Skocz do zawartości

Lista holowników nadających się do ciągania


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 306
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jest jeszcze dwulitrowa Oktawia 140 konna, zaczynająca się od roku 2004. Ceny niższe, ale nie niskie, choć niższe niż Mercedesa. Jednak wyposażenie również skromne, a i wielkość jakaś taka najmniejsza z wymienionych. Choć może Vectra jest podobna.

Tutaj link z danymi po lewej w okienku technischen daten: http://autokatalog.autoscout24.de/skoda/octavia-2004-heute/2.0-tdi-103-kw-140-ps/

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku mijała mnie octavia bez przyczepy. Wracało nią 5 osób, samochód miał koła głęboko w nadkolach i praktycznie ciorał po ziemi. Dziwiłem się, że jedzie. Czy napewno rozdmuchane bagażniki Octavii mają jakąś ładowność ? W koncu chyba noe robią tego na płycie Passata tylko klasy niżej ? A jeszcze przyczepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jednak jak pomyślę, że mam iść do Wydziału Komunikacji (nastać się w kolejkach) by uzyskać tam jakąś emisję spalin, później jechać łącznie 100 km do Wrocławia po Via-boxa, później założyć jakie konto by wpłacić z góry pieniądze. Następnie owe urządzenie podłączyć do auta i modlić się, by działało prawidłowo,

 

Nie wiem skąd masz takie dekadenckie podejście do tematu, ale załatwiałem Viaboxa chyba do 6 samochodów i nigdy ten zabieg nie trwał więcej niż 15 - 20 minut.

 

Żadna emisja spalin nie jest Ci potrzebna z wydziału !!! Viaboxa dostaniesz za opłatą kaucyjną na prawie każdym BP i już chyba na większości Orlenów  Konta zakładać nie ma potrzeby, jedną minimalną kwotę wpłacasz przy rejestracji, a jak viabox zaczyna dziwnie pikać po prostu go doładowujesz (na stacji np.).

 

Osobiście musze dokładać Viaboxa gdy holuję jakąkolwiek przyczepę i muszę o tym pamiętać bo jak jadę "pusty" viabox jeździ w schowku. Od początku istnienia systemu jakoś nie ma z tym problemu, a sam system wcale nie jest taki głupi - ja na przykład bardzo cenię sobie go w momencie przejezdzania przez bramki gdzie normalnie trzeba placic, a Ty smigasz bez kolejki, otwierania okna i odbierania kuponików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oktavi i Vektry bym nie chciał. Chyba że okazałoby się, że z grupy wymienionych aut to najlepsze holowniki. Wydaje mi się, że gabarytowo i konstrukcyjnie największa krową jest BMW - w końcu to najsłabszy model dużej piątki. jednak nie wiem co myśleć o tym silniku? Wprawdzie są VW Sharany, Fordy Galaxy i Seaty Alhambry z motorem 1,9 - 115 kona, które mają na haku 2 tony i ciągają bardzo duże zestawy, ale może to zupełnie inne konie? Sam nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości wbiłem sobie połaczenie Cieszyn - Władysławowo, pokazało 664 km z tego jedynie 133 obziążone mytem - wyszła mi opłata 46,30 zł, więc moim zdaniem tragedii nie ma.

 

Alternatywnie, trasa bez myta 690 km, niby niewiele dalej, ale czasowo myślę że byłaby spora różnica.



 Wprawdzie są VW Sharany, Fordy Galaxy i Seaty Alhambry z motorem 1,9 - 115 kona, które mają na haku 2 tony i ciągają bardzo duże zestawy, ale może to zupełnie inne konie? Sam nie wiem?

 

Konie te same. Inna opływowość i mniejsze opory przy targaniu klocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku mijała mnie octavia bez przyczepy. Wracało nią 5 osób, samochód miał koła głęboko w nadkolach i praktycznie ciorał po ziemi. Dziwiłem się, że jedzie. Czy napewno rozdmuchane bagażniki Octavii mają jakąś ładowność ? W koncu chyba noe robią tego na płycie Passata tylko klasy niżej ? A jeszcze przyczepa.

Załadowana Octavia ma bardzo mały prześwit  i zapinając jeszcze budę wygląda nieciekawie.Ale patrząc na avatarki naszych userów to mamy kilka takich zestawów.Pytanie tylko jakiej masy jest buda i ile osób + bagaż jedzie tym autem.

A płyta jest z Golfa...

 W SuberB jest już całkiem całkiem inaczej ale kasa do wydania też inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dwutonowej Superb. Tylko Oktoavia i to z jednym silnikiem 2.0TDi. 

I jak dobrze kojarzę w jakie roczniki celujesz to raczej tylko na PD byś trafił...

 

Osobiście raczej odpuściłbym poszukiwania holownika <2000DMC i jednak zainwestował w Viatol. Małym holownikiem z 1500kg na haku będziesz znacznie wolniej jechał. Zaoszczędzisz na viatolu i paliwie, ale czasu z podróży nie odkupisz.

 

A jeśli się zdecydujesz na zakup pomyślałbym o moverze. Po trawie nawet prosty manewr będzie powodował buksowanie kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście raczej odpuściłbym poszukiwania holownika <2000DMC i jednak zainwestował w Viatol. Małym holownikiem z 1500kg na haku będziesz znacznie wolniej jechał. Zaoszczędzisz na viatolu i paliwie, ale czasu z podróży nie odkupisz.

 

A jeśli się zdecydujesz na zakup pomyślałbym o moverze. Po trawie nawet prosty manewr będzie powodował buksowanie kół.

I tu z żadną z tych wypowiedzi się nie zgodzę. Spalanie na poziomie 9 - 10 litra nie jest złe. Jadę na autostradzie z prędkością 100 km/ godz. Więcej nie chcę i tak nastawiam tempomat. Zapas mocy jest jeszcze olbrzymi:)

Komfort jazdy nieporównywalny z np. busem.

Napęd jest na tył więc umiejętnie operując gazem żadnego buksowania nie ma bo cepka dociąża. Faktycznie do ustawiania używam movera.

Edytowane przez Kajman (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu z żadną z tych wypowiedzi się nie zgodzę. Spalanie na poziomie 9 - 10 litra nie jest złe. Jadę na autostradzie z prędkością 100 km/ godz. Więcej nie chcę i tak nastawiam tempomat. Zapas mocy jest jeszcze olbrzymi:)

Komfort jazdy nieporównywalny z np. busem.

Napęd jest na tył więc umiejętnie operując gazem żadnego buksowania nie ma bo cepka dociąża. Faktycznie do ustawiania używam movera.

Nie widzę z czym się nie zgodziłeś... spalanie niższe - zgodziłeś się. Prędkość 100km/h np. octavią + 1500kg na haku... no da się na autostradzie. Tylko do niej dojechać. Komfort... jak byś bagażu nie rozłożył w budzie, na zwykłej polskiej drodze będzie szarpało jak jeh... akwizytor klamkę. Kwestia drogi. Bus zdecydowanie wygrywa. A nawet na płaskich drogach mały holownik odczuje sporo.

Silnikowo motor od 2,0 w górę z dieslem będzie radził bardzo dobrze. U siebie nigdy nie poczułem, że mam za mało pod maską.

Napęd tył może by (50-75kgnacisku) i pomógł na trawce... Przy przednim będzie na 100% tak jak pisałem. I z pewnością jakby ktoś usiadł na maskę niewiele by pomogło. Tak jak i kontrola trakcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.