Skocz do zawartości

Felgi stalowe


dareknow

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, golob napisał:

sprawdz obecnie masz pewnie 14 tez na ET30).

Nigdzie tego nie mam ?? 
 

ale właśnie taka mi wpadła w oko, że będzie odpowiednia

https://allegro.pl/oferta/felga-5-1-2-j-x-15h2-112-x-5-hobby-przyczepa-11485047662

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

19 minut temu, jacekzoo napisał:

dostępne gumy mają indeks maks 102 czyli 800kg, łącznie 1600, a moja buda waży realnie ok 1650

ale na 14" jak masz oponoe nośność 102/100 to masz 102=850kg na jednej osi. 100=800kg jest dla bliźniaka.

 

2 minuty temu, jacekzoo napisał:

Nigdzie tego nie mam ?? 

powinno byc, zobacz tutaj na kołnierzu przy śrubach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, golob napisał:

ale na 14" jak masz oponoe nośność 102/100 to masz 102=850kg na jednej osi. 100=800kg jest dla bliźniaka.

A nie odwrotnie? Że 850 dla bliźniaka

2 minuty temu, golob napisał:

powinno byc, zobacz tutaj na kołnierzu przy śrubach

Na feldze czy na bębnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, golob napisał:

ale na 14" jak masz oponoe nośność 102/100 to masz 102=850kg na jednej osi. 100=800kg jest dla bliźniaka.

102 jest dla bliżniaka. Przy solo bierze się mniejszą wartość. Przynajmniej ja się z taką interpretacją spotkałem i ma to sens, że przy bliżniakach mamy większą nośność.

Tak czy inaczej to i tak jest IMO na styk 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:

102 jest dla bliżniaka. Przy solo bierze się mniejszą wartość. Przynajmniej ja się z taką interpretacją spotkałem i ma to sens, że przy bliżniakach mamy większą nośność.

Tak czy inaczej to i tak jest IMO na styk 

 

Na logikę zakładał bym że przy bliźniakach bierze się mniejszą wartość razy 2, aby otrzymać dopuszczalny nacisk na koło??

Chyba bez sensu by było jak by dołożenie bliźniaka zwiększało nam nośność na koło tylko o 50kg. :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacek00 napisał:

102 jest dla bliżniaka. Przy solo bierze się mniejszą wartość. Przynajmniej ja się z taką interpretacją spotkałem i ma to sens, że przy bliżniakach mamy większą nośność.

Tak czy inaczej to i tak jest IMO na styk 

Nie, jest właśnie odwrotnie, pierwszy (wyższy) index jest dla osi z pojedynczymi kołami, drugi (niższy) index dla osi z kołami bliźniaczymi.

Wszędzie generalnie takie info znajdziesz: https://dixi-car.pl/blog/2015/05/19/dlaczego-opony-w-samochodach-ciezarowych-maja-dwa-indeksy-nosnosci/

12 minut temu, jacekzoo napisał:

Na feldze czy na bębnie?

na feldze, pomiedzy śrubami którymi felga jest przykręcona do bębna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, golob napisał:

No właśnie wcale nie wszędzie. Bo szukałem i znalazłem, że jest odwrotnie. Ale dobrze wiedzieć, że liczy się pierwsza wartośc

 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacekzoo napisał:

No dobra, już zgłupiałem. Wymieniać felgi i gumy na 15 żeby mieć 1800kg? Czy zostawić 14” i 1700kg ??

P.s. Producent budy przewidział i taki  i takie

Moje zdanie znasz. Masz teraz dowód na to jak się zachowują gumy, które jeżdżą na styku nośności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Portfel podpowiada 14” ale rozum 15” ?

zamawiam ten zestaw:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/vredestein-comtrac-2-all-season-195-70-r15-104-r-c
 

I

 

https://allegro.pl/oferta/felga-5-1-2-j-x-15h2-112-x-5-hobby-przyczepa-11485047662

 

chyba, że ktoś ma coś lepszego w głowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jacek00 napisał:

Masz teraz dowód na to jak się zachowują gumy, które jeżdżą na styku nośności. 

Cieżko to uznawać jako dowód, skąd wiadomo, czy to nie było jakieś rozcięcie przez coś, albo najechanie na jakąś dziurę itp itd. To takie w pełni subiektywne gdybanie i jedynie przekonanie że opona z wyższym indeksem by tego nie miała, a może też by miała? Po coś te indeksy są, i jakoś wprowadza się takie kategorie. Jeśli tylko pilnuje się realnej wagi rzeczywistej przyczepy i ona nie przekracza nosności to obiektywnie nie powinno być problemu. Ale subiektywnie pewnie człowiek się lepiej czuje jak ma więcej zapasu.

19 minut temu, jacekzoo napisał:

No dobra, już zgłupiałem. Wymieniać felgi i gumy na 15 żeby mieć 1800kg? Czy zostawić 14” i 1700kg ??

P.s. Producent budy przewidział i taki  i takie

W moim modelu Knausa od DMC 1500 do DMC 1700 producent daje homologację przy tych samych oponach z tą samą nośnością 102/100 właśnie takie jak masz tez u siebie 185/80 R14C.

 

4 minuty temu, jacekzoo napisał:

Tu akurat masz felge 15" o nośności 800kg, więc z deszczu pod rynnę :D

 

Ja bym raczej częściej zmienił opony 14" (np. po 3 sezonach sporego jeżdzenia) niż szedł w 15".

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, golob napisał:

akurat masz felge 15" o nośności 800kg, więc z deszczu pod rynnę :D

Faktycznie ??
 

tu jest 900 tylko szersza, przeszkadza to?

https://allegro.pl/oferta/felga-6j-x-15-h2-et30-5x112-900kg-10848560672

Pobierz aplikację Allegro - najlepsze ceny, największy wybór, darmowe dostawy. https://allegro.pl/apka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacekzoo napisał:

dostępne gumy mają indeks maks 102 czyli 800kg, łącznie 1600,

Indeks 102 to 850 kg. Czyli 1700 kg :excl: To raz.

Opony C w tym rozmiarze mają podwójny indeks nośności. 104/102. A to oznacza, że przy pojedynczych oponach na osi obowiązuje wyższy indeks czyli 104 ( 900 kg. ). Niższy indeks dotyczy osi z bliźniakami.  Więc szkoda fatygi. Wymieniaj na to samo i będzie git. Chyba, że zależy Ci na designie. No to bul :devil:

https://dixi-car.pl/blog/2015/05/19/dlaczego-opony-w-samochodach-ciezarowych-maja-dwa-indeksy-nosnosci/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, BUMERANG napisał:

Opony C w tym rozmiarze mają podwójny indeks nośności. 104/102. A to oznacza, że przy pojedynczych oponach na osi obowiązuje wyższy indeks czyli 104 ( 900 kg. )

@BUMERANG
 

Ten indeks mają 15”, natomiast 14” mają 100/102 czyli 850kg. Ale to i tak jest jakiś zapas, mały bo mały ale jest. 
 

 

27 minut temu, BUMERANG napisał:

Chyba, że zależy Ci na designie. No to bul :devil:

Nie, nie zależy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.