Skocz do zawartości

Wystrzał opony


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Panowie i Panie,

 

A jak się podczas jazdy zachowuje zapakowana przyczepa i holownik podczas "złapania gumy" w holowniku lub w przyczepie. Ściąga mocno na bok?

 

pozdr

jak w holowniku masz sporo elektroniki stabilizującej tor jazdy to możesz kapcia poznać dopiero po smrodzie spalonej gumy :-) /rozwaliłęm tak koło w nowej renówce ze stabilizacją jazdy, strasznie lało a mi się spieszyło i myślałęm że "pływam" na koleinach pełnych wody a to komputer walczył z brakiem jednej opony/ W leciutkiej (500kg) przyczepie jak kiedyś złapałem gumę to po zatrzymaniu nawet felga nie nadawała się do klepania (opony już dawno nie było) . Oczywiście można ustawić lusterka na koła przyczepy i to teoretycznie załatwia sprawę ale jakoś nigdy tak nie ustawiam lusterek i żyję do dziś :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie,

 

A jak się podczas jazdy zachowuje zapakowana przyczepa i holownik podczas "złapania gumy" w holowniku lub w przyczepie. Ściąga mocno na bok?

 

pozdr

 

Mi raz zdarzyło się złapać gume w podróży z przyczepką Papcia złapałem w przy aucie w tylnym prawym kole i od razu było czuć że jest coś nie tak; hałas i pływanie tyłka samochodu to główne objawy Nie ściągało na boki bo to był tył auta inaczej by sytuacja wyglądała przy przednich kołach Niewiem jak by było wyczuwalne przy deszczu itp Przejechałem na tym papciu ok 500m i nic z opona ani felgą (alu) się nie stało :klnie: ale na zlot na zapasie 250km było trza zrobić bez zapasówki i z nadzieją że przygód więcej nie będzie :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mialem taka sytuacje ze zlapalem gume z Niewiadowem ale o tym nie wiedzialem i dopiero po zapachu spalonej gumy poczulem. Przejechalem z kapciem okolo 10-15km nie wiedzac o tym. Jedynie wiekszy problem jest z wymiana kola rozgrzany asfalt nozki sie wtapiaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jadąc z Mazur z piątku na sobotę przed mostem na Wiśle przed Wyszogrodem miałem wystrzał opony w przyczepce , a było to około 1 w nocy .

Na szczęście w tym miejscu droga była szeroka a wystrzał był po lewej stronie auto , ani przyczepa nie uciekła z toru jazdy parę metrów hamowania i zestaw szedł równo, tak więc ustawiłem się na poboczu , ustawiłem trójkąt nie było korków jedynie co niektórzy musieli wyhamować gdy ktoś jechał naprzeciwko.

Wymiana koła trwała około 30 minut i dojechałem szczęśliwie do domu .

Tu na forum ktoś pytał jak zachowuje się zestaw przy złapaniu kapcia , więc u mnie nic nadzwyczajnego się nie stało zestaw szedł równo do całkowitego zahamowania przy prędkości około 80km/h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wystrzały opon to bardzo często jest to spowodowane zbyt małą nośnością opony

 

Ludziska patrzą tylko na rozmiar nie zwracając uwagi ile kg opona wytrzymuje

 

Sprawdzie u siebie aby uniknąć takich niespodzianek

 

Np. 165/ 75 R 15 86 H - to jest symbol nośności

 

Tabela niżej :

 

•62 - 265 kg / na oponę

•63 - 272 kg / na oponę

•64 - 280 kg / na oponę

•65 - 290 kg / na oponę

•66 - 300 kg / na oponę

•67 - 307 kg / na oponę

•68 - 315 kg / na oponę

•69 - 325 kg / na oponę

•70 - 335 kg / na oponę

•71 - 345 kg / na oponę

•72 - 355 kg / na oponę

•73 - 365 kg / na oponę

•74 - 375 kg / na oponę

•75 - 387 kg / na oponę

•76 - 400 kg / na oponę

•77 - 412 kg / na oponę

•78 - 425 kg / na oponę

•79 - 437 kg / na oponę

•80 - 450 kg / na oponę

•81 - 462 kg / na oponę

•82 - 475 kg / na oponę

•83 - 487 kg / na oponę

•84 - 500 kg / na oponę

•85 - 515 kg / na oponę

•86 - 530 kg / na oponę

•87 - 545 kg / na oponę

•88 - 560 kg / na oponę

•89 - 580 kg / na oponę

•90 - 600 kg / na oponę

•91 - 615 kg / na oponę

•92 - 630 kg / na oponę

•93 - 650 kg / na oponę

•94 - 670 kg / na oponę

•95 - 690 kg / na oponę

•96 - 710 kg / na oponę

•97 - 730 kg / na oponę

•98 - 750 kg / na oponę

•99 - 775 kg / na oponę

•100 - 800 kg / na oponę

•101 - 825 kg / na oponę

•102 - 850 kg / na oponę

•103 - 875 kg / na oponę

•104 - 900 kg / na oponę

•105 - 925 kg / na oponę

•106 - 950 kg / na oponę

•107 - 975 kg / na oponę

•108 - 1000 kg / na oponę

•109 - 1030 kg / na oponę

•110 - 1060 kg / na oponę

•111 - 1090 kg / na oponę

•112 - 1120 kg / na oponę

•113 - 1150 kg / na oponę

•114 - 1180 kg / na oponę

•115 - 1215 kg / na oponę

•116 - 1250 kg / na oponę

•117 - 1285 kg / na oponę

•118 - 1320 kg / na oponę

•119 - 1360 kg / na oponę

•120 - 1400 kg / na oponę

•121 - 1450 kg / na oponę

•122 - 1500 kg / na oponę

•123 - 1550 kg / na oponę

•124 - 1600 kg / na oponę

•125 - 1650 kg / na oponę

•126 - 1700 kg / na oponę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.