Skocz do zawartości

DMC


Rekomendowane odpowiedzi

Napisałem "praktycznie w całej" a nie "w całej" a to znaczy że "nie koniecznie w całej" :-) .

Mnie to nie dotyczy bo akurat mam takie holowniki że muszę mieć E więc nie drążę jakoś tego tematu i nie śledzę gdzie wolno a gdzie nie wolno. Swego czasu był na forum wątek gdzie były publikowane wyciągi z konwencji w językach narodowych poszczególnych sygnatariuszy oraz odpowiedzi z ambasad tych krajów zainteresowanych odsyłam do wyszukiwarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 216
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Szanowny Kolego Jarku_Tor

Nie wprowadzaj Forumowiczów w błąd! W Polsce w tym przypadku jest brana pod uwagę TYLKO (!) DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA (dmc)! Masa własna jest jako by wykładnią w dopasowaniu haka w autku, czyli zazwyczaj masa przyczepy nie przekracza masy własnej autka (osobowego). A jak już pisali przedmówcy jeśli dmc autka+dmc przyczepy przekracza 3,5 t to B+E i Viatol! Wyjątek jeśli jest to przyczepka lekka (dmc do 750 kg) to wtedy zestaw może mieć do 4250 kg dmc i jedziesz na B, ale viatol Cie nie mija! Kolega ma Scenika i ciąnie Hobby i dmc przekracza mu...15 kg! I wiesz jakie miał ostatnio cyrki przy kontroli? Nie polecam tego innym. A jeśli nie wierzysz i masz swoje zdanie to proponuję Ci byś wybrał się do prawnika, zapłacił teraz stówę i się dowiesz "co w trawie piszczy" jak później na drodze masz płakać, bo myślałeś inaczej.

 

Co kraj to obyczaj. Konwencja konwencją a różnice jednak są. W samych Niemczech jest wielki młyn, który pokolei prostują. Stare prawka na B dawały możliwość jazdy nawet autem 7 t dmc + przyczepa! Ale teraz jest już tak jak u nas. Jak jedziesz na Wschód (chyba Litwa) to jak ciągniesz na B cepkę większą niż lekka to zonk, bo potrzebujesz B+E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kolego Jarku_Tor

Nie wprowadzaj Forumowiczów w błąd! W Polsce w tym przypadku jest brana pod uwagę TYLKO (!) DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA (dmc)! Masa własna jest jako by wykładnią w dopasowaniu haka w autku, czyli zazwyczaj masa przyczepy nie przekracza masy własnej autka (osobowego). A jak już pisali przedmówcy jeśli dmc autka+dmc przyczepy przekracza 3,5 t to B+E i Viatol! Wyjątek jeśli jest to przyczepka lekka (dmc do 750 kg) to wtedy zestaw może mieć do 4250 kg dmc i jedziesz na B, ale viatol Cie nie mija! Kolega ma Scenika i ciąnie Hobby i dmc przekracza mu...15 kg! I wiesz jakie miał ostatnio cyrki przy kontroli? Nie polecam tego innym. A jeśli nie wierzysz i masz swoje zdanie to proponuję Ci byś wybrał się do prawnika, zapłacił teraz stówę i się dowiesz "co w trawie piszczy" jak później na drodze masz płakać, bo myślałeś inaczej.

 

Co kraj to obyczaj. Konwencja konwencją a różnice jednak są. W samych Niemczech jest wielki młyn, który pokolei prostują. Stare prawka na B dawały możliwość jazdy nawet autem 7 t dmc + przyczepa! Ale teraz jest już tak jak u nas. Jak jedziesz na Wschód (chyba Litwa) to jak ciągniesz na B cepkę większą niż lekka to zonk, bo potrzebujesz B+E.

 

Słyszałem -- dodaję!!! że słyszałem, iż do 10% nadwyżki, to przymykają oko, ale nie od całkowitego zestawu 3,5t. Tylko nie pamiętam od czego, ale pewnie od cepki. Mówię o naszym kraju i oczywiście o tym czy trafimy podczas kontroli na wyrozumiałego mundurowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem -- dodaję!!! że słyszałem, iż do 10% nadwyżki, to przymykają oko, ale nie od całkowitego zestawu 3,5t. Tylko nie pamiętam od czego, ale pewnie od cepki. Mówię o naszym kraju i oczywiście o tym czy trafimy podczas kontroli na wyrozumiałego mundurowego.

 

nie możemy trafiać jak na loterii, tu trzeba mieć pewność, a nie martwić się jaki humor ma kontrolujący i czy da nam fory w postaci tych 10% , czy sieknie z grubej rury. Przepisów raczej nie naginajmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "praktycznie w całej" a nie "w całej" a to znaczy że "nie koniecznie w całej" :-) .

Mnie to nie dotyczy bo akurat mam takie holowniki że muszę mieć E więc nie drążę jakoś tego tematu i nie śledzę gdzie wolno a gdzie nie wolno. Swego czasu był na forum wątek gdzie były publikowane wyciągi z konwencji w językach narodowych poszczególnych sygnatariuszy oraz odpowiedzi z ambasad tych krajów zainteresowanych odsyłam do wyszukiwarki.

 

Oczywiscie :) sam tez nie mam z tym problemu (CE), ale cos mnie tknelo i ... sie mocno co do Irlandii zdziwilem. Jakby nie bylo, ten temat to swietny przyklad jak z igiel zrobic widly ;) Przeciez wszystko jasno pisze w Kodeksie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nieskromny będę, ale dziękuję za wsparcie. Wczoraj zapytałem sojego kolegę "gliniarza" z policji "drogawej":hehe: o konwencję wiedeńską i miał taką minę:look:

 

A przy okazji to miałem taką dziwną sytuację na Ukrainie(wiem, że nie UE) Byłem tam z prayczepą (bagażową) MW 300, Ładowność 700 DMC 1000 z hamulcem najazdowym, wyjazd służbowy i kontrola!!! Co ja się z tym "łosiem" nagadałem to sam tylko wiem(znam ten język<słabo> ale jakoś poszło), ale co mnie to nerwów kosztowało !!

 

Tak jak wspomniałem, "prawo-prawem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" więc lepiej nie zadzierać i zapoznać się z PRD w dannym kraju. No i na koniec jeszcze jedno, Ukłon w stronę "Macieku", masz rację, że ciężko będzie zrobić w polsce zestaw B+E na 7 ton, bo MW holownika i t.d. ale opierałem się na suchej wykładni KRD, którą to mi do głowy wkładano jeszcze w szkole średniej(TS) i staram się zmiany śledzić w miarę na możliwości.

P.S.

 

Sprawdziłem dowód rej mojej cepki i tam F1 i G są take same :hehe:

 

Oczywiscie :) sam tez nie mam z tym problemu (CE), ale cos mnie tknelo i ... sie mocno co do Irlandii zdziwilem. Jakby nie bylo, ten temat to swietny przyklad jak z igiel zrobic widly ;) Przeciez wszystko jasno pisze w Kodeksie...

 

 

RadekNet, czy to na zdjęciu to V 144???

 

</słabo>

Edytowane przez Novicjusz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam wrazenie, ze w tym temacie kazdy nastepny wpis to tzw bicie piany. sprawa jest oczywista i jednoznaczna. badzmy konkretni i odpowiedzialni. jakie 10%? to totalna bzdura. przekraqczas 3,5 tony zestawem musisz miec edo b oraz viatoll. po co dalej drązyc temat i gdybac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej chwili myslalem, ze masz 100% racji, ale podkusilo mnie sprawdzic i ... w Irlandii prawo jazdy B to pojazd do 3.5t i max 8 siedzen z przyczepa do 750kg, (zdawac mozna od 17 roku zycia), ale juz w UK od 1997r tak jak w Polsce (czyli zestaw do 3.5t itd.bo wczesniej to w ogole mieli szerokie uprawnienia).

 

 

Kolego Radku w Irlandii B jest do 3500 kg + 750 kg przyczepa, 1+8 pasażerów :niewiem: tylko kto to tam sprawdzi sam wiesz o czym mówie. Polcja ((Garda) nie zwraca na to uwagi. Niejednokrotnie zdarzały się urwane koła w samochodach i niemal każdy na 99,99 % ma pourywane szpilki(śruby) w kołach :czerwona: , dopuszczenie do rychu ulicznego kierowcy bez egzaminu, też uważam za pomyłkę (Lesson licence), tzn młody kierowca może uczestniczyć w ruchu drogowym po pozytywnie zaliczonym egzaminie teoretycznym . Dlatego jestem za tym aby, przestrzegać przepisów dla dobra ogółu.

 

Pozdrawiam

 

Longford Town :banan: :banan: :banan:

Edytowane przez marios (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś znalazłem może się przyda a może nie :niewiem:

Pozdrawiam.

 

 

TOM, bardzo przydatne, może niezbyt szczegółowe ale przydatne. Zwłaszcza dla początkujących i tych co nie znają KRD dokładniej, bardzo obrazowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwilą dzwoniliśmy do 2 zaprzyjaźnionych instruktorów jazdy i po ich informacjach na policję i ktoś z drogówki powiedziała nam że bez kat E można ciągnąć tylko przyczepy lekkie do 750g, a jak inne to już B+E (zadzwoniliśmy nawet do drogówki do innego miasta i też takie newsy). I w tym momencie zwariowałam czy mi się coś pomerdało czy wszyscy tutaj piszą że można jedna ciągać zestawy do 3,5t bez kat E? Czyli co nawet policja się nie zna, a Carawaningowcy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.