Skocz do zawartości

Wystrzał opony


Rekomendowane odpowiedzi

Co złego jest w kupowaniu opon z indeksem T do samochodu z 2 litrowym silnikiem? Ja nie jezdzę 190 km/h ani w Polsce ani zagranicą a tym bardziej z przyczepą.

 

szary z tą wypowiedzią też się zgadzasz ?

 

Cichy56 - wiesz , ja jadę samochodem tylko do pracy i po drodze nigdzie nie skręcam , dlatego wymontowałem kierunkowskazy , a po co mi to jeśli i tak nie używam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jedną z przyczyn jest zbyt niskie ciśnienie opony . Opona taka nadmiernie się ugina , przez co wzrasta jej temperatura . Która opona wystrzeli ?

No to teraz patrząc przez pryzmat wiedzy nabytej na termodynamice :)...

wzrastająca temperatura opony sprawia wzrost temperatury powietrza w napompowanym kole, a co za tym idzie zwiększenie ciśnienia w ogumieniu (ciepłe powietrze rozszerza się). Zwiększone ciśnienie powoduje zmniejszenie oporów toczenia, a co za tym idzie mniejsze grzanie się opony. To natomiast wpływa na ochłodzenie powietrza w kole i zmniejszenie ciśnienia. No i znów mamy za niskie ciśnienie i guma zaczyna nam się grzać :). I tak w koło Macieju aż dojedziemy na miejsce wypoczynku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak w koło Macieju aż dojedziemy na miejsce wypoczynku...

 

Dojedziemy albo nie dojedziemy .... :)

 

Ps. Wirku zrób tak :

1,-postaw swoje auto koło załadowanej przyczepy

2,- doprowadz ciśnienie w oponach samochodu do zalecanego

3,- przypatrz się jak ugięta jest opona w samochodzie

4,- dopompuj opony w przyczepie do takiego ciśnienia, aby ugięcie opony odpowiadało tej w samochodzie

5,- napisz jakie to ciśnienie / bo ja już opadam tu z sił /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zamieszania zrobiłem na forum z wymianą opon w swojej budce :), ale może i dobrze inni poczytają i będą wiedzieć jak ważne są odpowiednie opony w budce, by nie było przykrych niespodzianek na drodze, jak mnie spotkało o 2 w nocy :)

b]szary11[/b], MW mojej budy to 950 KG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objechałem R. z ciśnieniem 2,6 i opona dobrze amortyzowała nierówności drogi.

 

AdamH napisał w wątku wspomnieniowym z Rumunii :

- drogi tam są lepsze od naszych,

 

Adam to jak to jest tak na serio z tymi drogami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,- dopompuj opony w przyczepie do takiego ciśnienia, aby ugięcie opony odpowiadało tej w samochodzie

 

obecnie gdy mam 3,2 atm ugięcie opon w budce jest większe niż w aucie nawet nie muszę podjeżdżać to z daleka widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zamieszania zrobiłem na forum z wymianą opon w swojej budce

 

Zamieszanie to moja specjalność Wirku :)

 

inni poczytają i będą wiedzieć jak ważne są odpowiednie opony w budce, by nie było przykrych niespodzianek na drodze,

 

Wirku, Ty już masz na kilka lat zagwarantowaną spokojną jazdę , inni niech pompują 1,6 atm. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie gdy mam 3,2 atm ugięcie opon w budce jest większe niż w aucie nawet nie muszę podjeżdżać to z daleka widać.

 

A widzisz ? Niektórym nie przetłumaczysz że wzmocnione opony należy dmuchać więcej niż normalne . Jak grochem o ścianę , opinie specjalistów z Pirelli to zero wobec dziadka wulkanizatora co to klei łatki na dętkach od 20 lat ...

Chyba pójdę już spać bo zaczynam być złośliwie sarkastyczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekkow zastosuję się do twojego podpisu.

 

A ja się nie zastosuję bo za idiotę Cię nie uważam

 

Tylko myślisz bardzo krótkowzrocznie , Ty nie jeżdzisz szybko swoim samochodem , ale przychodzi np. syn i prosi tatusia : pożycz tatku auteczko , chcę jechać do Niemiec , zrobili tam taką tropikalną wyspę z palmami ...

Tatko pożycza samochodzik a synek na niemieckiej autobanie ciśnie 220 km / h

Oponka pęka i tatuś idzie na pogrzeb synka z pięknym , drogim wieńcem z białych różyczek

 

Takich przykładów to ja mogę przytoczyć jeszcze trochę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, poczytując w/w temat dowiedziałem się ciekawych informacji o oponach i ich ciśnieniu roboczym :):) w temacie odniosłem lekko wrażenie podniesionej dyskusji :) :) choć dyskusja była dalej konstruktywna :) a żeby nie dolewać oliwy do ognia to tylko dodam żeby uniknąć podnoszenia ciśnienia w oponach można zastosować tzw. "Pneumix" 93-94% (poprawność nazwy może się nie zgadzać) do wypełnienia opony zamiast powietrza, w moim zestawie mam wypełnione "Azotem spożywczym"99,99% i coś takiego jak nagrzewanie opony podczas jazdy jest mocno ograniczone, i komfort jazdy na pewno lepszy.

Pisząc ten post nie mogę się doczekać opinii kolegów fachowców w motoryzacji i diagnostyce.

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i coś takiego jak nagrzewanie opony podczas jazdy jest mocno ograniczone,

 

To nie tak jest , ograniczone masz podwyższenie ciśnienia ze względu na wzrost temperatury , ograniczone masz utlenianie gumy ze wzgl. na brak tlenu , ale nadal jeśli ciśnienie azotu będzie za niskie , opona będzie się nadmiernie grzała w wyniku strukturalnego tarcia

 

w temacie odniosłem lekko wrażenie podniesionej dyskusji

 

Muszę podnieść atmosferę , bo koledzy nie chcą podnieść ciśnienia w swoich oponach , wszystkie drogi prowadzące do celu , mam nadzieję że ,, nie po trupach " :):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.