Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 264
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

osobiście wymieniłbym jakbym miał padnięty tradycyjny. Puki dobry jeździłbym dalej.

Opublikowano

Darku, zrobilem ze stabilizatorem 50 km i jestem w szoku jezeli chodzi o zalety tego wynalazku. Roznica jest naprawde spora

Opublikowano
Różnica jest naprawdę spora

 

Potwierdzam, jeżdziłem z "towarówką" bez stabilizatora i jak przyciągałem moją przyczepę po kupnie to poczułem różnicę.

Opublikowano

Największą różnicę odczujesz przy większych prędkościach. Brak bujania, praktycznie zero reakcji po wyprzedzeniu lub wyminięciu ciężarówek, itp. Cały wyjazd wakacyjny w 2006 bezstresowy - pamiętam tylko jedną, nerwową reakcję przyczepy podczas hamowania na zjeździe i łuku (autostrada) a i to bardzo szybko się uspokoiła. Prędkości w okolicach 100 km/h są z tym wynalazkiem bezpieczne i bezstresowe (poza paliwem). Należy jednak pamiętać aby podczas manewrów np na campingu zwalniać stabilizator.

Reasumując - zdecydowanie TAK.

Opublikowano
Nalezy jednak pamietac aby podczas manewrow np na campingu zwalniac stabilizator.

czy mozesz cos wiecej na ten temat napisac? i Jak to robisz w przypadku Twojego stabilizatora? Domniemam, ze masz Winterhoffa montowanego fabrycznie do Hobbystek

a jezeli juz zaczep ze stabilizatorem to AL-KO czy sa jakies tansze i dobre?

Sa inne. Nawet sa w sieci testy

 

http://www.winterhoff.de/deutsch/caravaning-test.html

http://www.winterhoff.de/deutsch/caravaning-test2.html

http://www.winterhoff.de/deutsch/adac-test.html

Opublikowano

dzięki za przesłane info :swieca: już zdecydowałem i wymieniam zaczep ! chodzi własnie o bujanie przy większej szybkości i przy wyprzedzaniu lub będącym wyprzedzanym dlatego zadałem to pytanie :palacz:

Opublikowano

Podczas ostatniej rozmowy z p. Darkiem Wolodzko zasugerowalem aby ukazal sie jakis dobry artykul z praktycznymi informacjami na temat eksploatacji stabilizatorow jazdy. Pozostaje miec nadzieje, ze kto zechce taki artykul splodzic. :palacz:

Opublikowano

Tak, warto byłoby poczytać na ten temat jakieś praktyczne nowinki ! Ale tego nie może pisać teoretyk :palacz: może ktoś z forumowiczów podejmie się tego zadania :swieca:

Opublikowano

Dawno temu też mnie zastanawiło to , że na niektórych przyczepkach byla naklejona naklejka ..100'' i rozmawiając z jednym panem powiedzial ,że jeśli przyczepa jest wyposażona w stabilizator jazdy i ma osie z orginalnie zamontowanymi amortyzatorami to w niemczech można na stacji diagnostycznej postarać się o tzw. TUV dopuszczający poruszanie się z max. predkością do 100km/h. Jest to wpis do dowodu rejestracyjnego a sama naklejka ..100'' ma znaczek TUV.

Jle w tym jest prawdy co mi powiedział ten gośc nie wiem ...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.