat, ja Focus/

KRISTOFER,  POTWIERŻ, ALBO ZAPRZECZ TO POWYŻSZE. Inaczej nie da się spokojnie wyczekiwać wiosny!

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W ASO sprawdzaliśmy jak to jest  z tym F3 w  DR

No i empirycznie potwierdziło się że:

jedne Fordy mają sumę F1 + O1 = F3

a inne F1 + O1 nie równa się F3

Dlaczego tak jest? Nie wiadomo!

Była to próbka kilkunastu DR

 

Dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do Ford Polska z tym pytaniem jeżeli masz VIN takich aut z różnymi F3 to im podaj może odpowiedź ułatwi zrozumienie różnic

 Witaj

 Masz rację, tylko jeśli to nasza wspólna sprawa, to wolałbym żeby w Twoim poście była już odpowiedż!

 

 Z góry dziękuję i pozdrawiam

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczce na słupku muszę zrobić foto a auto jest trochę dalej, ale będzie fotka

 

Pozdr

Janusz


Ok dane Twojego auta już mam, teraz zorganizuj zdjęcie DR tego drugiego forda i VIN

jest w poście tego forum 439 Dpong. Inni Koledzy tez są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczce na słupku muszę zrobić foto a auto jest trochę dalej, ale będzie fotka

No i proszę miała być fotka tabliczki i jest.

1/     FORD

2/     HOMOLOGACJA

3/     VIN

4/     DMC 

5/     ?

6/     ?

7/     ?                  1,33  oj będę chyba pamiętał do końca życia!

post-15667-0-78096200-1389375825_thumb.jpg

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ramach sprawdzania pozycji F3 w DR i rozmów o sumowaniu lub nie tych wartości - to rozumiem, że Janwil pisał o różnych modelach forda a nie tylko focusach.

 

Dobrze wiem, że jedna z wersji nowej Kugi ma wolny wpis w F3 oraz ma masę 2250 co przy mojej przyczepie daje zestaw =3500kg i spokojnie można jechać. Wersje z większym silnikiem i automaty (chyba) mają już większe DMC, a posiadanie przez nich wpisu w F3 podobno jest uzależnione od tego czy jest hak fabryczny czy nie - ale to mogłoby się np nie miło objawić w chwili odbierania DR z urzędu kiedy auto jest już kupione.

 

teraz sprawa kolejna - jeżeli dobrze pamiętam, to w tym wątku przewinął się także jeden czy dwa C-max-y 2.0TDCI po lifcie, które miały DMC 2000kg ? jeżeli były takie to aż się prosi sprawdzić co miały wpisane w DR w pozycji F3 - może to kolejne auto "idealne na papierze" do przyczepy 1500kg?

 

myślę, że zmiana tego wpisu graniczy  cudem i Ford Polska nie pomoże, bardziej może kumaty diagnosta, który znajdzie uzasadnienie (np większe tarcze hamulcowe) lub coś innego i doda te magiczne 50kg - ale dalej raczej nie realne. Kiedyś drążyłem temat zmian w dokumentach auta - ale traktuje się je jak rzecz świętą - producent nie będzie robił homologacji na zamówienie Kowalskiego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Maarec, teraz zajmiemy się też hakami holowniczymi...

W załączniku tego post jest cennik ASO Elementów funkcjonalnych FFocusa..

Mam pytanie o 2 pozycje Haka holowniczego. No ceny są dobre też, ale kawał żelastwa musi być teraz tak skomplikowany. Jakieś systemy HSA ułatwiajace ruszanie na wzniesieniach, TSA itp.

W promocji jest jeszcze za 2 stówy Pakiet przygotowujący do montażu haka holowniczego C1QAB

O co chodzi? o wyciągnięcie kasy, ale za co?

post-15667-0-36496600-1389445798_thumb.jpg

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o cennikach z  serwisów się nie dyskutuje, albo Cie stać i kupujesz albo kombinujesz jak zrobić żeby było tanio.

 

ja proponowałbym hak odkręcany na 2 śruby prosto z allegro.

 

linkuję taki, który pasuje na 99% - http://allegro.pl/hak-holowniczy-ford-focus-2-mk2-kombi-2005-2011r-i3849508666.html lub za 200zł więcej więcej wersja z modułem (przypominam, że moduł to 3 przekaźniki za ok 30 zł razem).

 

możesz zapytać tego gościa - http://allegro.pl/nowy-hak-holowniczy-ocynk-ford-focus-1500kg-haki-i3851408579.html - czy jego hak pasuje do Twojego auta lub czy ma pasujący. Ja mam tego typu czyli z ocynkowaną końcówką co zdecydowanie lepiej prezentuje się - nie rdzewieje - co ciekawe po całym sezonie jazdy ze stabilizatorem zaciśniętym - przed zimą nie było rdzy a na zimę zabezpieczyłem smarem i czeka w garażu.

 

montaż mojemu mechanikowi zajął 2 godziny bez ściągania zderzaka mimo, że podobno trzeba (cmax). Do tego ten hak tańszy (ocynk) jest spawany w 1 element a nie skręcany tak jak droższy i te prezentowane w Aso z markowym logo....

 

nie zmienia to faktu, że haki do tych aut są bardzo słabe z wyglądu - są dokręcane do podłużnic od boku w przygotowane w fabryce otwory. Natomiast w maździe 6 miałem hak, który wchodził z 80cm do podłużnicy i ważył 2 razy tyle i przy okazji wzmacniał tył auta na wypadek kolizji ( a ja tam miałem w miejscu koła zapasowego 67l lpg....)

 

elektrykę robiłem sam więc kosztów nie było extra. Koniecznie musisz dokupić gniazdo 13 pin do auta - ja polecam firmy Bosal tak jak i wtyk 13 pin (pewnie masz w przyczepie) ja mam zawsze w aucie skrzynkę narzędziową a w niej na zapas i gniazdo i wtyczkę 13 pin.... Co polecam wszystkim, przed urwaniem w terenie/trasie a nie po fakcie...

 

 

nie mam pojęcia co to za system ułatwiający ruszanie pod górę ? - może coś jak przy elektrycznym ręcznym - dajesz gaz i podnosisz sprzęgło to sam się zwalnia.

 

 

wybór należy do Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrażenia z jazdy focusem?

 

Trzeba się przyzwyczaić, nie ma rady!

Ale gdyby Madzia 626 TDVi miała Comon Rail w silniku i parę trylinek w kufrze /czyli odpowiednie F1/, to bym Madzi ,,za Chiny" nie zdradził!

FF - oczywiście wszystko to prawie nowe, uroda dyskusyjna.FF to  kompakt, Madzia klasa średnia. Niezawodna nawet z przyczepą, wyjątkowo ekonomiczna, zdecydowanie lepsze materiały, plastiki, etc. Żona jako VIP"a miała z tyłu podłokietnik, a w FF to jest przedział prawie towarowy, etc.

Dla mnie i przede wszystkim żony ,,plusy dodatnie" to ciiiiiiiiiicho /silnik mi zgasł i nie wiedziałem pracuje czy nie?/. I bez ,,masażu" /wibracje na luzie/ fotela. No i że z okazji wymiany holownika ,,pod przymusem", poznałem /na razie virtualnie/ nowych, wspaniałych Kolegów i to będąc ,,w biedzie".

Ale że przekroczyłem budżet na to auto to pewne!

Napisze na ten temat jeszcze póżniej...

Pozdr.

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o cennikach z  serwisów się nie dyskutuje, albo Cie stać i kupujesz albo kombinujesz jak zrobić żeby było tanio.

 

 

Tanio? Ale nie dopisałeś czy dobrze czy z kłopotami.

Gdybym to wiedział i że mnie stać, to bym kupił Maserati, może nawet nowe! A co, ja nie mogę mieć ,,frajdy z jazdy"!

Tylko że przy odsprzedaży po np. 3 latach traci 80% wartości, po 4 trzeba dać kupującemu jeszcze ,,na piwo"...

Zobacz jakie ceny, jakie roczniki!

Nawet przedstawiciel Maserati blisko w Konstancinie

http://otomoto.pl/osobowe/maserati/?s=p&gclid=CI75_tbq8LsCFQlb3godtUYA0w

 

Hak już mam, odkręcany. Tylko teraz szukam tych systemów i nie mogę znależć,No i co one dają, poza wydatkami, /ale o tym się nie dyskutuje/ POmocy!!!

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.