Skocz do zawartości

GasBank i instalacja gazowa


Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Misio napisał(a):

Stal to jest stop żelaza... stopy mogą być różne...

Ta sama stal nie jest w butli DomLight i klasycznej stalowej (różnica w wadze to nie różnica zaworu)

To wytłumacz mi czym różni się stal Domlight a klasycznej ? Bardzo chętnie zobaczę specyfikacje/kartę techniczna tej cudownej „lekkiej stali”.

dom light jest mniejszy, nie posiada kołnierza i może mieć cieńszą ściankę. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 397
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Obie butle są o pojemności 10kg propanu, więc pojemności są takie same.

Butle klasyczne bez kołnierza ważą podobnie tyle co klasyczna z kołnierzem.

Cieńsza ścianka w DomLight, pewnie tak, bo zapewnie użyta tam stał, jest o wyższej wytrzymałości niż w klasycznej butli...

Metalurgiem nie jestem...  I już nie chce mi się Tobie tego tłumaczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się czepiacie dla czepiania, jak dzieci. Co jest cięższe, kilo żelaza, czy kilo pierza... Lekka butla stalowa. Stal niezależnie od stopu "waży"  pi razy oko tyle samo (ma podobną gęstość, pi razy oko do 200-300 gram różnicy na 1 dm3, przy 7,92 kg/dm3 dla stali czarnej). A że stop bardziej wytrzymały od zwykłej stali czarnej, to blacha cieńsza i butla lżejsza. Macie to samo w samochodach, łączone różne gatunki stali, kluczowe elementy w szkielecie kabiny wykonane ze stali o 50 do 100% lepszych porametrach odporności na zginanie czy rozciązanie, i tym sposobem blacha grubości 1mm odpowiada blasze ze stali czarnej o grubości 2mm, bez zwiększania wagi całości. W butli zamiast 3 mm blachy ze stali czarnej, 1,75mm blachy ze stali konstrukcyjnej, przy tej samej odporności butli na rozerwanie. Kwestia dobrania stali o oczekiwanych parametrach, bo często im większa wytrzymałość, tym stal robi się bardziej "krucha" (np. stal niskowęglowa - po przekroczeniu parametrów granicznych raczej pęknie, niż się odkształci /vide: kuchenny nóż/), albo jest np. niespawalna zwykłymi metodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze najprościej jak się da:

 

w sprzedaży pada określenie „LEKKA STAL”  , ale nie „LEKKA BUTLA STALOWA” . Jest różnica w znaczeniu ?  To jest marketingowa bzdura .

jak słusznie  napisał @czyś waga stali jest generalnie taka sama , więc nie ma takiego czegoś jak lekka stal. 

 

 

IMG_1262.jpeg

Edytowane przez Dodi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasach tłumaczeń maszynowych, nad którymi "czuwają" dorabiający na czesne lub stancję studenci, nie mający pojęcia o czym mowa, są bardziej gorszące lapsusy, żeby się tą "lekką stalą" aż tak przejmować, językowo jest poprawnie, a że sensu większego nie ma, to trudno :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dodi napisał(a):

Napisze najprościej jak się da:

w sprzedaży pada określenie „LEKKA STAL”  , ale nie „LEKKA BUTLA STALOWA” . Jest różnica w znaczeniu ?  To jest marketingowa bzdura .

jak słusznie  napisał @czyś waga stali jest generalnie taka sama , więc nie ma takiego czegoś jak lekka stal. 

Nie sugeruj się informacjami ze tego sklepu internetowego. 

Np. w papierach, które dostałem z gasbakiem nie ma ani jednego słowa butla. Tylko zbiornik, zbiornik.... W ofercie zupełnie na odwrót.
Kwestie związane z napełnianiem też są jakby inaczej opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dotarłem do producenta , GasBank to tylko logo klepane na te butle . A tu wycinek dokumentacji technicznej butli kompozytowe. Tłumaczenie automatyczne (DeepL.com)

 

Butle powinny być napełniane zgodnie z wymaganiami wszystkich lokalnych dokumentów normatywnych obowiązujących w danym regionie użytkowania. Oprócz wymagań norm i przepisów zaleca się przestrzeganie poniższych zasad i zaleceń: - Butle powinny być napełniane tylko w specjalistycznych pomieszczeniach lub stacjach paliw zgodnie z przepisami bezpieczeństwa obowiązującymi w obiektach gazowych. Korzystanie z instalacji Auto LPG jest surowo zabronione. - Wilgotność względna w pomieszczeniach podczas napełniania nie powinna być mniejsza niż 65%. Jeżeli wilgotność jest niższa lub nieznana, przed napełnieniem zaleca się nawilżenie górnej części butli za pomocą wody lub wilgotnej szmatki.  - Powietrze w butlach musi być wypuszczone przed napełnieniem. - Odkurzanie butli jest surowo zabronione. - Montaż i demontaż zaworów może być wykonywany wyłącznie przez wykwalifikowany personel. - Kontrola (wagowa lub objętościowa) ilości napełnionego gazu musi być przeprowadzona po napełnieniu, aby upewnić się, że nie została przekroczona maksymalna ilość gazu. - Jeżeli butla została przepełniona, konieczne jest bezpieczne uwolnienie gazu zgodnie ze wszystkimi zasadami i warunkami określonymi w dokumentach normatywnych obowiązujących w danym regionie. Następnie butla musi zostać ponownie sprawdzona. - Ciśnienie podczas napełniania nie może być większe niż ciśnienie robocze butli. - Po napełnieniu każdej butli należy przeprowadzić próbę szczelności. Nieszczelne butle muszą być oddzielone od pozostałych i oznaczone odpowiednim oznakowaniem. - Powietrze może wydostawać się z pustych przestrzeni pod pierścieniem etykietowym lub powłoką kompozytową po napełnieniu butli i czasami wygląda to jak wyciek. Dla najszybszego sprawdzenia i uzyskania najbardziej wiarygodnych wyników zaleca się użycie analizatora gazu. - Przed zmagazynowaniem lub dostarczeniem napełnionych butli, każdy zawór musi być ponownie sprawdzony pod kątem

8 minut temu, Marcin T napisał(a):

Nie sugeruj się informacjami ze tego sklepu internetowego. 

Np. w papierach, które dostałem z gasbakiem nie ma ani jednego słowa butla. Tylko zbiornik, zbiornik.... W ofercie zupełnie na odwrót.
Kwestie związane z napełnianiem też są jakby inaczej opisane.

Ani przez chwile się nie sugerowałem . Wpadło mi tylko ta manipulacja słowami. 
 

@Marcin T Jaki Gasbank masz zainstalowany?

Edytowane przez Dodi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie przewiduję instalowania zaworu zdalnego tankowania. Jeśli go zrobię to z pewnością gdzieś pod podłogą przyczepy. Narazie kupiłem dish adapter i redukcję na G12 na potrzeby nabijania propanem.

Tak, mam 11kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Marcin T napisał(a):

Narazie nie przewiduję instalowania zaworu zdalnego tankowania. Jeśli go zrobię to z pewnością gdzieś pod podłogą przyczepy. Narazie kupiłem dish adapter i redukcję na G12 na potrzeby nabijania propanem.

Tak, mam 11kg.

No właśnie , ten adapter jest chyba inny niż do standardowej butli bo Duo ma inne wejście do tankowania. Nabijasz w rozlewni czy może próbowałeś na stacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.