Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje zakup takiego Forda  Kuga jako holownika do Hobby 560 Cfe.Czy w związku z tym że auto ma napęd 4x4 to muszę stosować przelicznik 1,33 bo jeśli tak to chyba to auto się "papierowo" nie nadaje chyba że coś źle kombinuje.

uWkdrCelSwC8I__Xwqm0tg_thumb_4002.jpeg

IMG_1543.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy 4x4 czy nie, przelicznik stosuje się zawsze.
Warto doprecyzować, że przelicznik stosujemy zawsze kiedy ciągniemy przyczepę z hamulcem najazdowym, bo to tego typu hamulca dotyczy przelicznik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie piszą, żeby przy docieraniu unikać monotonnej jazdy z jedną prędkością - co akurat przy przyczepie będzie miało miejsce w 100%.

Jak się uda zrobić 1000km przed wyjazdem to bym jechał nowym. Po co wymieniać olej to też nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, jacekzoo napisał:

Mooocne!!

A mój gópi producent każe zlewać olej po pierwszym tysiącu, a kolejna wymiana już po 14 tys. i dalej co 15 tys...;-)

Ja akurat przy przebiegu niemal równym 10000 km jestem już po 2 wymianach oleju:-)

W tym przebiegu co ta beemka to już będę najprawdopodobniej po trzeciej...

Ale też ciekawe co-po-niektóre komentarze do filmiku - np. Tomasz Staroń (2 mies. temu)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filmik łysego nic nie pokazuje, myślisz, że jakby zlał olej po 15 tysiącach a nie po 22 to byłoby lepiej? Trzeba by zlać olej po 1 tys i wtedy sprawdzać opiłki.

W tym zmienianiu oleju to się można zapętlić trochę - bo czemu po 15 tysiącach, przecież po 10 będzie lepiej, ale jakby zmieniać co 5 tys to będzie jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie opiłki będą zawsze bez względu czy zmienimy olej po 1k czy po 15k km. I przecież te opiłki nie są w obiegu oleju w silniku. Leżą sobie na dnie miski olejowej.

Co do autora, to jego wiarygodność jest niestety mocno wątpliwa. Wszelkie jego testy są krótko mówiąc pod publiczkę aby nabić mu tylko oglądalności. @jacekzoo poszukaj sobie jego testu opon całorocznych, gdzie na tapetę wziął jakieś chińskie noname (nawet nie podał ich nazwy)) i porównywał je do opon letnich/zimowych klasy premium. Po czym stwierdził, że wielosezon jest be.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jarod napisał:

Ten filmik łysego nic nie pokazuje, myślisz, że jakby zlał olej po 15 tysiącach a nie po 22 to byłoby lepiej? Trzeba by zlać olej po 1 tys i wtedy sprawdzać opiłki.

W tym zmienianiu oleju to się można zapętlić trochę - bo czemu po 15 tysiącach, przecież po 10 będzie lepiej, ale jakby zmieniać co 5 tys to będzie jeszcze lepiej.

Nie wiem kim jesteś z zawodu...ale jeśli swoją wiedzę czerpiesz z FB to daruj sobie takie wstawki.... Nie chcesz nie zmieniaj wcale... Odkąd internet jest bez limitu w telefonie ilość mędrców w Pl osiągnęła poziom MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Commander napisał:

Nie wiem kim jesteś z zawodu...ale jeśli swoją wiedzę czerpiesz z FB to daruj sobie takie wstawki.... Nie chcesz nie zmieniaj wcale... Odkąd internet jest bez limitu w telefonie ilość mędrców w Pl osiągnęła poziom MAX.

Z fb i kwejka... panie najmądrzejszy

Co miała na celu twoja "wstawka" to też nie wiem

Edytowane przez Jarod (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Commander napisał:

Nie wiem kim jesteś z zawodu...ale jeśli swoją wiedzę czerpiesz z FB to daruj sobie takie wstawki.... Nie chcesz nie zmieniaj wcale... Odkąd internet jest bez limitu w telefonie ilość mędrców w Pl osiągnęła poziom MAX.

Ja przyznaję, że się nie znam na opiłkach w silniku. Ale ten komentarz pod filmikiem wygląda na rozsądny:

Łysy demagogu: 1. Obrobka bloku = obrobka aluminium. Magnes nie przyciaga aluminium. Tuleje cylindrowe sa honowane, wiec opilki z tego procesu sa o 2 rzedy wielkosci mniejsze. Pierscienie sie wykruszaja? Hydrauliczne popychacze? Wal/y i walki? No nie sadze. Obstawiam ze sa to opilki uwaga uwaga - z pompy oleju ;) Z drugiej strony zobacz jak dzisiaj obrabiane sa np. waly - tylko w miejscach osadzenia na panewkach sa szlifowane, reszta powierzchni jest tak zostawiona jak wyjdzie z kuzni (moze delikatne oczyszczanie wyplywek po kuciu). Jak chodzi o opilki aluminium, to biora sie z wyplywek odlewow wysokocisnieniowych z waskich kanalow, ktorych nie da sie oczyscic inaczej, jak przeplywajacym przez odpowiedniu dlugi czas medium. Myslalem/liczylem na to ze takie pojecia jak erozja hydrokinetyczna nie jest Ci obce. 2. Smarowanie turbo, panewek itd jest za filtrem oleju, a nie przed (nie smaruje tego olej bezposrednio z miski). W misce jest to co spada kanalami opadowymi z silnika w dol. Jakosci oleju (stopnia jego przefiltrowania) za filtrem nie sprawdziles - a filtr jak widac spelnia swoje zadanie. 3. Co maja wlasciwosci smarne do tego jaki kolor i gestosc w tym wypadku ma olej? Badania oleju wykonuje sie reometrem (lepkosc) oraz aparatem czterokulowym (wlasciwosci smarne) - proponuje dokonac rzetelnej oceny tego oleju pod katem utraty wlasciwosci potrzebnych do pracy silnika (np. w odniesieniu do nowego oleju jako referencji). Niemniej jednak uwazam ze oleje "long life" i "docieranie na zimno" to marketingowy belkot producentow. Ale badz prosze rzetelny w tym co robisz, z grubsza chociaz, tak jak do tej pory byles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Commander napisał:

Widzisz...a ja z 10 lat kierunkowej nauki...

A o ironii tam uczyli? :D Bo kolega @Jarod ewidentnie tego zabiegu użył w swojej odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek...mam cię za rozsądnego gościa.Co nie jest magnetyczne zostaje w filtrze oleju. Przecież nie zmienisz samego filtra bo to się mija z celem....

Powiem jeszcze jedno... Skoro ponoć silników się już nie dociera, to dlaczego po 3-5 tysiącach spada zużycie paliwa. W dużych silnikach w sposób odczuwalny...

2 minuty temu, jacek00 napisał:

A o ironii tam uczyli? :D Bo kolega @Jarod ewidentnie tego zabiegu użył w swojej odpowiedzi ;)

Uczyli...o byciu konsekwentnym też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.