Skocz do zawartości

DMC


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 216
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Temat rozpoczęty tutaj, był o wadze, więc zadam pytanko.

Jak podejść do tematu, jeśli w dokumentach niemieckich i po ich przetłumaczeniu, nie ma wagi - masy własnej a jest tylko i wyłącznie waga DMC.?

 

Powinno pisac w niemieckich dokumentach ile kg mozesz zaladowac.Odejmij DMC,ktore jest uwzgednione i bedzie MW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno pisac w niemieckich dokumentach ile kg mozesz zaladowac.Odejmij DMC,ktore jest uwzgednione i bedzie MW.

 

Tak rozumię, lecz ja napisałem , że jest tylko i wyłącznie DMC.. więc nie mam co i od czego odejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno pisac w niemieckich dokumentach ile kg mozesz zaladowac.Odejmij DMC,ktore jest uwzgednione i bedzie MW.

 

 

w tym kolego właśnie problem

wielu z Nas tak ma - nie ma czego odejmować

bo jest wpis 2 razy po np. jak u mnie 1000 KG

 

w tym własnie cały problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to ja sie spytam o moje dane dot. tych nieszczęsnych wag przyczepa Adria 5204pxa 1999r przywieziona z Francji .W dowodzie rejestracyjnym i w papierach stoi jak wół :

 

F1-950 kg ,F2-950 kg maksymalna masa całkowita, G-805 kg masa własna ,natomiast tabliczka znamionowa oprócz numeru vin zgadzajacego sie oczywiście z papierami i nemerem wybitym na ramie oraz modelem cyfrowo literowym przyczepy bezpośrednio pod spodem wybito 950 kg bez oznaczenia co to jest następnie pod pozycją 1- 1000kg , pozycja nr 2 jest pusta no i pod spodem rónież bez numeracji 75 kg /chyba nacisk dopuszczalny na zaczep/ Powiedzcie mi jak to ugryść i z czego się wzieło to 1000 kg i czego może dotyczyć .W poprzedniej przyczepie na tabliczce miałem wibite jasno dmc i masę własną z oznaczeniami co która liczba oznacza a tu nie ma niestety. Dzięki z góry za pomoc. Pozdrawiam Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to ja sie spytam o moje dane dot. tych nieszczęsnych wag przyczepa Adria 5204pxa 1999r przywieziona z Francji .W dowodzie rejestracyjnym i w papierach stoi jak wół :

 

F1-950 kg ,F2-950 kg maksymalna masa całkowita, G-805 kg masa własna ,natomiast tabliczka znamionowa oprócz numeru vin zgadzajacego sie oczywiście z papierami i nemerem wybitym na ramie oraz modelem cyfrowo literowym przyczepy bezpośrednio pod spodem wybito 950 kg bez oznaczenia co to jest następnie pod pozycją 1- 1000kg , pozycja nr 2 jest pusta no i pod spodem rónież bez numeracji 75 kg /chyba nacisk dopuszczalny na zaczep/ Powiedzcie mi jak to ugryść i z czego się wzieło to 1000 kg i czego może dotyczyć .W poprzedniej przyczepie na tabliczce miałem wibite jasno dmc i masę własną z oznaczeniami co która liczba oznacza a tu nie ma niestety. Dzięki z góry za pomoc. Pozdrawiam Maciek

 

 

 

 

Witam.

Odpowiem Tak: to co masz w dowodzie jest wiążące( tak DMC jak i MW) Różnice między tabliczką znamionową a wpisem w dowód to problem diagnosty!

 

Zgodnie z KRD to kierowca posiadający prawo jazdy kat. B może prowadzić pojazdy lub zespół pojadów o DMC do 3,5 tony. Jeśli chodzi o zespół pojazdów to ważne jest aby MW holownika nie była mniejsza od DMC pojazdu holowanego. W prostych żołnierskich słowach to ktoś posiadający P.J kat. B może śmiało śmigać każdym zestawem, jeśli holownik nie jest lżejszy niż dopuszczalna masa całkowita pojazdu holowanego a cały zestaw nie przekracza 3,5 tony, co było w tym wątku napisane juz kilka razy!! Dodam jeszcze, że przepis ten dotyczy naszego kraju, bo za granicą może być z tym już problem. Mój przykład!! Po kraju mogę sobie śmigać do woli(holownik MW 1250, przyczepa DMC 840, całość 2090(musiałem kalkulatora użyć bo skąplikowane wyliczenie) i hamulec najazdowy) to za granicą już miałbym ciepło, bo brak mi odpowienich uprawnien!! Bo tam (za granicą) przyczepy do kategorii E zaczynają się od 750 kg. W kraju ma znaczenie MW pojazdu holowanego( do 750 kg nie jest wymagany hamulec nnajadowy) i całość zestawu. Dla nie wtajemniczonych dodam, że kierowca posiadający B+E może "targać" 7 ton!!(przy odpowiednim rozłożeniu DMC)

 

 

A VIATOL jest nieubłagany 3,5 tony DMC to 3,5 tony DMC i nic z tym nie zrobisz

Edytowane przez Novicjusz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, mój zestaw przekracza 100kg. To boli ale trzeba było zrobić to co było potrzebne, czyli E do B i Viatoll.

Na wariackich papierach daleko się nie zajedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tam (za granicą) przyczepy do kategorii E zaczynają się od 750 kg. W kraju ma znaczenie MW pojazdu holowanego( do 750 kg nie jest wymagany hamulec nnajadowy) i całość zestawu. Dla nie wtajemniczonych dodam, że kierowca posiadający B+E może "targać" 7 ton!!(przy odpowiednim rozłożeniu DMC)

 

 

Nie chcę się czepiać ale większość to bzdury ............. (to była teza)

 

dowód nr1) Praktycznie nigdzie w całej europie przyczepy na E nie zaczynają się od 750kg DMC - w większości krajów jewropy obowiązuje konwencja wiedeńska która jest zbieżna z regulacjami w naszym Kodeksem Drogowym - czyli owszem E jest wymagane dla przyczepy ponad 750 kg ale tylko przy holowniku o DMC 3500.

 

dowód nr2) MW pojazdu holowanego ma jakieś tam znaczenia ale w sumie małe bo najważniejsze jest DMC. Większe znaczenie mam MW holownika ale to inna bajka.

 

dowód nr3) skompilowanie 7 tonowego zestawu jest praktycznie w europejskich warunkach niewykonalne. Teoretycznie można autem o DMC 3,5 ciągnąć cycepę o DMC 3,5. ale praktycznie to mit bo ogranicza słynny współczynnik 1,33 hamulca najazdowego i chociażby wymóg żeby rzeczywista masa holownika była większa niż rzeczywista masa holowanego.

 

Generalnie prawie wszystko jest w kodeksie drogowym, było na forum dziesiątki razy cytowane i omawiane i kompletnie nie rozumiem po jakiego grzyba na forum cytować opowieści dziwnej treści gdzie źródło jest "jedna baba drugiej babie bo czytała w teletygodniu*"

 

* bez urazy dla teletygodnia i czytelniczek :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 ton nie wyciągniesz na drogę ale 3500 + 2800 osobiście na B+E wytaczam i jest wszystko ok .... ograniczeniem jest "uciąg" na haku uzależniony od wielu czynników konstrukcji holownika (moc , hamulce itp)...

 

 

Pierzasty zgadza się , ja się czepiłem rzeczy które nawypisywał Novicjusz, co jakiś czas pojawiają się nowi na forum i mogą się zasugerować postem Novicjusza a tam kompletne bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierzasty zgadza się , ja się czepiłem rzeczy które nawypisywał Novicjusz, co jakiś czas pojawiają się nowi na forum i mogą się zasugerować postem Novicjusza a tam kompletne bzdury.

 

 

Macieku, wybacz ale nie sądzę aby to były bzdury. Pisałem na podstawie KRD a to such zestaw prawideł. I jak trafisz na służbistę gliniarza to bedzie bazował na bezpośredniej interpretacji KRD(swoją drogą mówię o całym , a nie o wyciągu dla kierowców) Polecam lekturę całości, a to opasłe tomisko jest.

 

dowód nr1) Praktycznie nigdzie w całej europie przyczepy na E nie zaczynają się od 750kg DMC - w większości krajów jewropy obowiązuje konwencja wiedeńska która jest zbieżna z regulacjami w naszym Kodeksem Drogowym - czyli owszem E jest wymagane dla przyczepy ponad 750 kg ale tylko przy holowniku o DMC 3500.

 

I niby się zgadza i masz rację, tylko proszę zapytaj pierwszego lepszego "POLICMAJSTRA" o konwencję Wiedeńską! Będziesz miał ochotę ciągać sie po sadach w obcym kraju, żeby udowodnić, że to Ty miałeś rację a nie ssłabo ogarnięty "Pan Policjant"

 

Ja tą konwencję sabo bo sabo, ale kumam, ale średnio by mi si chciało w kompletnie mi obcym języku wyjaśniać gościowi, że nie ma racji.

 

Co do punktu drugiego to może ja jakąś literówkę zrobiłem, ale wydaje mi się że napisałem że MW holownika musi być większe(równe) DMC poj. holowanego.

 

A co do punktu trzeciego to znowu KRD(tak, wiem! suche dane, ale jednak dane prawne) Nikt nie kombinuje czy się da, ale tak ma byc.

 

Na forum są osoby i z doświadczeniem i bez ale chyba "lepiej nosić niż się prosić"

Edytowane przez Novicjusz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dowód nr1) Praktycznie nigdzie w całej europie przyczepy na E nie zaczynają się od 750kg DMC - w większości krajów jewropy obowiązuje konwencja wiedeńska która jest zbieżna z regulacjami w naszym Kodeksem Drogowym - czyli owszem E jest wymagane dla przyczepy ponad 750 kg ale tylko przy holowniku o DMC 3500.

 

W pierwszej chwili myslalem, ze masz 100% racji, ale podkusilo mnie sprawdzic i ... w Irlandii prawo jazdy B to pojazd do 3.5t i max 8 siedzen z przyczepa do 750kg, (zdawac mozna od 17 roku zycia), ale juz w UK od 1997r tak jak w Polsce (czyli zestaw do 3.5t itd.bo wczesniej to w ogole mieli szerokie uprawnienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.