Skocz do zawartości

Mam średniego vana i szykuje się zamiana


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

To może i ja coś dorzucę , w ostatnie 5 lat przećwiczyłem avensisa, pajero iv, outlandera, octavię i c4gp (a w zasadzie już spacetourer nie picasso). 

Równolegle z avensisem miałem troopera do zabawy. Wymyśliłem że połączę, padło na pajero od I wł, ale z przebiegiem 260 tys. Samochód świetny,  cudowny itd. W terenie radził sobie dobrze, ale sie nie nadawał. Odpadający zderzak, sprężyna czy pęknięta szyba po powrocie z błota nie cieszyły tak jak w trooperze. Do miasta i w trasę fajnie, ale przy przebiegach 40tys rocznie, robienie wszystkiego po kolei wykańczało. 

Czas na zmianę, musi być 7 osób i automat. Obejrzałem c4gp, odrzuciło. Zafira nic specjalnego. W podobnej cenie był outlander, 2017 to już po paru liftingach. Poza słabym silnikiem super auto. Ekstra komfortowe, pakowne itd. Sprzedałem z żalem jak dostałem służbową octavię. 

To też fajne autko, z napędem 4x4, lekko podniesione. Ale z trójką dzieci masakra... Udało się wyżebrać zmianę, ale bez spwcjalnej zmiany budżetu. Sharan trochę za drogi, poza tym odpadł po oględzinach, zwłaszcza 1.4. Touran drogi, ciasny. No to jeszcze raz do citroena i tam olśnienie. Samochód plastikowy itd, ale dokładnie taki jak właśnie potrzebuję. Spełnia potrzeby i tyle, choć teraz przy 4 dzieci znowu za mały... 

Te wszystkie zmiany nauczyły mnie, że samochód szybko się nudzi, a żeby byl fajny i na codzień, będzie grubo kosztował. I tak od lat kilku mam "tanie" toczydło na codzień, a na weekend coś do zabawy. 

A z tych na codzień, dla 6 osób i jakotako bagażu , w przyzwoitej cenie, to teraz widzę w zasadzie tylko busy w roboczej wersji, albo wypasione kombivany. Ale dla tych drugich przyczepa 1200kg to już na styk. O napędzie 4x4 w obydwu opcjach mozna pomarzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 192
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

10 minut temu, rolf napisał:

samochód szybko się nudzi,

mi to nie jest problemem, 10 lat jeździłem sharanem. 5 lat c4gp, gdyby c4 miało napęd na 4 i automat to bym nie zmieniał. jak trafię auto, które mi podpasuje to mogę jeździć i jeździć. 

 

ja robie ok 25-30kkm rocznie, także nie dużo i nie mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacekzoo napisał:

mi to nie jest problemem, 10 lat jeździłem sharanem. 5 lat c4gp, gdyby c4 miało napęd na 4 i automat to bym nie zmieniał. jak trafię auto, które mi podpasuje to mogę jeździć i jeździć. 

 

ja robie ok 25-30kkm rocznie, także nie dużo i nie mało

To nie rób jaj, weź nowy w leasing z dużym wkładem przypasowany do siebie i pod przyczepę.

Pierwsze 5 lat praktycznie zero kosztów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rolf napisał:

c4gp (a w zasadzie już spacetourer nie picasso)

Czy spacetourer to nie czasem rozmiar większy? 

Dopytywałem o uciąg i w automacie jest 1000 z groszem... ?

4 godziny temu, rolf napisał:

A z tych na codzień, dla 6 osób i jakotako bagażu , w przyzwoitej cenie, to teraz widzę w zasadzie tylko busy w roboczej wersji, albo wypasione kombivany. Ale dla tych drugich przyczepa 1200kg to już na styk. O napędzie 4x4 w obydwu opcjach mozna pomarzyć

Busy są bardzo popularne w wersji cywilnej i miewają 4x4 i targają bez problemu ciężkie przyczepy. 

Tylko busy chyba lepiej trzymają cenę, i trudniej o niski przebieg. 

@jacekzoo

A może jakiś kampervan? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, filipert napisał:

Czy spacetourer to nie czasem rozmiar większy? 

Nie, c4gp picasso i spacetourer to to samo, do pewnego momentu mogli używać nazwy picasso, a później przeszli na spacetourer

Godzinę temu, filipert napisał:

Dopytywałem o uciąg i w automacie jest 1000 z groszem... ?

Mówisz o c4gp w automacie?

Godzinę temu, filipert napisał:

może jakiś kampervan

To nie moja bajka

44 minuty temu, mundek28 napisał:

No tylko pierwsze lata -nawet 7 to kasa płacona za przeglądy gwarancyjne a to już serce boli nie z powodu ceny tylko tego jaką lipę tam odwalają.

Mówisz ogólnie czy o którejś konkretnej marce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mundek28 napisał:

No tylko pierwsze lata -nawet 7 to kasa płacona za przeglądy gwarancyjne a to już serce boli nie z powodu ceny tylko tego jaką lipę tam odwalają.

Ja płacę od 600 do 900zl max 1200. Można wykupić pakiet przeglądów na kilka lat u prawie każdego producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten wątek i czytam, zobaczcie sami @filipert miał w miarę młode Kia, po czym przesiadł się na starszego i z większym przebiegiem Merca, jakie było jego i pewno jest zadowolenie z jazdy tym autem, czy to nie daje wam do myślenia że są auta i auta, czy nie lepiej zamiast KIA kupić starsze X3 F25 2.0d wymieniasz łańcuch przy 200tyś km i śmigasz aż miło, auto mało pali świetnie trzyma się drogi na haku 2,4t, tak samo mercedes GLK, Audi q5 robię te auta na bieżąco i naprawdę nie ma z nimi problemu, każdy mechanik umie to zrobić i che je robić, dostępność części natychmiastowa i w miarę ceny, jak robię powypadki powyższych aut a inni KIA, Hyundai ITP to różnica w cenie i dostępności do moich aut jest bardzo duża, co do cen części oczywiście do moich aut tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, peja76 napisał:

Tak czytam ten wątek i czytam, zobaczcie sami @filipert miał w miarę młode Kia, po czym przesiadł się na starszego i z większym przebiegiem Merca, jakie było jego i pewno jest zadowolenie z jazdy tym autem, czy to nie daje wam do myślenia że są auta i auta, czy nie lepiej zamiast KIA kupić starsze X3 F25 2.0d wymieniasz łańcuch przy 200tyś km i śmigasz aż miło, auto mało pali świetnie trzyma się drogi na haku 2,4t, tak samo mercedes GLK, Audi q5 robię te auta na bieżąco i naprawdę nie ma z nimi problemu, każdy mechanik umie to zrobić i che je robić, dostępność części natychmiastowa i w miarę ceny, jak robię powypadki powyższych aut a inni KIA, Hyundai ITP to różnica w cenie i dostępności do moich aut jest bardzo duża, co do cen części oczywiście do moich aut tańsze.

Łańcuch z wałem czy bez???

Na GLK poluje już ponad pół roku....bez szans.... To ponoć najlepszy Mec....P/K jakości podzespołów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Commander napisał:

Łańcuch z wałem czy bez???

Na GLK poluje już ponad pół roku....bez szans.... To ponoć najlepszy Mec....P/K jakości podzespołów..

Łańcuch z wałem czy bez???- nie rozumiem

GLK jak przebieg do 150tyś km 2.2cdi i cena w miarę jeden dzień i nie ma, GLC to samo i tu nie ma różnicy bena czy diesel, a fenomenu GLC coupe nie mogę zrozumieć, nie dość że dużo droższe od SUV brak bagażnika to sprzedajność jeszcze lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacekzoo napisał:
6 godzin temu, filipert napisał:

Dopytywałem o uciąg i w automacie jest 1000 z groszem... ?

Mówisz o c4gp w automacie?

Nowy spacetourer

4 godziny temu, peja76 napisał:

, zobaczcie sami @filipert miał w miarę młode Kia, po czym przesiadł się na starszego i z większym przebiegiem Merca, jakie było jego i pewno jest zadowolenie z jazdy tym autem, czy to nie daje wam do myślenia że są auta i auta,

Kilka lat starszy, raz większy przebieg i jeszcze bus, ale faktycznie jeździ się tym super i widać jakość. Nie żałuję tej zamiany. 

Jak szukałem auta dwa lata temu, to ustawiłem wiek na max 10 lat, teraz patrzę na to inaczej, szczególnie, że im młodsze, tym trudniej o coś trwałego. 

Ostatnio miałem wgląd w kwestie techniczne floty samochodowej VW (Caddy i T5), aż się wierzyć nie chciało ile awarii po 100kkm

5 godzin temu, peja76 napisał:

mercedes GLK

Tego łobuza brałbym zamiast Sorento, gdyby mi styknął bagażnik, niestety za wiele tam miejsca nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, filipert napisał:

Nowy spacetourer

Nowy Spacetourer w automacie, z silnikami 2.0 HDi spełniającymi normy euro 6 mają od 1800 do 2500 kg na haku (w zależności od wersji wyposażenia). Owszem, bywały jakieś okrojone wersje blaszaka czy osobówki gdzie na haku było mniej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.