Skocz do zawartości

Kamper Benimar Tessoro - Ford Transit 2022 - wada fabryczna


ajsmen3

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Suzu4x4 napisał:

to już raczej pytanie do producenta albo do dilera .

na moje oko raczej bez pustki, szkło+folia+szkło

Różnica temperatur będzie nieznacznie mniejsza, więc parowanie też nieco mniejsze, ale co z tego, jeżeli będzie to nawet mniej o 20 czy 25%? W czasie jazdy łatwiej będzie uniknąć parowania, ale jest ruch powietrza, szyby są cały cza owiewane przez wentylację, nieznacznie łatwiej będzie kabinę ogrzać, w okolicach szyb nie będzie aż tak odczuwalny chłód w okolicach szyby. To się sprawdzi w czaie jazdy, na postoju - tyle że nieco ciszej. Na postoju w kamperze ma ograniczone znaczenie, bo tu też ważny jest czas - w mniejszym nieco stopniu wynikającym z nieco wyższej temperatury szyby będzie kondensować się para na szybie, ale tak czy siak, jeżeli będzie spora różnica między temp. wewnątrz i na zewnątrz, z czasem będzie spływać. Nieznacznie mniej, i może trochę później, ale nieuchronnie.

Może na postoju jakiś wiatraczek komputerowy z boku, który wiałby na szybę i przewiewał ją wszerz samochodu żeby wymusić ruch powietrza, albo arkusz cienkiego tworzywa, z którego robiłoby się od wewnątrz na samej szybie coś a la pinlock (dokładana dodatkowa warstwa szyby w kasku motocyklowym - stosuje się przy niskich temperaturach żeby ograniczyć parowanie.

Może to głupie, bo wymagałoby za każdym razem "po" umycia szyby (będą drobne ślady) - mata jak dywanik łazienkowy prysznicowy lub do wanny, z przyssawkami z jednej strony,  o ksztalcie nieco mniejszym od szyby, z naklejoną na to np. karimatą z folią alu, w warstwie przyssawek tworzyłaby się lekko wentylowna pustka, a płaszczyzna stanowiłaby izolację? Dobrze przylegaloby do szyby, do szyby docierałaby ograniczona ilość ciepłego powietrza z kabiny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 308
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  

5 minut temu, czyś napisał:

Może to głupie, bo wymagałoby za każdym razem "po" umycia szyby (będą drobne ślady) - mata jak dywanik łazienkowy prysznicowy lub do wanny, z przyssawkami z jednej strony,  o ksztalcie nieco mniejszym od szyby, z naklejoną na to np. karimatą z folią alu, w warstwie przyssawek tworzyłaby się lekko wentylowna pustka, a płaszczyzna stanowiłaby izolację? Dobrze przylegaloby do szyby, do szyby docierałaby ograniczona ilość ciepłego powietrza z kabiny? 

tylko po co wyważać otwarte drzwi  jak jest sprawdzony i skuteczny sposób :

11 minut temu, Voku napisał:

Tylko maty termiczne zewnętrzne rozwiążą problem parowania szyb.

jak mi koledzy zaprawieni w zimowych bojach to  doradzali to też mi się nie podobało dopiero jak sam przetestowałem to się przekonałem  :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Suzu4x4 napisał:

  

tylko po co wyważać otwarte drzwi  jak jest sprawdzony i skuteczny sposób :

jak mi koledzy zaprawieni w zimowych bojach to  doradzali to też mi się nie podobało dopiero jak sam przetestowałem to się przekonałem  :-]

Dokładnie, maty zewnętrzne rozwiązują problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czyś u kolegi widziałem orginalnie poprowadzony nawiew na szybę w dodatkowej "rynience" po wierzchu "parapetu" i doszliśmy do wniosku, że prawie HYMERowi się to udało, "spartaczyli" tylko tym, że ów "rynienka" była za roletą przedniej szyby (szyba-> roleta-> "rynienka")a nie między nimi, i tym że nie podłączyli do niej nawiewu z venta- takie drobne modyfikacje, a kłopot z dodatkowymi (mokrymi,brudnymi,dużymi) matami byłby rozwiazanym.

W swoim Pimperku już wyciągnąłem nawiew z trumy do kabiny i jeśli zajdzie taka potrzeba mogę w każdej chwili "doprowadzić go mobilnie" do przedniej szyby.

Edytowane przez polo63 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał:

Ale podwójne znaczy się laminowane (szkło+folia+szkło), czy podwójen z pustką pomiędzy? Szyby o podwyzszonej izolacji termicznej i akustycznej boczne - to też raczej nie są przeważnie szyby podwójne z pustką powietrzną, a np. szyby laminowane zamiast hartowanych, z przekładką (folia) lub warstwą laminatu o odpowiedniczh właściwościach.  To może ograniczyć parowanie i spływ w niewielkim stopniu.

Z przednią szybą - nie robi się podwójnej. Musi być laminowana, zachowujaca nawet przy rozbiciu dostateczną przejrzystość, żeby dało się prowadzić pojazd.  To wynika z przepisów.  Ale też trudno bez wpływu na przejrzystość, a zawłąszcza żeby uniknąć zniekształceń obrazu (widocznych na giętej szybie jako delikatne "pływanie" krawędzi przedmiotów widzianych przez tą szybę) np dawać znacząco grubszą folię w laminacie, bo samo przejście przez folię powodować będzie zbyt duże załamania światła przy przejściu przez różne materiały (szkło-folia-szkło), nieopuszczalne w przypadku szyby czołowej.  

 

Boczne podwójne szyby są od ponad 30 lat stosowane w autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, danielpoz napisał:

Boczne podwójne szyby są od ponad 30 lat stosowane w autach.

Przecież nie twierdzę że nie. Od lat 90-tych jest to astandard albo opcja w wyższych modelach/wersjach, teraz dostępna nawet w kompaktach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, peja76 napisał:

Dokładnie, maty zewnętrzne rozwiązują problem.

Przejrzalem konfigurator Hymera i az trudno w to uwierzyc, ale faktycznie nawet w markach premium nie przewidzieli innych rozwiazan, jak dodatkowe ogrzewanie przedniej szyby lub dodatkowy nawiew. W pakiecie zimowym, jako jedna z dodatkowych rzeczy mamy mate :) 

Arctic package SMART

Heat exchanger for warm water heating
Heat exchanger pre-installation, Mercedes-Benz
Warm water garage floor heating
External insulation windscreen mat
Insulating mat for cab footwell, supplied loose
Auxiliary heating (supports heating when heating up the vehicle)
Checker plate floor, felt trim as well as 2 additional lashing rails in the rear garage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Suzu4x4 napisał:

też mam w osobówce podwójne klejone szyby boczne tyle że jak mnie pamięć nie myli to te w Knausie są na oko ze dwa razy grubsze.

Z płaszczem powietrznym? Bo takie mam na myśli.

42 minuty temu, czyś napisał:

Przecież nie twierdzę że nie. Od lat 90-tych jest to astandard albo opcja w wyższych modelach/wersjach, teraz dostępna nawet w kompaktach. 

Jakie kompakty mają takie szyby? Oczywiście nie mówimy o szkło/folia/szkło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, danielpoz napisał:

Z płaszczem powietrznym? Bo takie mam na myśli.

nie zgłębiałem tematu .

jak się opuści szybę boczną to widać jakby że się składa z dwóch szyb a pomiędzy nimi jest jakaś warstwa czy to folia czy to klej czy jakaś żywica to nie mam pojęcia .

w specyfikacji występowało jako :

Cytat

Dźwiękochłonne szyby boczne z przodu wraz z SUNSET

 

było to za dopłatą i i te szyby są grubsze niż zwykłe boczne szyby w tym samym modelu bez tej opcji.

 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Suzu4x4 napisał:

nie zgłębiałem tematu .

jak się opuści szybę boczną to widać jakby że się składa z dwóch szyb a pomiędzy nimi jest jakaś warstwa czy to folia czy to klej czy jakaś żywica to nie mam pojęcia .

w specyfikacji występowało jako :

 

Czyli normalna szyba klejona, podobna jaką stosuje się w czołowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, danielpoz napisał:

Czyli normalna szyba klejona, podobna jaką stosuje się w czołowych.

a to już kojarzę . Tobie chyba chodzi i taką jak jest w autobusach  czyli dwie szyby sklejone uszczelką gumową a w środku pustka powietrzna  jeśli dobrze rozkminiam.

To faktycznie , w osobówce mam w przednich drzwiach podwójne klejone folią a w tylnych pojedyncze bez folii.

W kamperze u kolegi obstawiam że będzie podwójna z uszczelką czyli z pustką powietrzną między szybami bo jak mnie pamięć nie myli to była dużo grubsza niż u mnie w aucie ;)

dam znać po weekendzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, danielpoz napisał:

Z płaszczem powietrznym? Bo takie mam na myśli.

Jakie kompakty mają takie szyby? Oczywiście nie mówimy o szkło/folia/szkło?

Ok, już tyle opcji, że już nie nadążyłem.

Szkło-folia-szkło to szyba laminowana, z pustką powietrzną - zespolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Suzu4x4 napisał:

a to już kojarzę . Tobie chyba chodzi i taką jak jest w autobusach  czyli dwie szyby sklejone uszczelką gumową a w środku pustka powietrzna  jeśli dobrze rozkminiam.

To faktycznie , w osobówce mam w przednich drzwiach podwójne klejone folią a w tylnych pojedyncze bez folii.

W kamperze u kolegi obstawiam że będzie podwójna z uszczelką czyli z pustką powietrzną między szybami bo jak mnie pamięć nie myli to była dużo grubsza niż u mnie w aucie ;)

dam znać po weekendzie.

 

I taka szyba będzie dobrym izolatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jażdżę czasami komunikacją publiczną i w autobusach w oknach bocznych są szyby podwójne z pustą przestrzenią - a raczej z jakims gazem - w środku; bardzo podobne do tych co są w oknach w domu (pewnie wypełnione azotem, albo powietrzem).
Przednia szyba raczej jest zwykła, ona jest narażona na duże siły naporu powietrza, zwierzęta i przedmioty, więc podejrzewam że wykonanie jej w technologii podwójnej z gazem w środku byłoby kosmicznie drogie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.