Skocz do zawartości

Egzamin na Prawo jazdy E do B


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

Kristofer słyszałem właśnie, że zastanawiają się aby zrobić tak

że kolega do swojego zestawu Scenic i DMC 850 KG cepy będzie musiał zrobić kat.E

 

tak mi się obiło o uszy więc chcę się dowiedzieC czy to prawda czy bezpodstawne plotki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer słyszałem właśnie, że zastanawiają się aby zrobić tak

że kolega do swojego zestawu Scenic i DMC 850 KG cepy będzie musiał zrobić kat.E

 

tak mi się obiło o uszy więc chcę się dowiedzieC czy to prawda czy bezpodstawne plotki?

 

Plany są takie, jak już tu pisano.

Wszystko będzie pewne po 19 stycznia 2013.

Chodzi o unifikację przepisów i praw jazdy w całej Unii.

Trochę info jest np. tu:

 

http://motoryzacja.interia.pl/prawo_jazdy/news/beda-kolejne-zmiany-w-prawie-jazdy,1698785,3461

 

http://prawo-jazdy.wieszjak.pl/formalnosci/308480,Prawo-jazdy-2013--kazdy-musi-wymienic-dokument.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Od 19 stycznia 2013 roku, by ciągnąć przyczepę cięższą niż 750 kg, w zestawie o DMC nie przekraczającym 4,25 tony, nie trzeba już będzie mieć prawa jazdy kategorii B+E. Unijni urzędnicy chcą jednak, by kierowca takiego składu, przechodził specjalne, dodatkowe szkolenie".

 

Cyt.. link wyżej.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i u mnie właśnie o ten cały specjalny kurs chodzi - z tego co wiem, to nie wiadomo jak on ma wyglądać itd. Więc jak się okaże, że np za 200-500zł można zrobić kurs do 4250kg to dla mnie pełen luz - wystarczy mi to niż E do B za kurs + egzamin min 1000zł i więcej czasu i nerwów.

 

ale jak zawsze najpierw przepis musi wejść w życie a dopiero później będą myśleć jak go poprawnie interpretować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i u mnie właśnie o ten cały specjalny kurs chodzi

[...]

ale jak zawsze najpierw przepis musi wejść w życie a dopiero później będą myśleć jak go poprawnie interpretować

 

Czyli za miesiąc wszystko będziesz wiedział :yes: lub :no:

Sam jestem ciekawy, mimo, że mam "E"

Jak robiłem, to wtedy nie było jeszcze takich projektów.

Taki dodatkowy kurs powinien być mocno konkurencyjny cenowo i czasowo w stosunku do właściwego "E" :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zadnego typowego kursu dodatkowego nie bedzie , przy przyczepie z hamulcem najazdowym powyzej 750kg gdzy zestaw bedzie sie miescil miedzy 3500 a 4250 kg trzeba zdac tylko praktyczny egzamin nic wiecej

koszt to ok 150pln plus oczywiscie koszty zwiazane z wymiana prawka bo bedzie to umieszczone w prawku :)

viatoll zostaje na poziomie 3500kg wiec zyczenia sie nie spelnia :(

Ci ktorzy nie lapia sie na viatoll czyli <3500 moga ciagac ciepki na starych zasadach :)

nowelizacja wchodzi w zycie z dniem 19 stycznia 2013

nic sie nie zmieni bo nowelizacja jest z czerwca tego roku , wiec mieli czas na swoje poprawki a nic nie zrobili

nastepna nowelizacja PoRD wejdzie w czerwcu 2013 ale to glownie dotyczyc bedzie rowerow i rowerzystow czyli wyposazenia rowerow oraz kar jakie bedzie mozna dac rowerzystom za lamanie PoRD :) tu mam nadzieje ze wejdzie bez poprawek bo chyba malo naszych poslow korzysta z tego srodka lokomocji :)

co do zyczen to lepiej myslcie o oponach zimowych/letnich i ich koniecznosci posiadania w wyznaczonych miesiacach :( bo z tego co mi wiadomo pojazd na zimowych /letnich oponach bedacy uczestnikiem kolizji/wypadku w miesiacach w jakich tych opon uzywac nie powinien bedzie dostawal mandat i bedzie duzy problem z odszkodowaniem od ubezpieczyciela

 

pozdrawiam

Edytowane przez radwan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zyczen to lepiej myslcie o oponach zimowych/letnich i ich koniecznosci posiadania w wyznaczonych miesiacach :( bo z tego co mi wiadomo pojazd na zimowych /letnich oponach bedacy uczestnikiem kolizji/wypadku w miesiacach w jakich tych opon uzywac nie powinien bedzie dostawal mandat i bedzie duzy problem z odszkodowaniem od ubezpieczyciela

 

pozdrawiam

 

To racja !

Ja, co prawda tak się przyzwyczaiłem do zmiany kół, że traktuję to jak mycie rąk, czyli jest to oczywiste.

Mam komplet kół zimowych oraz letnich do samochodu i budki, ale nie dlatego, że przepis.

Najnormalniej odczuwam ogromną różnicę podczas jazdy i to jest dla mnie bezdyskusyjne.

Jeśli o ubezpieczalniach mowa, to wiadomo, że wynajdą jakikolwiek pretekst, byleby wykręcić się od powinności :krzykacz:

 

Wracając do kursu, a właściwie, jak piszesz egzaminu. Czy ta kwota 150 zł., to z pewnego źródła ?

Jeśli tak, to byłaby to znaczna różnica porównując do pełnego kursu na "E".

Można wtedy śmiało liczyć, że w kieszeni zostaje ok. 850 zł. :ok:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jest duzo tanszy bo to nie kurs tylko sam egzamin z praktyki ,zglaszasz sie wyznaczaja termin egzaminu , na nim masz podpiecie ciepki plus jazde czyli 3 wylosowane manewry ,zdajesz- masz uprawnienia - nie zdajesz- ich nie masz :(

kurs na E do B wyglada inaczej oraz po zakonczeniu kursu dostajesz w kat B+E inne uprawnienia o wiele wieksze wiec i cena jest adekwatna do uprawnien :(

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze, niech będzie sam egzamin, który będzie wyglądał dokładnie tak samo jak b+e ?? bo nie wydaje mi się, żeby sam plac dawał już to dodatkowe uprawnienia 4250 z przyczepą ciężką. Czyli w praktyce zasilimy znowu szarą strefę :banned: bo ja nie pójdę na egzamin z ulicy bez manewrów na placu. A że nie mam takiej towarówki ani placu to będę musiał iść normalnie do szkoły nauki jazdy mającej zestaw na b+e i kupić z 5 - 10 godzin jazd za jakieś 30-50% kwoty całego kursu.

 

Załóżmy, że na miasto nie wyjadę z placu - podczas tych nauk, więc żaden papierek na wypadek kontroli nie będzie mi potrzebny. Zakładam, że skoro 12m zestawem daje rade po PL i EU jeździć to i z towarówką pojadę.

 

jak zwykle trochę dziwne i nie do końca jasne przepisy, poczekam na rozwój sytuacji i zapiszę się wiosną na egzamin.

 

na zniesienie czy tez podniesienie granicy Viatoll-a nie liczę i Wam też to radzę :] Ale spokojnie - wyganiają nas z przyczepami na południe Europy na wczasy - po drodze do Cro przez Słowację i Węgry oraz w Chorwacji opłaty są prawie takie same dla zestawów poniżej i powyżej 3,5T

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie ten "kurs" będzie pozbawiony jak zwykle w Polsce jakiegokolwiek sensu

 

zapłacę tu i tam, nerwy, wymiany dokumentów

nic konkretnego mi to nie da

 

a parę osób po drodze zarobi - Państwo najwięcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.