Skocz do zawartości

Poprawny montaż powietrznego Webasto Air Top 2000 STC


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, rtwppk napisał(a):

Nie słychać by pompa zaczynała pracować :( czy jeśli podam 12 V bezpośrednio na pompę to jej nie spalę? Czy jest zasilana z 12V ?

Pompa 12v działa tak jak bendiks w rozruszniku czyli dajesz napięcie na + i tłok ma suw pracy odłączasz napięcie i sprężyna go cofa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Koledzy pisali o wysokości, ale wysterowanie agregatu w trybie wysokościowym (pow. 2200 m n.p.m.) zależy od rodzaju sterwnika, tu jest multicontrol, który to obsługuje (symbol "górek" na wyświetlaczu, podobny do oznaczenia TMP w oponach, tyle że górki są 2). Po resecie przed odpalenie można przestawić przestawienie na tryb wysokościowy, ale raczej to nie pomoże.

Pobór paliwa masz z baku czy osobnego pojemnika? Jeżli przejeżdzałeś przez góry (wysoko i zimno), sprawdź połaczenia przewodów paliwowych czy są ciasno zaciśnięte (chłód mógł spowodować skurcz przewodów i poszło gdzieś powietrze) i czy paliwo dochodzi do pompki. Przejeżdżając przez Alpy obniżenie ciśnienia mogło być takie (w zbiorniku również) że odessało paliwo do zbiornika.

Po resecie próbuje w ogóle odpalać i pompka "cyka"? Bo może cykać, i po jakimś czasie przestawać, gdy nie może zaciągnąć paliwa, kilkukrotne powtórzenie się usterki może powodować, że przestanie próbować i gdy reset nie pomoże, może być potrzebny serwis (takie czasy....). Na foto nie widać w ogóle paliwa w filtrze,jakby był całkowicie suchy układ.

Zalanie układu czasami wymusza się podłączając na krótko pompę pod aku, ale trzeba biegunem plusowym wymuszać impulsy (kluczować) 1-2x na s. (pompka działa na zasadzie elektromagnesu, to sterownik generuje impulsy dla pompki). 

Co do pompy, w Airtopie dieslowskim nie powinna być poziomo (kąt od 15 do 90 stopni), filtr powietrza zalecany jest pionowo, o odchyłką do 90 stopni, ale to nie jest układ optymalny, a u Ciebie jest wręcz negatyw, i obniżenie filtra względem przewodów, które robi w filtrze powietrzną bańkę. 

BTW, dla mnie jeszcze ważna kwestia - czy zmieniałeś przewody za pompą na te o większej średnicy czy to są tylko łączniki? Fabrycznie jest to przewód o średnicy wewn. 2 mm (zbiornik pompa i pompa-agregat), o jak najmniejszej średnicy, działający jak kapilara. Przy wiekszej średnicy i większej objętości paliwa w przewodach, paliwo pod wpływem samego ciężaru i wytrzęsienia będzie miało tendencję do spływu do zbiornika, lub do zalewania palnika w agregacie (jeśli jest poniżej pompki). Nawet jeśli są to tylko odcinki przewódów o większej średnicy. Nawet jak dajesz większy przewód jako łącznik, to łączone w tym przewody powinny być praktycznie na styk (wypełniać łącznik).

Zobacz s. 56-57 instrukcji. 

Webasto Airtop 2000STC Installation manual (butlertechnik.com)

Na stronie 74 masz procedurę resetu dla 2000STC, i dla zdjęcia blokady z powodu błędu (łączyć na krótko, min. 2 sek. i wyłączyć), i dla zdjęcia blokady z powodu powtarzajacego się błędu (trzeba wyłączyć źródło zasilania [bezpiecznikiem] gdy webasto jest włączone).

Spróbowałbym odpowietrzyć (napełnić) układ do pompki i potem reset wg w/w. 

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał(a):

Pobór paliwa masz z baku czy osobnego pojemnika?

Pobór paliwa jest z osobnego zbiornika. Zbiornik jest dodatkowo zaopatrzony w odpowietrzacz.

 

Godzinę temu, czyś napisał(a):

Po resecie próbuje w ogóle odpalać i pompka "cyka

Pompka od początku komunikatu o błędzie przestała pracować i nie cyka :) ale drogą kupna obi nabyłem coś co oni nazywają miernikiem wiec jutro sprawdzę czy do pompy dochodzi napięcie.

Przy okazji sprawdzę pompę i porobię zdjęcia co i jak :) … narazie dziękuje za informacje … włoski serwis oczywiście milczy :) uwielbiam ich luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rtwppk napisał(a):

Pompka od początku komunikatu o błędzie przestała pracować i nie cyka :) 

Wygląda że nie mogła zassać paliwa i weszła w tryb blokady, czyli wychodziłoby że wymagane byłyby procedury ze s. 74, bo już nie wykonuje normalnej próby rozruchu ogrzewania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, czyś napisał(a):

Wygląda że nie mogła zassać paliwa i weszła w tryb blokady, czyli wychodziłoby że wymagane byłyby procedury ze s. 74, bo już nie wykonuje normalnej próby rozruchu ogrzewania. 

 

Naprawić usterkę.
Krótko włączać i wyłączać grzejnik (co najmniej 2 sekundy), aby zresetować blokadę awarii.  Nagrzewnica zostanie zablokowana (F 12), jeśli często występują poważne usterki, takie jak przegrzanie lub brak możliwości uruchomienia, i można ją ponownie uruchomić poprzez odłączenie zasilania przy włączonej nagrzewnicy (np. przez wyjęcie i ponowne włożenie bezpiecznika).

Niby to zrobiłem … nic się nie zmieniło.

Jutro rozkręcę i sprawdzę przewody (są oryginalne) oraz łączniki i pompę. Oraz czy dochodzi napięcie do pompy … zobaczymy :) narazie dziękuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

12 godzin temu, rtwppk napisał(a):

Jutro rozkręcę i sprawdzę przewody

Poniżej schemat układu:

wiring.thumb.png.3ae63a326925a73c6290f3bf37fe696d.png

Pin nr 1 - biegun (+) - (z płyty przewód czarny), (we wiązce do pompy przewód niebieski)

Pin nr 2 - biegun (-) - (z płyty przewód czarny), (we wiązce do pompy przewód brązowy)

Y1 - pompa paliwa (w gnieździe pompy paliwa piny również są opisane)

 

Z materiałów Webasto - dotyczy zasilenia pompy paliwa:

polarity_.thumb.png.48440f82688b943b87d8f3d897245c65.png

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wszystkim za max informacji. Dzisiaj przedmuchałem cały układ paliwowy (drożny) do tego obstukałem pompkę … niestety mam wrzenie, że to jej wina bo webasto podaje napięcie na pompę. Kilkukrotnie resetowałem bez efektu. Znalazłem serwis i jutro albo w poniedziałek zamierzam im złożyć wizytę. Może wystarczy z kompa zresetować webasto …. Zobaczymy co powiedzą. Oczywiście jak rozbierałem układ to mi filtr pękł :) … założyłem do testów filtr na sondę … ale pompa i tak nie drgnęła :( IMG_0400.thumb.jpeg.457615d8b2494c5b3d0ae14ae6af115c.jpegIMG_0401.thumb.jpeg.9118ea6f9214aa27775cbd4063771d11.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pompę powinny być podawane krótkie impulsy prądu, nie napięcie ciągłe.

Możliwe że z poziomu kompa muszą zrestartować ustrojstwo albo usunąć błąd przed restartem (również po usunięciu błędu kompem airtopowi robi się restart "analogowy" linią zasilania). Współczuję, nie ma lepszych zajęć na urlopie, niż babranie się z usterką i szukanie serwisu na gwałt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, czyś napisał(a):

Na pompę powinny być podawane krótkie impulsy prądu, nie napięcie ciągłe.

Możliwe że z poziomu kompa muszą zrestartować ustrojstwo albo usunąć błąd przed restartem (również po usunięciu błędu kompem airtopowi robi się restart "analogowy" linią zasilania). Współczuję, nie ma lepszych zajęć na urlopie, niż babranie się z usterką i szukanie serwisu na gwałt.

Tu masz rację :) żona ma mnie dość z moim technicznym podejściem do problemu… najgorsze, że gdy coś takiego się dzieje nie potrafię wyłączyć myślenie. Ale co nas nie zabije to nas wzmocni :) jutro będzie wesoło bo mam już dość duże doświadczenie z Włoskimi serwisami … wiec zabawa będzie na 102 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co wymyślili famosi ingegnieri italiani :)

PS. Też awarie przetrawiam "we łbie", ku utrapieniu ślubnej, będę łaził i dumał, ale czasem solidne pogłówkowanie okazuje się lepsze od wymieniania na ślepo a nawet diagnozy kompem... Będę mial okazję na pogłówkowanie i na 100% konwersacje z francuskiego :) Robię przed urlopem swoją leciwą francę-francuzkę (będzie miała wakacyjne zadanie), i pewnie znowu naubliżam jej w jej "fabrycznej" mowie (francuska ladacznica niech będzie najbardziej literackim epitetem nadającym się do przytoczenia), póki co po po każdej solidnej porcji zaklęć jeździ jak złoto...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, czyś napisał(a):

Daj znać co wymyślili famosi ingegnieri italiani :)

PS. Też awarie przetrawiam "we łbie", ku utrapieniu ślubnej, będę łaził i dumał, ale czasem solidne pogłówkowanie okazuje się lepsze od wymieniania na ślepo a nawet diagnozy kompem... Będę mial okazję na pogłówkowanie i na 100% konwersacje z francuskiego :) Robię przed urlopem swoją leciwą francę-francuzkę (będzie miała wakacyjne zadanie), i pewnie znowu naubliżam jej w jej "fabrycznej" mowie (francuska ladacznica niech będzie najbardziej literackim epitetem nadającym się do przytoczenia), póki co po po każdej solidnej porcji zaklęć jeździ jak złoto...  

moja to już druga przygoda z Webasto :) jest wstępna diagnoza, że pompa … z tym się liczyłem po testach na krótko :) … jeszcze czekam na wyrok i info ile :) … 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po serwisie … wymienili pompę … razem z robotą 364€ :) wiec tanio nie było … inna sprawa, że dzięki za wymianę palnika w PL dałem 1500pln :) ale tak to już jest jak masz pecha toni palec złamiesz w … .

IMG_0415.thumb.jpeg.cef9d68aa7589fa6108037473f741375.jpeg

W związku z tym, że serwis trwał do 18 jesteśmy na darmowym parkingu dla camperów 20 km dalej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po drobnej poprawie serwisu - Webasto działa poprawnie. Niestety Włoski serwis nie miał na stanie filtrów paliwa. Mój filterek przy demontażu pękł :( ale wymontowałem z niego siateczkę którą założyłem bezpośrednio na ujęciu paliwa :) (opaski zaciskowe okazały się niezastąpione :) )  Wymieniona pompa pracuje 80% ciszej od poprzedniej. Wychodzi na to, że pierwsza pompa dostarczona w zestawie chyba miała jakąś wadę fabryczną. Obecnie zestaw dział poprawnie :) IMG_0714.thumb.jpeg.eb39372cb13d4618b0917f4cc769f19f.jpeg

Jesteśmy w drodze do Mediolanu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pytanie za 10 punktów - co może być przyczyną, że nowa pompa po 10 dniach użytkowania przestała działać? 

Jakieś pomysły ? Myślałem, że może zbyt wysokie napięcie uszkadza pompę paliwa … ale w specyfikacji jest 10-16V wiec nie ma takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.