Skocz do zawartości

Poprawny montaż powietrznego Webasto Air Top 2000 STC


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli spała za bogato, to możliwe że zasysa za mało powierza względem tego, co wyrzuca. Wydech we względnie ukierunkowanej strudze pod zderzakiem, zasys w narożniku z diametralnie odmiennymi warunkami (zawirowania, a nawet możliwe że obniżone ciśnienie).

Webasto nie ma żadnej przepustnicy regulującej przepływy, czy korekcji dawki paliwa innej niż nastawa mocy grzewczej. Dawka paliwa wynika z wydatku impulsu pompki. Spalanie też jest impulsowe, czyli w chwili podania dawki paliwa musi być w komorze ilość powietrza w miarę adekwatna do tej dawki, i napływ powietrza taki, żeby całe podane paliwo wypaliło się do kolejnego impulsu pompki, a komora spalania musi napełnić „świeżym”powietrzem. Jak dolot i wydech będą umieszczone tak, że wydech będzie działał „skuteczniej” niż strona ssąca, w komorze spalania będzie zbyt mało powietrza (niższe niż zakładane ciśnienie) względem dawki paliwa wymuszonej cyklem pompki. Jeśli nastąpi stłumienie dolotu (np. w zawirowaniach w tym narożniku) to kolejny impuls może trafiać w koniec cyklu spalania poprzedniej dawki (nienapełnioną świeżym powietrzem komorę spalania), i tu pojawia się „za bogata” dawka i finalnie sadza.

Przenieś może wlot powietrza w inne miejsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

13 minut temu, czyś napisał(a):

Jeśli spała za bogato, to możliwe że zasysa za mało powierza względem tego, co wyrzuca. Wydech we względnie ukierunkowanej strudze pod zderzakiem, zasys w narożniku z diametralnie odmiennymi warunkami (zawirowania, a nawet możliwe że obniżone ciśnienie).

Webasto nie ma żadnej przepustnicy regulującej przepływy, czy korekcji dawki paliwa innej niż nastawa mocy grzewczej. Dawka paliwa wynika z wydatku impulsu pompki. Spalanie też jest impulsowe, czyli w chwili podania dawki paliwa musi być w komorze ilość powietrza w miarę adekwatna do tej dawki, i napływ powietrza taki, żeby całe podane paliwo wypaliło się do kolejnego impulsu pompki, a komora spalania musi napełnić „świeżym”powietrzem. Jak dolot i wydech będą umieszczone tak, że wydech będzie działał „skuteczniej” niż strona ssąca, w komorze spalania będzie zbyt mało powietrza (niższe niż zakładane ciśnienie) względem dawki paliwa wymuszonej cyklem pompki. Jeśli nastąpi stłumienie dolotu (np. w zawirowaniach w tym narożniku) to kolejny impuls może trafiać w koniec cyklu spalania poprzedniej dawki (nienapełnioną świeżym powietrzem komorę spalania), i tu pojawia się „za bogata” dawka i finalnie sadza.

Przenieś może wlot powietrza w inne miejsce. 

Twoją argumentacją trafia do mnie. Dlatego tak jak zaproponował @Bercik77 wprowadzę zasysanie powietrza dolotowego z kabiny na czas jazdy.

Narazie nie mam pomysłu czy to będzie tylko przekładana rura czy jakaś ręczna przepustnica … zobaczymy … będę informował :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy piecu gazowym, mialem problem z kominem - był za duży cug przy większym wietrze...

Ale też bym na początku szukał odpowiedniego usytuowania dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś w jakiś sposob zmierzyć/sprawdzic w jakim kierunku faktycznie przemieszcza się powietrze w miejscu gdzie masz rurkę dolotową?

Dookoła pojazdów powstają rozmaite turbulencje, więc możliwe, że akurat w tym miejscu gdzie masz wlot, powietrze pod wpływem jakichś rogów/kątów zakręca, powstaje wir/turbulencja i powietrze płynie w przeciwnym kierunku niż by się wydawaoło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

A próbowałeś w jakiś sposob zmierzyć/sprawdzic w jakim kierunku faktycznie przemieszcza się powietrze w miejscu gdzie masz rurkę dolotową?

Dookoła pojazdów powstają rozmaite turbulencje, więc możliwe, że akurat w tym miejscu gdzie masz wlot, powietrze pod wpływem jakichś rogów/kątów zakręca, powstaje wir/turbulencja i powietrze płynie w przeciwnym kierunku niż by się wydawaoło

A jak to zrobić i jak wykluczyć wiatr boczny :) tylko środek … ta zej nic innego nie zostaje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, rtwppk napisał(a):

A jak to zrobić i jak wykluczyć wiatr boczny

Wiatrowskaz. wiatrowskaz jest banalnie prosty - wystarczy kilkunasto centymetrowa tasiemka przywiązana w okolicach tej rurki. Jeśłi widzisz to w lusterku to w czasie jazdy trzeba by popatrzyć. Jeśli nie widać, to albo jakaś kamerka, (wystarczy telefon solidnie jakąś taśmą przykleić i nagrać) albo ktoś w drugim aucie.

Wiatr boczny można zaniedbać, przeciętna prędkość wiatru to 10/15 km/h, mocniejsze wiatry to raczej wyjątek niż reguła.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @rtwppk jak pisałem w wątku kolegi @marek230482 u mnie webasto zamontowane jest fabrycznie pod podłogą kampera i działa prawidłowo w każdych warunkach. Jakbyś przejeżdżał przez Wrocławi to zapraszam, może coś podpatrzysz jak to rozwiązali w fabryce i zaadoptujesz pod siebie

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

Kolego @rtwppk jak pisałem w wątku kolegi @marek230482 u mnie webasto zamontowane jest fabrycznie pod podłogą kampera i działa prawidłowo w każdych warunkach. Jakbyś przejeżdżał przez Wrocławi to zapraszam, może coś podpatrzysz jak to rozwiązali w fabryce i zaadoptujesz pod siebie https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
 

:) dzisiaj wracałem z Włoch przez Wrocław :) … może masz jakieś fotki? 

Ale jeśli będę w okolicy dam znać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 dzisiaj wracałem z Włoch przez Wrocław  … może masz jakieś fotki? 
Ale jeśli będę w okolicy dam znać  
Dzisiaj to jesteśmy w Włoszech :)
Ale jak byś jechał następny raz to daj wcześniej znać to się zgadamy. Fotek nie mam, mogę zrobić jak wrócimy bo bez położenia się pod kamperem nic nie widać a teraz u nas trochę zimno ;)

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Suzu4x4 napisał(a):

Dzisiaj to jesteśmy w Włoszech :)
Ale jak byś jechał następny raz to daj wcześniej znać to się zgadamy. Fotek nie mam, mogę zrobić jak wrócimy bo bez położenia się pod kamperem nic nie widać a teraz u nas trochę zimno ;)

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
 

Czyli narty :) a nie kąpiele słoneczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Misio napisał(a):

Tylko nam nie zamarznij... I przyślij kilka fotek ?

spoko mrozy już zelżały , dzisiaj śpimy na 2200 mnpm i tylko -2 jest ;)

13 godzin temu, rtwppk napisał(a):

Czyli narty :) a nie kąpiele słoneczne ?

jedno drugiego nie wyklucza :-]

parę fotek :

IMG-20240122-WA0075.thumb.jpg.b65cd93c1fd95af0d91c8a6893bb4078.jpg

IMG-20240122-WA0179.thumb.jpg.a04eb69a186ab2460a38d46f919149c0.jpg

IMG-20240122-WA0167.thumb.jpg.66b392d4cf05402adaf5229e582f32c6.jpg

IMG-20240122-WA0180.thumb.jpg.686846ea022b7dc488b78bb5138a57bf.jpg

IMG-20240122-WA0182.thumb.jpg.d9bba2afbf026fd578911abd1c4e1795.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

spoko mrozy już zelżały , dzisiaj śpimy na 2200 mnpm i tylko -2 jest ;)

jedno drugiego nie wyklucza :-]

parę fotek :

IMG-20240122-WA0075.thumb.jpg.b65cd93c1fd95af0d91c8a6893bb4078.jpg

IMG-20240122-WA0179.thumb.jpg.a04eb69a186ab2460a38d46f919149c0.jpg

IMG-20240122-WA0167.thumb.jpg.66b392d4cf05402adaf5229e582f32c6.jpg

IMG-20240122-WA0180.thumb.jpg.686846ea022b7dc488b78bb5138a57bf.jpg

IMG-20240122-WA0182.thumb.jpg.d9bba2afbf026fd578911abd1c4e1795.jpg

Bardzo zaciekawił mnie ten Twój montaż Webasto :) …. Moje po kilku resetach i powrocie do kraju zaczęło działać nawet na Multicontrol :) … cud :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim kamperze również mam ogrzewanie webasto 6 kw, jak dobrze pamiętam. Największa różnica jest w szoferce od strony pasażera (od strony kierowcy jest nadmuch webasto). Przydałoby się podłączenie pod nawiew samochodu :). Webasto umiejscowione pod kanapą, zasysanie powietrza również pod kanapą. Jak narazie trafiły mi się nocki przy temperaturze do -10 i wszystko było w porządku.

Wczoraj, podczas nagrzewania wnętrza,  sprawdzałem temperaturę nawiewów kamerą termowizyjną. Wylot najbliższy webasto miał około 70 stopni, dalsze w okolicach 60-65 stopni. Zauważalnie chłodniejszy był w toalecie - jedynie 45 stopni. Na plus jest to, że w tylnej części zabudowy rury poprowadzone są pod prysznicem, szafą oraz podłogą przy łóżkach piętrowych.

 

W przyczepie mam piecyk gazowy umiejscowiony na końcu zabudowy. Łóżko sypialne na samym przodzie i od przedniej ściany oraz schowka pod łóżkiem czuć zimniejsze powietrze. Jednak nie jest to na tyle chłodniejsze, aby było uciążliwe. :)

 

Suzu, zazdroszczę nart. My w tym roku dużo nie pojeździmy, córka ma dopiero rok. Jeszcze jeden i może da się nauczyć śmigać po małych górkach. Na ferie wypada nam bardziej południowy kierunek 

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 22.01.2024 o 23:05, rtwppk napisał(a):

Bardzo zaciekawił mnie ten Twój montaż Webasto :) …. Moje po kilku resetach i powrocie do kraju zaczęło działać nawet na Multicontrol :) … cud :) 

jestem już na miejscu , jakbyś przejeżdżał  to zapraszam ;)

W dniu 23.01.2024 o 08:57, PLopaPL napisał(a):

 Przydałoby się podłączenie pod nawiew samochodu :).

myślałem o tym samym. denerwują mnie  parujące szyby w kabinie na noclegach tranzytowych jak nie zakładam na szyby w kabinie maty.

Kolega z forum CT myśli o wykorzystaniu fabrycznego ogrzewania przedniej szyby na postoju, może to rozwiąże ten problem ;)

W dniu 23.01.2024 o 08:57, PLopaPL napisał(a):

Wylot najbliższy webasto miał około 70 stopni, dalsze w okolicach 60-65 stopni. Zauważalnie chłodniejszy był w toalecie - jedynie 45 stopni. Na plus jest to, że w tylnej części zabudowy rury poprowadzone są pod prysznicem, szafą oraz podłogą przy łóżkach piętrowych.

U mnie podobnie tyle że w łazience mam jeden z cieplejszych wylotów, muszę go przymykać bo robi się za gorąco w łazience względem reszty. Najzimniejszy jest u mnie wylot w kierunku kabiny po stronie fotela pasażera.  Dodatkowo zbiornik szarej wody też jest ogrzewany powietrzem z webasto na tyle skutecznie że ogrzewania elektrycznego jeszcze nigdy nie używałem.

Przez tydzień grzania w zabudowie na +18/20 stopni przy temperaturze zewnętrznej  ze dwie noce po -25 potem -15 do -5 w nocy i nawet do + 5 w dzień poszło mi ok 38 litrów ON.

W dniu 23.01.2024 o 08:57, PLopaPL napisał(a):

My w tym roku dużo nie pojeździmy, córka ma dopiero rok. Jeszcze jeden i może da się nauczyć śmigać po małych górkach. Na ferie wypada nam bardziej południowy kierunek 

ja bym nie stawiał tak wcześnie. lekarze nie zalecają . Moich postawiłem na deski dopiero jak mieli po cztery lata i śmigają aż miło 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.