Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo dziękuję za pomoc, przepraszam że nie na wszystkie pytania odpowiedziałem, ale wczoraj miałem Imieniny /Janusz/ a jutro Urodziny...

Oczywiście do pytań powrócę wkrótce...

 

Mój TEC 560 K1 z 2006r. ma DMC 1500kg i tyle samo ma Mazda.

Długość całkowita 755cm wewnętrzna 595cm. Szerokość 255 cm.

To dużo ale używam przyczepę też na działce....Przebieg w 2013r. to 2200 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

OK, w takim razie Janusz - Wszystkiego najlepszego :bukiet:

 

Jednocześnie jeszcze kolejne pytanie: czy jesteś pewien, że możesz swoim holownikiem ciągnąć taką dużą i ciężką przyczepę :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, w takim razie Janusz - Wszystkiego najlepszego :bukiet:

 

Jednocześnie jeszcze kolejne pytanie: czy jesteś pewien, że możesz swoim holownikiem ciągnąć taką dużą i ciężką przyczepę :hmm:

Przyczepa /w dowodzie poz.G/ ma wagę własną 1240 kg, holownik 1280 kg.

Wszystko się zgadza?

Tyle przeczytałem na ten temat na róznych forach...

Odpowiedż, bo nie zasnę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa /w dowodzie poz.G/ ma wagę własną 1240 kg, holownik 1280 kg.

Wszystko się zgadza?

Tyle przeczytałem na ten temat na róznych forach...

Odpowiedż, bo nie zasnę ...

Ważna jest DMC, nie MW.

Jakie np. dane wartości O1 masz w dow. samochodu ?

Jaka konkretnie jest DMC przyczepy i DMC samochodu ?

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że DMC Twojego holownika jest w okolicy 1700 kg., a zatem pod tym względem nie mógłbyś ciągnąć przyczepy cięższej, niż 1278 kg. :policja:

Poczytaj np. tu i ew. w tamtym temacie pytaj, bo tu zrobimy OT.

 

W kwestii telewizora, sprawdź to , co napisałem i spróbuj tak zrobić.

Później opisz wszystkie czynności i ich efekt.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Pewnie ten fragment moderator przeniesie do forum DMC i słusznie, ale muszę być uprzejmym wobec Ciebie i odpowiedzieć. We wszystkich dokumentach krajowych i zagranicznych jest DMC 1500 kg.

To mogę spokojne jeżdzić?

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że DMC Twojego holownika jest w okolicy 1700 kg., a zatem pod tym względem nie mógłbyś ciągnąć przyczepy cięższej, niż 1278 kg. :policja:

Poczytaj np. tu i ew. w tamtym temacie pytaj, bo tu zrobimy OT.

 

W kwestii telewizora, sprawdź to , co napisałem i spróbuj tak zrobić.

Później opisz wszystkie czynności i ich efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Coś mi się wydaje, że DMC Twojego holownika jest w okolicy 1700 kg., a zatem pod tym względem nie mógłbyś ciągnąć przyczepy cięższej, niż 1278 kg. :policja:

Poczytaj np. tu i ew. w tamtym temacie pytaj, bo tu zrobimy OT.

 

W kwestii telewizora, sprawdź to , co napisałem i spróbuj tak zrobić.

Później opisz wszystkie czynności i ich efekt.

 

Nie wiem jak przenieść tą dyskusję o DMC na właściwe forum ale jak to zrobi za nas moderator to ja tylko podziekuję!

Już myślałem że prawie wszystko na ten temat wiem, a Ty piszesz że jak np. DMC holownika 1700 kg to przyczepa 1278 kg? A dlaczego nie DMC przyczepy 1700 czyli razem mniej niż 3500 kg?

Ja wiem że lepiej byłoby jechać gdyby holownik był ,,mocniejszy" a cepka mniejsza, ale dajemy radę. Na autostradzie jedziemy bez problemu 100 km/godz na 5 biegu /skrzynia 5 biegowa/ i pali 8,5 l/100km oleju. Mazda dałaby radę szybciej jechać ale szanuję bezpieczeństwo użytkowników drogi i swoje. 2200 km zrobione w te wakacje bez żadnych problemów i Mazda jeżdzi nadal, bez przyczepy paląc po mieście do 6l/100km. A duża przyczepa umila nam życie na działce!

 

Zaczynam ,,formalnie" z dokumetów tak jak podpowiadasz więc cytuję:

W dowodzie rejestracyjnym Mazdy-holownika jest w rubryce O1 1500 kg a w G 1280 kg

Przyczepa w rubryce F1 1500kg a w G 1240 kg.

Jest to zgodne z przepisami? Pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, ale pytałem jeszcze o DMC auta (poz. F1 w DR).

Jeśli O1 masz 1500 kg., to mógłbyś ciągnąć taką przyczepkę, gdyby miała hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy (tak w skrócie).

Zgodnie z przepisami, możesz ciągnąć przyczepę o max DMC = x

Twoje F1 dzielisz przez 1,33 = x

Tak, jak już pisałem, jeśli masz np. DMC auta (F1) = 1700 kg., to 1700 / 1,33 ≈ 1278 kg

1278, to jest max DMC przyczepy dla takiego auta i to nie tylko z uwagi na przepisy, ale i bezpieczeństwo jazdy.

Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem, jeśli tak, to Koledzy na pewno poprawią :hmm:

 

Jeśli masz taką sytuację, to albo zmiana holownika, albo przyczepy, przy czym, jeśli zostawisz przyczepę, to raczej ciężko coś znaleźć wagowo, aby być w zgodzie z przepisami i nie podpaść pod Viatoll.

Samochód musiałby mieć równe 2000 kg. DMC

 

Przykład mój własny:

F1 2035

O1 1600

Załapuję się niestety na Viatoll z powodu tylko 35 kg (moja budka ma DMC również 1500).

Mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o DMC 1530 kg.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz juz nic nierozumiem...

DMC to O1 W Dow. Rej.holownika czyli 1500, a F1 to 1795. DMC przyczepy to 1500. Samochód waży więcej /G w DR/ niż przyczepa .

 

Co to jest "hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy"? Przyczepa ma hamulec najazdowy.

ITDrogowego spotykała mnie kilka razy a raz nawet zaparkowałem obok ich samochodu w którym byli funkcjonariusze i nic...

Kupiłem tą przyczepę od faceta który ciągnął ją Fordem Focusem 1,8 D i to 2 rzazy do Chorwacji W komisach mówili że liczy się DMC w DR auta a tu jakiś współczynnik 1,33

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz juz nic nierozumiem...

DMC to O1 W Dow. Rej.holownika czyli 1500, a F1 to 1795. DMC przyczepy to  1500. Samochód waży więcej /G w DR/ niż przyczepa G

Co to jest "hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy"? Przyczepa ma hamulec najazdowy.

ITDrogowego spotykała mnie kilka razy a raz nawet zaparkowałem obok ich samochodu w którym byli funkcjonariusze i nic...

 

Tak przypuszczałem, czyli możesz ciągnąć budkę o DMC 1349 i nawet kilograma więcej.

To, że stawałeś obok krokodylków i Cię nie sprawdzali, nic nie zmienia. Nie przyszło im nawet do głowy, że ktokolwiek mógłby się odważyć tak jeździć. Jak nie jutro, to za miesiąc lub pół roku, ale w końcu ktoś Cię sprawdzi, o bezpieczeństwie nawet nie wspominam.

Użyj wyszukiwarki forumowej, jest na ten temat bardzo dużo.

Poproszę o przeniesienie tego do wcześniej wspomnianego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam Janek, że pisząc o TV, nawet na myśl Ci nie przyszło, że wyniknie z tego taki zonk odnośnie posiadanych możliwości holowania :hmm:

Jednak musiałem o tym napisać, bo widząc, co masz napisane w profilu, natychmiast nasunęły mi się pewne podejrzenia.

Jak się okazuje, całkiem słuszne. Być może sprawa TV, uchroniła Cię przed o wiele poważniejszymi konsekwencjami takiej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...byłem teraz na naszym forum ,,Wybór samochodu na holownik..." 48 stron i wszystkie kombinacje niezgodne z przepisami?



http://forum.karawaning.pl/topic/1424-wybor-samochodu-na-holownik/page-48

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.