Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Mogę uroczyście ogłosić koniec telenoweli - sowo się rzekło, kobyłka u płota;-)

Ale akurat jak zajeżdżałem wczoraj do domu to się rozlało i sesji zdjęciowej, żeby się pochwalić, nie było...:-(

A z ciekawostek w instrukcji obsługi znalazłem taki oto wpis odnośnie holowania przyczepy:

"W przypadku automatycznej skrzyni biegów nie należy używać zakresu "D" podczas jazdy z przyczepą pod stromą górę. Holowanie przyczepy pod stromą górę w zakresie "D" może spowodować niesygnalizowane przegrzanie płynu w skrzyni biegów i w konsekwencji jej uszkodzenie"?

Spróbuję w takim razie holować pod górę na "R";-)

Nie wyjaśnili też, co rozumieją pod pojęciem "stromej góry"...

A tak na poważnie, to mam nadzieję, że dane ze złącza diagnostycznego  pozwolą na monitorowanie temperatury oleju w skrzyni, bo jak wynika z tego zapisu to ewentualne przegrzanie płynu nie będzie sygnalizowane...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Ale akurat jak zajeżdżałem wczoraj do domu to się rozlało i .


Oj. Czyli nie było oblewania nowego nabytku? :-P



:
"W przypadku automatycznej skrzyni biegów nie należy używać zakresu "D" podczas jazdy z przyczepą pod stromą górę. Holowanie przyczepy pod stromą górę w zakresie "D" może spowodować niesygnalizowane przegrzanie płynu w skrzyni biegów i w konsekwencji jej uszkodzenie"



Eee czyli nie wolno Ci jeździć pod górę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jacek00 napisał:

Oj. Czyli nie było oblewania nowego nabytku? ?

 

 

Oj tam, oj tam... Oblewanie wstępne (episode 1) musiało się odbyć niezależnie od aury zewnętrznej;-)

10 minut temu, jacek00 napisał:

Eee czyli nie wolno Ci jeździć pod górę?

 

No w sumie nie napisali tego wyraźnie, ale jakoś tak domyślam się, że chodzi im chyba o to, że żeby korzystać z trybu "M" i łopatek przy kierownicy, co jest dość oczywiste - zwłaszcza przy zjazdach.

Co ciekawe w instrukcji jest też informacja, że przy silniku z zapłonem samoczynnym i mechanicznej skrzyni biegów, DMC przyczepy to 1.500 kg (w benzyniaku 1.200). Spora różnica, biorąc pod uwagę, że MW wersji z dieslem (w ogóle na rynek europejski chyba nie przewidzianej), nie będzie zapewne przekraczać (albo niewiele) 1.300,- kg (mój benzyniak ma w dowodzie MW 1.235 kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, jacek00 napisał:

Eee czyli nie wolno Ci jeździć pod górę?

Trochę w tym temacie zadałem też pytanie u dealera, tzn. czy skrzynia posiada dodatkową chłodnicę płynu skrzyni, na co po tygodniu oczekiwania dostałem odpowiedź twierdzącą.

Dziś trochę w ciemnym garażu próbowałem weryfikować organoleptycznie te twierdzenia i nie doszedłem do jednoznacznych wniosków. Mianowicie moimi lajkonickimi oczami zaobserwowałem:

- zintegrowaną (tak mi się wydaje) z dwoma wentylatorami chłodnicę wody i klimy,

- a przed nią (wąską, zlokalizowaną w dole, tuż za zderzakiem) mniejszą (ok. 1/3 powierzchni) chłodnicę, która IMHO jest intercoolerem (silnik turbo).

No więc, czy powinna być jeszcze trzecia osobna chłodnica płynu skrzyni, czy ta druga (intercooler) może być "dwufunkcyjna" czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden wyjątek gdzie nic Ci się nie będzie grzało.

Jeśli będziesz jechał pod ...Jasną Górę..... pod tą górę nic ci się nie zagrzeje....   :mlot:

 

No może portfel...jak zrobisz tam przerwę w podróży !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek kupuje nowe auto, płaci pewnie nie mało, a potem głowi się czy aby chłodzenie napewno jest odpowiednie, monitoruje temperatury, nie śpi po nocach

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, maciejek34 napisał:

Człowiek kupuje nowe auto, płaci pewnie nie mało, a potem głowi się czy aby chłodzenie napewno jest odpowiednie, monitoruje temperatury, nie śpi po nocach

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
 

Takie życie. Ja jeszcze nie kupiłem a już się martwię ;). Żeby chociaż te samochody pokazywały te temperatury gdzieś daleko zakopane w menu. Rzeczywistość jest taka, że połowa nawet tam czujnik temperatury nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, maarec napisał:

Rzeczywistość jest taka, że połowa nawet tam czujnik temperatury nie ma :(

No właśnie - co mi z tego, że się "włamię" do gniazda, jak nie dowiem się z niego tego, co chcę;-)

Może i tak być...

1 godzinę temu, Jarosław69 napisał:

Jest jeden wyjątek gdzie nic Ci się nie będzie grzało.

Jeśli będziesz jechał pod ...Jasną Górę..... pod tą górę nic ci się nie zagrzeje....   :mlot:

Oj zagrzeje, zagrzeje - jak bym tak przypadkiem trafił np. na jubileusz Radyjka, to by mnie zgrzało zapewne porządnie;-)

Zadaję pytania na forum Suzuki i ni chu chu...

Chyba 99% wychodzi z założenia, że się kupuje, się jeździ i się nie pyta i nie wnika, a ja znalazłem się w tym 1%...

Znaczy się jestem poza prawem;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zulos - bo na tamtym forum są pewnie sami pozerzy. Traktują to auto jako większy środek transportu do marketów i demotywator dla sąsiada.

Ewentualnie na grzyby do lasu i wtedy jest to tzw "wyprawa w teren lekki".

Natomiast z holowaniem czegokolwiek to tam tematu nie zaczepisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic - mam teraz zagwozdkę z tymi chłodnicami - trza to będzie wziąć u kogoś na kanał/podnośnik i rozkminić - wolę przekonać się osobiście, a nie poprzestać na zaufaniu do wyciągniętej na siłę z gardła dealera odpowiedzi.

Ale trochę mi się to nie widzi, żeby tam miało być miejsce dla trzeciej chłodnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Zulos napisał:

No nic - mam teraz zagwozdkę z tymi chłodnicami - trza to będzie wziąć u kogoś na kanał/podnośnik i rozkminić - wolę przekonać się osobiście, a nie poprzestać na zaufaniu do wyciągniętej na siłę z gardła dealera odpowiedzi.

Ale trochę mi się to nie widzi, żeby tam miało być miejsce dla trzeciej chłodnicy...

Czasem to kawałek rurki z radiatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał możliwość to sprawdź jakiej grubości były chłodnice w modelach sprzed 10-ciu lat. Jeśli grubości są te same to by znaczyło ,że jeszcze głupota księgowych nie zdążyła skazić tego modelu.

Jeśli będą chudsze to oznacza ,że wszystko będzie na styk i będzie w miarę działało gdy będzie nowe. A po potem...no cóż - jak do marketu to OK.

Jak cięższe warunki to loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie cóś dziwnego na allegro - do skrzyni automatycznej poprzedniego silnika 1.6:

https://allegro.pl/suzuki-sx4-s-cross-chlodnica-oleju-1-6-benzyna-i7382861312.html

Z drugiej strony wygląda to jak cóś fabrycznie montowane, a nie akcesorium w zależności od widzimisię klienta...

Chyba znalazłem - takie małe gówienko przyczepione do bloku skrzyni na dole z przodu - wygląda mniej więcej tak, jak na tych zdjęciach:

IMG_8943-800x600.jpg

Nowa-Automatyczna-Skrzynia-Bieg-w-6-pr-dko-ci-Ch-odnica-Oleju-Do-Audi-A3-TT.jpg_640x640.jpg

Wtyczka bluetooth do gniazda OBD zamówiona - ale coś mi mówi, że tam czujnika temperatury nie będzie i nic mi to nie da...:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już to przeważnie chłodnica płynu silnikowego jest integrowana z chłodnica oleju ASB. 

Nigdy jeszcze nie widziałem aby zintegrowano chłodnicę płynu silnika z chłodnicą klimy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już to przeważnie chłodnica płynu silnikowego jest integrowana z chłodnica oleju ASB. 
Nigdy jeszcze nie widziałem aby zintegrowano chłodnicę płynu silnika z chłodnicą klimy.
 
Współczesne wynalazki potrafią zaskoczyć, niekoniecznie pozytywnie

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.