Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.04.2019 o 23:03, KlAn napisał:

Ja mam w planach zmienić chłodnicę na większą gdyby się olej nadmiernie grzał z przyczepą. Jeżdżę dużo po górach i dobrze by było mieć wydajny układ chłodzenia, co by nie robić przerwy po każdej pokonanej górce. Póki co jedna wymiana automatu mi wystarczy.

Można dołożyć dodatkową "chłodniczkę" (w miarę posiadanego miejsca przy głównej chłodnicy) montowaną na belce zderzaka i wpinaną w obieg. Coś w tym typie:http://cftperformance.com/eco-diesel-oil-cooler-2014-2017/

Edytowane przez czepkateam (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, czepkateam napisał:

Można dołożyć dodatkową "chłodniczkę"

miałem coś takiego w V70 - było ryzyko zmieszania się chłodziwa z olejem przez dziwną konstrukcję chłodnicy głównej. Plus z budą ASB grzało sie dosyć mocno.

znalazłem jakąś używkę (bardziej po wymiarach) i założyłem całkowicie eliminując fabryczna "chłodzenie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, chris_66 napisał:

miałem coś takiego w V70 - było ryzyko zmieszania się chłodziwa z olejem przez dziwną konstrukcję chłodnicy głównej. Plus z budą ASB grzało sie dosyć mocno.

znalazłem jakąś używkę (bardziej po wymiarach) i założyłem całkowicie eliminując fabryczna "chłodzenie"

Wpinamy chłodniczkę wlot do wlotu wylot do wylotu chłodnicy głównej, stanowiąc zwiększenie jej powierzchni chłodzącej. Raczej nie ma tu obawy o mieszanie się płynu z olejem, bo wszystko jest w jednym obiegu. Oczywiście mowa o "prostym" układzie chłodzącym ASB, przy bardziej skomplikowanym może nie zdać egzaminu. Tu przykładowy film z montażu:https://www.etrailer.com/tv-install-derale-transmission-cooler-kit-2013-dodge-grand-caravan-d13503.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że nie do końca zrozumiałeś wypowiedź Krzyśka...

W niektórych markach chłodnica ASB jest dzielona z chłodnicą silnika lub wymiennik znajduje się w jej wnętrzu. Ryzyko uszkodzenia skrzyni jest spore w przypadku połączenia się płynów...a jest to fizycznie możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Commander napisał:

Obawiam się że nie do końca zrozumiałeś wypowiedź Krzyśka...

W niektórych markach chłodnica ASB jest dzielona z chłodnicą silnika lub wymiennik znajduje się w jej wnętrzu. Ryzyko uszkodzenia skrzyni jest spore w przypadku połączenia się płynów...a jest to fizycznie możliwe.

Zgadza się. Dlatego dodałem że mowa o "prostym" układzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Commander napisał:

Obawiam się że nie do końca zrozumiałeś wypowiedź Krzyśka...

W niektórych markach chłodnica ASB jest dzielona z chłodnicą silnika lub wymiennik znajduje się w jej wnętrzu. Ryzyko uszkodzenia skrzyni jest spore w przypadku połączenia się płynów...a jest to fizycznie możliwe.

Przerobilem to kiedyś w Audi 100 :( piępiękne auto tylko ze skrzyni wióry zostały.

Poszło do żyda bez skrzyni a tam nastąpiła konwersja na manual. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, chris_66 napisał:

miałem coś takiego w V70 - było ryzyko zmieszania się chłodziwa z olejem przez dziwną konstrukcję chłodnicy głównej. Plus z budą ASB grzało sie dosyć mocno.

znalazłem jakąś używkę (bardziej po wymiarach) i założyłem całkowicie eliminując fabryczna "chłodzenie"

Też mam takie obawy, że dojdzie do przecieku bo auto swoje lata już ma.

U mnie chłodzenie jest podwójne i najpierw olej trafia chłodnicy powietrznej a następnie do chłodnicy wodnej zintegrowanej z tą główną. Zastanawiam się  czy zamontowanie większego wymiennika powietrznego zamiast tego wodnego nie było by dobrym rozwiązaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak w niektórych przypadkach  chłodnice oleju w silnikach, będące wymienniki ciepła olej-ciecz. Te produkowane w latach 80tych były pancerne, im później, tym gorzej (awaria - zwykle na  zgrzewach, sprawach, lutach = mieszanie się płynów), teraz na topie chłodniczki egr - też potrafią ciec. Dobre, póki działa. W silniku pół biedy, w skrzyni najbardziej zdradliwe - nawet najmniejsza nieszczelność, najdrobniejszy przeciek, mogą załatwić skrzynię, szczyt szczęścia to zorientowane się o początkach problemu przy rutynowej wymianie oleju w ASB, a jak jest niefart (przeciek tuż po wymianie) to na następną wymianę można jechać z drugą skrzynią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim dziadku jest przynajmniej bagnet poziomu oleju w skrzyni i można łatwo kontrolować jego stan, w nowszych skrzyniach już tego nie ma. Jako pocieszenie  dodam, że ATF pod wpływem nawet małej ilości wody szybko zmienia kolor na mleczny i można dość szybko wykryć przeciek, pod warunkiem regularnej kontroli. Co do wymienników, zgadzam się w stu procentach, w mojej branży plagą były przecieki z chłodnic paliwa, na szczęście w taki sposób, że paliwo nie mieszało się z wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już dokładnie przejrzałem swoją  nową cegłę - czyli  Volvo 745 2,3  USA turbo automat z 1988 roku i mam chłodnicę Nissensa z dodatkowym chłodzeniem skrzyni. Auto ma ok 170 koni, kupiłem adapter 7'/13 PIN i niedługo zapnę cepkę do niego na testy. Zrobiłem kompletny remont układu hamulcowego, wału, przekładni kierowniczej, rozrusznika i alternatora - więc spokojnie mogę się tym autem pobawić i popróbować co lepiej idzie...nowa technologia Diesli czy 30 letnie auto na benzynie:)

 

Edytowane przez pawel1966 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może ktoś już poruszał ten problem - ale nie przebrnę 119 stron - wygląda to tak:

Holownik e39 523, motor benzyna 2.5 170 koni. Pierwszy raz skusiłem się na automat. Pięciobiegowy z nadbiegiem. I ten nadbieg jest beznadziejny jak jadę z przyczepą. Przy ciepłym silniku i spokojnej jeździe skrzynia załącza go od 85 km/h. Redukuje obroty z 2300 do 1600-1700 i męczy motor. Poza tym skrzynia głupieje. musiałbym 95, albo nawet 100 jechać, żeby było dla motoru wygodnie. Skrzynia ma step tronic, ale gdy ręcznie przełączę na 5, to i tak nadbieg się włączy. Może powinienem jechać w trybie sport? Tego nie sprawdzałem. Miał ktoś podobny holownik i problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę co prawda innym samochodem i z ciężkimi ładunkami ale ja mimo że mam diesla  zapinam tiptronic i jadę na 4biegu.

Probowales jazdy czwórka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.