Janwil Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Bardzo dziękuję za pomoc, przepraszam że nie na wszystkie pytania odpowiedziałem, ale wczoraj miałem Imieniny /Janusz/ a jutro Urodziny... Oczywiście do pytań powrócę wkrótce... Mój TEC 560 K1 z 2006r. ma DMC 1500kg i tyle samo ma Mazda. Długość całkowita 755cm wewnętrzna 595cm. Szerokość 255 cm. To dużo ale używam przyczepę też na działce....Przebieg w 2013r. to 2200 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) OK, w takim razie Janusz - Wszystkiego najlepszego Jednocześnie jeszcze kolejne pytanie: czy jesteś pewien, że możesz swoim holownikiem ciągnąć taką dużą i ciężką przyczepę Edytowane 22 Listopada 2013 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janwil Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 OK, w takim razie Janusz - Wszystkiego najlepszego Jednocześnie jeszcze kolejne pytanie: czy jesteś pewien, że możesz swoim holownikiem ciągnąć taką dużą i ciężką przyczepę Przyczepa /w dowodzie poz.G/ ma wagę własną 1240 kg, holownik 1280 kg. Wszystko się zgadza? Tyle przeczytałem na ten temat na róznych forach... Odpowiedż, bo nie zasnę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Przyczepa /w dowodzie poz.G/ ma wagę własną 1240 kg, holownik 1280 kg. Wszystko się zgadza? Tyle przeczytałem na ten temat na róznych forach... Odpowiedż, bo nie zasnę ... Ważna jest DMC, nie MW. Jakie np. dane wartości O1 masz w dow. samochodu ? Jaka konkretnie jest DMC przyczepy i DMC samochodu ? Edytowane 22 Listopada 2013 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Coś mi się wydaje, że DMC Twojego holownika jest w okolicy 1700 kg., a zatem pod tym względem nie mógłbyś ciągnąć przyczepy cięższej, niż 1278 kg. Poczytaj np. tu i ew. w tamtym temacie pytaj, bo tu zrobimy OT. W kwestii telewizora, sprawdź to , co napisałem i spróbuj tak zrobić. Później opisz wszystkie czynności i ich efekt. Edytowane 23 Listopada 2013 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janwil Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Dzień dobry. Pewnie ten fragment moderator przeniesie do forum DMC i słusznie, ale muszę być uprzejmym wobec Ciebie i odpowiedzieć. We wszystkich dokumentach krajowych i zagranicznych jest DMC 1500 kg. To mogę spokojne jeżdzić? Edytowane 23 Listopada 2013 przez Janwil (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janwil Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Coś mi się wydaje, że DMC Twojego holownika jest w okolicy 1700 kg., a zatem pod tym względem nie mógłbyś ciągnąć przyczepy cięższej, niż 1278 kg. Poczytaj np. tu i ew. w tamtym temacie pytaj, bo tu zrobimy OT. W kwestii telewizora, sprawdź to , co napisałem i spróbuj tak zrobić. Później opisz wszystkie czynności i ich efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janwil Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Coś mi się wydaje, że DMC Twojego holownika jest w okolicy 1700 kg., a zatem pod tym względem nie mógłbyś ciągnąć przyczepy cięższej, niż 1278 kg. Poczytaj np. tu i ew. w tamtym temacie pytaj, bo tu zrobimy OT. W kwestii telewizora, sprawdź to , co napisałem i spróbuj tak zrobić. Później opisz wszystkie czynności i ich efekt. Nie wiem jak przenieść tą dyskusję o DMC na właściwe forum ale jak to zrobi za nas moderator to ja tylko podziekuję! Już myślałem że prawie wszystko na ten temat wiem, a Ty piszesz że jak np. DMC holownika 1700 kg to przyczepa 1278 kg? A dlaczego nie DMC przyczepy 1700 czyli razem mniej niż 3500 kg? Ja wiem że lepiej byłoby jechać gdyby holownik był ,,mocniejszy" a cepka mniejsza, ale dajemy radę. Na autostradzie jedziemy bez problemu 100 km/godz na 5 biegu /skrzynia 5 biegowa/ i pali 8,5 l/100km oleju. Mazda dałaby radę szybciej jechać ale szanuję bezpieczeństwo użytkowników drogi i swoje. 2200 km zrobione w te wakacje bez żadnych problemów i Mazda jeżdzi nadal, bez przyczepy paląc po mieście do 6l/100km. A duża przyczepa umila nam życie na działce! Zaczynam ,,formalnie" z dokumetów tak jak podpowiadasz więc cytuję: W dowodzie rejestracyjnym Mazdy-holownika jest w rubryce O1 1500 kg a w G 1280 kg Przyczepa w rubryce F1 1500kg a w G 1240 kg. Jest to zgodne z przepisami? Pomocy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Janusz, ale pytałem jeszcze o DMC auta (poz. F1 w DR). Jeśli O1 masz 1500 kg., to mógłbyś ciągnąć taką przyczepkę, gdyby miała hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy (tak w skrócie). Zgodnie z przepisami, możesz ciągnąć przyczepę o max DMC = x Twoje F1 dzielisz przez 1,33 = x Tak, jak już pisałem, jeśli masz np. DMC auta (F1) = 1700 kg., to 1700 / 1,33 ≈ 1278 kg 1278, to jest max DMC przyczepy dla takiego auta i to nie tylko z uwagi na przepisy, ale i bezpieczeństwo jazdy. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem, jeśli tak, to Koledzy na pewno poprawią Jeśli masz taką sytuację, to albo zmiana holownika, albo przyczepy, przy czym, jeśli zostawisz przyczepę, to raczej ciężko coś znaleźć wagowo, aby być w zgodzie z przepisami i nie podpaść pod Viatoll. Samochód musiałby mieć równe 2000 kg. DMC Przykład mój własny: F1 2035 O1 1600 Załapuję się niestety na Viatoll z powodu tylko 35 kg (moja budka ma DMC również 1500). Mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o DMC 1530 kg. Edytowane 23 Listopada 2013 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janwil Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) No teraz juz nic nierozumiem... DMC to O1 W Dow. Rej.holownika czyli 1500, a F1 to 1795. DMC przyczepy to 1500. Samochód waży więcej /G w DR/ niż przyczepa . Co to jest "hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy"? Przyczepa ma hamulec najazdowy. ITDrogowego spotykała mnie kilka razy a raz nawet zaparkowałem obok ich samochodu w którym byli funkcjonariusze i nic... Kupiłem tą przyczepę od faceta który ciągnął ją Fordem Focusem 1,8 D i to 2 rzazy do Chorwacji W komisach mówili że liczy się DMC w DR auta a tu jakiś współczynnik 1,33 Edytowane 23 Listopada 2013 przez Janwil (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 No teraz juz nic nierozumiem... DMC to O1 W Dow. Rej.holownika czyli 1500, a F1 to 1795. DMC przyczepy to 1500. Samochód waży więcej /G w DR/ niż przyczepa G Co to jest "hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy"? Przyczepa ma hamulec najazdowy. ITDrogowego spotykała mnie kilka razy a raz nawet zaparkowałem obok ich samochodu w którym byli funkcjonariusze i nic... Tak przypuszczałem, czyli możesz ciągnąć budkę o DMC 1349 i nawet kilograma więcej. To, że stawałeś obok krokodylków i Cię nie sprawdzali, nic nie zmienia. Nie przyszło im nawet do głowy, że ktokolwiek mógłby się odważyć tak jeździć. Jak nie jutro, to za miesiąc lub pół roku, ale w końcu ktoś Cię sprawdzi, o bezpieczeństwie nawet nie wspominam. Użyj wyszukiwarki forumowej, jest na ten temat bardzo dużo. Poproszę o przeniesienie tego do wcześniej wspomnianego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gewehr Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Ja jeszcze tylko dopiszę, że w razie wypadku. Nie działa Twoje OC. Oczywiście piszę o sytuacji jak byś jechał z tą budą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Bardzo słuszna uwaga, a konsekwencji może być sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Przypuszczam Janek, że pisząc o TV, nawet na myśl Ci nie przyszło, że wyniknie z tego taki zonk odnośnie posiadanych możliwości holowania Jednak musiałem o tym napisać, bo widząc, co masz napisane w profilu, natychmiast nasunęły mi się pewne podejrzenia. Jak się okazuje, całkiem słuszne. Być może sprawa TV, uchroniła Cię przed o wiele poważniejszymi konsekwencjami takiej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janwil Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) ...byłem teraz na naszym forum ,,Wybór samochodu na holownik..." 48 stron i wszystkie kombinacje niezgodne z przepisami? http://forum.karawaning.pl/topic/1424-wybor-samochodu-na-holownik/page-48 Edytowane 23 Listopada 2013 przez Janwil (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.