Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

Kristofer ja doskonale rozumiem Twój przekaz i tok rozumowania i efekt jaki się uzyskuje.

Czas jakiś temu zadałem na forum pytanie czy musi być wpis w DR w rubryce F3 bo tak powiedziała mi Pani w WK (bo podobno Niemcy się tego czepiają) na forum koledzy odpowiedzieli, że to jakaś bzdura bo przecież można sobie dodać z mas w DR lub przeczytać z naklejki (która jest nieobowiązkowa)

Wydaje mi się, że dla patrolu bez wagi będzie trudne do wytłumaczenia, że masa zestawu jest ok, ale jeżeli jest to możliwe to warto takie uzasadnienie w interpretacji urzędowej mieć przy sobie.

Tak myślę, że może należałoby podjechać do stacji diagnostycznej i zapytać czy po usunięciu naklejki będą się sugerować danymi technicznymi z wykazu, który oni posiadają, a w którym być może ta wartość ma jakieś widełki, wtedy ponowne badanie i poprawa danych w DR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W poście # 434 Dpong napisał:

Nie chcę sugerować urzędów bo nie spotkałem się jeszcze z rzetelnie pracującym. < UC pracuje rzetelnie aż do bólu.

Od kilu godzin jestem w Urzędzie Celnym, ponieważ odbieram paczkę spoza Unii Europejskiej. Mam słaby sygnał (Internet) ale wystarczający żeby sobie poklikać w wolnej chwili. Paczki z UE kurier dostarcza bezpośrednio do nas bez odprawy zwanej liturgią w UC. Znamy się z celnikami od wielu lat, pomimo to co któraś nasza paczka jest rewidowana.

Przypomniała mi się nasza przygoda z celnikami francuskimi > więcej ...

 

Wracając z E zatankowaliśmy auto przed granicą E/F auto (punkt A) zrobiliśmy mały postój na parkingu (B). Dwoje młodych holendrów kilka razy prosiło nas o pomoc w przewiezieniu kilku kilogramowych pakunków bo mają problem z autem. Ta dwójka  z NL była tylko autem, my z przyczepą. Po odmowie oni  odjechali my skończyliśmy posiłek i po jakimś czasie ruszyliśmy w dalszą drogę.

Po przekroczeniu granicy E/F pojawiło się przed nami auto z napisem

świetlnym (niebieskim) w tylnej szybie 'Follow me'.
W lusterku wstecznym zobaczyłem za nami policję z niebieską karuzelą świateł na dachu.
W tym momencie nie wiedzieliśmy czemu i komu zawdzięczamy taką eskortę.
W punkcie D na parkingu było więcej celników+policji. Kontrola dokumentów, rewizja osobista + przyczepy i auta.

Nawet koło zapasowe przyczepy było kontrolowane, zdjeli oponę.

 

Auto i przyczepa była ważona oddzielnie bez bagaży.

 

Na koniec przyprowadzono dwoje holendrów, zapytali czy my ich znamy.
Potem zobaczyliśmy że auto z NL jest w podobny sposób kontrolowane.
Czego szukali celnicy do dziś nie wiemy, możemy tylko domyślać się.

 

Przy wyjeżdzie z Francji na granicy F/D wzięto nas na bok i zapytano tylko skąd wracamy.

Reasumując poza tym przypadkiem nigdy w życiu nikt nam nie ważył auta i przyczepy.
Ponieważ kolega Janwil jeżdzi tylko po PL, to na terenie Polski nikt nie będzie ważył jego zestawu.

Tylko w przypadku kolizji odpowiednie służby mogą zainteresować się tymi parametrami.

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejeżdżałem też przez 100licę, więc gdybym wiedział wcześniej o zakupie, to chętnie bym Janusza odwiedził :slina:

,,Kristofer - where are You?" jak mawia po poprawną polszczyzną Olo1.

No jesteś, a może dobrze że Cie nie było. Zobacz ile ,,profesjonalnych" a mylnych wykładni. Ile budek ,,nielegalnych" i ,,nie ujawnionych"

Wiedza tak rozległa i kosztowna, ze taniej kosztowałoby odpłatne i obligatoryjne szkolenie na ten temat.Temat zagmatwany jak cho.... Każdy wie inaczej.

Już mamy rynek handlu punktami mandatów a teraz nowy rynek kilogramoprzyczep powstaje u nas.. To tak a propos..

Zacznę od najważniejszych spraw.

No szkoda, naprawdę szkoda, ale kiedy Ty byłeś u mnie ja byłem w drodze lub w BB /Bielsku Białej/. Paradoks? Ale co się odwlecze...

Jak wróciłem z BB to napisałem to co napisałem. Rano wstałem /spać przez to budkę nie mogłem nie pierwszy raz/ a  tu internetu brak. Dopiero teraz włączyli internet więc zaczynam od słowa DZIĘKUJĘ Tobie /byłeś pierwszym choć początek było ,,na dotarciu"/ i Kolegom którzy wykazując się pluralizmem poglądów udowadniali, że to co mnie się zdarzyła mogło spotkać każdego tylko nie Ciebie plus Kilku. Stara prawda mówi że w kupie rażniej i to tu mi się sprawdziło.

I to by było najważniejsze i na tyle... Nauczyłem się też, że trzeba budować emocje, a tak poważnie te sprawy wymagają duuuuużo czasu. Cdn. niebawem!

 

,,A teraz do kolegów Fachowców przez duże F, profesjonalistów się zwracam żeby wybrali wersję prawdziwą:

1/ F1 3450  kg nie ma znaczenia. Budka ma MW 1240  włożę do niej ,,tylko" 210, ewentualnie resztę do kombi Focusa. Jeżdzimy tylko ja i żona, trochę się odchudzimy /choć nie bardzo jest z czego/ i będzie OK, nawet jak nas zważą z całym zestawem.

2/ 2000+1500=1450 no i klops

3/ inne rozwiązanie

 

Przepraszam,  jest pomyłka, powinno być ,,F3 3450 kg" a nie F1. Kristofer dzięki.

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rubryka F3 to dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów, jeżeli patrol sprawdza dokumenty to chiba sugeruje się danymi z DR auta i cepki, a tam jak byk wychodzi, że suma dopuszczalnych mas całkowitych Twojego zestawu jest większa niż wartość z F3

Poniżej fotka z forda focusa i tam f3 to suma f2 i o1post-14637-1389186893,75_thumb.jpg

Jak dla mnie (nie znam się) sprawa do odkręcenia przez diagnostę. Ja bym takim zestawem nie jeździł. Niby to tylko cyferki ale też i spory kłopot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, a może rozwiązaniem jest pismo do producenta Twojej przyczepy z prośbą o obniżenie DMC. Kilka osób zwiększało tak DMC swoich przyczep. Może można w ten sposób wyjść z Twojej opresji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję! Będzie niedługo spokój w wątku  :]

A poważnie, to jestem pewien, że jeśli egzemplarz jest sprawny i nie wyeksploatowany nadmiernie to będziesz zadowolony z jazdy i na co dzień i z przyczepą jeszcze przez ładnych parę lat.

 

Pozycją F3 się nie przejmuj. Po prostu nie możesz wykorzystać 50 kg ładowności samochodu i tyle. Jak podczepisz budę 1500 kg to auto ładujesz już tylko do 1950. I tak na pewno nigdy nie wykorzystałeś w 2 osoby pełnej ładowności samochodu.

Pozycja F3 mniejsza niż suma DMC auta i przyczepy (z poz. O1) jest spotykana w wielu samochodach, np. Opel Combo, Peugeot Partner itp. Nic się nie martw - to jest legalne i możesz jechać ze swoją przyczepą.

 

A przy okazji muszę dodać, że cholernie ładną masz tę swoją przyczepę. Miło spojrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję! Będzie niedługo spokój w wątku  :]

A poważnie, to jestem pewien, że jeśli egzemplarz jest sprawny i nie wyeksploatowany nadmiernie to będziesz zadowolony z jazdy i na co dzień i z przyczepą jeszcze przez ładnych parę lat.

 

Pozycją F3 się nie przejmuj. Po prostu nie możesz wykorzystać 50 kg ładowności samochodu i tyle. Jak podczepisz budę 1500 kg to auto ładujesz już tylko do 1950. I tak na pewno nigdy nie wykorzystałeś w 2 osoby pełnej ładowności samochodu.

Pozycja F3 mniejsza niż suma DMC auta i przyczepy (z poz. O1) jest spotykana w wielu samochodach, np. Opel Combo, Peugeot Partner itp. Nic się nie martw - to jest legalne i możesz jechać ze swoją przyczepą.

 

A przy okazji muszę dodać, że cholernie ładną masz tę swoją przyczepę. Miło spojrzeć.

Dziękuję, ale skąd wiesz, TY i Koledzy, że auto je już w moich rękach moje

Niektórzy podpowiadają mi abym anulował tę transakcję, a swoją droga skutki podobnych podpowiedzi mogą być kosztowne.../jedyna pociecha że Kristofer czuwa, nawet nad ranem, po podróży/

Odnośnie do F3 to chętnie zobaczył  bym dokument prawny który o tym mówi. Może Premier tym sie zajmie tj. alkomatami. No ale po co jest Minister /ministra?/ Komunikacji /wicesuperInfrasrukturypremierablabla/?

Z F3 ja się z Tobą i Kristoferem jak zawsze zgadzam, tylko dlaczego mówicie, że to 50 kg można odejmowąć tylko  od holownika. To jest F3 ZESTAWU, więc mogę jak chce, odjąć od budki a nawet ciut tu i ciut tam...

Kolegów ,,polecenia" traktuje poważnie i sprawdziłe DR Focusa z Częstochowy. No i jest F3 3450 kg,

a G czyli MW tj. u mnie 1354 kg, F1 2000 kg.

 

P.s.Moja budka serdecznie Cie pozdrawia i chętnie wymieni z Tobą fotki /ma ich sporo  bo lubi się fotografować, a poza tym chyba jest fotogeniczna/.

I miałbym po kilku miesiącach ,,pożycia" brać z Nią rozwód przez jakieś tam DMC. Prawdziwa miłość przetrwa wszystkie przeciwności/

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ,,uciekło" do góry więc tu dokończę...

Link Focusa z Częstochowy, please http://frankcars.gratka.pl/ogl/16193704.html#0323552547f2b4fd,1

Ma bogatsze wyposażenie /start rozrusznika-sytem bezkluczykowy, pakiet chrom, spryskiwacze reflektorów itd,/ niż ,,mój" a masy takie same 1354 Kg! Zdecydowałem że będzie ten z mniejszym przebiegiem km http://www.autoboss.com.pl/bielsko/samochody-uzywane/4414,Oferta.html

Szukamy holownika z tolerancją 5 kg a homologacja /będę miał/ na którą dilerzy się powołują jest z 2001 r! Przecież wtedy był  Focus Mk1...Bez komentarza..

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja budka ...  jest fotogeniczna/.

I miałbym po kilku miesiącach ,,pożycia" brać z Nią rozwód przez jakieś tam DMC.

Prawdziwa miłość przetrwa wszystkie przeciwności/ < tak trzymać

@Janwil

My już trzymamy Wam miejsce w cieniu w  punkcie A  parcela pusta # 504 < czy tyle miejsca wystarczy?

 

Pozdrawiamy,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Janwil

My już trzymamy Wam miejsce w cieniu w  punkcie A  parcela pusta # 504 < czy tyle miejsca wystarczy?

 

Pozdrawiamy,us

...dziś o 18.45 dentysta, jutro o 11 niestety pogrzeb szwagierki /ciotecznej/, ZUS opłacony, Focusa BB /jeśli wrócimy przed 08.02.2014 r./ przerejestruję po powrocie. Z tego wniosek że pojutrze, po konsolacji  ruuuuuuuuuuszamy!!!

 

P.s.Jak możecie dowiedzieć się z tego forum jednym z nielicznych holowników które nadawały się do DMC 1500 był MB 220 D do 2004 r.

Całe życie marzę o 2 drzwiowym aucie np Mazda Mx5. Niestety MB Coupe był za lekki, a taki piękny. Sedana MB Koledzy odradzili mi ze względu na wiek i rdzę. Jak będziemy jechali to dzięki Wam będę mógł chociaż popatrzeć na moje marzenia. Może się kiedyś spełnią...?

Miejsca wystarczy. DMC Focusa i TEC'a znacie. Ja ważę 93 kg/178 cm wzrostu, żona zachowuje proporcje tych wskażników. Nie ma problema. Podziękowania za rezerwację.

 

 

Ach drobiazg, ale bym nie zapomniał. Focus BB już w Warszawie /jak z powyższego wynika/.

Wrażenia? Cdn.

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto specyfikacja /zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych/ FF BB /Ford Focus z Bielska Białej/. jak również dokument w sprawie. Pozdrawiam, dziękuję.

Proszę zwrócić łaskawą uwagę na K  i niech poz. K z DR się nikomu nieprzyzwoicie nie kojarzy /a może i powinna/..

To homologacja! W DR Madzi /Mazdy/ przy K jest pusto, przy K Focus'a dokument homologacji  2001r

Jest postęp? Jest i dalej musimy tak kroczyć.Tylko kierunku nie znany. Bo jeśli ta homologacja pewnie służy Focus'owi MK3 to co się martwić MK2 skoro dokument jest od Mk1.

post-15667-0-61866200-1389259878_thumb.jpg

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas jakiś temu zadałem na forum pytanie czy musi być wpis w DR w rubryce F3 bo tak powiedziała mi Pani w WK (bo podobno Niemcy się tego czepiają)

 

Z mas w dowodach rej. nie można dodać, bo jak pisałem, F3 nie zastępuje zsumowanego DMC samochodu i przyczepy.

F3 wynika wyłącznie z warunków homologacji na dany model samochodu w danym kraju.

Nie wiem, czy Niemcy się czepiają.

Mam samochód, który sam sprowadzałem, nie posiadał i nie posiada omawianego wpisu, a hak był wyposażeniem fabrycznym. Samochodem jeździłem tam jakiś czas, wcześniej jeździł Niemiec i nigdy nikt się do braku wpisu F3 nie przyczepiał. :niewiem:

Moim zdaniem to niczym nie uzasadniona plotka. :hmm:

[...]  jedyna pociecha że Kristofer czuwa, nawet nad ranem, po podróży

 

Jakże bym mógł zaniedbać śledzenie tak poczytnego tematu :slina:  Jedynie w nim nie wieje nudą :]  :yay: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]  z Tobą i Kristoferem jak zawsze zgadzam, tylko dlaczego mówicie, że to 50 kg można odejmowąć tylko  od holownika.

 

Janusz, nigdzie tak  nie pisałem :nono:

Podawałem tylko dla lepszej przejrzystości przykład, w którym przyczepa będzie załadowana do swojego DMC, czyli wtedy jest  możliwość regulowania dla F3, jedynie załadowaniem holownika.

Post #431

 

"Jeśli holowana przyczepa posiada DMC 1500 i np. do tej wartości będzie załadowana, to aby być w zgodzie z wartością wpisaną w F3, należy zadbać o MMC samochodu na poziomie 1950 kg., a najlepiej jeszcze trochę niższą (dla własnego spokoju)."

 

Jeszcze raz, dla jasności:

Co to jest DMC dla danego pojazdu (nazwijmy to "dla jakiejś rzeczy") ?

To maksymalna masa dopuszczona przepisami prawa dla tej rzeczy, której nie można przekroczyć choćby np. umieszczonym na niej ładunkiem.

Jak to liczymy ?

Ano tak, że od DMC przewidzianej dla tej rzeczy, odejmujemy MW tej rzeczy, a otrzymany wynik jest maksymalną masą załadunku.

Przykład

DMC samochodu = 2000

MW samochodu = 1500

2000 minus 1500 = 500 kg ładowność

 

Jako, że przyczepa lub samochód, to jedna całość, więc i wątpliwości nie ma, co jest masą własną. Inaczej jest dla wartości z F3.

W przypadku F3, które jest wypisywane wyłącznie dla niektórych samochodów, jest to również wartość DMC, ale już innej rzeczy !

Ta inna rzecz, to ten konkretny samochód połączony z przyczepą - to jest wtedy jedność - jedna rzecz.

Jak obliczamy możliwość załadunku takiego zestawu, aby był zgodny z DMC rubryki F3 ?

Tak samo, jak w poprzednich przypadkach, tyle że teraz, tym jednym pojazdem jest samochód z przyczepą, posiadający wspólną masę własną równą MW samochodu + MW przyczepy.

Przykład

DMC samochodu = 2000

MW samochodu = 1500

DMC przyczepy = 1500

MW przyczepy = 1250

DMC z F3 = 3450

 

W zestawie dla F3 MW tej rzeczy = 1500 + 1250 = 2750

Skoro DMC z F3 dla tej rzeczy wynosi 3450, to 3450 - MW 2750 = 700 kg załadunku (łącznie na tą rzecz, czyli częściowo do przyczepy, a częściowo do samochodu)

 

Te 700 kg, to jest właśnie załadunek dla tej rzeczy (ten samochód, z tą przyczepą), a gdzie go umieścimy i jak rozłożymy, to zależy już od nas samych. Ważne, aby tylko nie przekroczyć również DMC indywidualnego dla każdego z elementów zestawu.

Czyli: nie możemy dać tych 700 kg tylko do przyczepy, bo wyjdzie RMC przyczepy 1950 kg. Nie można również obciążyć tak wyłącznie samochodu, ponieważ wyjdzie RMC samochodu 2200 kg., a DMC to przecież 2000.

Można jednak dać 250 kg do przyczepy i 450 do samochodu (wartości maksymalne, można przecież mniej :hmm: ), a wszystko będzie się zgadzać. :ok:

 

Właśnie o tym Janusz pisałem.

 

:hej:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego mówicie, że to 50 kg można odejmowąć tylko  od holownika. To jest F3 ZESTAWU, więc mogę jak chce, odjąć od budki a nawet ciut tu i ciut tam...

 

Ja Ci powiem dlaczego odejmujemy w praktyce 50 kg od ładowności samochodu. Bo DMC przyczepy jest niemal zawsze wykorzystane w całości, a często nawet przekroczone. Zaden przepis nie mówi, że ładowność budki będziesz wykorzystywał w 100%, a nawet czasem cieszył się z dopuszczalnej odchyłki wynikajacej z błędów wag stosowanych przez ITD. Ale tak właśnie jest w praktyce. Natomiast w samochodzie z dwoma osobami na pokładzie w praktyce zawsze jest jeszcze zapas ładowności.

 

Oczywiście możesz o te 50 kg nie doładować przyczepy, ale po co się męczyć z przerzucaniem butli gazowej do bagażnika, albo przedsionka? Nie ma sensu. Jedź raz na wagę na złomowcu lub składzie węgla, sprawdź ile naprawdę waży załadowana przyczepa średnim wyposażeniem (tak jak zwykle ładujesz na wakacje). Wtedy będziesz miał jasność czy zapas do 1500 kg jest duży czy mały. Ja obstawiam, że zapasu nie masz więc będziesz w praktyce ładował do samochodu o 50 kg mniej niż wynika z DMC. A znowu w praktyce okaże się, że w samochodzie masz większy zapas niż te 50 kg, bo nie zabierasz aż tyle gratów na wakacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli może się okazać, że focusy z tym silnikiem będą miały wpisane w F3 tą wartość 3450kg - ciekawe czy ktoś trafi na innego.

 

wszystko ładnie koledzy piszecie, nikt nawet nie neguje. Ja mam tylko jedno pytanie - podstawa prawna tych wyliczanek i sposób wyjaśnienia tego policjantowi na drodze.... najlepiej na Węgrzech, w Austrii itd. Nie chcę nikogo martwić, dobijać itd - ale dla spokojnej głowy podczas wyjazdów i ich planowania - ruszałbym kolego Janwil procedurę obniżenia DMC przyczepy o 50 kg. Tylko w tym momencie robisz kwadratowe jaja - czyli jak w dziale "na wesoło".

 

przyczepa o DMC 1450kg czyli nadałby się holownik o DMC 1930 do 2050kg - i tak po prawdzie było sensowniej całą sprawę wykonać - oczywiście moim skromnym zdaniem. Jedyny minus - tak jak inni podejrzewam, że Twoja przyczepa przygotowana do wyjazdu już przekracza albo balansuje na granicy 1500kg i żal byłoby się ograniczać przy pakowaniu...

 

W poniedziałek oddaje mojego forda do aso na przegląd (do tego, który sprzedaje konkurencyjnego grafitowego focusa) i będę miał ze 2 godzinki na rozmowy. Może uda mi się ustalić coś konkretniejszego o dmc i f3 w tych focusach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.