Skocz do zawartości

Osobowy bus do przyczepy 2000 DMC po roku 2020


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 232
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

6 godzin temu, olas1 napisał:

 

Też mam taką Cytrynę. Dane z dowodu: 

F1. 2810, F2 2810, F3 4900

G 1959

O1 2300, O2 750

Bardzo fajnie się tym ciągnie przyczepę. Automat 8 biegów jest świetny. Wnętrze wygodne, wielkie i nieźle wyciszone. 

Chyba mamy te same wersje. U mnie w dowodzie jest identycznie.

Jak widać, w DMC zestawu uwzględnili już nasz krajowy przepis 1,33. Trochę to nie w porządku bo za granicą moglibyśmy ciągnąć przyczepę DMC 2300 kg i mieć DMC zestawu 5110 kg.

A tak jesteśmy  dowodem rejestracyjnym wszędzie ograniczeni do przyczepy max DMC 2100 kg :klnie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, glomir napisał:

Teraz swobodnie wjeżdżam na wszystkie parkingi podziemne :D

Trafic też włazi, każda generacja od dwójki, oczywiście poza podwyższoną. Trzeba tylko pamiętać żeby złożyć antenę i nie mieć belek na dachu.  

W codziennym życiu bardzo ważna cecha (<2m wysokości), o ile ktoś nie wymaga wyższego. To bywa bardzo wygodne, nawet na dużych/gabarytowych zakupach. Wjeżdża się do hali garażowej pod drzwi windy. Obskakuje wszystkie parkingi w centrach handlowych z minimalną wysokoscią 2m. Moj nie stoi w hali na stałe, ale np. kiedy jest już załadowany na wyjazd, albo na szybko po powrocie, to go czasem zostawiam. Na busa poniżej 2 m nie ma problemu żeby znaleźć parking z wiatą, typowa pod osobówki ma krawędź dachu cirka ~2 m. Jak ostatnio sypnął śnieg, doceniłem, nie ma mowy, żeby mając busa nie zrzucić zimą śniegu z dachu, bo kłopoty murowane, a tak - problem odpada, wsiadasz i jedziesz. Na wyższy trudniej znaleźć zadaszone miejsce postojowe (niekoniecznie będzie najbliżej), a jak sypnie i zmrozi, to na busie jest co robić, trzeba się nagimnastykować...    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filipert napisał:

No, muszę przyznać, że mnie zainspirowałeś i znalazłem bardzo fajny model (nie wiedziałem, że jest taka odmiana Trafica)

image.thumb.png.d9fcafe7d9462e9e6892ef6ee79f0076.png

kilka danych:

Dopuszczalna masa całkowita
Maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów (kg)
bd
Maksymalna masa przyczepy bez hamulca (kg)
750
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg)
2130
Maksymalna ładowność (kg)
685
Maksymalna masa całkowita pojazdu (kg)
3070
Silnik
Liczba zaworów
16
Typ wtrysku paliwa
Common Rail
Procedura homologacji
1
Moc maksymalna kW (KM)
125 (170)
Protokół homologacji
WLTP
Maksymalny moment obrotowy w Nm
380
Rodzaj paliwa
Diesel
Liczba cylindrów
4
Norma emisji spalin
EURO6
Pojemność skokowa (cm3)
1997
 
 
No i najważniejsza informacja z salonu:
Auto po konfiguracji dostępne w 3-4 miesięcy!

z 280 tysi wyjdzie :)
 

byłem dzisiaj w salonie Citroena pooglądać to sie dowiedziałem żebym zapomniał :) 

Edytowane przez szymoneL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, czyś napisał:

Trafic też włazi, każda generacja od dwójki, oczywiście poza podwyższoną. Trzeba tylko pamiętać żeby złożyć antenę i nie mieć belek na dachu.  

W codziennym życiu bardzo ważna cecha (<2m wysokości), o ile ktoś nie wymaga wyższego. To bywa bardzo wygodne, nawet na dużych/gabarytowych zakupach. Wjeżdża się do hali garażowej pod drzwi windy. Obskakuje wszystkie parkingi w centrach handlowych z minimalną wysokoscią 2m. Moj nie stoi w hali na stałe, ale np. kiedy jest już załadowany na wyjazd, albo na szybko po powrocie, to go czasem zostawiam. Na busa poniżej 2 m nie ma problemu żeby znaleźć parking z wiatą, typowa pod osobówki ma krawędź dachu cirka ~2 m. Jak ostatnio sypnął śnieg, doceniłem, nie ma mowy, żeby mając busa nie zrzucić zimą śniegu z dachu, bo kłopoty murowane, a tak - problem odpada, wsiadasz i jedziesz. Na wyższy trudniej znaleźć zadaszone miejsce postojowe (niekoniecznie będzie najbliżej), a jak sypnie i zmrozi, to na busie jest co robić, trzeba się nagimnastykować...    

Na mój parking podziemny (pod domem) Trafic jest za wysoki. Przetestowane. Ja mam zapasu jedynie 2 cm. Jednak te parę centymetrów robi różnicę.

szymoneL pisze:

byłem dzisiaj w salonie Citroena pooglądać to sie dowiedziałem żebym zapomniał

Popatrz też w Peugeocie (Traveller), Toyocie (ProAce)  i Oplu (Zafira). Wszystkie cztery to czworaczki. Robione na tej samej linii. Tylko znaczki i lampy dzienne mają różne. Wszystko pozostałe identyczne. Ja wybrałem Citroena tylko dlatego, że dali największy rabat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem proace verso e najwyższej wersji wyposażenia.  W kamperze ciszej. Miałem na weekend i oddałem z ulgą. Powyżej 60kmh dramat. Nie dziwie się,  że montują tam intercom. 

Klasa v fajna, fatalny system multimedialny. Powyżej 130-140 przy bocznym wietrze systemy nie utrzymają auta w pasie na autostradzie. Może to był taki egzemplarz. Auto fajne. Dość intuicyjne. Mnie nie przekonało.

Jeździłem 4 dni poprzednią generacją tourneo custom po górach. Z racji pogody prędkości po autostradzie do 110kmh. Bardzo pozytywne auto. Po nim długo rozważałem busa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, glomir napisał:

Na mój parking podziemny (pod domem) Trafic jest za wysoki. Przetestowane. Ja mam zapasu jedynie 2 cm. Jednak te parę centymetrów robi różnicę.

Deweloper pojechał po bandzie, minimum 2 metry = 2 metry równo (albo i realnie kilka cm mniej, bo instalatorom potrzebne były jeszcze spadki instalacji). Podpowiem, że zawsze trzeba sprawdzić w bramie, jak jest pochyły zjazd - kiedy jedna oś jest na poziomym w hali, a tył jeszcze na zjeździe. Tu zdarza się popis projektantów (a, garaże to się da stażyście...) lub wykonawców i samochód choćby "tylko" 1,90 wysoki może się górą wklinować w nadproże/bramę lub choćby w samo docieplenie - nie każdy bierze poprawkę że te 2 m wysokosci hali ma zapewnić 2 m efektywnego prześwitu, również we wjeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał:

Deweloper pojechał po bandzie, minimum 2 metry = 2 metry równo (albo i realnie kilka cm mniej, bo instalatorom potrzebne były jeszcze spadki instalacji). Podpowiem, że zawsze trzeba sprawdzić w bramie, jak jest pochyły zjazd - kiedy jedna oś jest na poziomym w hali, a tył jeszcze na zjeździe. Tu zdarza się popis projektantów (a, garaże to się da stażyście...) lub wykonawców i samochód choćby "tylko" 1,90 wysoki może się górą wklinować w nadproże/bramę lub choćby w samo docieplenie - nie każdy bierze poprawkę że te 2 m wysokosci hali ma zapewnić 2 m efektywnego prześwitu, również we wjeździe.

I dokładnie tak u mnie jest ze zjazdem. Niby jest znak 2,0 m ale już parę razy góra bramy była uszkodzona bo każdy kto ma 1,9 wjeżdżał śmiało i klinował się na środku dachu. Tego się od początku obawiałem i dlatego dokładnie testowałem wszystkich potencjalnych kandydatów. Wyszło mi, że tylko któryś z czworaczków. V-ka odpadła przez zaporową cenę.

2 godziny temu, maarec napisał:

Jeździłem proace verso e najwyższej wersji wyposażenia.  W kamperze ciszej. Miałem na weekend i oddałem z ulgą. Powyżej 60kmh dramat. Nie dziwie się,  że montują tam intercom. 

Klasa v fajna, fatalny system multimedialny. Powyżej 130-140 przy bocznym wietrze systemy nie utrzymają auta w pasie na autostradzie. Może to był taki egzemplarz. Auto fajne. Dość intuicyjne. Mnie nie przekonało.

Jeździłem 4 dni poprzednią generacją tourneo custom po górach. Z racji pogody prędkości po autostradzie do 110kmh. Bardzo pozytywne auto. Po nim długo rozważałem busa. 

Chyba żartujesz. Czworaczki do 120 nie odbiegają hałasem od osobówek. Mówię oczywiście o najbogatszej wersji. Hałas przy 60 o którym piszesz to pewnie był przy otwartych oknach ;)

Moja cytrynka zachowuje się całkiem przyzwoicie przy bocznym wietrze choć nie ma w niej systemu stabilizującego przy bocznych podmuchach jak w V-ce. V-ką jeździłem testowo u dilera w Jeleniej Górze ale wtedy nie wiało więc nie mogę powiedzieć czy to działa czy nie. Rozmowa z osobami z trzeciego rzędu nie stanowi większego problemu jeśli nie jedziesz szybciej niż 120 chociaż nie powiem, interkomem jak w V-ce bym nie pogardził :D No, ale nie za 3 razy wyższą cenę :puk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Commander napisał:

Czyli Viano dzie do sprzedaży?

Za niedługo.

 

7 godzin temu, glomir napisał:

interkomem jak w V-ce bym nie pogardził :D No, ale nie za 3 razy wyższą cenę :puk:

To zamierzchłe czasy Spacetourer z rocznika 2022 ON będzie w najbogatszej wersji cenowo zbliżał się do 250k a V klasa do 500k. Jendnak czy w cytrynie jest osiągalne wyposażenie V-ki?

Wczoraj przeglądałem konfigurator Trafica i np. nie ma wogóle opcji webasto, drzwi elektrycznych, klapy elektrycznej z podstawowych spraw, nie ma 4x4, nie ma silnika ponad 200KM i 500N itd.

Nie wspominając o możliwości konfiguracji tylnych foteli w V za dziesiątki tysięcy...

Dla mnie opcja V klasy z bardzo dobrym wyposażeniem nieznacznie przekroczy 300k i podejrzewam, że trudno będzie znaleźć ten sam komfort u konkurencji, ale cały czas pozostaje otwarte pytanie, czy np. Trafikiem pojedzie się lepiej niż Vito, bo tutaj cenowo nie ma już przepaści.

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maarec napisał:

Klasa v fajna, fatalny system multimedialny

I z tego co pisałeś, fatalny system modyfikacji wnętrza w porównaniu do Multivana. Cały czas nie mogę pojąć dlaczego Mercedes nie zrobi w drugim rzędzie obrotowych foteli, tylko trzeba wypinać i przekładać. Żeby było śmiesznie, w nowym Traficu Spaceclass pojawia się stolik z Mercedesa a fotele jednym ruchem można obrócić jak w Multivanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

I z tego co pisałeś, fatalny system modyfikacji wnętrza w porównaniu do Multivana. Cały czas nie mogę pojąć dlaczego Mercedes nie zrobi w drugim rzędzie obrotowych foteli, tylko trzeba wypinać i przekładać. Żeby było śmiesznie, w nowym Traficu Spaceclass pojawia się stolik z Mercedesa a fotele jednym ruchem można obrócić jak w Multivanie.

Nie pamiętam już, samochody testowe miałem chyba w 2018 lub 2019r. Mercedes był chyba najlepszy, dało się wyciągnąć wersję z elektrycznymi bocznymi drzwiami za ok 250.000 brutto pojazd nowy.  Chyba diler z Białegostoku dawał super rabaty  + formalności online. Jedynie podróż pociągiem po odbiór.  Testówkę miałem na  3 doby, zrobiłem kilkaset km.

VW miał super dopracowane wnętrze, fotele i auto było jakieś takie dopracowane, zgrabne jak na busa.

 

9 godzin temu, glomir napisał:

 

Chyba żartujesz. Czworaczki do 120 nie odbiegają hałasem od osobówek. Mówię oczywiście o najbogatszej wersji. Hałas przy 60 o którym piszesz to pewnie był przy otwartych oknach ;)

 

Jeździłem testową Proace Verso biznes - czy jakoś tak. Samochód katalogowo za 250.000, do wyjęcia za ok 190 - nie pamiętam. 150.000 bym nie dał. Ogółem denerwowało mnie w nim wszystko - od systemu audio, po fatalne blachy - trzaskania drzwi w szoferce, pracy skrzyni biegów, czy hałas. Musiałem wracać dotankować - auto miało problem i nalać do pełna trzeba było na 5 dolewek.  Było to 4 lata temu, auto mogło być 2017-2018r. Opel wtedy modelu nie miał, albo rysowali dopiero logo do tej budy :). Najgorszy był hałas - kwestia na pewno opon, które powyżej 60kmh w zakrętach bardzo hałasowały.

 Mocno byłem napalony na jakiegoś busa. Gdyby nie skrzynia biegów z ograniczeniem na haku do 1000kg to w domu stałby wtedy toureno custom. A dziś przy nowym desingnie wnętrza to już na bank. Dalej chodzi mi po głowie o oglądam nowości tego modelu. Bardzo często wożę dzieciaki, nie tylko swoje, mocno by mi podpasowała wersja 7 lub 9 osób. Holownika już nie potrzebuję.

U mnie temat zakończył się 09.03.2019 kiedy dzięki uprzejmości kolegi z forum miałem okazję zobaczyć i przejechać się potworem z fotki.  W lipcu w moim garażu zagościł jego brat bliźniak, teraz 70.000km za nami. Najlepsza decyzja moto w życiu, mimo że wielu członków rodziny pukało się po czole. Na dziś wszedłbym do tej rzeki jeszcze kilka razy :)

obraz.thumb.png.159023173cf04b7d37fd7bca548aeb7b.png

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, Durango jest super, parę innych też, ale nie zapominaj o tym, że są w tym przypadku dość konkretne potrzeby (podróżuje osoba na wózku), stąd poszukiwania w kierunku vana/busa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maarec napisał:

Mocno byłem napalony na jakiegoś busa. Gdyby nie skrzynia biegów z ograniczeniem na haku do 1000kg to w domu stałby wtedy toureno custom. A dziś przy nowym desingnie wnętrza to już na bank. Dalej chodzi mi po głowie o oglądam nowości tego modelu. Bardzo często wożę dzieciaki, nie tylko swoje, mocno by mi podpasowała wersja 7 lub 9 osób. Holownika już nie potrzebuję.

Turneo Custom to całkiem fajny bus. Mój znajomy Szwed go ma i bardzo sobie chwali. Nawiasem mówiąc, próbował wjechać do mojego garażu podziemnego ale był za wysoki. Na szczęście robił to pomalutku i pod nadzorem więc obyło się bez uszkodzenia dachu. A nawiasem mówiąc to tam jest ten sam napęd (diesel 2,0 177 KM Peugeota i skrzynia automat Aisin) jak w czworaczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, czyś napisał:

Marku, Durango jest super, parę innych też, ale nie zapominaj o tym, że są w tym przypadku dość konkretne potrzeby (podróżuje osoba na wózku), stąd poszukiwania w kierunku vana/busa.

Oczywiście, to zupełnie inny temat i nawet go nie proponuje. Samochód mniejszy niż smax, dobry dla rodziny 2+2 lub 2+3 bez fotelików :)

pokazałem tylko co wybrałem po 3 letnich poszukiwaniach holownika. Śmiać mi się chce, bo trasę zagraniczną z budką zrobił raz.... max 3-5 wyjazdów w PL i budka sprzedana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.