Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli płacisz 1000 za kurs to wykorzystuje się wszystkie godziny bo za to płacisz a nie tylko kilka.
Cezarr ja przed kursem w życiu nie jechałem z żadną przyczepą sięc wykorzystałem wszystkie godzinki. Kolega już jeździ z przyczepą, więc w jego przypadku wystarczy tylko kilka godzinek.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł...podczas wakacji robię po Polsce pomiędzy 2600 a 3500 km. Średni koszt viaTOLL dla mnie to ok. 70 zł. Unikam autostrad , bo nic na nich nie widać oprócz pól lub ekranów, ale S-ki już tak. Dla mnie viaTOLL jest bardziej uciążliwy (włącz, wyłącz, nie zapomnij) niż odczuwalny finansowo. Jak to mówią strach ma wielkie oczy...

Prawko E wyszło mnie coś koło 1600 za całość. Jak się zdecydujesz to na PW mogę polecić dobrą szkołę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego powodu, dla którego miałbym robić dodatkowe uprawnienia i płacić via haracz albo w czasie przejazdu nad morze zwiedzać Polskę powiatową (dla oszczędności wmawiać sobie, że boczkami jest ciekawiej? hmm).

Przyczep między 1400-1500 dmc jest mnóstwo i często są to 5-6 osobowe budy  5-6 m długości ( a to już spory ogonek), aut z dmc ok 2000 kg też bez problemu. Dla mnie auto to tylko blaszak z kołami wymieniam je często z byle jakiego powodu.  Bez problemu da się połączyć dużą przyczepę na wypasie i wygodny holownik i zmieścić się w 3.5 t. Bardziej skoncentrowałbym się z odpowiednim doborze zestawu jak na niepotrzebnym rozszerzaniu uprawnień i płaceniu w zasadzie za nic.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Thomas napisał:

 Bardziej skoncentrowałbym się z odpowiednim doborze zestawu jak na niepotrzebnym rozszerzaniu uprawnień i płaceniu w zasadzie za nic.  

Dlatego jest coś takiego jak wolny wybór, nikt tu nikomu nic nie każe, wypowiadamy się tylko jakie są zalety lub wady posiadania
zestawu powyżej 3.5t.  Tak jak napisał Jacek 70 zł rocznie za posiadanie dużego i mocnego holownika do tego wygodna przyczepa to
chyba nie są duże koszta ? ale Ty powiesz że jest Ci to nie potrzebne i już, taki wybór ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem już takie komentarze, że po co rozszerzać uprawnienia? "Przecież mam staż kilkuletni z podróżami wielotysięcznymi i umiem jeździć z dużą  przyczepą w każdych warunkach i w każdą stronę ." I co ? Podczas kontroli doszło do weryfikacji uprawnień i sprawy nabrały gorszego obrotu.

Delikwent dwa razy podchodził do egzaminu praktycznego na Żeraniu w Warszawie i zdał dopiero za trzecim razem. Po zakończeniu oświadczył, że jazdy z instruktorem były potrzebne..... Do przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety...Grand Caravan odpada jak dla mnie - sprawdziłem dane i  masa całkowita auta to ok. 2770 kg - czyli gdybym nawet ciągnął obecną cepkę z DMC 1000Kg - już łapię się pod Viatoll i B+ E. A  to jak na razie mnie nie za bardzo interesuje

 

Szkoda się ograniczać i jeździć byle czym bo taniej

..........Po zakończeniu oświadczył, że jazdy z instruktorem były potrzebne..... Do przemyślenia.

 

Bo u nas jest chora sytuacja, że na kursach uczą jak zdawać egzaminy a nie jak jeździć w codziennym życiu

Normalny kierowca jeżdżący na co dzień z przyczepą powinien zdać egzamin z marszu. Ale nie, emerytowani milicjanci mają swoje przemyślenia i tak łatwo nie jest. Prościej pojechać gdziekolwiek za granicę i zdać egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Thomas napisał:

Nie ma żadnego powodu, dla którego miałbym robić dodatkowe uprawnienia i płacić via haracz albo w czasie przejazdu nad morze zwiedzać Polskę powiatową (dla oszczędności wmawiać sobie, że boczkami jest ciekawiej? hmm).

Przyczep między 1400-1500 dmc jest mnóstwo i często są to 5-6 osobowe budy  5-6 m długości ( a to już spory ogonek), aut z dmc ok 2000 kg też bez problemu. Dla mnie auto to tylko blaszak z kołami wymieniam je często z byle jakiego powodu.  Bez problemu da się połączyć dużą przyczepę na wypasie i wygodny holownik i zmieścić się w 3.5 t. Bardziej skoncentrowałbym się z odpowiednim doborze zestawu jak na niepotrzebnym rozszerzaniu uprawnień i płaceniu w zasadzie za nic.  

Zwiedzanie naszego pięknego kraju z autostrady jest niemożliwe z mojego punktu widzenia. Dla mnie szwędaczka po Polsce to nie wyjazd nad morze... Możesz więc rozwinąć jak zwiedzać Polskę bez zajeżdżania na powiaty?

Skąd ta opinia o wężu w kieszeni? Znasz mnie ? Widziałeś chociaż z daleka??? Dla twojej wiadomości... przejechanie 200 km zajmuje mi 8-10 godzin. Coś w tym czasie chyba robimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni jeżdżą z punktu 'A' do punktu 'B' i tam siedzą bite 3 tygodnie na przykład. Inni lubią pojechać 'powiatami' żeby popatrzeć jak ludzie żyją, na przyrodę. Jeszcze inny trochę tego trochę tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Commander nie ma co się przejmować takimi opiniami. Każdy ma swoje preferencje jazdy i wypoczynku więc trzeba zlewać takie opinie z forum, bo pewnie jakbyście rozmawiali sobie na żywo przy piwku,  to rozmowa wyglądałaby zupełnie inaczej:) ja już zaczepne teksty zlewa z góry na dół.

@maarec ten sezon pewnie nam pokaże czy ta cepka zstanie z nami na dłużej czy nie. Jest lekka , w miarę wyposażona więc mnie się podoba. Ale zobaczymy jak się spisze na dłuższych wyjazdach i dłuższych pobytach. Być może ze dwa trzy lata z nią pojeździmy a potem kupimy coś nowego - ale też nie chcę przesadzać z wielkością żeby łatwiej się jeździło na krótkie weekendowe wypady - 1200 - 1300 DMC to max. Są takie nowe Burstnery więc na takiego zmieniłbym najchętniej

Edytowane przez pawel1966 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, Thomas napisał:

Nie ma żadnego powodu, dla którego miałbym robić dodatkowe uprawnienia i płacić via haracz albo w czasie przejazdu nad morze zwiedzać Polskę powiatową (dla oszczędności wmawiać sobie, że boczkami jest ciekawiej? hmm).

Przyczep między 1400-1500 dmc jest mnóstwo i często są to 5-6 osobowe budy  5-6 m długości ( a to już spory ogonek), aut z dmc ok 2000 kg też bez problemu. Dla mnie auto to tylko blaszak z kołami wymieniam je często z byle jakiego powodu.  Bez problemu da się połączyć dużą przyczepę na wypasie i wygodny holownik i zmieścić się w 3.5 t. Bardziej skoncentrowałbym się z odpowiednim doborze zestawu jak na niepotrzebnym rozszerzaniu uprawnień i płaceniu w zasadzie za nic.  

Kolego, moim skromnym zdaniem bardzo generalizujesz... Nie jest tak jak piszesz, do budy DMC 1400-1500 ciężko znaleźć holownik do 2000-2100 DMC. Jeśli mowa by zmieścić się do 3,5 tony to max DMC 1300 a najlepiej 1200-1100 i nie są to już budy 5-6 osobowe a max 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, pawel1966 napisał:

No niestety...Grand Caravan odpada jak dla mnie - sprawdziłem dane i  masa całkowita auta to ok. 2770 kg - czyli gdybym nawet ciągnął obecną cepkę z DMC 1000Kg - już łapię się pod Viatoll i B+ E. A  to jak na razie mnie nie za bardzo interesuje

Viatoll Cię nie ominie a co do prawka, to możesz dorobić kod 96 do B (do 4250 kg zestaw), zdajesz wtedy tylko plac i miasto bez konieczności robienia kursu. 

Edytowane przez czepkateam (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czepkateam  Dzięki! No faktycznie, jak napisał Commander- Viatoll to na szczęście sprawa, którą można pominąć jeśli chodzi o koszty, - a o B 96 nie wiedziałem,że jest taka opcja,

 

Edytowane przez pawel1966 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wypowiedź jest spójna i powinna być zrozumiana przez większość ale wyszło jak zwykle. Liczyłem,  że "twardziele" prowadzący najcięższe zestawy najmocniejszymi holownikami zorientują się, że to nie do nich ( nie o nich ) he. No cóż - a tam 

5 godzin temu, sirius29 napisał:

 

Kolego, moim skromnym zdaniem bardzo generalizujesz... Nie jest tak jak piszesz, do budy DMC 1400-1500 ciężko znaleźć holownik do 2000-2100 DMC. Jeśli mowa by zmieścić się do 3,5 tony to max DMC 1300 a najlepiej 1200-1100 i nie są to już budy 5-6 osobowe a max 4.

Byłem w podobnej sytuacji i myślałem, że to jest niemożliwe ale w moim przypadku (buda 1470 kg dmc ) znalazłem 8 aut spełniających moje kryteria <3500kg zestaw. Od kombi audi a4 po suwy np outlander, vany FR-V benzyna lub diesel. Trzeba dzwonić i pytać o konkretne dane z DR bo masy są różne tych samych samochodów. 

6 godzin temu, pawel1966 napisał:

nie ma co się przejmować takimi opiniami. Każdy ma swoje preferencje jazdy i wypoczynku więc trzeba zlewać takie opinie z forum, bo pewnie jakbyście rozmawiali sobie na żywo przy piwku,  to rozmowa wyglądałaby zupełnie inaczej:) ja już zaczepne teksty zlewa z góry na dół.

W sumie to nawet nie wiem co na takie coś odpisać. Żenada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.