Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

Renault VEL SATIS dosyć wypasiony w automacie 2,2 dci 150 KM 320NM masa samochodu 1735kg dmc samochodu 2505 kg dmc przyczepy z hamulcem 1600 kg bez hamulca 750 kg mam go ponad 2 lata wymieniłem tylko przednie amory przebieg około 210 000 km dobra ładowność samochodu 770 kg.

Poprzednio miałem - Laguna kombi też wypasiona 2004r; 2.2dCi 150KM automat; Mw kg1575 DMC 2075kg; MMP z ham. 1500kg, bez 650kg przy przebiegu 170 000 km padła turbina i to wszystko.

Wszystko fajnie ale masy DMC nie takie jak potrzebuje Janusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Niekoniecznie będzie takie spalanie, duży zapas mocy powoduje to że auto jedzie swobodnie a co za tym idzie

oszczędniej. To auta które jadą na granicy swoich możliwości palą bardzo dużo.

Akurat wiem to z własnego doświadczenia.

 

Janusz wcale tak bardzo się nie pomylił, mówimy o dość dużym silniku i w benzynie.

Podaję z doświadczenia, ponieważ mój, to 3,5 litra/benzyna bez gazu/ 211 KM (i też 7,7s do 100-tki :-)

Po Wa-wie spali raczej ok. 18 - 20 l/100 km. (benzyny)

Na trasie, przy w miarę spokojnej jeździe 9,5 - 10,5 l/100 km

Z przyczepą o DMC 1,5 T, ok. 14 l, a czasem i 15 l/100 km, choć zdarza się i 12 l/100 km, jeśli jest bezwietrznie.

I taka jest rzeczywistość, a nie teoria lub dane producentów.

Janusz szuka samochodu ekonomicznego, w głównej mierze do jazdy po mieście, a taka pojemność, o której mówimy, bez zagazowania nie ma w tym przypadku racji bytu. :hmm:  Ja osobiście jestem przeciwnikiem gazu, dlatego go nie mam, ale jest sporo osób, które na gazie jednak jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kiedyś myślałem o takim oplu z tym silnikiem ale jednak padło na BMW z 3 litrowym dieslem.

Spalanie po mieście mam około 8,5l/100km a z przyczepka 10l/100km.

Myślałem że spalanie będzie większe ale jednak się myliłem,  wydaje mi się jednak że większa moc nie zawsze

daje duże spalanie, ale to wszystko oczywiście zależy od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój, to też ta sama firma, ale różnica jest nie w pojemności, a w dieslu, dlatego możesz mieć takie spalanie, jak piszesz, chociaż z tym spalaniem po mieście chyba troszeczkę bujasz ;)

Uwierzę, jak napiszesz, że ok. 10-ciu :]

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój, to też ta sama firma, ale różnica jest nie w pojemności, a w dieslu, dlatego możesz mieć takie spalanie, jak piszesz, chociaż z tym spalaniem po mieście chyba troszeczkę bujasz ;)

Ani troszkę nie przesadzam ze spalaniem, dlatego ze moje miasto to nie to samo co np. Warszawa może dlatego takie jest.

Powiem Ci jeszcze że po zatankowaniu paliwa na stacji Shell tego najlepszego spalanie jest jeszcze mniejsze,i to nie jest

odczyt z komputera ale liczone z ilości zatankowanego paliwa.

drugi przykład to BMW X5 z 3 litrową benzyną, spalanie to około 13l/100km w mieście (oczywiście gazu) a z przyczepą niewiele więcej.

Na prawdę nic mi po tym żebym zmyślał takie spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani troszkę nie przesadzam ze spalaniem, dlatego ze moje miasto to nie to samo co np. Warszawa może dlatego takie jest.

 

O, i z tym się zgodzę. Jeśli jazda po mieście bardziej przypomina trasę, to tak właśnie będzie, jak napisałeś.

Tomek, kończymy, bo ...

Sorry Janusz za mały OT :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C 1950kg; MMP z ham. 1500kg, bez 750kg

"Przedliftowe" wychodzi na to, że są lżejsze.Focus kombi 2005; 2.0TDCI 136KM 320Nm; Mw 1430kg, DM

 

Tu jak co masz link, gdzie zebraliśmy z forumowiczami sporo danych z dowodów różnych marek:

http://forum.karawaning.pl/topic/3648-jakie-auto-ile-pociągnie/?p=2449

Dzięki, piękna robota to zestawienie. Napracowałeś się nie żle a w DR zdarza się jak w przypadku Focusa MK2 czasem i na szczęście /dla DMC przyczepy 1500/ bywa co innego. C'est la vie! /takie życie./..

Które są to roczniki tych aut /2006 r jest zestawienie?/ Warto by to było aktualizować ,może ja to zrobię? Jeśli nie masz nic przeciw temu.

Znalazłem też takie zestawienie, ale to też nie kompletne /nie ma Focusa 2.0 TDCI i stare?

http://karawaning.republika.pl/przyczepy/holowanie.htm

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kiedyś myślałem o takim oplu z tym silnikiem ale jednak padło na BMW z 3 litrowym dieslem.

Spalanie po mieście mam około 8,5l/100km a z przyczepka 10l/100km.

Myślałem że spalanie będzie większe ale jednak się myliłem,  wydaje mi się jednak że większa moc nie zawsze

daje duże spalanie, ale to wszystko oczywiście zależy od silnika.

Tomek spalanie zależy najpierw /tak krótko i praktycznie/ czy to diesel czy benzyna!

Mile zaskoczył Cię Twój 3 litrowy diesel BMW. On tak ma, nawet w mieście dużo wiecęj nie spali... Ale benzyna to ho, ho... Przeczytaj co napisał o tym Kristofer. Ja to przerobiłem i nie ,,ożenisz" mnie z benzyną tym bardziej w zestawie z budką!!!

A osiągi? Mój Mercedes 200D z 1972 r miał 55 KM, 110 N, 130 km/godz , 31 sek do setki. Focus MK2 2,0TDCI 136 KM, 340 N, 205 km/godz, 9,3 s. do setki. Jest progres. Po co się tak śpieszyć? To kosztuje i dobre jest dla producentów!,.

Wspominałem że miałem w planach wymienić, jednak co tu mówić, leciwą już ale zasłużoną Mazdę 626D 2000r po lifcie 210 kkm przebiegu, pewne/ na kolegi  Merca 270D z 2003 r po 220 kkm, pewne/. Merc 200 kg za ciężki, prawa jazdy po ponad 40 latach praktyki robić nie będę, Viatola nie chcę,TEC 560K1 przyczepy nie sprzedam i już!

Widocznie prawodawca chce udowodnić że w tym przypadku Focus lepszy od Merca!

Na miasto lepszy Focus i nie będę się wyróżniał!

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tomek, kończymy, bo ...

Sorry Janusz za mały OT :skromny:

Ja tu  jestem nowy, Wy z wielkim dorobkiem i zapytam co to jest ,,OT"?

Janusz szuka samochodu ekonomicznego, w głównej mierze do jazdy po mieście, a taka pojemność, o której mówimy, bez zagazowania nie ma w tym przypadku racji bytu.

Kristofer,Ty mnie rozumiesz, dzięki. Ja Ciebie też bo ,,duża benzyna" to fajne rzecz....Dobrze, że jest jakiś wybór

Teraz chciałbym poprosić także o wypowiedzi czy lepiej kupić auto wg. aktualnego odpisu VAT /60%, max. 6000zł/  czy według nowych przepisów VAT 2014?

"Fachowcy" wiedzą o co mi chodzi.

P.s. Czy Focus spełnia poniższe warunki:

- otwór załadunkowy /tylna klapa/ wysokość min. 80 cm.

- powierzchnia otworu klapy min.12.800 cm2

-długość powierzchni ładunkowej min 30% rozstawu osi

- powierzchnia załadunku płaska

Głupot ciąg dalszy, ale są!

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/peugeot/308/i/kombi/silnik-diesla-2.0-hdi-fap-136km

No proszę, ten Peugeot ma DMC 1700 kg. A silnik ma taki sam jak Focus! Czy to znaczy że Focus ma jeszcze rezerwy?

 

Przypominam o VAT 2014 odnośnie samochodów. Lepszy czy gorszy niż dotychczasowy dla przedsiębiorcy?

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/peugeot/308/i/kombi/silnik-diesla-2.0-hdi-fap-136km

No proszę, ten Peugeot ma DMC 1700 kg. A silnik ma taki sam jak Focus! Czy to znaczy że Focus ma jeszcze rezerwy?

 

Przypominam o VAT 2014 odnośnie samochodów. Lepszy czy gorszy niż dotychczasowy dla przedsiębiorcy?

odnośnie DMC (piszesz o masie przyczepy jaką Peugeot może holowac) to nie sam silnik ale i zawieszenie , hamulce, solidnośc konstrukcji oraz fantazja producenta ma wpływ na to jaką przyczepę możesz podpiąc.

 

Powiem Ci, że jak podepniesz do tych aut 2000kg to itak pojadą pod warunkiem, że sprzęgło i kierowca dobre - ale nie o to oczywiście chodzi. 

 

Janwil - życzę Ci, żebyś kupił tego focusa i aby znowu nie zmienili przepisów odnośnie prawa jazdy (dalej  nie ma 100% pewności...) a o Viatollu już nie wspomnę... skoro słyszy się o obowiazkowych opłatach dla osobówek solo, to tylko patrzec jak zabiorą się za zestawy poniżej 3,5T.

 

nie chciałbym krakac, ale namęczysz się teraz z wybieraniem auta, a może już przed sezonem 2015 będziesz musiał robic uprawnienia i viatolla montowac, niestety pewne mamy tylko to, że ustawodawca siegnie do naszych kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie DMC (piszesz o masie przyczepy jaką Peugeot może holowac) to nie sam silnik ale i zawieszenie , hamulce, solidnośc konstrukcji oraz fantazja producenta ma wpływ na to jaką przyczepę możesz podpiąc.

 

Powiem Ci, że jak podepniesz do tych aut 2000kg to itak pojadą pod warunkiem, że sprzęgło i kierowca dobre - ale nie o to oczywiście chodzi. 

 

Janwil - życzę Ci, żebyś kupił tego focusa i aby znowu nie zmienili przepisów odnośnie prawa jazdy (dalej  nie ma 100% pewności...) a o Viatollu już nie wspomnę... skoro słyszy się o obowiazkowych opłatach dla osobówek solo, to tylko patrzec jak zabiorą się za zestawy poniżej 3,5T.

 

nie chciałbym krakac, ale namęczysz się teraz z wybieraniem auta, a może już przed sezonem 2015 będziesz musiał robic uprawnienia i viatolla montowac, niestety pewne mamy tylko to, że ustawodawca siegnie do naszych kieszeni

Maarec, zgadzam się z Tobą jak zawsze. Ten Peugeot tak przy okazji, bo jest jeszcze Citroen z silnikiem Focusa /raczej na odwrót/ i ten pociągnie 1850 KG! Mimo wszystko Focusowi  i Kolegom z tego forum robi się lepiej i lżej...

Podatki też wszystko może się zdażyć, więc podyskutujmy o VAT 2014 od aut!!!

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, piękna robota to zestawienie. Napracowałeś się nie żle a w DR zdarza się jak w przypadku Focusa MK2 czasem i na szczęście /dla DMC przyczepy 1500/ bywa co innego. C'est la vie! /takie życie./..

Które są to roczniki tych aut /2006 r jest zestawienie?/ Warto by to było aktualizować ,może ja to zrobię? Jeśli nie masz nic przeciw temu.

Znalazłem też takie zestawienie, ale to też nie kompletne /nie ma Focusa 2.0 TDCI i stare?

http://karawaning.republika.pl/przyczepy/holowanie.htm

To są właśnie dane z DR, żadne tam dane zbierane z netu. Forumowicze w temacie dodają, ja dokładam do listy. Nic aktualniejszego nie znajdziesz. Wszystko na podstawie konkretnego auta forumowicza :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.