Skocz do zawartości

Nowe opłaty za korzystanie z dróg


kodi

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście uważam, że za popsucie się urządzenia powinien odpowiadać viaToll.

Chociażby zgodnie z gwarancją/rękojmią. Skutki uszkodzenia powinien ponosić dystrybutor/producent. Ciekawe co na to prawnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu! w kwestii formalnej - 95 % ciągników ma w DR 18000 DMC

 

Gdzieś w przepisach o homologacji pojazdów widziałem zapis, że DMC musi uwzględniać nacisk przyczepy/naczepy na urządzenie sprzęgające.

To by wyjaśniało DMC ciągnika siodłowego na poziomie 18t.

 

Dla holujących cepki oznacza to, że dopuszczalną ładowność musimy zmniejszyć o nacisk na hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w przepisach o homologacji pojazdów widziałem zapis, że DMC musi uwzględniać nacisk przyczepy/naczepy na urządzenie sprzęgające.

To by wyjaśniało DMC ciągnika siodłowego na poziomie 18t.

 

Dla holujących cepki oznacza to, że dopuszczalną ładowność musimy zmniejszyć o nacisk na hak.

 

Tak! zgadza się o ile ciągnik siodłowy jest przeznaczony do jazdy z naczepą, jeśli będzie wykorzystywany jako pojazd pokazowy ( Truck Show ) lub stricte demonstracyjny może mieć DMC na poziomie 8500 do 11500 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie - nie skupiajmy się na ciągnikach. ViaToll na początku nie przygotował się na takich userów jak my. Pojazd bez budki, dmc poniżej 3,5T (jeździmy za darmochę). Pojazd z budką ponad 3,5T - zapinamy budkę. POdobnie z ciężarówkami "z" i "bez" przyczepy - poniżej i powyżej 18T.

Pierwsze instrukcje i szkolenia pracowników nie przewidywały takich sytuacji. Rozmawiałem o tym z człowiekiem z BP. Zwróćcie uwagę, że o przełączniku i możliwości przełączania nie było mowy w pierwszej instrukcji zamieszczonej w pudełku. Dodaj drugą "ekstra". Zresztą na stronie viaTollu również na początku było inne urządzenie prezentowane.

Dobrze, że się szybko zorientowali ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu! zgadza się to co piszesz, wszak system i całe oprogramowanie było przez firmę Kapsch - pisane niejako "na kolanie" i dopiero po wielu interwencjach, monitach od Klienta operator zaczął coś poprawiać w systemie.

Na marginesie Twojej wypowiedzi ...

 

Ale Panowie - nie skupiajmy się na ciągnikach. ViaToll na początku nie przygotował się na takich userów jak my. Pojazd bez budki, dmc poniżej 3,5T (jeździmy za darmochę). Pojazd z budką ponad 3,5T - zapinamy budkę.

( ... )

 

weź pod uwagę płatny odcinek będący w administarcji GDDKiA na odcinku Konin - Stryków jest on już płatny także dla samochodów osobowych i można dokonywać płatności za pomocą viatolla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem na dzień dzisiejszy to są dwa rodzaje tych boxów jeden do pojazdów a drugi do zespołu pojazdów

 

o ile w tym pierwszym nie ma mozliwości wyłączenia to w drugim jest czyli jak naprzkład ja mam t4 i jadę solo to wyłączam

 

popodpieciu cepki której DMC wraz z DMC t4 przekracza 3,5t włączam i jadę

 

co do wypowiedzi wcześniejszych o awarji użądzenia to w przepisach jest ze mam obowiazek zjechać z płatnego odcinka pierwszym mozliwym zjazdem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrewa - ja nie wiem, czy są dwa rodzaje. Raczej jeden bo jakby były dwa to całkiem by się pogubili :-)

Ja też mam przyklejony do szyby. Ale jeszcze nie korzystałem. Bramki mijałem solo.

 

Jurek - pewnie przydałoby się jakieś ojednolicenie. Jak już jadę płatną autostradą i mam viaToll, to powinienem jechać bez dodatkowych utrudnień.

 

A ten kawałek autostrady przejechałem po raz pierwszy z budką jak prowadziłem Knausa z NL. Zapłaciłem jak za zboże ... Chyba ponad 70 zł ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj rano jadąc z przyczepką miałem okazję spotkać Pana głąba z ITD, który próbował na drodze wojewódzkiej nie objętej systemem poboru e-myta sprawdzić wyposażenie mojego zestawu w urządzenie via-box. :mlot: Pomijając fakt, że droga nie jest objęta systemem to jeszcze jako kuriozum był sposób przedstawienia się owego Pana głąba, który zaczynając ze mną rozmowę przedstawił się " Itd Poznań - dlaczego nie wyposażył Pan auta w urządzenie do poboru opłat" :niewiem:

 

 

Zapytałem się, więc go co ze zwrotu: cyt " ... Itd Poznań - dlaczego nie wyposażył Pan auta w urządzenie do poboru opłat " - jest jego imieniem, co nazwiskiem a co zaś stopniem służbowym ?? Widzieć jego minę - bezcenne :slina: .... z ociąganiem się wyjął legitymację służbową, o którą poprosiłem, a ja sobie z niej spisałem wszelkie dane.

 

Następnie powiedziałem, Panu głąbowi że na tej drodze nie muszę mieć urządzenia bo nie jest objęta systemem poboru myta oraz mój zestaw nie przekracza 3,5 t DMC a on naruszył przepisy prawa, co wiąże się z postępowaniem karnym :policja: . Pan próbował ściemnić, ze jego działania są profilaktyczne, bo nie wszyscy użytkownicy dróg jadący z przyczepami wiedzą o konieczności posiadania via-boxa w aucie. Odpowiedziałem mu, że od "profilaktyki" są różne instytucje tj. policja, media a on ma wziąć się do kontroli tzw wanien, które jeżdżą przeładowane i ..... już nie niepokojony pojechałem sobie dalej..... nawet nie będąc ani spisany, ani też bez kontroli i weryfikacji danych w DR zestawu.

 

Na chłodno teraz myślę, że gdybym faktycznie jechał po drodze, gdzie obowiązuje e-myto " z automatu " dostałbym 3000 polskich złotych grzywny i nikt nie mówiłby o profilaktyce tylko chłopcy z ITD myśleliby o wykazaniu się a tę "profilaktykę" mieliby w :pupa: i raczej tak powiedział, abym nie robił użytku z faktu, że głąb naruszył procedury i przepisy prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak sobie czytam i mam takie pytanie. Czy ja jadąc swoim samochodem i ciągnąc przyczepę z tablicami z UK będę miał jakieś problemy z tymi opłatami? Druga sprawa która mnie zastanawia to czy nie będzie problemów, gdyż w UK na przyczepę nie muszę mieć żadnych badań, żadnych dokumentów kompletnie nic. Kupiłem, przykręciłem tablice i jadę, no i właśnie jak nasi panowie policjanci zapragną obejrzeć jakiś dokument odnośnie przyczepy to co mnie może czekać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak sobie czytam i mam takie pytanie. Czy ja jadąc swoim samochodem i ciągnąc przyczepę z tablicami z UK będę miał jakieś problemy z tymi opłatami? Druga sprawa która mnie zastanawia to czy nie będzie problemów, gdyż w UK na przyczepę nie muszę mieć żadnych badań, żadnych dokumentów kompletnie nic. Kupiłem, przykręciłem tablice i jadę, no i właśnie jak nasi panowie policjanci zapragną obejrzeć jakiś dokument odnośnie przyczepy to co mnie może czekać?

 

jak jedziesz na blachach z UK to zacznij do nich po angielsku to cię puszczę od razu bo nic nie zrozumieją.:ok:

 

A ja dzisiaj rano jadąc z przyczepką miałem okazję spotkać Pana głąba z ITD, który próbował na drodze wojewódzkiej nie objętej systemem poboru e-myta sprawdzić wyposażenie mojego zestawu w urządzenie via-box. :mlot: Pomijając fakt, że droga nie jest objęta systemem to jeszcze jako kuriozum był sposób przedstawienia się owego Pana głąba, który zaczynając ze mną rozmowę przedstawił się " Itd Poznań - dlaczego nie wyposażył Pan auta w urządzenie do poboru opłat" :niewiem:

 

 

Zapytałem się, więc go co ze zwrotu: cyt " ... Itd Poznań - dlaczego nie wyposażył Pan auta w urządzenie do poboru opłat " - jest jego imieniem, co nazwiskiem a co zaś stopniem służbowym ?? Widzieć jego minę - bezcenne :slina: .... z ociąganiem się wyjął legitymację służbową, o którą poprosiłem, a ja sobie z niej spisałem wszelkie dane.

 

Następnie powiedziałem, Panu głąbowi że na tej drodze nie muszę mieć urządzenia bo nie jest objęta systemem poboru myta oraz mój zestaw nie przekracza 3,5 t DMC a on naruszył przepisy prawa, co wiąże się z postępowaniem karnym :policja: . Pan próbował ściemnić, ze jego działania są profilaktyczne, bo nie wszyscy użytkownicy dróg jadący z przyczepami wiedzą o konieczności posiadania via-boxa w aucie. Odpowiedziałem mu, że od "profilaktyki" są różne instytucje tj. policja, media a on ma wziąć się do kontroli tzw wanien, które jeżdżą przeładowane i ..... już nie niepokojony pojechałem sobie dalej..... nawet nie będąc ani spisany, ani też bez kontroli i weryfikacji danych w DR zestawu.

 

Na chłodno teraz myślę, że gdybym faktycznie jechał po drodze, gdzie obowiązuje e-myto " z automatu " dostałbym 3000 polskich złotych grzywny i nikt nie mówiłby o profilaktyce tylko chłopcy z ITD myśleliby o wykazaniu się a tę "profilaktykę" mieliby w :pupa: i raczej tak powiedział, abym nie robił użytku z faktu, że głąb naruszył procedury i przepisy prawa.

 

podoba mi się jak zachowałeś zimną krew w tej sytuacji ale idąc dalej wytoczył bym mu sprawę za nękanie obywateli lub przynajmniej bym to zgłosił (jeszcze nie wiem gdzie) za nad używanie władzy do celów innych niż służbowe.

 

na marginesie, znajomy mi mówił, że ITD ma patrzeć przychylnym okiem na zestawy z kempingami.

Edytowane przez Rafal_K (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak sobie czytam i mam takie pytanie. Czy ja jadąc swoim samochodem i ciągnąc przyczepę z tablicami z UK będę miał jakieś problemy z tymi opłatami? Druga sprawa która mnie zastanawia to czy nie będzie problemów, gdyż w UK na przyczepę nie muszę mieć żadnych badań, żadnych dokumentów kompletnie nic. Kupiłem, przykręciłem tablice i jadę, no i właśnie jak nasi panowie policjanci zapragną obejrzeć jakiś dokument odnośnie przyczepy to co mnie może czekać?

Na podstawie konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym pojazd dopuszczony do ruchu w jednym z państw stron konwencji ma prawo poruszać się po drogach w pozostałych państwach.

UK podpisało konwencję, ale chyba jeszcze jej nie ratyfikowało. A to może oznaczać, że nie wszystkie przepisy na wyspach są zgodne z przepisami konwencji.

Na początek polecam lekturę Wikipedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś odebrać Viabox , niestety zapomniałem dokumentów, ale to nic. Dowiedziałem esię ,że mam zapłacić z góry za 10 lat słownie dziesięć lat .

Ciekawe jaki kretyn wymyślił coś takiego , minimalne doładowanie to 120zł , czyli w moim przypadku 10 przejazdów do granicy w obie storny .Zkałdając ,ze jade raz w roku z kempingiem musze im zapłacić za 10lat z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś odebrać Viabox , niestety zapomniałem dokumentów, ale to nic. Dowiedziałem esię ,że mam zapłacić z góry za 10 lat słownie dziesięć lat .

Ciekawe jaki kretyn wymyślił coś takiego , minimalne doładowanie to 120zł , czyli w moim przypadku 10 przejazdów do granicy w obie storny .Zkałdając ,ze jade raz w roku z kempingiem musze im zapłacić za 10lat z góry.

 

Ale chodzi Tobie o to doładowanie za 120 złociszy, czy to, że masz za 10 lat z góry coś płacić np. kaucję ? :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.