Skocz do zawartości

przewaga wtyczki 13 bolcowej nad 7 i aku


Miodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie niczym nie grozi, ale o szczegóły zapytasz germańską policję/celników i inne służby grasujące po autostradzie jak Cię może kiedyś sprawdzą. W niemczech na 100% nie wolno mieć w czasie jazdy nic zasilanego z butli jeżlei instalacja nie jest do tego extra przystosowana. Nie stosowanie się do tego wymogu jest dośc kosztowana a znając życie to dla "polaczka" będzie co najmniej dwa razy kosztowniejsza niż dla niemca :-)

 

Na tej samej zasadzie możesz zapytać dlaczego nową przyczepą nie można jechać 90km po niemieckiej autostradzie, znaczy możesz ale jak masz ich badanie TUV dopuszczające do ruchu przyczepę z prędkością do 100km po autostradzie. TIR-y mogą 90km a kempingi tylko 70km. Też polecam o szczegóły dopytać niemieckiego policjanta :-). Na pewno będzie bardzo wyrozumiały i zamiast wlepić kilkaset ojro będzie Ci wyjaśniał. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzucę też parę groszy od siebie,

u siebie miałem instalację 7-pin i przerobiłem ją na 13-pin zarówno w aucie jak i przyczepie i polecam taką przeróbkę każdemu. oczywiście najlepiej jeśli zamontujecie instalację tzw. dedykowaną a jeśli nie ma takowej lub koszt jest za wysoki ( do mojego auta koszt 1200zł) to polecam zamontowanie tzw modułu który chroni instalację samochodu przed nieprzewidzianymi problemami z instalacją przyczepy jak również chroni aku. samochodu przed rozładowaniem jeśli korzystamy z aku z auta.

jeśli chodzi o zasilanie lodówki podczas jazdy to nikt nie napisał o skuteczności zasilania 12V lodówki. moim zdaniem nie jest warto przerabiać instalację, dokładać dodatkowy kabel itp. jeśli lodówka działająca na 12V prawie nie chłodzi albo chłodzi bardzo słabo. czy nie lepiej jest podpiąć gaz i chłodzić na gazie w czasie jazdy? ja tak robię i się sprawdza. też sie zastanawiałem nad zasilaniem na 12V ale w upały zasilanie 12V nie wyrabia i lodówka słabo chłodzi.

co do aku w przyczepie to popieram stanowisko konrada_b. aku w przyczepie powinno być chociażby dlatego żeby byś niezależnym w zasilaniu. czy będzie to 120Ah czy 50Ah to już zależy od zapotrzebowania na prąd.

ostatnio byłem z przyjaciółmi na kempingu i wszyscy się podpięli do 220V to napięcie spadło do 180V i co w tedy? jak bym nie miał własnego zasilania to tzw. dupa w dzień napięcie wzrosło i można było podładować aku i na wieczór dalej byłem niezależny. aku z auta staram się nie ruszać bo mój wózek jest bardzo wrażliwy na spadki napięcia dlatego jest to tylko awaryjne podłączenie. poddaję to pod waszą rozwagę, przykład z życia wzięty.

 

Od kilkunastu lat używam lodówki w przyczepie zasilanej z 12 V w czasie jazdy. Naprawdę działa bardzo dobrze. Cała filozofia sukcesu leży w tym, że do niej doprowadziłem z samochodu osobne dwa przewody o przekroju 6 mm kw przez przekaźnik. Przy typowych przewodach na lodówce w przyczepie zamiast ok. 13,5 jest 8 góra 9 V, a to dużo za mało - na cienkich przewodach występuję duży spadek napięcia i dlatego lodówka albo nie chłodzi wcale albo bardzo słabo. Na ten temat już pisałem i załączyłem schemat. Dzisiaj dołączam schemat. Tak jak pisałem warto dać przewody 6 mm kw. a nie jak na rys 4 mm kw.

Nie chce dołączyć się załącznik rys w PDF jeżeli ktoś chce napiszcie wyślę na pocztę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież po zgaszeniu płomienia rurka piezoelektryczna (lub bimetal)odetnie dopływ gazu do lodówki.

 

 

Więc czym to grozi, i na jakiej podstawie miała by policja sprawdzać jak zasilana jest lodówka?

 

 

 

Gorzej jak płomień nie zgaśnie a gaz się gdzieś ulatnia smirk%281%29.gif bo przecież bimetal nie zamyka zaworu na butli ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej jak płomień nie zgaśnie a gaz się gdzieś ulatnia smirk%281%29.gif bo przecież bimetal nie zamyka zaworu na butli ...

 

Przecież to samo może się wydarzyć na postoju. Jeśli bedzie się gaz ulatniał... nic to nie zmienia czy na postoju czy w czasie jazdy. Należy tylko zadbać o szczelność instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemczech na 100% nie wolno mieć w czasie jazdy nic zasilanego z butli jeżlei instalacja nie jest do tego extra przystosowana.

 

 

W czasie jazdy butla musi być zakręcona ,a wszystkie kurki gazu w przyczepie zamknięte ,niemiec mnie ostrzegał że na terenie niemcowni policja może sprawdzić butle i zawory a jeżeli coś nie tak to " mus becelen "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej jak płomień nie zgaśnie a gaz się gdzieś ulatnia smirk%281%29.gif bo przecież bimetal nie zamyka zaworu na butli ...

 

Podczas jazdy prędzej wydmucha gaz z przyczepki, więc jeżeli wyciek się nie ujawnił na postoju, to nie grozi wybuchem.

 

cytat

 

Pomijam takie detale że czasami lodówka najnormalniej w świecie zgaśnie w czasie jazdy (wiaterek) - fajnie jak ma iskrownik elektryczny to będzie się próbowała sama odpalić.cytat

 

To dopiero jest patent na kontrolowaną detonację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja lodówka ma taki iskrownik - 100 razy wygodniejsze od "przyciskałki" która była w środku, po włączeniu lodówka próbuje przez chwilę się odpalić a jak nie zaskakuje to wchodzi "w tryb awarii" i trzeba zgasić na 0 i za chwilę można znowu próbować odpalać.

 

W czasie jazdy butla musi być zakręcona ,a wszystkie kurki gazu w przyczepie zamknięte ,niemiec mnie ostrzegał że na terenie niemcowni policja może sprawdzić butle i zawory a jeżeli coś nie tak to " mus becelen "

Nie do końca prawda bo są instalacje trumy dopuszczone do użytku właśnie w czasie jazdy (mają oczywiście stosowny TUV) . Chociaż z drugiej strony takie instalacje są raczej przewidziane do kamperów do ogrzewania części mieszkalnej w czasie jazdy. nic jednak nie stoi na przeszkodzie zaadaptować taką instalację do przyczepy do lodówki .... ale taniej by było zrobić porządną instalację 12V do zasilania lodówki z auta w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

odświeżę temat, proszę pomóżcie, bo nie mogę znaleźć. Auto 13 pin, przyczepa 2x7. Ktoś mi kiedyś powiedział, że są takie przejściówki- 13pin na 2x7... nie chce przerabiać wtyczek w cepce, na 13/7 działa, ale fajnie by było z tą lodówką i ładowanie aku w czasie jazdy, więc szukam i szukam, no ale nic. Ktoś gdzieś coś takiego widział? Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżę temat, proszę pomóżcie, bo nie mogę znaleźć. Auto 13 pin, przyczepa 2x7. Ktoś mi kiedyś powiedział, że są takie przejściówki- 13pin na 2x7... nie chce przerabiać wtyczek w cepce, na 13/7 działa, ale fajnie by było z tą lodówką i ładowanie aku w czasie jazdy, więc szukam i szukam, no ale nic. Ktoś gdzieś coś takiego widział? Z góry dziękuję za pomoc.

 

No ja mam założone 2 puszki 7 pin w aucie i dwa wtyki 7 pin w przyczepie. Osobiście nie słyszałem ani nie widziałem przejściówki z 13 pin na 2 razy 7 pin chyba że nie do końca Cię zrozumiałem i chodzi ci o coś takiego LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Taką jak podałeś w linku mam. Chodziło mi o coś takiego: http://www.towequipe.co.uk/products/towbar-parts-towbar-electrics/twin-to-13-pin-2-x-7-pin-to-13-pin-towbar-electric-adaptor-convertor.html tylko na odwrót i w PL ;)

 

O, teraz poszukałem, znalazłem, ale znowu nie w PL: http://cgi.ebay.co.uk/13-pin-2x7-pin-12N-12S-Adapter-Caravan-Electrics-/400202711660

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam założone 2 puszki 7 pin w aucie i dwa wtyki 7 pin w przyczepie...

 

drugie gniazdko na autku to najprostsza sprawa:

http://forum.karawaning.pl/topic/6113-klub-swift-i-inne-angielki/page__view__findpost__p__181594

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego u mnie była podobna sytuacja i przerobiłem wtyczki 2x7 w przyczepie na 13pin i problemy wszystkie zniknęły, takie rozwiązanie ci polecam. dla elektryka to nie stanowi żadnego problemu. przejściówki które są na rynku nie obsługują wszystkich 13 pin musiał byś zrobić wtyk 13 pin i zakończyć dwoma gniazdami 7 pin a to taka sama robota jak zamontować jedną wtyczkę 13 pin a mniej później problemów że coś nie styka i wtedy zaczyna się szukanie na którym styku to może nie stykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafal_K - popieram Cie całkowicie! Natychmiast po nabyciu cepki kazałem przerobić jej instalacje na 13-pin i nie mam (odpukać) problemów z lodówką, p-mgłowymi, cofania itd. Mam przejściówkę z 13 na 7 gdy ciągne jakąś starsza przyczepke i chcę jeszcze dokupic przejściówke z 7 na 13 gdyby (nie daj Boże) ktoś musiał holować mojego Azurka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam przejściówke do innych przyczep a swojej nie dam ciągnąć nikomu bo jecszcze by komuś wpadło do głowy ją ode mnie pożyczyć a tak problem z głowy. a jak będzie jakiś problem (choć nie planuję) to przyczepie trójkąt na czas holu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram!!! - Żony, szczoteczki do zębów i przyczepy się nie pożycza! Miałem na mysli wyłącznie sytuację awaryjną - Twoje rozwiazanie z trójkątem nie "do końca" wymogów wynikajacych z przepisów.

ja też mam przejściówke do innych przyczep a swojej nie dam ciągnąć nikomu bo jecszcze by komuś wpadło do głowy ją ode mnie pożyczyć a tak problem z głowy. a jak będzie jakiś problem (choć nie planuję) to przyczepie trójkąt na czas holu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.