Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Piszemy o 2 różnych rzeczach. Nie trzeba przeprogramowywać ESP.

 

Kolego, zdecyduj się :look:

Ja jest instalacja z modułem to po podłączeniu przyczepy komputer auta sam zmienia charakterystykę esp i wyłącza czujniki parkowania.

 

Skąd taki wniosek :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegółów nie znam, ale w taty focusie jest esp, nie ma czyjników, a moduł nie jest potrzebny. Zwykła jazda to potwierdza, nic nie wariuje.  Podobno p-pa nie wpływa na esp w tym modelu, nawet po instalacji haka z modułem. tyle wiem, tak zrobiłem i tak zostanie. A jak u Janwila? Jego decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jeżeli chodzi o pracę esp to podpięcie przyczepy ma kolosalne znaczenie

 

Ja rozumiem, że podpięcie przyczepy może mieć wpływ na rozmaite układy samochodów, oraz na na jego trakcję i tym samym na pracę całego układu ESP (chwila i sposób jego reakcji), ale nie o pracy tego układu piszę, a jego przeprogramowywaniu i zmianie charakterystyki. Chyba, że źle rozumiem Twój post #368

Cyt.: "W aucie wyposażonym w ESP instalacja z modułem i przeprogramowanie komputera auta jest konieczne. Po podłączeniu przyczepy zostają wyłączone czujniki cofania oraz zmieniona charakterystyka ESP uwzględniającą przyczepę".

Aby trzeba było przeprogramować ESP (czyt. zaznaczyć w kompie), pierwsze słyszę.

:niewiem:

Szczegółów nie znam, ale w taty focusie jest esp, nie ma czyjników, a moduł nie jest potrzebny. Zwykła jazda to potwierdza, nic nie wariuje.  Podobno p-pa nie wpływa na esp w tym modelu, nawet po instalacji haka z modułem. tyle wiem, tak zrobiłem i tak zostanie.

 

Moim zdaniem - prawidłowo.

ESP jest dla kół samochodu, a nie przyczepy i opiera się na danych z czujników ABS-u. bo to głównie o nie, oparta jest analiza ESP. Praca i reakcja całego układu ESP jest tym samym ustawiana na podstawie zachowania poszczególnych kół samochodu (nie przyczepy). Charakterystyka układu jest wciąż taka sama, zmienia się jego praca, bo może zmieniać się samo zachowanie kół na nawierzchni i to tyle.

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem jeszcze o tym z instruktorami szkoły jazdy toyoty na szkoleniu (przy okazji jazdą po płycie poślizgowej autem z esp i bez niego)

Teraz, to już zupełnie nie wiem, co to ma wspólnego z tym, o czym pisaliśmy (przeprogramowanie charakterystki ESP po podpięciu przyczepy).

 

Tak kiedyś wyczytałem, że zmienia się charakterystyka esp (poszukam źródła).

Dobra myśl, poszukaj :ok:

Teraz już ogólnie, w temacie i do Janusza.

Janusz sorry OT.  Uważam, że te wszystkie bajery i kwestia haka (taki, czy inny; w ASO lub nie; z modułem lub bez), to niewinne drobiazgi w porównaniu z zakupem samochodu. To wszystko ogarniesz już po zakupie i nie Ty jeden z takimi dylematami masz do czynienia. Ludzie kupują, jeżdżą, zakładają "co trzeba" i jest OK. Wszystko da się ogarnąć.

Postaraj się skupić na meritum sprawy.

Ośmielam się twierdzić, że ilość pytań, opcji wyposażenia i wszelkich układów, będąca w tym temacie, zadziwiłaby niejednego sprzedawcę nowego auta w salonie firmowym :look:  Chyba by musiał zamawiać auto bezpośrednio u producenta w wer. indywidual.

Kibicuję Ci mocno, ale chwilami mnie zadziwiasz, gdy widzę, co może stanąć na przeszkodzie w zakupie samochodu.

Aby jednak być do końca sprawiedliwym, to napiszę, że mimo wszystko trochę to rozumiem, jednak mam wątpliwości, czy uda Ci się wszystko pogodzić - oby. Kciuki oczywiście 3mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz kup to auto zamontuj hak i w drogę   :drive:   :przyczepa:

Wczoraj podpiąłem TEC do Mazdy i pojechałem po działce aby opony się nie odkształciły 4 miesięcznym postojem. Przewietrzyłem, w Trumie napaliłem....Dobrze zrobiłem?

A zakup ,,tego auta" może się jutro rozstrzygnąć!

http://www.dobreuzyw.../?p=Car&id=4414 :oslabiony:

dodatkowo 12 m-cy gwarancji i komplet opon zimowych Semperit lub Goodyear? Ty,lko czy on ma tylne czujniki parkowania / nie ma w specyfikacji, nie widzę na zdjęciach/

No chyba że macie coś lepszego, /ale już nie fantazje motoryzacyjne/

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tam jest napisane REZERWACJA czyżby to była Twoja  :hmm:

A czujników raczej nie ma, lub ich nie widać  :niewiem:  tak jak piszesz.

Jesteś spostrzegawczy, tak moja.

Ale czujniki z tyłu to jak byłem w Bielsku Białej pamiętam że były. A tu nie ma liście ukompletowania. Fotka rzeczywiście taka że nie widać.

Zresztą w Warszawie w Carservis jest identycznie ukompletowany Focus /oni nazywają to Gold + z dodatkami na życzenie klienta /http://www.carserwis.pl/Samochody-uzywane/%28signature%29/S4OFD6/%28marka%29/Ford/%28model%29/Focus

tylko większy przebieg /133 kkm/ i ma czujniki parkowania /na zdjęciu trochę widać/

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.