Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

Ja z kolei zabieram się za zwiekszenie DMC przyczepy.

..

Może się wymienimy kilogramami. Pero, pero bilan wyjdzie na zero. /Kabaret Tey/

A tak a'propos. Po co zwiększasz DMC budki? /przepraszam za niedyskrecję/

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 

 

może się okazać, że focus nie nadaje się do cepy 1500 i Janwil zacznie szukać od nowa  :yay:  :yay:  :slina:  :slina:

 

 

Janusz,przecież mówiłeś,że sprawdzałeś DR...?

Czyli masz teraz dwa auta i w każdym brakuje po 50kg??? :hmm: ...kto bogatemu zabroni? JANUSZ-PPRZEPRASZAM!nie mogłem się powstrzymać...

Kristofer - where are You ?

 

A tak na poważnie - to cholerny problem!! próbowałeś pogadać ze sprzedawcą o zwrocie?

Edytowane przez olo1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem o Twoim aucie MB 180 coupe, był za lekki.

 

@Janwil

Jednym okiem patrzę  na ekran komputera, drugim do DR.

Auto: F1=1935kg, F2=1935kg, F3=3435kg,

Przyczepa 1300DMC

---------------------------

Jan myślę że nic się nie stało, zapraszamy do konwoju latem. Wybieramy się w stronę słońca.

Proponuję że będziesz jechał przed nami zestawem na 2 auta = [Ford + Mazda] i [przyczepa TEC]

A my pokornie za Wami, będziemy się starali nadążać.

 

Pozdrawiam,

PS

Dobrze że pomimo wszystko tryskasz humorem.

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz,przecież mówiłeś,że sprawdzałeś DR...?

Czyli masz teraz dwa auta i w każdym brakuje po 50kg??? :hmm: ...kto bogatemu zabroni? JANUSZ-PPRZEPRASZAM!nie mogłem się powstrzymać...

Kristofer - where are You ?

Sprawdzałem, ale nie puste pozycje w DR /u mnie Mazda w F3 nie ma wpisu/

Nie zgłaszam reklamacji ale czy ktokolwiek do tej pory wspomniał o F3?

Poddałeś mi pomysł i ś.p. Sławomir Mrożek się ucieszy. Podłączę do budki oba auta, zrobię B=E / może E89 wystarczy, nie chce mi się liczyć/,  zapłacę viaToll i po krzyku...

Pozdrawiam

 

 

Jan myślę że nic się nie stało, zapraszamy do konwoju latem. Wybieramy się w stronę słońca.

Proponuję że będziesz jechał przed nami na 2 auta = [Ford + Mazda] i [przyczepa TEC]

A my pokornie za Wami, będziemy się starali nadążać.

 

Pozdrawiam,

PS

Dobrze że pomimo wszystko tryskasz humorem.

 

 

 

JanWil odp:

Z tym pomysłem wyprzredziłeś mnie o ,,pierś". Gratuluję jedności myślenia.

Propozycja wspólnej jazdy super, biorę w ciemno bez sprawdzania DR. Po drodze  powymieniamy się kilogramami i żaden Austryjak nam nie podskoczy. Polak potrafi

Zawsze wychodzę z założenia tak jak mój sąsiad Janek Pietrzak. ,,Jak jest głupio, niech bedzie śmieszniej"

Jak na parę miesięcy mojego karawaningowania, nudno i tanio nie jest!

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer - where are You ?

 

:skromny:

Witam !

Jestem, jestem, ale dopiero teraz mogłem tu zajrzeć.

Przed chwilą odebrałem pocztę, patrzę  :look: , a tu lawina powiadomień o nowych postach w tym temacie.

Myślę sobie - coś się chyba dzieje, Janusz pewnie kupił auto ...  

 Jeździłem od wczoraj trochę po Polsce i właśnie wróciłem. Przejeżdżałem też przez 100licę, więc gdybym wiedział wcześniej o zakupie, to chętnie bym Janusza odwiedził :slina:

Przeczytałem wszystko, co mnie ominęło i przyznam, że od razu humor mi się poprawił :]

Zaznaczam, że wcale nie z powodu posiadania przez Janusza dwóch samochodów, które wciąż w pewnych okolicznościach nie mogą holować tej biednej przyczepy o DMC 1500 kg.

Rozbawiło mnie humorystyczne zakończenie tego tematu, bo w zasadzie jesteśmy właśnie świadkami szczęśliwego zakończenia tej długiej, a jednocześnie, mimo wszystko krótko trwającej historii. :bravo:

Gadu, gadu a rozwiązania nie widać.

Budka pozdrawia i się denerwuje!

 

Janusz, W tym miejscu moje najszczersze gratulacje z okazji tego zakupu i aby samochód działał bezawaryjnie długie lata.

Niech moc auta będzie z Wami (podczas ciągnięcia budki)   :przyczepa:  

:ok:

 

Wracam teraz do Twojego pytania (post #409).

Otóż uważam, że jedyna słuszna opcja znajduje się w wariancie nr 1 (jest tam pomyłka i zamiast F3, napisałeś F1) :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na parę miesięcy mojego karawaningowania, nudno i tanio nie jest!

 

Może nie wszyscy wiedzą, ale byłem bezpośrednim sprawcą całej tej historii, ponieważ to ode mnie Janusz dowiedział się, że ciągnie przyczepę swoim holownikiem wbrew prawu. :miga:

W związku z tym, wypada abym w pewnym sensie dopisał zakończenie, co niniejszym czynię, ale będzie to jedynie mój własny pogląd na ostatnie wydarzenie z poz. F3 w DR.

Janusz, moim zdaniem, nie ma powodu, aby przejmować się zapisem w F3, ponieważ, jak sam pisałeś, jeździsz tylko z żoną, więc pilnując, aby samochód z pełnym bakiem i załadowany bagażami nie przekroczył w żadnym przypadku masy 1950 kg., holowanie Twojej przyczepy będzie w zgodzie z prawem.

 

Poz. F3 w DR, to "całkowita masa (w kilogramach) całego zespołu pojazdów razem z ładunkiem, dopuszczalna w ruchu, w kraju członkowskim, w którym został zarejestrowany".

 

Tego nie można interpretować, jako F2 + O1.

F3 jest wartością, dla której producent pojazdu stwierdził, że w takim układzie, technicznie auto z podpiętym "ogonem" "da jeszcze radę".

 

Jeśli holowana przyczepa posiada DMC 1500 i np. do tej wartości będzie załadowana, to aby być w zgodzie z wartością wpisaną w F3, należy zadbać o MMC samochodu na poziomie 1950 kg., a najlepiej jeszcze trochę niższą (dla własnego spokoju).

 

Teraz tak "łopatologicznie" :hmm:

Mamy np. DR przyczepy, a w nim DMC 1500.

Tyle powinno być maksymalnie, gdy przyjdzie komukolwiek do głowy zważyć "tą rzecz".

 

Identyczna sytuacja jest z DMC samochodu. Gdy jest w DR samochodu np. DMC 2000, to gdy ktoś i "tą rzecz" zechce zważyć, to również nie powinno być więcej, jak 2000 kg.

 

Teraz przechodzę do sedna sprawy i przy okazji będzie jasne, dlaczego samochód i przyczepę określiłem wcześniej, jako "ta rzecz".

 

Otóż dla zapisu F3, samochód + przyczepa jest całością - jedną rzeczą. Ta rzecz posiada określone DMC 3450 kg.

 

Nie jest istotne w tym przypadku, jakie DMC mają omawiane składniki z osobna (samochód i przyczepa).

Ważne jest, aby "ta jedna rzecz", gdy przyjdzie komuś do głowy ją zważyć, nie ważyła więcej, niż wymagane rubryką F3 = 3450 kg.

 

Nie wiem, czy jasno to wyłożyłem ;)

Taki właśnie jest mój pogląd na tą całą sprawę.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby taki sposób rozumienia tych mas kierował również patrolem na drodze, zdaje się, że taki sposób interpretacji należałoby sprawdzić gdzieś w urzędach.

Podobnie możnaby tłumaczyć one odstępstwa np przy ciągnięciu niezaładowanej przyczepy o DMC 1100, a MW 900 przez auto o uciągu 1000.

Podobno jeżeli nie ma wpisu F3 to patrol dodaje sobie masy z tabliczki, albo dodaje F1 do O

Nie wiem, nie znam się ale ta propozycja interpretacji jest śliska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby taki sposób rozumienia tych mas kierował również patrolem na drodze, zdaje się, że taki sposób interpretacji należałoby sprawdzić gdzieś w urzędach.

Podobnie możnaby tłumaczyć one odstępstwa np przy ciągnięciu niezaładowanej przyczepy o DMC 1100, a MW 900 przez auto o uciągu 1000.

Podobno jeżeli nie ma wpisu F3 to patrol dodaje sobie masy z tabliczki, albo dodaje F1 do O

Nie wiem, nie znam się ale ta propozycja interpretacji jest śliska

@ napisał:

...sposób interpretacji należałoby sprawdzić gdzieś w urzędach. < nie gdzieś tylko w Wydziale Komunikacji (Janwila)

 

Pozdrawiam,

Wyprzedziłeś mnie, za póżno włączyłem komputer. Miałem to napisać wczoraj.

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie możnaby tłumaczyć one odstępstwa np przy ciągnięciu niezaładowanej przyczepy o DMC 1100, a MW 900 przez auto o uciągu 1000.

 

:look:  No zupełnie nie tak  :nono:

DMC w dokumencie dla tej przyczepy wynosi 1100, tyle samo ma wykazać waga, jeśli policjant postanowi sprawdzić.

Jeśli okaże się, że jest mniej, to OK, ale jeśli więcej, to już źle.

Identycznie ma być z DMC dla F3 (proszę nie mylić tego z sumowaniem DMC holownika i DMC przyczepy na potrzeby Viatoll).

Gdy samochód ma wypełnione w DR pole F3, to postawiony na wagę razem z przyczepą i załadunkiem własnym i przyczepy, nie może przekroczyć wartości wpisanej w F3.

W tym przykładzie, jeśli załaduje się przyczepę do jej maksymalnej masy, to samochód już nie może być załadowany maksymalnie tak, jakby mógł być jadąc bez przyczepy, tylko tyle, aby do określonej w F3 wartości "dobić".

 

DMC z F3, jak pisałem, to nie jest DMC samochodu zsumowane z DMC przyczepy.

To jest osobna wartość dla jednego zespołu pojazdów, jako jednej całości (samochód sprzęgnięty z przyczepą) i musi być również respektowany.

 

Jaśniej, niż podałem już nie potrafię :]

 

Gdyby tak było, jak piszesz, to wytłumacz mi proszę sens osobnej pozycji pod nazwą F3 ? :niewiem:

Przecież dodawać nawet policjant potrafi, więc w jakim celu pisać wynik dodawania, zwłaszcza, gdy ten wynik (jak widać na przykładzie samochodu Janusza) nijak nie wychodzi w/g Twojego opisu i 2+2 nie równa się 4 :nono:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.