Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

Tom 3653 napisał:

...No i jeszcze dochodzi montaż haka który zapewne też trochę kosztuje.

 

 

 

 

Janwil:

Hak na klucz 1600 zł , bo podobno musi to, ze względu na komputer, robić serwis autoryzowany.

W tym roku hak przykręcany w Mazdzie kosztował mnie w Warszawie 600 zł. Komu to przeszkadzało?

Ale może w rozliczeniu komplet opon zimowych, bo auto stoi na gumach letnich...

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj Koszak na forum ,,Jakie auto ile pociągnie" napisał:

,,Tutaj zamieszczę link do fajnego artykułu,
http://www.polskicar...le/show/id/1171

 

Myślę, że od tak ogólnej wiedzy ktoś np.taki jak ja powinien zaczynać wybór holownika.

 

 

Dziękuję kolegom za dotychczasową pomoc, bo jednak dużo skorzystałem!

A teraz pora na decyzję, więc jeszcze raz pytam czy to dobra oferta?

Czy powinienem kupić to auto?:

http://www.dobreuzyw.../?p=Car&id=4414

dodatkowo 12 m-cy gwarancji

 

A może macie lepsze propozycje, czekam, bardzo pilne!

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprawdź MW tego fokusa bo jest to chyba 1478kg. Twoja przyczepa ma 1500kg DMC i według przepisów naszego prawa DMC przyczepy nie może być większe niż MW holownika. Posiadam mondeo z tym silnikiem i mam go już 7 lat. Oby każde auto się tak sprawowało jeżeli chodzi o motor, zawieszenie itd.

Edytowane przez michodriver (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michodriver proszę nie mąć koledze w głowie.

Nie ma takiego przepisu w Polsce, ale jeżeli ja się mylę i jest, to musisz podać dokładną podstawę prawną. 

Szukaj a dopóki nie znajdziesz to lepiej nie powtarzać mylnych wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie focusa - Twoje pieniądze, pogadaj z żoną i decyduj.

 

hak założyłem w cmaxie za 300zł + 100zł montaż a tutaj dopłacisz jeszcze za oryginalną wiązkę do haka (jeżeli jest taka przewidziana do 200zł) oraz za jej "wprowadzenie" do kompa. Wiec jak się postarasz to w 600-700zł się zamkniesz. A jak zamiast oryginalnej wiązki użyjesz zwykłych 4 przekaźników to i poniżej 500zł zejdziesz.

 

P.S

 

odnośnie mondeo kolegi Michodriver to czy na pewno to ten sam silnik ? w MK3 diesel podobno był inny niz w focusach, a mk4 to chyba za młode na 7 lat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michodriver proszę nie mąć koledze w głowie.

Nie ma takiego przepisu w Polsce, ale jeżeli ja się mylę i jest, to musisz podać dokładną podstawę prawną. 

Szukaj a dopóki nie znajdziesz to lepiej nie powtarzać mylnych wiadomości.

Kolego wystarczy wejśc w poradnik kupującego na naszym forum żeby potwierdzic taką informację. Daleki jestem od mącenia w głowie ale w myśl tego zeby szyja nie rządziła głową jest taki przepis.Nalezy go tylko poszukać na naszym forum, to kosztuje tylko chwilę czasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na datę tego artykułu - od tego czasu przepisy zmieniły się.

Jest o tym kilka wątków na forum. 

 

A przepis, który prawidłowo mówi o masach brzmi:

Art. 62. ust. 1 pkt. 1 (Prawo o ruchu drogowym)
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na datę tego artykułu - od tego czasu przepisy zmieniły się.

Jest o tym kilka wątków na forum. 

 

A przepis, który prawidłowo mówi o masach brzmi:

Art. 62. ust. 1 pkt. 1 (Prawo o ruchu drogowym)

Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

To wytłumacz policjantowi przy kontroli drogowej u nas w kraju , że Twoja przyczepa ma RZECZYWISTĄ MASE a nie DMC.

Edytowane przez michodriver (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten przepis o którym mówiłeś, czy go nie ma? 

Taki jest stan prawny na dzisiaj, jeżeli znasz inny to podaj jego podstawę

 

Takimi wpisami wprowadzasz zamieszanie i niepotrzebnie ograniczasz kolegę Janwila w poszukiwaniu holownika, warunkiem, że jeden czy drugi policjant może nie znać aktualnych przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak bez kompa będzie zgłaszał jakieś błędy, pewnie o przepalonych żarówkach, no a zimówki to wstyd że nie dają :puk:

albo i są  są tylko sprzedane osobno :]

Nic z tych rzeczy. Mimo, że jest can (can wszedł do focusa po lifcie, przed nie było) nic nie zgłasza. Wiem z autopsji. Sam montowałem hak w swojej foce (2005) i w taty (2009). Moduł można odpuścić jeśli nie ma czujników parkowania i śmiało można wpinać się w instalację. Informacja potwierdzona od pracowników forda "od zaplecza". Oficjalnie trzeba ;)

 

Witam, sprawdź MW tego fokusa bo jest to chyba 1478kg. Twoja przyczepa ma 1500kg DMC i według przepisów naszego prawa DMC przyczepy nie może być większe niż MW holownika. Posiadam mondeo z tym silnikiem i mam go już 7 lat. Oby każde auto się tak sprawowało jeżeli chodzi o motor, zawieszenie itd.

Mówisz o innym silniku. Niestety w MKIII 2.0 to konstrukcja forda, na łańcuchu i z awaryjnym osprzętem. W foce jest PSA. Ale z pewnością jak fordowski diesel jest w pełni sprawny jeździ wyśmienicie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mimo, że jest can (can wszedł do focusa po lifcie, przed nie było) nic nie zgłasza. Wiem z autopsji. Sam montowałem hak w swojej foce (2005) i w taty (2009). Moduł można odpuścić jeśli nie ma czujników parkowania i śmiało można wpinać się w instalację. Informacja potwierdzona od pracowników forda "od zaplecza". Oficjalnie trzeba ;)

 Co to jest ,,can"?

Moja oferta / http://www.dobreuzywane.pl/?p=Car&id=4414 / posiada czujniki parkowania więc MUSZĘ hak montować w ASO i płacić wg. ich cennika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z wymiarami Focusa, szczególnie jeżeli chodzi o szerokość wnętrza. Raz prasa motoryzacyjna podaje 153/152cm /mały wycinek/, ale częściej 144/148cm / pół strony Motoru/. Może to jest mierzone na różnych wysokościach wnętrza?


        Jak to jest z wymiarami Focusa, szczególnie jeżeli chodzi o szerokość wnętrza. Raz prasa motoryzacyjna podaje 153/152cm /mały wycinek/, ale częściej 144/148cm, albo 142/139cm / pół strony Motoru/. I chyba nie ma tu nic do czynienia rodzaj nadwozia /a może się mylę/? Może to jest mierzone na różnych wysokościach wnętrza?

        Ile wynosi zwis tylny /od koła do końca zderzaka/  w kombi a ile w hatcbacku?    

        Ile wynosi prześwit /wysokość nadwozia od poziomu gruntu dla wersji Standard i Gold X.  

        Trudno spotkać te dane, czasem łatwiej zmierzyć miarką /jeśli ma się to auto/.

Czy /według nowych przepisów VAT 2014/ Focus kombi spełnia poniższe warunki:

- otwór załadunkowy /tylna klapa/ wysokość min. 80 cm.

- powierzchnia otworu klapy min.12.800 cm2

-długość powierzchni ładunkowej min 30% rozstawu osi

- powierzchnia załadunku płaska.

Dziękuję

post-15667-0-55598900-1388904345_thumb.jpg

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i aby nie było absolutnie żadnych wątpliwości /a właściwie od tego powinienem zacząć/ ,,prezentuję" komplet dokumentów a zatem danych technicznych mojego aktualnego /jeszcze/ zestawu. Do kontroli...

post-8-0-83192600-1388939694_thumb.jpg

Edytowane przez szary11 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź MW tego fokusa bo jest to chyba 1478kg. Twoja przyczepa ma 1500kg DMC i według przepisów naszego prawa DMC przyczepy nie może być większe niż MW holownika.

...i muszę stwierdzić że od takich jednak powtarzających się wieści zaczyna głowa boleć i nie mogę spać!

Dzięki Kochana Administracjo za natychmiastowe sprostowania.

Co robić z ,,tymi" przepisami skoro tylu i to znakomitych Kolegów błądzi /nie zna przepisów/. I jak tu ma się rozwijać karawaning w RP /pomijając nawet ceny/?

Trzeba dotrzeć do ludzi z naszego forum /a co z takimi jak ja którzy startowali do zakupów kierując się logiką DMC to DMC/  Konsekwencje drogo kosztują, to co najmniej zmiana holownika lub przyczepy!

Może zredagować ujednolicony  i aktualny spis przepisów dotyczących karawaningu i częściej ,,wpuszczać" w fora szczególnie dla kupujących?

Na Kolegę Michodriver z pobliskiej Kobyłki się nie gniewam. On nie pierwszy i pewnie nie ostatni... Ale w pierwszym odruchu czytania dobrze się człowiek nie czuje.

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.