Skocz do zawartości

Jakie auto ile pociągnie? - zestawienie w 1 poście (dane techniczne)


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

auta 4x4 tak mają 150 % normy i to zgodne z przepisami

Możesz podać podstawę prawną?

Bo co innego możliwości konstrukcyjne samochodu, a co innego Prawo o Ruchu Drogowym.

Właśnie prosiłbym Cię o podanie odpowiedniego zapisu z PoRD bo OIMW takiego zapisu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auta 4x4 tak mają 150 % normy i to zgodne z przepisami

 

ale jakiej normy :hop1:

moja vitara ma na haku 1100 i 750? kg, a MW na poziomie 1200kg,

więc albo nie jest 4x4, albo ta norma coś szwankuje :hop1:

 

DMC przyczepy wynika z możliwości konstrukcyjnych,

a że auta 4x4 mają przeważnie wzmocnioną konstrukcję, to i ciągać mogą więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy chodzi o 4x4 jako auto z napedem na cztery koła czy o auta terenowe? :hop1: Ostatnio w Polanicy pogadałem z pasjonatem terenówek i określenie 4x4 nie precyzuje specyfiki auta :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy chodzi o 4x4 jako auto z napedem na cztery koła czy o auta terenowe? :hop1: Ostatnio w Polanicy pogadałem z pasjonatem terenówek i określenie 4x4 nie precyzuje specyfiki auta :hop1:

 

bo 4x4 to znaczy tylko i wyłącznie, że ma napęd na 4 łapy, więc teoretycznie panda cross też się łapie pod ten "zapis", czy np audi quattro :hop1:

 

a co do terenówek, to chyba nikt nie jest w stanie powiedzieć jakie auto jest "terenówką",

a jakie już SUVem, czy podniesionym plaskaczem

 

wielu twierdzi że wyznacznikiem jest rama, ale np Niva ramy nie posiada, jest więc suv'em ?

wiele nowych modeli zostaje pozbawionych ramy, sztywnych mostów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o zapis samochód terenowy z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), dmc może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków doszukałem się tego na forum 4x4 sam szukam teraz podstawy i doszukać się nie mogę ale w dowodzie rejestracyjnym jest najczęściej samochód ciężarowy a nie terenowy odsyłam na f o r u m 4 x 4 tam są obszerne dyskusje na temat haków do aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie DMC 3200

przyczepa 3500

Łączna waga zespołu 6700

Samochód osobowy.

Czy przepis o tym, że przyczepa nie może być cięższa od RMC holownika - przy takim wpisie w DR nie obowiązuje? :czerwona:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat 1.9tdi 110KM

DMC pojazdu 1910kg

masa własna 1335kg

F3 (dmc zespołu) brak

masa przyczepy 1500/650

 

Zakupiłem Renault Megane kombi II 1.9cdi 120KM i mam problem z masa przyczepy

Otóż w tłumaczeniu oryginalnych dokumentów z Włoch wynika

 

DMC pojazdu 1890kg i jest tez DMC zespołu 2900kg masa własna 1310kg

masa przyczepy z hamulcem 1350kg

 

Ale poniewaz samochód z zagranicy musiałem zrobic takzwane ustalenie danych na stacji diagnostycznej włącznie z przeglądem i pan diagnosta wpisał tak

 

DMC pojazdu 1890kg- OK

DMC zespołu 2900kg-OK

masa własna 1310kg-OK

ale mase przyczepy wpisał 1010kg/500kg

Pytam sie dlaczego skoro w tłumaczeniu dokumentów włoskich jest 1350kg a on wpisał tylko 1010kg???????

To on mówi że jemu tak wychodzi (cos tam sobie liczył na kalkulatorze) i tak musi być.

Co robic kłucic sie czy on ma racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybieram się w podroż do włoch z przyczepką Sterckeman 370 Dmc 900 kg i 4 osoby czy moje maleństwo da radę?

Zapnij przyczepę do maleństwa i pojeździj po okolicy,pozorujac warunki które cię czekają.

Sam sobie na to pytanie odpowiesz.

Przed wyjazdem w Bieszczady zestawem Astra 75 KM+ Dethleffs 1000DMC,przejechałem przez przez Straconkę pomiedzy Bielskiem a Międzybrodziem z mniejszym obciązeniem i w porze wieczoro-nocnej(chłodniej) i przekonałem się że Telesfor da radę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem Renault Megane kombi II 1.9cdi 120KM i mam problem z masa przyczepy

Otóż w tłumaczeniu oryginalnych dokumentów z Włoch wynika DMC pojazdu 1890kg i jest tez DMC zespołu 2900kg masa własna 1310kg

masa przyczepy z hamulcem 1350kg

 

Ale poniewaz samochód z zagranicy musiałem zrobic takzwane ustalenie danych na stacji diagnostycznej włącznie z przeglądem i pan diagnosta wpisał tak

DMC pojazdu 1890kg- OK

DMC zespołu 2900kg-OK

masa własna 1310kg-OK

ale mase przyczepy wpisał 1010kg/500kg

Pytam sie dlaczego skoro w tłumaczeniu dokumentów włoskich jest 1350kg a on wpisał tylko 1010kg???????

To on mówi że jemu tak wychodzi (cos tam sobie liczył na kalkulatorze) i tak musi być.

Co robic kłucic sie czy on ma racje

 

Kłócić się i to potężnie, zwłaszcza, że masz włoskie papiery, jak auto było homologowane.

Diagności są niedouczeni i DMC przyczepy jaką może holować autko ustalają z naklejki na słupku. A ponieważ żabojady też coś w głowach mają nie tak, na tej naklejce podają dane wprowadzające w błąd. Ja miałem to samo z Laguną. Ileż mnie to kosztowało trudu i kłótni, pisaniny, aż do Renault Francja, ale wywojowałem i mam właściwy wpis. Poszukaj opisu moich perypetii (jest chyba w tym wątku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta nie ma nic do gadania jeżeli przedstawi się mu wyciąg z homologacji auta, a ta wg tego co przestawiasz różni się z tym co ci wpisał

 

na tej naklejce podają dane wprowadzające w błąd

 

Dane na słupu są jak najbardziej poprawne. Problem polega na tym, że poz. F3 jest źle interpretowana. Wszysto jest ok. Sam mam w MW 1400. DMC 1955, DMC zestawu 2950, a O3 1300 i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest komfortowa sytuacja jeżeli suma F1/F2+O1=F3. Jak widać Audi potrafi sobie poradzić z taką masą w czasie różnych sytuacji na drodze - ciekawe jak wychodzi droga hamowania i czy w ekstremalnych warunkach np. długi zjazd układ hamulcowy poradzi sobie z taką masą. Własnie z takiego względu homologacja Renault na zestaw jest niższa niżby wynikało to z sumy pozycji F1/F2 i O2. Tak na marginesie to nie ogranicza cię homologacja pojazdu dla takiego zestawu ale na pewno kat. B bo tylko do 3.5T więc max przyczepka przy załadowanym na full holowniku to 1300kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

old,

Tak na marginesie to nie ogranicza cię homologacja pojazdu dla takiego zestawu ale na pewno kat. B bo tylko do 3.5T więc max przyczepka przy załadowanym na full holowniku to 1300kg.

 

dmc przyczepy mam 1500kg dlatego majac w perspektywie zakup wiekszego holownika zrobilem kat. B+E - teraz mam czyste sumienie jesli chodzi o przepisy :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.