Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

45 minut temu, w79 napisał(a):

Proszę bardzo, na samym przejściu granicznym:

https://maps.app.goo.gl/M6cVBWjRGWvGiPXb9 

Dzięki! Z samej ciekawości, zajadę jak będę jechał :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Ventyl napisał(a):

Kiki ma już diagnozę i warsztat który chyba wie że ma kase :) bo cena zaproponowana za naprawę jest jakaś kosmiczna.

Zakladam , ze oprocz tego ze to jest serwis Bosch, czyli juz wiemy ze sa nieco wieksze ceny, to mozliwe ze dochodzi ewentualna opcja uslugi ekspres. Chociaz patrzac na parking przy tym serwisie to nie widac jakiegos sporego oblozenia, wiec dlatego moze go byli w stanie obsluzyc tak szybko.

16 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Z ciekawości spojrzałem i nie uważam, że cena 14 za 2 turbiny, DPF, wyjęcie silnika, i jakieś inne pierdoły to jakiś kosmos.

Ile wg Ciebie taki remont powinien kosztować?

Kosmos to raczej nie, ale ze zaje...scie drogo to juz mozna powiedziec. 15Kzl za wymiane turbin na regenerowane , czyli de facto regeneracja tylko w trybie ekspresowym + wypalenie / czyszczenie DPF i jakies klamoty potrzebne do wykonania tej uslugi? Mysle ze w swoim nieautoryzowanym serwisie bym sie zmiescil w polowie tej kwoty. Poczekajmy jeszcze na final sprawy, bo jak widze takie szybkie diagnozy, to mam pewne watpliwosci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Tomii napisał(a):

Dzięki! Z samej ciekawości, zajadę jak będę jechał

Z praktycznych informacji to wjazd na parking dla tirów, przed budynkiem z knajpą i punktem zakupu winiet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosmos to raczej nie, ale ze zaje...scie drogo to juz mozna powiedziec. 15Kzl za wymiane turbin na regenerowane , czyli de facto regeneracja tylko w trybie ekspresowym + wypalenie / czyszczenie DPF i jakies klamoty potrzebne do wykonania tej uslugi? Mysle ze w swoim nieautoryzowanym serwisie bym sie zmiescil w polowie tej kwoty. Poczekajmy jeszcze na final sprawy, bo jak widze takie szybkie diagnozy, to mam pewne watpliwosci. 
No patrząc na szybko w necie to ceny za takie turbiny są w cenach jakie podawał:

https://www.turboexpert.pl/2346-turbo-volkswagen-caravelle-t6-multivan-t6-transporter-t6-20tdi-204km150kw.html


Czyli tak naprawdę ponad połowę kosztów naprawy stanowią tylko same dwie turbiny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Analog82 napisał(a):

Kosmos to raczej nie, ale ze zaje...scie drogo to juz mozna powiedziec.

Ale koszt 3250 netto (~4000 brutto za turbinę) x2? W zasadzie wszędzie gdzie oferowane są turbiny regenerowane do bitidi, cały zespół turbin do tego auta regenerowany to koszt ok. 3,5-4,5tys. zł brutto i o ile chodzi o moje wyobrażenie, chyba nikt tych turbin pojedynczo nie regeneruje, bo trzeba je ze sobą złożyć i wyregulować razem, wydaje mi się że każdą z osobna wyważyć a potem jako zespół wyregulować sterowanie całego zespołu /przy biturbo nie ma chyba sensu stosowanie zmiennych geometrii, bo od tego są właśnie 2 turbiny, mała "z dołu" i duża od średnich obrotów i duzych obciążeń, kwestia sterowania strumieniami spalin [prędkościami obrotowymi} i powietrzem doładowujacym.  

Jak mówi się "turbina" do biturbo, to czasem nie chodzi o caly zespół 2 turbin? Może kwestia 3250+800+1800+3000=8850netto, czyli ciut poniżej 11kPLN brutto? Czy aby sugestia wymiany od razu drugiej turbiny to aby nie za szybkie przelecenie po pozycjach cennikowych? Żeby nie wydszedł quadrotidi, przynajmniej na fakturze...

28 minut temu, jacek00 napisał(a):

No patrząc na szybko w necie to ceny za takie turbiny są w cenach jakie podawał:
https://www.turboexpert.pl/2346-turbo-volkswagen-caravelle-t6-multivan-t6-transporter-t6-20tdi-204km150kw.html
Czyli tak naprawdę ponad połowę kosztów naprawy stanowią tylko same dwie turbiny

I to jest zespół już z dwiema turbinami.

Ehh, zemścił się incydent na Islandii bez szczegółowej diagnozy...

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jacek00 napisał(a):

No patrząc na szybko w necie to ceny za takie turbiny są w cenach jakie podawał:

https://www.turboexpert.pl/2346-turbo-volkswagen-caravelle-t6-multivan-t6-transporter-t6-20tdi-204km150kw.html


Czyli tak naprawdę ponad połowę kosztów naprawy stanowią tylko same dwie turbiny

Tylko pytanie czy go nie naciagaja, albo Kiki czegos nie zakumal, bo nawet na linku ktory podales na zdjeciu sa 2 turbiny. Czyli nie x2, tylko po prostu 3900. CO w sumie by było zgodne z tym co mowi @czyś. Poza tym z tego co patrze to 4Kzl to jest maks za taka usluge, a da sie znalezc juz od 2500zl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Analog82 napisał(a):

Tylko pytanie czy go nie naciagaja, albo Kiki czegos nie zakumal, bo nawet na linku ktory podales na zdjeciu sa 2 turbiny. Czyli nie x2, tylko po prostu 3900. CO w sumie by było zgodne z tym co mowi @czyś. Poza tym z tego co patrze to 4Kzl to jest maks za taka usluge, a da sie znalezc juz od 2500zl. 

Ja się nie znam. Skoro mówił, że są dwie turbiny to wziąłem cenę x2 :) On chyba też to tak podawał. Ale to były chyba jego zapiski, a nie ich oficjalna wycena. Tak czy inaczej na pewno Kiki to pokaże :D

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wydechowy na 4 dziury i dwie turbiny. 2.0bitd nie miałby już z czego "zasilić" więcej turbin (są 4 kanały wydechowe w głowicy). Są 2 turbiny, mała i duża, widać muszle 2 turbin różnych rozmiarów i 2 siłowniki sterujące.Niestety takie "kombo" nie za bardzo daje się wyciągnąć bez reszty silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, czyś napisał(a):

Kolektor wydechowy na 4 dziury i dwie turbiny. 2.0bitd nie miałby już z czego "zasilić" więcej turbin (są 4 kanały wydechowe w głowicy). Są 2 turbiny, mała i duża, widać muszle 2 turbin różnych rozmiarów i 2 siłowniki sterujące.Niestety takie "kombo" nie za bardzo daje się wyciągnąć bez reszty silnika.

Ogólnie cena za wyjęcie silnika jest OK, co do turbo to twierdze jak Ty, Kiki coś namieszał bo w jego aucie biturbo to dwie muszle przyklejone do jednego kolektora wydechowego jedna nad, druga pod kolektorem - takie turbiny w necie po regeneracji są po ok 4 k brutto

https://www.turboexpert.pl/3606-large_default/turbo-volkswagen-caravelle-t6-multivan-t6-transporter-t6-20tdi-204km150kw.jpg

 

Koszt prania DPF - 1800 zeta netto bardzo dużo. Średnio w Polsce firmy zajmujące się taką usługą biorą od 400 - 1000 netto. Koszt demontażu odpada bo i tak wyciągają motor. Chyba że u Kikiego jest katalizator w jednej puszce z DPF to te 1800 jest jeszcze do przełknięcia.

Inne za 800 zł OK - olej ok 200 netto , filtr oleju 50 netto, powietrza też w granicy 50 netto. Zestaw montażowy turbo ok 300 netto , jakieś obejmy na wydech, zmywacze i inne .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Wilk530 napisał(a):

Nie straszcie bo sam jeżdżę bitdi?.Niby to w ogóle inna konstrukcja(cuua) jak w caravelle czy amaroku lecz turbinki kiedyś się ukręcą??

An ie CUAA ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dam głowy, czy w paseratim trzeba byłoby wyciągać silnik na zewnątrz, może starcyłoby tylko go "odpuścić", unieść z poduszek, przechylić na trawersie (i tak połowa roboty z wymontem :) ) i wyjechać z kolektrem i turbinami do góry. W multivanie bez rozmontowania przodu auta i wytargania serca się nie da, kolektor i turbiny są zdaje się od strony ściany grodziowej, a od góry dojścia nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.