Skocz do zawartości

Felgi stalowe


dareknow

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, filipert napisał:

To znaczy właśnie, że wraz ze zmniejszeniem średnicy felgi, zwiększasz profil opony i odwrotnie.

Zawsze tak robimy aby średnica koła pozostawała jak najbardziej bliska oryginałowi.

Np. taka gradacja

image.png.b8aa6eafa18003c795fc55cd9e15d748.png

 

 

 

To logiczne - tylko co w przypadku jak jest profil 80 ???  Tu już nic nie zrobisz. Trochę odbiegamy od problemu jaki ma kolega  ?

 

Jest jeszcze aspekt szerokości. Jeśli fabryka LMC , śp.Wilka  , Knausa czy innych wkłada koło o szer 185 to z reguły nie wsadzisz nic więcej jak +10mm.

Z powyższego Twojego przykładu dochodzi 40 mm co nie jest za bardzo realne we wnękach błotników w przyczepach.

Do tego jeszcze wersje wymiarowe dopuszczane przez producenta / homologacja/ - nie zawsze logiczna ale jednak wiążąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 godzinę temu, AdamH napisał:

To raczej nie fachowiec.  FENDT przy jednej osi zawsze stosuje gumy z indeksem C.   W dwuosiowym Dethleffsie miałem zwykłe gumy  - dwa x złapałem gumę , raz podwójnie.

Rozumiem, że Ty nim jesteś. 
Z faktu, że złapałeś gumę w swojej przyczepie, wysnuwasz wnioski, że stało się to dlatego, że nie miałeś opon wzmacnianych "C". Może miałeś słabe opony, może stare, może o zbyt niskim indeksie nośności, a może po prostu miałeś pecha? 
W danych technicznych mojego Knausa czytam, że też nie przewiduje C i powinno się stosować opony o indeksie nośności 91. Czyli 615 kg / koło przy dmc budy 1300? Jakoś nie ma to dla mnie sensu, ale tak wpisali. 
Można oczywiście założyć C, ale jak zrozumiałem wtedy amortyzacja całego zawieszenia staje się twardsza. Opona z indeksem 94 to też opona wzmacniana (XL), ale jednak bardziej miękka (jeżeli tak nie jest, to może wypowie się ktoś, kto na prawdę się zna). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dyskusja się zawiązała panowie gadałem z magikiem od opon mam teraz założne 175/80/14C (99/98N) i takie same zostaną, nowe felgi i opona WANDA ma taka samą oponę wiem że nie jest to maybach w oponach ale 14"  z takimi oponami zostaną tak jak było w oryginale :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jarosław69 napisał:

Jeśli fabryka LMC , śp.Wilka  , Knausa czy innych wkłada koło o szer 185 to z reguły nie wsadzisz nic więcej jak +10mm.

bez większych kłopotów do Hobby które miało 185 wsadziłem 205....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Misio napisał:

bez większych kłopotów do Hobby które miało 185 wsadziłem 205....

No i rozumiem ,że jak Ty tak zrobiłeś to reszta może na luziku zrobić to samo.  Powodzenia dla łatwowiernych.

Podaj im swoje namiary bo jak im porozwala nadkola to ktoś musi im "pomóc"  ponieść koszty      :-))))

Dzisiaj w necie to można i neurochirurgiem zostać    ? i leczyć przez ekran telewizora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Jarosław69 napisał:

No i rozumiem ,że jak Ty tak zrobiłeś to reszta może na luziku zrobić to samo.  Powodzenia dla łatwowiernych.

Podaj im swoje namiary bo jak im porozwala nadkola to ktoś musi im "pomóc"  ponieść koszty      :-))))

Dzisiaj w necie to można i neurochirurgiem zostać    ? i leczyć przez ekran telewizora.

Ostatnio produkowane FENDTY wszystkie mają jednakowe nadkola ( rozmawiałem z dealerem ). Sam mam 195 można włożyć bez problemy 205 zamiennie. Jak w innych markach - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jarosław69 napisał:

Zastanów się nad tym co piszesz : /może to jakieś nieporozumienie słowne/

185/80 R14  -  daje 148 mm wysokoci  profila.

185/80 R13 - daje 148 mm wysokości profila.

A skąd ten rozmiar wytrzasnąłeś? Nic o tym nie było albo przeoczyłem :niewiem:

 

9 godzin temu, Jarosław69 napisał:

"Mniejsza felga to wyższy profil opony" tego to całkiem nie rozumiem.

To już Filipert wyjaśnił dostatecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jarosław69 napisał:

No i rozumiem ,że jak Ty tak zrobiłeś to reszta może na luziku zrobić to samo.  Powodzenia dla łatwowiernych.

Podaj im swoje namiary bo jak im porozwala nadkola to ktoś musi im "pomóc"  ponieść koszty      :-))))

Dzisiaj w necie to można i neurochirurgiem zostać    ? i leczyć przez ekran telewizora.

Jak coś robisz rób z głową...

W Adrii miałem 145 jak jechałem po mokrym trawniku to jak pług - dwie piękne bruzdy mimo że holownik się nie zapadał, przy 185 nie było już żadnych później problemów...

W kamperze miałem 185, mam na przodzie 205 a na tyle 225...jazda na "łące" czy parkingu nadmorskim, nieporównywalna...

Oczywiście jak mówimy o sprzęcie 5-10letnim tam najczęściej jest dobrana sensownie opona do warunków jazdy, użytkowania i dostępności... ale jak mówimy o  sprzęcie 15-20-30letnim, to już nie wygląda to tak samo...

a jak głupio złapiesz gumę to każda opona nawet za mała dojazdówka roztrzaska pół przyczepy...rozumiem że z tego jedyny wniosek - nie jeździć, to na pewno się nie zepsuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Knaus założył na pierwszy montaż "C" 

XL to nie jest "C" 

Oprócz nośności warto zerknąć ile można dmuchnąć w XL i ile w "C" i przeczytać ile tego dmuchania sugeruje producent przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Marcin T napisał:

U mnie przewidują takie cztery warianty. Czyli w nadkolu miejsca jest dość skoro można przejść z 185 do 205.

 

2.jpeg

3.jpeg

Tylko przy oponie 185R14C i 205/70R14  musisz zmienić felgę na węższą  czyli z 6" na 5,5"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Maras napisał:

Tylko przy oponie 185R14C i 205/70R14  musisz zmienić felgę na węższą  czyli z 6" na 5,5"

Zgadza się. Co do 205 jest jasność, ale dlaczego do 185 chcą 6'? ?
Tabele w sieci pokazują różne i nie zawsze zgodne ze sobą dane. Czyżby z powodu "C"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Pany, taki problem. Muszę wymienić gumy, a że w moim rozmiarze nie ma nic z odpowiednią nośnościà jestem zmuszony zmienić rozmiar. W tym momencie mam 185r14, czyli 185/80/14

dostępne gumy mają indeks maks 102 czyli 800kg, łącznie 1600, a moja buda waży realnie ok 1650

w 15” wybór jest większy i swobodnie znajdę gumy na 900kg. Ale teraz, ma takie felgi:

C2DD8E43-2509-4345-9412-F0B652544E5B.thumb.jpeg.c1eda0bf08ed3a556be45a53401128ef.jpeg

 

jaki będzie odpowiednik w 15”? Nie wiem czy to są prawidłowe felgi, takie były jak kupiłem budę. 
 

nie wiem jaki rozstaw ?? Mam 5 śrub i oś delta alko. I nie wiem jakie et…

ktoś pomoże?

 

gumy chciałem wymienić na 195/70/15

P.S. 4 letni barum vanis, chyba nawet taki sam model jak dwuletnia strzeliła @Jarosław69 

752D7080-1137-41C9-AB5A-777666DDCDE9.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jacekzoo napisał:

gumy chciałem wymienić na 195/70/15

no to jest właśnie odpowiedni zamiennik - średnica koła wieksza tylko o 0,4%.

Lub 205/65/15 - średnica mniejsza o -0.6%.

 

W poprzedniej budzie miałem właśnie fabryczne 205/65/15 (z rozmiaru których nie ma wielkiego wyboru) i założyłem wtedy wielosezonowe na 195/70/15 z nośnością 104/102, czyli na jedną oś ma 104=900kg.

 

15 minut temu, jacekzoo napisał:

nie wiem jaki rozstaw ?? Mam 5 śrub i oś delta alko. I nie wiem jakie et…

Felga to bedzie 5,5Jx15 ET30 - czyli szerokość taka sama jak masz, tylko średnica większa o cal. ET30 (sprawdz obecnie masz pewnie 14 tez na ET30).

 

Swoja drogą nie rozumiem dlaczego w wiekszych (cieższych) przyczepach w standardzie chyba az do dzisiaj montuja felgi 14" ktore opony maja wlasnie nosnosc na styk, zamiast przejsc na 15". W poprzedniej przyczepie mialem 1300DMC a opony na 1800, wiec zapas konkretny.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.