Skocz do zawartości

przewaga wtyczki 13 bolcowej nad 7 i aku


Miodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję wszystkim za porady i uwagi.

teraz taki mały OT...

Po weekendowym majstrowaniu - wymiana złamanej klameczki, urwany podnośnik okna, itp., zauważyłem że przewody rozprowadzające wodę są brązowe i nie tak elastyczne jak (pewnie) kiedyś.

Zmienialiście węże wodne w Swoich przyczepkach? W sumie koszt niezbyt wysoki, robota niezbyt długa i trudna, a dla zdrowia może okazać się to bezcenne...

No i zawsze jest coś ciekawego do zrobienia :bukiet:

 

Drugi temat to wałkowany już pewnie ze 100 razy na forum:

przewaga wtyczki 13 bolcowej nad 7 i aku w budce.

Zauważyłem, że przewody 12V idą do puszki pod podłogą i tam się kończą, czyli pewnie ktoś przerobił wtyczkę z 13 na 7. 12V bez podłączenia 220V nie chodzi, no bo i skąd ?

Zastanawiam się na ile użyteczne jest 12V z auta a na ile lepsze wsadzenie 12V aku i prostownika do środka budki - chodzi mi o relacje kosztów do użyteczności tych gadżetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienialiście węże wodne w Swoich przyczepkach? W sumie koszt niezbyt wysoki, robota niezbyt długa i trudna

 

zależy od układu budki ale pod kibelkiem to nie zawsze jest prosto, łatwo i szybko wymienić wężyk :bukiet:

 

12V bez podłączenia 220V nie chodzi, no bo i skąd ?

 

z aku w budce :bukiet:

 

Zastanawiam się na ile użyteczne jest 12V z auta a na ile lepsze wsadzenie 12V aku i prostownika do środka budki - chodzi mi o relacje kosztów do użyteczności tych gadżetów.

 

z auta jest lepsza gdy chcesz podczas jazdy używać lodówke na 12V Gdy natomiast potrzebujesz tylko światełka pompki itp to spoko da rade aku w budce Przez weekend daje rade zwykły wysłużony już akumulator obsłużyć całą budke :biwak: a można zastosować oświetlenie ledowe :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten patent z przeciwmgielnymi to mieliście od razu czy to po prostu przeróbka wykorzystująca pin od przeciwmgielnego?

No i jak jechać z przeciwmgielnym włączonym w aucie cały czas? Nie czepia się policja np. za granicą?

Podepnę dziś auto do przyczepy i sprawdzę....

Generalnie jak zacznie chodzić 12V przez przeciwmgielne to nic więcej nie kombinuję.

Przy akumulatorze 120Ah myślę ze na jeden postój wystarczy :bukiet:

 

Popodpinam i dam znać.

 

Wybiera się ktoś na targi do Krakowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzio, jeżeli chodzi o wykorzystanie pinu przeciwmgielnego to jest to oczywiście przeróbka .

No i jak jechać z przeciwmgielnym włączonym w aucie cały czas? Nie czepia się policja np. za granicą?

 

Masz dwie możliwości,pierwsza to zamontowanie wł-wył światła p-mgielnego np. w bagażniku auta lub druga to zamontować gniazdko to przy haku które to po wciśnieciu wtyczki do przyczepy odłącza światło p-mgielne w samochodzie.Gniazdka takie są 7 i 13-pinowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak jechać z przeciwmgielnym włączonym w aucie cały czas? Nie czepia się policja np. za granicą?

 

z braku czasu na przeróbki - po prostu na czas podróży z cepką wyjąłem żarówkę ze światła przeciwmgielnego w aucie :bukiet:

 

[ Dodano: Wto 28 Wrz, 2010 10:43 ]

Czy ten patent z przeciwmgielnymi to mieliście od razu czy to po prostu przeróbka wykorzystująca pin od przeciwmgielnego?

ja nic nie przerabiałem. mam gniazdo 7 PIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i jest to jakieś wyjście z tym wykorzystaniem pinu od przeciwmgielnego ale pojawia się problem gdy ma ktoś auto w którym przy włączeniu tylnych przeciwmgielnych przednie włanczają sie automatycznie Ja tak mam na przykład i samych tylnych nie włącze i wtedy miałbym wszystkie żarówki wyciągać? :bukiet: a co z kontrolkami w liczniku o przepalonej żarówce? przecież przy wyciągnięciu żarówki zaraz zapala sie kontrolka i mamy dyskoteke na liczniku co jest mało komfortowe tym bardziej w nocy Dla mnie to nienajlepsze rozwiązanie

 

Przy akumulatorze 120Ah myślę ze na jeden postój wystarczy

 

to ci kolego na tydzień starczy :bukiet: ja mam stary aku ok 10letni i weekend spoko na nim spędzam a to tylko 65Ah Dla oszczędności prądu można zastosować ledy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i jest to jakieś wyjście z tym wykorzystaniem pinu od przeciwmgielnego ale pojawia się problem gdy ma ktoś auto w którym przy włączeniu tylnych przeciwmgielnych przednie włanczają sie automatycznie Ja tak mam na przykład i samych tylnych nie włącze

 

 

u mnie jest to samo, więc rozwiązanie odrzuciłem, zrobiłem sobie kabelek z wtyczką zapalniczki i w razie potrzeby mogę mieć 12V w budce, zarówno w czasie jazdy (gniazdko w bagażniku) jak i na postoju :biwak:

inna sprawa że jeszcze z tego nie korzystałem :bukiet:

 

Przy akumulatorze 120Ah myślę ze na jeden postój wystarczy

 

to ci kolego na tydzień starczy :piwko: ja mam stary aku ok 10letni i weekend spoko na nim spędzam a to tylko 65Ah Dla oszczędności prądu można zastosować ledy

 

mnie na weekend, do sporadycznego używania światła i pompek wystarczył aku 10A :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas kombinuję. Ja mam 2 różne auto do ciągania (w tym jedno służbowe - zmienne). Nie wiem czy nie najlepszym rozwiązaniem jest przeróbka wtyczki z przyczepy na 13 bolców i przeróbka ewentualnie dorobienie 2 gniazda w aucie też na 13 bolców, lub zrobienie od razu wtyczki 13 bolcowej i zakupienie przejściówki z 13 na 7 w razie holowania innej przyczepy.

To jest chyba najtańsze i najprostsze rozwiązanie. Dokładanie akumulatora w przyczepce + mądry prostownik to jakieś minimum 500 - 600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładanie akumulatora w przyczepce + mądry prostownik to jakieś minimum 500 - 600 zł.

 

ale to jest dużo większa funkcjonalność i nie ma nic wspólnego z wtyczką :bukiet:

mając aku w budce jesteś praktycznie niezależny od 220V na krótsze postoje

po przyjeździe wieczorem, nie szukasz w pierwszej kolejności skrzynki z prądem :bukiet:

 

nie byłem zwolennikiem aku w budce, ale już wiem że to błąd i aku się u mnie pojawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Cały czas kombinuję. Ja mam 2 różne auto do ciągania (w tym jedno służbowe - zmienne). Nie wiem czy nie najlepszym rozwiązaniem jest przeróbka wtyczki z przyczepy na 13 bolców i przeróbka ewentualnie dorobienie 2 gniazda w aucie też na 13 bolców, lub zrobienie od razu wtyczki 13 bolcowej i zakupienie przejściówki z 13 na 7 w razie holowania innej przyczepy.

To jest chyba najtańsze i najprostsze rozwiązanie. Dokładanie akumulatora w przyczepce + mądry prostownik to jakieś minimum 500 - 600 zł.

 

Tradycyjna przejściówka nic nie da. Będziesz miał na 7 pinach to co jest obowiązkowe, a nie będzie prądu do wykorzystania. Trzeba pamiętać, że akumulator w samochodzie jest jedynym źródłem energii i w przypadku jego padu leżymy na całej linii. Ja u siebie włożyłem do przyczepy akumulator kwasowo-ołowiowy, 45 amperowy. Mam zwykłą ładowarkę i jak mam doładować akumulator to po prostu go wyjmuję i robię to na zewnątrz. Koszt całego przedsięwzięcia około 200/300 zł. Wystarczy na 5 lat spokojnie. Jeśli chcesz jeździć więcej na dziko to i tak trzeba zdecydowanie więcej wywalić pieniędzy. Opisana konfiguracja wystarcza na 3 dniowe jechanie z przystankami i spanie na stacjach benzynowych.

Co do gniazd 7 i 13 szpilkowych to musiałbyś jaśniej napisać co masz teraz i wtedy łatwiej będzie radzić.

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.