Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

odpowiadam

 

w temacie rdzy - nie mam pojęcia jak w focusach, u mnie też na łączeniu zderzaka tylnego z nadkolem pojawia się delikatnie ruda, ale wiek zdecydowanie inny, za to pod spodem auto zabezpieczone super. Wiele szkód lakierniczych (drobnych) jest likwidowana przez właścicieli w 2-3 latach od zakupu - no bo niby jak jeździć ryśniętym ale prawie nowym autem....

 

reflektory skrętne w fordzie to moim zdaniem jedna dodatkowa żarówka obok ksenonu zapalająca się przy przekręceniu kierownicą w daną stronę - nie zależnie czy podczas jazdy czy też manewrów. Doświetla dobrze i jest to czasem przydatne.

 

kubeł zimnej wody wożą Ci co nie mają ksenonów ( i je odradzają lub mają coś na przeciw)- ja mam, oryginalne i jeżeli nie ma wycieku płynu ( a ja miałem taki z jednej dyszy) to nie zauważam większego zużycia niż 10%... - w zależności od rynku na jaki było auto sprzedawane - inaczej działają te spryskiwacze. U mnie uruchamiają się co 4 psiknięcie i tylko na chwile - jak przytrzymam 20sekund to poleje się przez 2-3s..

 

fotel regulowany miałem w mondeo 1998 i 2 cmaxach - działa, zero awarii. Fotel jadąc w górę jedzie również do przodu a jadąc w dół cofa się. jest to wygodne - jak jeździ żona niższa o prawie 20cm to sobie podnosi a jednocześnie jedzie do przodu.

 

zdalne sterowanie radiem działa jako tako, jeżeli na dźwigni po lewej stronie kierownicy masz u góry mały okrągły guzik - to auto ma też sterowanie głosem wieloma funkcjami i na 90% ma też połączenie z telefonem za pomocą bluetooth. Focus z BB nie ma tempomatu - dla mnie mega fajnego patentu, ale pytanie czy miałeś okazję z niego wcześniej korzystać ??

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sterowanie radyjkiem z kierownicy, to super sprawa, niby mała sprawa, ale jak przesiadam się ze służbówki do innych aut, to nie mogę się odnaleźć w tej kwestii :]

Co do aut od pierwszego właściciela tych służbowych, to myślę, że czasem warto na takie spojrzeć , nie skreślać go. Często takie auta są serwisowane w ASo bez oszczędności na częściach i gdy miało właściciela dbającego o nie, wyższy przebieg wcale nie musi się wiązać od razu ze "szrotem". Sytuacja zmienia się diametralnie, gdy w firmie auto miało 8 właścicieli i kto pierwszy go dopadł , to jego- tedy auto będzie zaniedbane, najczęściej również w środku. Trzeba to po prostu ocenić. Dla przykładu powiem, że np. swoje służbowe auto mógłbym śmiało dla siebie kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie szukałem foki po lifcie w żadnym nie widziałem rdzy. Jednak kombi ma taki mały problem, że tylni zderzak przylega dość blisko błotnika i wszelkie delikatne obciążenia na zderzak potrafią z czasem odbić się na błotniku. I na to ciężko coś zaradzić. Jak mawiają TTTM (Ten Typ Tak Ma). Po prostu czasem trzeba zrobić tam zaprawkę, bo na gwarancji niechętnie naprawiają. Po montażu haka trzeba zwrócić uwagę by zderzak był dobrze dopasowany. W przeciwnym razie szybko może być problem z wytarciem. 

I fakt, że sporo było malowanych jak oglądaliśmy. Ale czemu? :niewiem: Wg mnie jednym z kryterium powinieneś brać gwarancję perforacyjną. Jak będzie - historia napraw niemal pewna.

 

Sterowanie radiem - dla mnie super sprawa pod kierownicą. Nie ważne w jakiej pozycji masz kierownicę łatwo trafiasz na przyciski. W fieście MKVII mamy sterowanie w kierownicy. Tak intuicyjnie jak w foce się nie obsługuje radia.

 

Elektryczne podnoszenie fotela - super sprawa :ok: Nie ma co się bać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wg mnie jednym z kryterium powinieneś brać gwarancję perforacyjną. Jak będzie - historia napraw niemal pewna.

 

.Co to znaczy ,,historia napraw niemal pewna" .Czy mam wykupić gwarancję z przeglądami corocznymi? 50 zł koszt roczny nie majątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem chłopaków na forum Peugeot czy jest model tej marki o DMC jak w tytule wątku.

Dostałem odpowiedź że wymagania spełnia:

 

- 407 Sedan 1.8 i 2.0 PB

- 308SW 1.6HDi 112KM

- 508 Sedan 1.6THP oraz 1.6HDi

 

Nie sprawdzałem, jeśli to prawda to może komuś się takie info przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem chłopaków na forum Peugeot czy jest model tej marki o DMC jak w tytule wątku.

Dostałem odpowiedź że wymagania spełnia:

 

- 407 Sedan 1.8 i 2.0 PB

- 308SW 1.6HDi 112KM

- 508 Sedan 1.6THP oraz 1.6HDi

 

Nie sprawdzałem, jeśli to prawda to może komuś się takie info przyda.

Czy wziąłeś pod uwagę ,że jeszcze musi mieć 1500 kg na haku (poz. w dowodzie O1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapoznawałem się jeszcze z takimi niuansami więc nie pytałem- dopytam chłopaków.

W pierwszym poście są opisane kryteria jakie musi spełniać konkretne auto. Ty wziąłeś tylko jeden z nich, czyli dmc auta...a to troche za mało :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ksenony oryginalne - super sprawa. Nie widzę dramatycznego zużycia płynu, ale za to droga oświetlona bardzo ładnie.

 

Sterowanieradiem - wygodne, ale jak nie ma to nie ma co rwać włosów z głowy. Ja mam i jak jadę tym autem to używam.

 

Brak tempomatu - na forum Forda niektórym udało sie łatwo domontować tempomat, ale niektórzy trafili na problemy. Nie było odpowiedniej wiązki itp. Uważam, że da się bez tego żyć.

 

Sprawdź w Focusie czy ma grzaną szybę z przodu i czy działa. To jest bardzo fajny bajer, ale jeśli działa oczywiscie.

 

Korozja w Fordzie jest mneijsza niż w Maździe, ale niestety występuje. Ponoć Focus II jest dużo lepszy, ale ideałem nie jest. Na gwarancji robią bez problemów wiele spraw korozyjnych, ale muszisz mieć na bieżąco wykonywane doroczne przeglądy karoserii. Jeśli robisz taki przegląd osobno to kosztuje ok. 100 zł. Jeśli jest robiony razem z serwisem olejowym to koszt 50 zł.

 

Wesołych Świąt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Korozja w Fordzie jest mneijsza niż w Maździe, ale niestety występuje. Ponoć Focus II jest dużo lepszy, ale ideałem nie jest. Na gwarancji robią bez problemów wiele spraw korozyjnych, ale muszisz mieć na bieżąco wykonywane doroczne przeglądy karoserii. Jeśli robisz taki przegląd osobno to kosztuje ok. 100 zł. Jeśli jest robiony razem z serwisem olejowym to koszt 50 zł.

 

 

W Białymstoku przegląd perforacji można zrobić już za 35zł (AutoHobby) lub 50zł (Biacomex) i to niezależnie od przeglądu serwisowego. Na plus z blachami jest to, że korozja ma raczej charakter powierzchowny. Skończył się temat dziur i zapadających się podnośników. I ford już nie jest chętny do napraw gwarancyjnych... bywają spore problemy z udowodnieniem winy producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to są w Focusie ,,reflektory skrętne" /obok soczewki jest normalne lustro odbłyśnika/? Czy to to samo co ksenony?

Podobno nie , to soczewkowe światła mijania na żarówkę halogenową

Jeśli tak to dlaczego jeden Focus  ma spryskiwacze reflektorów a inny nie /samochódy z salo.nu PL/

Co to jest ,,podświetlana podsufitka?

Czy są Focusy z ASR ESP to seryjnie? A bywa EBA EPB TCS /piszą w ogłoszeniach/

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to są w Focusie ,,reflektory skrętne" /obok soczewki jest normalne lustro odbłyśnika/? Czy to to samo co ksenony?

Podobno nie , to soczewkowe światła mijania na żarówkę halogenową

Jeśli tak to dlaczego jeden Focus  ma spryskiwacze reflektorów a inny nie /samochódy z salo.nu PL/

Co to jest ,,podświetlana podsufitka?

Czy są Focusy z ASR ESP to seryjnie? A bywa EBA EPB TCS /piszą w ogłoszeniach/

 

kurcze, coraz więcej trudnych pytań u Ciebie.

 

pisałem CI już o tych reflektorach skrętnych i myślę że się nie mylę. Nie są to ksenony tylko halogenowe żarówki a obok masz ksenon .

 

odnośnie spryskiwaczy reflektorów - przypuszczam, że mają je wszystkie z ksenonami (które nie miały przygody przodem auta i naprawy w stodole), a te bez ksenonów tez się pewnie trafiały ze spryskiwaczami.

 

podświetlana podsufitka - obstawiam, że chodzi o dwie małe czerwone diody ukryte obok przedniej lampki oświetlenia wnętrza - świecą na lewarek skrzyni biegów i konsolę ( widać to jadąc w ciemności - daje przyjemny efekt.... taki w sam raz do spania :) ) - a tak na poważnie - ja trzymam czasem klucze / piloty na konsoli środkowej i dobrze je dzięki temu widać.

 

odnośnie tych systemów kontroli trakcji - nie pomogę, różne nazewnictwo wynika pewnie częściowo z niewiedzy sprzedających i kopiowaniu opisów różnych marek aut. W fordzie przy rozkodowaniu numeru VIN możesz zobaczyć takie kwiatki jak np  brak systemu ABS, a to dla tego, że jeżeli jest ESP (który teoretycznie jest rozwinięciem czy też działa na bazie ABS to tak właśnie piszą).  System działa poprawnie, to moje 4 auto z kontrolą trakcji i działa na równi dobrze z tym w maździe 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

                                        

 

 

                               

                                   WESOŁYCH ŚWIĄT                           

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.