Skocz do zawartości

Felgi stalowe


dareknow

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej przyczepie mam założone felgi 5,5J 4x100 ET30 14", pytanie czy mogę je wymienić na 13" ten sam rozmiar. A może ktoś wymieniał na jakieś aluminiowe z auta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

Był już podobny temat. Poszukaj.

Z felgami z auta może być problem z wytrzymałością. Zależnie od wagi auta/przyczepy ciężar się rozkłada na dwa koła zamiast na cztery.

Tak myślałem z tymi felgami od auta że za mała wytrzymałość będzie a jeżeli chodzi o tematy to są ale w drugą strone czyli wymiana z 13" na 14" a ja chcę jak w temacie z 14" na 13"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Jarosław69 napisał:

Ale po co ?

Miałem w tamtym roku przygodę w trasie i chciałbym wymienić felgi wraz z oponami wyrobione otwory na śruby i jedna opona lekko zniszczona do tego okazało się że sprzedawca wrzucił zapas niepasujący . Znajomy ma do oddania nowe felgi 13" o tych samych parametrach i tylko dokupić opony 99/98N 8PR ale jeżeli jet znacząca różnica w prowadzeniu budki pomiędzy 13" a 14" albo inne przeciwwskazania to zakupię 14"  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 - gorsza amortyzacja , gorzej z dostępnością opon.

14 - opon do wyboru do koloru , lepsza trakcja.

No i jeszcze kwestia profil/profil i jak to zmieni kąt ustawienia dyszla ppy względem auta/haka. ( poziom budki )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Jarosław69 napisał:

13 - gorsza amortyzacja , gorzej z dostępnością opon.

14 - opon do wyboru do koloru , lepsza trakcja.

No i jeszcze kwestia profil/profil i jak to zmieni kąt ustawienia dyszla ppy względem auta/haka. ( poziom budki )

Dziękuję za szybką odpowiedź. Tak więc koniec tematu trzeba zamówić felgi 14 i koniec. Jarku ale opony brać wzmacniane C i indeks nośności 99 750kg ?? buda ma 900kg co sądzicie o oponach Wandy czy lepiej zakupić inne 

Edytowane przez dareknow (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak danych.

Jakie miałeś opony oryginalne  ?    / co przewiduje producent a nie poprzedni właściciel - bo to różnie bywa/   Profil , parametry ?

I jakie były ori felgi  /rozmiar/  w tym roczniku - tu też różnie bywa z 2-3 ciej ręki.

Jaka jest prawdziwa a nie papierowa waga załadowanej przyczepy - tu też różnie bywa .

Wtedy można coś doradzić .

Edytowane przez Jarosław69
x (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem przyczepę na aluminiowych felgach 13", które nawet fajnie wyglądają. Po sprawdzeniu okazało się, że mają nośność 615 kg, co przy dmc przyczepy 1300 kg daje wartość zbyt niską. Wymieniam zatem na stalowe 14" w rozmiarze jak u Ciebie, czyli 5,5J 4x100 ET30, bo tak mam w danych technicznych przyczepy. Opon nie będę kupował wzmacnianych C bo rozmawiałem z fachowcem od opon i mi odradził, mówiąc, że wzmacniane opony C są zbyt twarde i nie potrzebne do przyczepy kempingowej (kwestia amortyzacji), lepiej kupić opony z indeksem nośności odpowiednim do dmc przyczepy (ewentualnie nieco wyższym), ale nie koniecznie wzmacniane - ja kupię z indeksem 94, albo 95. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bumerang nie ściemniaj ..  :-)

Mniejsze koło jest bardziej podatne na wyłapywanie dziur - średnica - matematyka nie kłamie.

Oczywistym jest założeniem ,że ten sam profil albo zbliżony. Bo jeśli ktoś zmieni  R13/80 na  R14/naleśniki to sprawą jest oczywistą ,że amortyzacji nie będzie wcale.

 

Mogę tylko powtórzyć jeszcze 2 ważne apsekty.

1/Dostępność danego rozmiaru

2/ Ewentualna zmiana wysokości i wypoziomowania zapiętej przyczepy.

Na mniejszych kółkach często jest tendencja ,że tył jest niżej jak przód a to zły układ.

Tu kolega sam musi to sprawdzić w połączeniu z holownikiem.

Jerrylin - co do C - to zapytaj fachowca czy jeździł z kampingiem czy tylko opowiada historyjki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Jarosław69 napisał:

Mniejsze koło jest bardziej podatne na wyłapywanie dziur - średnica - matematyka nie kłamie.

A kto mówił o zmniejszaniu średnicy? Mniejsza felga to wyższy profil opony i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BUMERANG napisał:

A kto mówił o zmniejszaniu średnicy? Mniejsza felga to wyższy profil opony i tyle.

Zastanów się nad tym co piszesz : /może to jakieś nieporozumienie słowne/

185/80 R14  -  daje 148 mm wysokoci  profila.

185/80 R13 - daje 148 mm wysokości profila.

Wysokość profilów ta sama jednak profil koła w 14 t-ce jest bardziej "płaski" więc lepiej wybiera nierówności. 

Kolega chce przejść z 13" na 14" - więc zmiana średnicy jest eweidentna.

 

"Mniejsza felga to wyższy profil opony" tego to całkiem nie rozumiem. Poproszę o szczegółowe wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2021 o 01:33, jerrylin napisał:

. Opon nie będę kupował wzmacnianych C bo rozmawiałem z fachowcem od opon i mi odradził, mówiąc, że wzmacniane opony C są zbyt twarde i nie potrzebne do przyczepy kempingowej (kwestia amortyzacji), lepiej kupić opony z indeksem nośności odpowiednim do dmc przyczepy (ewentualnie nieco wyższym), ale nie koniecznie wzmacniane - ja kupię z indeksem 94, albo 95. 

To raczej nie fachowiec.  FENDT przy jednej osi zawsze stosuje gumy z indeksem C.   W dwuosiowym Dethleffsie miałem zwykłe gumy  - dwa x złapałem gumę , raz podwójnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Jarosław69 napisał:

"Mniejsza felga to wyższy profil opony" tego to całkiem nie rozumiem. Poproszę o szczegółowe wyjaśnienie.

To znaczy właśnie, że wraz ze zmniejszeniem średnicy felgi, zwiększasz profil opony i odwrotnie.

Zawsze tak robimy aby średnica koła pozostawała jak najbardziej bliska oryginałowi.

Np. taka gradacja

image.png.b8aa6eafa18003c795fc55cd9e15d748.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.