Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, danielpoz napisał:

Niby z jakiego powodu nie możesz? 

Na gwarancji z przeglądami auto leasingowe? Chyba tylko we własnym zakresie po kryjomu.

Tak czy siak temat idzie w dobrą stronę. Dowiedziałem się, że auto ma być pod koniec maja a w instrukcji znalazłem, że przez pierwszy 1000km nie powinienem holować budy. W miesiąc z palcem w nosie zrobię te parę kilometrów na dojazdy do roboty.

Sorki za pisownię i obrócone zdjęcie - telefon.

20190424_184007.jpg

Dziękuję :dzieki::dzieki::dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maarec napisał:

ASO to przy usterce bardzo chętnie przytuli kasę od importera za wymianę silnika czy skrzyni. 

Nie wiem jak złośliwy musiałby być serwis na takie akcje.

(...).

Co Ty też wypisujesz za nieprawdziwe rzeczy.

ASO w przypadku zgłoszenia usterki na gwarancji, w sprawie wymiany części/podzespołu ma ręce związane, jak jeden z partnerów w figlach sado-maso.

ASO musi wpierw dokładnie zdiagnozować usterkę, jej przyczyny (z wydrukiem danych z komputera auta), wypełnić stosowne formularze i z tym zwrócić się do importera będącego gwarantem i płatnikiem dla ASO za wykonaną usługę. To importer w oparciu o dane lub swoje widzimisię, podejmuje decyzję tj. zgodę lub nie na gwarancyjną wymianę.

Przećwiczyłem to, w moim nowym aucie, gdy po 1500 km zawiesił się zawór EGR (wskutek nieszczelności nastąpił do niego przeciek płynu chłodzącego, który spowodował zatarcie się zaworu).

Dopiero zgoda importera skutkowała gwarancyjną wymianą rzeczonego EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, danielpoz napisał:

Zapis odnośnie zakazu holowania mało precyzyjny. ;)

Zgadzam się. Dla mnie 1400 to nie jest ciężka przyczepa ;)

Zresztą kto mi udowodni, że holowałem 1400 a nie 500kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, powolniak napisał:

ASO musi wpierw dokładnie zdiagnozować usterkę, jej przyczyny (z wydrukiem danych z komputera auta),

I co ten wydruk poda? Zwiększone dawkowanie paliwa? Zakres obrotowy silnika? Bez przesady. Jak jest usterka to serwis przeprowadza diagnostykę co należy wymienić i to robi ( zazwyczaj normalne sprawy gwarancyjne są załatwiane z automatu ). Importera pyta tylko w trudnych przypadkach jak silnik czy skrzynia biegów. Jestem przekonany, że nawet jeśli holowania miałoby zaszkodzić to wyjdzie to w późniejszym czasie eksploatacji a nie podczas holowania. A wtedy mogą sobie diagnozować co chcą...

Nie wiem jakie masz kontakty z dealerami ale tych, których ja znam tak to działa. 

Edytowane przez bw81 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie rozumiem po co w tym temacie vs. zapis z instrukcji mieszacie przyczepę a do tego jeszcze jakieś lekkie i inne. :P

No chyba nikt nie zabronił zabrać ze sobą na urlop rowerów na bagażniku montowanym na hak z własnymi swiatlami które podłącza się pod gniazdo haka.

Tacy niedobrzy to chyba nie są a każdy uwierzy, że nie mogłeś spędzić urlopu bez rowerów. ;). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, strus251 napisał:

...zabrać ze sobą na urlop rowerów na bagażniku montowanym na hak...

Dokładnie, sam to chciałem napisać, jednak pisać z telefonu to jest masakra.

Mi bardziej chodziło o zdrowie holownika, który mam zamiar wykupić, kwestie gwarancji wyszły przy okazji (chyba to dobrze) :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiar w prędkości , wszystko w miarę delikatnie i  długie wychładzanie przed zgaszeniem na wyłączonej klimie.

Twierdzę ,że lepiej się dotrze w takiej trasie przy umiejętnym rozsądnym traktowaniu niż przy zrobieniu tej samej ilości kilometrów po mieście.

Poza tym zanim zobaczysz góry za Wiedniem i potem Sv Rok  w Cro to już będziesz miał tysiąc km na liczniku.

A do tych miejsc to tylko pagórki a nie góry wymagającego dużego wysiłku.

 

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie osobowe ale jak przychodzą do nas nowe Actrosy to przez 3miesiace nie mamy normy paliwowej i mamy je butować do spodu.

Auta które były głaskane od nowości są słabe nie wychodzą później z paliwa.

W osobówce tysiaka bym zrobił łagodnie i po wymianie oleju but.. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, powolniak napisał:

Co Ty też wypisujesz za nieprawdziwe rzeczy.

ASO w przypadku zgłoszenia usterki na gwarancji, w sprawie wymiany części/podzespołu ma ręce związane, jak jeden z partnerów w figlach sado-maso.

ASO musi wpierw dokładnie zdiagnozować usterkę, jej przyczyny (z wydrukiem danych z komputera auta), wypełnić stosowne formularze i z tym zwrócić się do importera będącego gwarantem i płatnikiem dla ASO za wykonaną usługę. To importer w oparciu o dane lub swoje widzimisię, podejmuje decyzję tj. zgodę lub nie na gwarancyjną wymianę.

Przećwiczyłem to, w moim nowym aucie, gdy po 1500 km zawiesił się zawór EGR (wskutek nieszczelności nastąpił do niego przeciek płynu chłodzącego, który spowodował zatarcie się zaworu).

Dopiero zgoda importera skutkowała gwarancyjną wymianą rzeczonego EGR.

Nie wiem czy nieprawdziwe, piszę o moich doświadczeniach z 3 nowymi autami i przyczepą. Pod koniec gwarancji na auta dostaję info aby przygotować co jest uszkodzone bo gwarancja się kończy i teraz płaci importer a później ja.

Usterki w przyczepie uznano w tydzień na podstawie jednego maila a sprawa była międzynarodowa i przekroczyła 20.000zł. Ja tylko składałem podpisy przy odbiorze.

Znam kilka spraw pod tytułem wymiana silnika czy skrzyni w VW i Skoda u moich klientów na koszt importera. 

Dziś był serwis z gwarancją. Przy okazji umówiłem jazdy testowe nowego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.