Skocz do zawartości

Poprawny montaż powietrznego Webasto Air Top 2000 STC


Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, MaciekR4 napisał(a):

A masz w układzie paliwa pieca założony filtr paliwa?
 

Oczywiście :) i do tego nawet na sondzie by nie zaśmiecać sody i całego układu paliwowego … to drobna zmiana którą już zrobiłem w zeszłym roku. Niestety przez cały dzień Webasto pracowało poprawnie. Rano pojawił się błąd na multicontrol T12 … o 13 zacznę sprawdzać co tym razem jest podejrzenie bezpiecznika :) reset nic nie pomógł :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Masakra z tym Webasto. Dziwi mnie to bo jak smigalem tirkami po Europie to uzywalem oryginalnych webasto, Od jesieni do wiosny działało codziennie po kilkanaście godzin. U Angoli to nawet niektore trucki miały osobny zbiornik i tam byl tankowany red diesel, czyli olej opałowy o paskudnie niskiej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też mnie to zastanawia - jeździłem sporo, nigdy z piecem nie miałem najmniejszego problemu. 

Jedyne co mi przychodzi do głowy - nie przegrzewa się sam piec? niczym nie jest zasłonięty/zastawiony wlot powietrza wewnątrz? Oraz - było już poruszone to w którejś odpowiedzi - sprawdzałeś na piecu podłączonym bezpośrednio do akumulatora, bez żadnych modułów po drodze?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, MaciekR4 napisał(a):

Właśnie też mnie to zastanawia - jeździłem sporo, nigdy z piecem nie miałem najmniejszego problemu. 

Jedyne co mi przychodzi do głowy - nie przegrzewa się sam piec? niczym nie jest zasłonięty/zastawiony wlot powietrza wewnątrz? Oraz - było już poruszone to w którejś odpowiedzi - sprawdzałeś na piecu podłączonym bezpośrednio do akumulatora, bez żadnych modułów po drodze?
 

Dzisiaj Webasto doprowadziło mnie do szewskiej… IMG_1512.thumb.jpeg.30aa2c8f9de664a1b1b3edeaea6fc4ca.jpegIMG_1513.thumb.jpeg.a87f4a54d1614e4cde8e04e7721e1ba2.jpegIMG_1514.thumb.jpeg.b104fc434a2bb147379bdb2b5cc2cd62.jpegIMG_1515.thumb.jpeg.057eaa898ee1085ed58e49fef870d4eb.jpegIMG_1519.thumb.jpeg.98ece03186ef4724e9b14c6874fb5681.jpegJak skasowałem błąd J12 to pochodziło z 40 min i to samo …. Więc wymontowałem piec wyczyściłem a jutro zobaczę co to da … jak tak dalej pójdzie kupię dwa chińskie za 1/3 nowego Air Top 2000 i przynajmniej będzie na podmiankę jak coś się spierdzieli. 
A warunki pracy obecnie ma idealne … nawet mogę stwierdzić że laboratoryjne :) 

Trefne paliwo zawsze się może trafić ale zaczynam tracić cierpliwość do tej niemieckiej technologii :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rtwppk napisał(a):

Dzisiaj Webasto doprowadziło mnie do szewskiej… IMG_1512.thumb.jpeg.30aa2c8f9de664a1b1b3edeaea6fc4ca.jpegIMG_1513.thumb.jpeg.a87f4a54d1614e4cde8e04e7721e1ba2.jpegIMG_1514.thumb.jpeg.b104fc434a2bb147379bdb2b5cc2cd62.jpegIMG_1515.thumb.jpeg.057eaa898ee1085ed58e49fef870d4eb.jpegIMG_1519.thumb.jpeg.98ece03186ef4724e9b14c6874fb5681.jpegJak skasowałem błąd J12 to pochodziło z 40 min i to samo …. Więc wymontowałem piec wyczyściłem a jutro zobaczę co to da … jak tak dalej pójdzie kupię dwa chińskie za 1/3 nowego Air Top 2000 i przynajmniej będzie na podmiankę jak coś się spierdzieli. 
A warunki pracy obecnie ma idealne … nawet mogę stwierdzić że laboratoryjne :) 

Hm. Sadza to znak, że za mało powietrza dostaję się do komory spalania. Może zdemontuj ten tłumik ssania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi w zasadzie o wolną przestrzeń przed dolotem, ale powietrza zasysanego już w "kabinie", czy tam nie jest zasłonięte/coś nie blokuje dopływu powietrza.

I jeszcze jedno - a zdemontuj wydech jeżeli masz nadal ten długaśny i spróbuj jak masz czym zrobić, na zdecydowanie krótszym i bez tłumika.


p.s. chinol powinien też dać radę, u nas w przyczepie siedzi jakiś za 485pln, kupiony 4 lata temu ;) ostatnio allegro też mi za podobne pieniądze pokazywało, że można dostać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, MaciekR4 napisał(a):

Chodzi mi w zasadzie o wolną przestrzeń przed dolotem, ale powietrza zasysanego już w "kabinie", czy tam nie jest zasłonięte/coś nie blokuje dopływu powietrza.

I jeszcze jedno - a zdemontuj wydech jeżeli masz nadal ten długaśny i spróbuj jak masz czym zrobić, na zdecydowanie krótszym i bez tłumika.


p.s. chinol powinien też dać radę, u nas w przyczepie siedzi jakiś za 485pln, kupiony 4 lata temu ;) ostatnio allegro też mi za podobne pieniądze pokazywało, że można dostać

Tłumik już zdemontowałem. Powietrze w kabinie nie jest niczym przysłonięte - kratka przy drzwiach bez możliwości zasłonięcia czymkolwiek :( 

23 minuty temu, czyś napisał(a):

Ta sadza pojawiła się podczas pracy na postoju, czy też było włączone w czsie jazdy?

Ta sadza podejrzewam, że jest wynikiem tego Włoskiego paliwa które spowodowało błąd H02. Ale webasto pracowało w zasadzie nieprzerwanie od 2 miesięcy. Zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy.

Jutro wyślę foty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podczas jazdy zawirowania powietrza za nadwoziem "wysysają" powietrze z dolotu webasta i wtedy zakapca? Tam się tworzy niezły wir i w tej przestrzeni w narożniku, niby osłoniętej, podciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czyś napisał(a):

Może podczas jazdy zawirowania powietrza za nadwoziem "wysysają" powietrze z dolotu webasta i wtedy zakapca? Tam się tworzy niezły wir i w tej przestrzeni w narożniku, niby osłoniętej, podciśnienie.

Dokładnie tak jak piszesz. I to może być powodem tej sadzy w komorze spalania.

Ogólnie Webasta są bardziej wrażliwe na jakoś paliwa niż Eberspachery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, czyś napisał(a):

Może podczas jazdy zawirowania powietrza za nadwoziem "wysysają" powietrze z dolotu webasta i wtedy zakapca? Tam się tworzy niezły wir i w tej przestrzeni w narożniku, niby osłoniętej, podciśnienie.

raz, że właśnie wiry powietrza mogą wysysać, ale też powietrza może być za dużo, dodatkowo spaliny z długiego wydechu również mogą być ponownie zasysane podczas jazdy przez włączony piec i przepis na sadzę gotowy

wystarczy przy plandece nie założyć desek i nie zasznurować dolnej krawędzi i nienapięta tylna klapa będzie wpychana do środka zabudowy. Nawet drzwi w już niesztywnych kontenerach potrafi powietrze zza auta wepchnąć do środka.

a padające pompki - to może być wina pracy w czasie jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, MaciekR4 napisał(a):

raz, że właśnie wiry powietrza mogą wysysać, ale też powietrza może być za dużo, dodatkowo spaliny z długiego wydechu również mogą być ponownie zasysane podczas jazdy przez włączony piec i przepis na sadzę gotowy

wystarczy przy plandece nie założyć desek i nie zasznurować dolnej krawędzi i nienapięta tylna klapa będzie wpychana do środka zabudowy. Nawet drzwi w już niesztywnych kontenerach potrafi powietrze zza auta wepchnąć do środka.

a padające pompki - to może być wina pracy w czasie jazdy

W temacie powietrza dolotowego z wewnątrz IMG_1525.thumb.jpeg.01f7a8533f4f3753020fc12b7233a2a6.jpegIMG_1526.thumb.jpeg.6b62a766f61bba78cc01360571f7df40.jpegW instrukcji znalazłem jeszcze jedną nieścisłość (wcześniej już byłem w 2 serwisach i nikt tego nie kwestionował) ale skoro Niemiec napisał, że wyjście z tłumika pompki powinno być do góry lub max w poziomie przerobiłem to … narazie składam całość :) żona przygotowuje jedzenie … wie start za jakieś 2h i zobaczymy co to dało. IMG_1529.thumb.jpeg.f5a0c587ffda9c3edd4b161130cecab0.jpegIMG_1528.thumb.jpeg.e321e59b64a8e3d38ea40527ebb044e9.jpeg

Powietrze dolotowe do spalania jest ustawione (przynajmniej tak mi się wydaje) zgodnie z instrukcją. Czy w komorze silnika lub pod autem są lepsze warunki i mniejsze zawirowania powietrza to raczej czysto akademicka dyskusja. … IMG_1531.thumb.jpeg.bcbde04269d2ecea9ea6a52d08a0c85a.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot powietrza do ogrzania jest ok.

Pod autem powietrze nie będzie aż tak kręcić jak z tyłu zaraz za narożnikiem.

U siebie (we własnej ciężarówce, jak i później u kogoś) miałem zasys powietrza do spalania prosto pod piecem spod kabiny, zasysane powietrze do ogrzania było z wywietrznika na plecach kabiny, wydech ok 1m od pieca w tył pociągnięty obok podłużnicy ramy/do dolnego narożnika kabiny bez żadnego tłumika, u mnie piec chodził naście lat bez żadnego problemu na paliwie z najróżniejszych krajów, nawet na paliwie tankowanym w krajach potocznie zwanymi "krajami dzikiego wschodu" i nigdy nie było z nim żadnych problemów, ale pieca nigdy w czasie jazdy nie włączałem. Chłopaki z firmy piece włączali na ok 1h przed stanięciem i również z piecami się nic nie działo przez lata jak auta były w firmie eksploatowane.

Edytowane przez MaciekR4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaciekR4 napisał(a):

Dolot powietrza do ogrzania jest ok.

Pod autem powietrze nie będzie aż tak kręcić jak z tyłu zaraz za narożnikiem.

U siebie (we własnej ciężarówce, jak i później u kogoś) miałem zasys powietrza do spalania prosto pod piecem spod kabiny, zasysane powietrze do ogrzania było z wywietrznika na plecach kabiny, wydech ok 1m od pieca w tył pociągnięty obok podłużnicy ramy/do dolnego narożnika kabiny bez żadnego tłumika, u mnie piec chodził naście lat bez żadnego problemu na paliwie z najróżniejszych krajów, nawet na paliwie tankowanym w krajach potocznie zwanymi "krajami dzikiego wschodu" i nigdy nie było z nim żadnych problemów, ale pieca nigdy w czasie jazdy nie włączałem. Chłopaki z firmy piece włączali na ok 1h przed stanięciem i również z piecami się nic nie działo przez lata jak auta były w firmie eksploatowane.

Hmmm to mnie nie pocieszyłeś  użytkowanie w zimie będzie kłopotliwe bez włączonego Webasto w czasie jazdy. 
 

Może masz jakiś pomysł jak to rozwiązać?

 

Z informacji bieżących Webasto ruszyło  nagrzało do 30 budę. Sprawdziłem szczelność modernizacji i narazie zostawiłem na włączonej wentylacji. Prąd mamy darmowy więc grzanie w nocy pójdzie elektryczne. Problematyczny może być jedynie powrót 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrczaki - jedynie ew. zatrzymanie się, włączenie pieca i jeszcze kawałek pojechać (jak pisałem, chłopaki włączali piece na ok 1h przed końcem jazdy i problemów nie było, ale i montaż w innym miejscu).  Może przy tak krótkiej pracy w ruchu nic się nie będzie działo.

Bądź - ale to podejrzewam do przemyślenia i pewnie dopiero w domu, poszukać jakiejś elektrycznej nagrzewnicy i ją w czasie jazdy włączać - chyba widziałem w temacie sprzętu podłączenie dom-auto.

Nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.