Skocz do zawartości

Witam i proszę o poradę w sprawie holownika


Masterek

Rekomendowane odpowiedzi

szary piszesz o starej benzynie.... nowsze benzyniaki juz tego nie potrafia...

 

mialem lagune I 2.0 8V... tez by mogla gory ciagac...

 

ostatnio jezdzilem citryna 2.0 benzyna - o polowe wiecej koni na papierze niz wiekowa laguna ale jakos tego czuc nie bylo ponizej 3000 rpm

 

moj 12 letni sharan tez ciagnie na benzynie na niskich obrotach... 6 bieg 85 km/h i to jedzie z ogonem czy bez, prawda ze nie tak jak diesel ale kompleksow nie mam

 

 

Bodzio, jakiej starej? Mondeo było z 2002, silnik 1.8 16V 125KM przy 6tys., 170Nm przy 4,5tys. Bliźniacze 2,0 145KM po dziś dzień sprzedawane jest w nowych autach i nikt nie mówi, że jest przestażały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 461
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Bodzio, jakiej starej? Mondeo było z 2002, silnik 1.8 16V 125KM przy 6tys., 170Nm przy 4,5tys. Bliźniacze 2,0 145KM po dziś dzień sprzedawane jest w nowych autach i nikt nie mówi, że jest przestażały.

 

2002r- nie maco ukrywac ze "stary"...

dzisiejsze 2.0 benzyna ma koni mase, 200 albo i wiecej... ale to jedzie dopiero jak wyje...

moc w dolnym zakresie obrotow jest nizsza w porownaniu do starszych wolnossacych silnikow...

 

kuzyn ma mondeo nowe 2.0 ecobost... nie wiem czemu ten silnik jest tak chwalony, ani to nie jedzie ani to oszczedne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2002r- nie maco ukrywac ze "stary"...

dzisiejsze 2.0 benzyna ma koni mase, 200 albo i wiecej... ale to jedzie dopiero jak wyje...

moc w dolnym zakresie obrotow jest nizsza w porownaniu do starszych wolnossacych silnikow...

 

kuzyn ma mondeo nowe 2.0 ecobost... nie wiem czemu ten silnik jest tak chwalony, ani to nie jedzie ani to oszczedne...

 

 

Jak turbo dodasz to tak... ma 200 i więcej (poza hondą).

 

 

Nie wiesz czemu chwalony? Bo dobra, trwała i bezproblemowa konstrukcja. A w porównaniu do klasowej konkurencji wcale nie jest ani powolny (potwierdzam to z autopsji, a nie z drugiej ręki) ani paliwożerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silników benzynowych w miarę popularnych to ładnie od dołu ciągnie 1.8T z grupy VW. Ma 150 KM, a w wersji RS 170 czy nawet parę więcej. Do holowania przyczepy ta wersja 150 KM jest lepsza, bo ma inną turbinę i przy mniejszych predkosciach obrotowych silnika ciągnie "od dołu". Ale ogólnie obie wersje są godne polecenia. Chooć ma koło zamachowe dwumasowe.

 

Zasadniczo jeśli silnik benzynowy ma mieć niezły moment to musi być doładowany. Podobnie jak diesel. Pomijam wielkie pojemności, które sa z natury mocne, ale na co dzień paliwożerne. Jak mootor ma powyżej 3 litrów to ładnie jedzie, ale i paliwa pociągnie z budą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo jeśli silnik benzynowy ma mieć niezły moment to musi być doładowany. Podobnie jak diesel. Pomijam wielkie pojemności, które sa z natury mocne, ale na co dzień paliwożerne. Jak mootor ma powyżej 3 litrów to ładnie jedzie, ale i paliwa pociągnie z budą.

:swiety: prawda !

Dokładnie, to w granicach 14 do 16 l E95 / 100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie tam uczono, żeby diesla z dwumasą nie męczyć poniżej 2000 obrotów bo szybko "oszczędność" paliwa wyjdzie przy robieniu koła dwumasowego.

 

wydaje mi się, że cały czas porównujecie turbo diesle ze zwykłymi benzynami - a przecież cała przewaga i Niutonometry tkwią w tej turbinie.

 

Ja nie jestem wybredny, ani przesądny jeździłem na stałe do tej pory jednym dieslem, 4 benzyniakami i teraz mam pierwsze auto z gazem - ze względu na krótkie odcinki miejskie stanowiące z 70% przebiegu.

 

w temacie spalania - mój zestaw zapakowany po szczyt z DMC ok 3200kg spala od 12 do 15l lpg na 100km, jeżdżąc do 100kmh dość dynamicznie, a nadmiernej zmiany biegów nie zauważyłem.

 

W temacie silnika z mondeo 2.0 145km - mam prawie, że identyczny - różni się częściowo głowicą i osprzętem, blok, wał, tłoki, pierścienie - nie uważam tego silnika za jakiś majstersztyk niezawodności - stop z jakiego wykonany jest blok silnika jest bardzo delikatny, a silniki te lubią sobie czasem łyknąć oleju.

Nie mniej jednak - może się mylę - ale jak jadę do mechaników to większość rozkłada ręce, że to sama elektronika i strach się dotykać - także aż taka stara ta jednostka nie jest

 

... tak, ale przy pojemności silnika powyżej 3 l, lpg zużyje jeszcze więcej

Ile, ... :niewiem: To już musi napisać ktoś, kto ma założony gaz przy takim silniku.

 

duży silnik z zapasem mocy nie dość, że się mniej zmęczy to jeszcze spali 2-3 litry mniej paliwa z tą samą budką niż np moja 2.0 benzyna.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam kilka spostrzeżeń z eksploatacji diesla - E 320 CDI plus 1 tonowa budka ,zużycie ON średnio na trasie około 8,8 litra/100km. Przy tym zero problemów z podjazdami w górach, przy wyprzedzaniu, przy ruszaniu pod górę. Można zapomnieć, że ciągnie się przyczepę.:przyczepa: Jedyny minus to duże DMC auta 2260

 

kg,ograniczające DMC przyczepy do max. 1240 kg.

Edytowane przez Lucek26 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grand cherokee pojemnośc 4.0 spalanie około 23l/100km miasto krótkie trasy.

Pozdrawiam.

 

a ile palił landek ?

bo wiesz że 4x4 to zawsze wypije więcej - trza napędzić mosty, szerokie opony, czasem stały 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile palił landek ?

bo wiesz że 4x4 to zawsze wypije więcej - trza napędzić mosty, szerokie opony, czasem stały 4x4

 

No tak to jest auto terenowe i przykład może nie najlepszy :niewiem:

a Disco to pobierał około 12-13 l/100km i najlepsze jest to że palił tak samo

z przyczepą jak i bez niej, bo taka przyczepka około 1000kg to raczej wrażenia

na tym aucie nie robiła.

Jechał tak samo wolno z przyczepką jak i bez niej. :drive:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to jest auto terenowe i przykład może nie najlepszy :niewiem:

a Disco to pobierał około 12-13 l/100km i najlepsze jest to że palił tak samo

z przyczepą jak i bez niej, bo taka przyczepka około 1000kg to raczej wrażenia

na tym aucie nie robiła.

Jechał tak samo wolno z przyczepką jak i bez niej. :drive:

Pozdrawiam.

 

czyli się mniej więcej zgadza, kompakt diesel pali ok 8-9L z przyczepką

a podobne auto z silnikiem benzynowym łyknie o 50% więcej - 12-14L

 

tu masz 12-13L, plus 50% daje jakieś 20L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim bez cepki zejde do 8 litrow przy mega ekonomicznej trasie [zazwyczaj do 10 litrow] z cepka ok 12 do max 14 litrow kwestia terenu, wyprzedzania pod gore sie nie boimy mimo 140 kucy , 5 cylindrow ma inna charakterystyke + stale 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.