Skocz do zawartości

Akcyza na kampery (silnik powyżej 2.0l) - nowa ustawa tuż tuż


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, danielpoz napisał:

Tak tak bo klienici trojaczków to debile w przeciwieństwie do właścicieli fordów?

 

Zrozum że trojaczki mają lepsze wymiary niż ford i to jest główny powód wybierania tych aut. 

Zgadza się, gabaryt podstawą. Do 2018r były trojaczki do 2.0? Przecież tego towaru w Europie miliony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gdyby wybierali dla parametrów, to by odpowiadali na pytanie: "dla parametrów", a nie: "bo wszyscy robią na trojaczkach".
 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu chrzanisz głupoty Łza
Koledzy Ci odpowiedzieli, właśnie wymiary są parametrem wyboru trojaczków a nie to że Ford g... wort
Guzik Ci z parametrów silnika zawiechy czy innych jak śpisz z podkulonymi nogami czy masz łazienkę klaustrofobiczną albo nie masz jak wnętrza zrobić po swojemu
Kogo byś nie spytał co buduje na trojaczku to Ci to powie co było głównym kryterium wyboru bazy ale spoko Ty dalej uważaj że only Ford a wszyscy ci co budują to tepogłowcy tyle że niektórzy z nich budują już drugiego czy trzeciego i właśnie dalej na trojaczku . Nasuwa się pytanie czemu ????

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, danielpoz napisał:

Tak tak bo klienici trojaczków to debile w przeciwieństwie do właścicieli fordów?

 

Zrozum że trojaczki mają lepsze wymiary niż ford i to jest główny powód wybierania tych aut. 

Wymiary wymiarami. Nie rozumiem tylko dlaczego tylu ludzi się godzi dobrowolnie na nazwę to "samookaleczanie", bo z wszystkich busów, trojaczki są najtragiczniejsze jeżeli chodzi o komfort podróżowania kierowcy wg odczucia mojego (ponad 10 lat jazdy busami po EU)  i jeszcze sporej rzeszy znajomych co robili bądź robią nadal w transporcie właśnie busami. Sam zjeździłem praktycznie wszystko z busów do 3.5t co było dostępne na rynku od 1990 do 2016 roku i wspomniane i "rozchwytywane" trojaczki są najgorsze. Ba, trojaczki w wersji pod zabudowę (z zabudową skrzynia+plandeka i sypialnia na dachu) potrafiły być cięższe niż Iveco w identycznej konfiguracji -> https://40ton.net/iveco-daily-35s17-jest-lzejsze-niz-fiat-ducato-180-multijet-niespodzianka-z-rynku-miedzynarodowek/

Największe kabiny do 2016 roku miało MB/VW, potem Iveco, Master/Opel/Nissan, a w trojaczkach od czasów J5/C25/Ducato I w sumie niewiele się zmieniło naprawdę mimo innych kształtów zewnętrznych...  

Najlepiej - wygoda, komfort, układ kabiny (ergonomia), dla mnie wypada Master od 2011 roku. 


A akcyza - ja w planach mam kampera, na blaszaku (Renault bądź Sprinter/Crafter, trojaczki są u mnie skreślone mimo ich popularności, bo są po prostu niewygodne do jazdy i ich wymiary mnie nie przekonają), ale póki co się nie spieszę, to temat na naprawdę "za kilka ładnych lat", gdzie może się wszystko unormuje i pójdzie w dobrym kierunku, a może mi się odwidzi...kto wie?

Edytowane przez MaciekR4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Maciek nie odmawiam Ci racji ale popełniasz tu błąd w założeniach do kryterium oceny. Zgoda trojaczek to ciasna siermiężna kabina tylko że na pace w zabudowie żyjesz a w kabinie tylko jedziesz kilka godzin tu jest ta roznica i źródło tego kompromisu w tym zastosowaniu kempingowym i nie należy tu rozumować kategoriami busiarza na międzynarodówce a kategoriami turysty dla którego kryteria są inne niż dla kogoś co gania ta puszką 1000km dobowodefault_smile.png

To jest kompromis nie ma co tego ukrywać jest coś za coś - życie.....

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaciekR4 napisał:

Wymiary wymiarami. Nie rozumiem tylko dlaczego tylu ludzi się godzi dobrowolnie na nazwę to "samookaleczanie", bo z wszystkich busów, trojaczki są najtragiczniejsze jeżeli chodzi o komfort podróżowania kierowcy wg odczucia mojego (ponad 10 lat jazdy busami po EU)  i jeszcze sporej rzeszy znajomych co robili bądź robią nadal w transporcie właśnie busami. Sam zjeździłem praktycznie wszystko z busów do 3.5t co było dostępne na rynku od 1990 do 2016 roku i wspomniane i "rozchwytywane" trojaczki są najgorsze. Ba, trojaczki w wersji pod zabudowę (z zabudową skrzynia+plandeka i sypialnia na dachu) potrafiły być cięższe niż Iveco w identycznej konfiguracji -> https://40ton.net/iveco-daily-35s17-jest-lzejsze-niz-fiat-ducato-180-multijet-niespodzianka-z-rynku-miedzynarodowek/

Największe kabiny do 2016 roku miało MB/VW, potem Iveco, Master/Opel/Nissan, a w trojaczkach od czasów J5/C25/Ducato I w sumie niewiele się zmieniło naprawdę mimo innych kształtów zewnętrznych...  

Najlepiej - wygoda, komfort, układ kabiny (ergonomia), dla mnie wypada Master od 2011 roku. 


A akcyza - ja w planach mam kampera, na blaszaku (Renault bądź Sprinter/Crafter, trojaczki są u mnie skreślone mimo ich popularności, bo są po prostu niewygodne do jazdy i ich wymiary mnie nie przekonają), ale póki co się nie spieszę, to temat na naprawdę "za kilka ładnych lat", gdzie może się wszystko unormuje i pójdzie w dobrym kierunku, a może mi się odwidzi...kto wie?

Mam ducato, movano czyli master i transita. Wszystkie euro6 wiec nie stare. Co do komfortu to movano wypada najgorzej jak dla mnie. 

 

Tak więc dla jednego master jest idealny a kto inny zdecydowanie odradzi ten model. Każda potwora znajdzie swego amatora?

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, smok_wawelski napisał:

Ty dalej uważaj że only Ford

gdzie tak napisałem? Wymyślasz sobie jakieś rzeczy, a potem wypisujesz że to ja je wymyśliłem i propaguję: Powtórzę bo chyba nie zatrybiłeś:
Dużo ludzi na pytanie "dlaczego budujesz na [tu nazwa jednego z trojaczków]" odpowiada: "bo wszyscy tak robią".
Gdyby wybrali trojaczka ze względu na gabaryty, na powyższe pytanie odpowiedzieli by, że ma gabaryty, które im odpowiadają. No ale nie używają tego argumentu, (poza nielicznymi wyjątkami)

Druga sprawa, że argument wymiarów był silny 20 lat temu. Teraz wymiary trojaczków wypadają słabo przy innych, chyba nawet są to najkrótsze dostawczaki w L4, (ford/opel/renault/nissan dłuższe o 30cm, sprintery, craftery i iveco nawet 60-70cm dłuższe) a szerokość, ta która nas interesuje - na wysokości przetłoczeń okien jest bardzo podobna u konkurencji - podłoga jest tylko nieco szersza w trojaczkach; ale wiadomo, że w campervanie chodzi o spanie w poprzek a łóżek się nie zabudowuje na wysokości podłogi, tylko właśnie przetłoczeń okiennych. Bardziej silny pozostaje argument mas, tu trojaczki mają największą potencjalną ładowność z całego stada dostawczaków, ale tego argumantu to już kompletnie nikt nie podaje, co wskazuje na to że nikt się tym nie kieruje przy wyborze busa do konwersji. Większość się kieruje metodyką "bo fszyscy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko, jak kataryna z tymi tępogłowymi od trojaczków, że komfort, że to, czy tamto.  

W trojaczkach nie o długość chodzi, a o szerokość, kilka cm (ok. 10? nie chce mi się sprawdzać dokładnie) szerzej niż w Crafterze czy Transicie, więc jak ktoś ma 1.8 wzrostu w kapeluszu, da się całkiem udatnie kojo zrobić w poprzek. Cała filozofia "tępogłowców" od trojaczków. Przy okazji, czy robienie łazienki czy czegokolwiek w zabudowie wewnętrznej daje te kilka cm "po szerokości", a to jednak robi różnicę.  

Master/movano średnio wygodny, poza tym wiele osób narzeka na zwrotność w dłuższych wersjach, ze względu na rozstaw osi - osie są w porównaniu z innymi "od końca do końca" - przynajmniej w dostawczakach, w kamperze będzie to miało mniejsze znaczenie. Zależy od projektu, bo pal licho zwrotność, gdy pasuje zabudowa nie kolidująca z nadkolem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

gdzie tak napisałem? Wymyślasz sobie jakieś rzeczy, a potem wypisujesz że to ja je wymyśliłem i propaguję: 

17 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

bez przesady 3% wincyj nie odstraszy majsterkowiczów, tym bardziej, że gotowce też będą droższe o te 3%. Za to udział forda w tym rynku wzrośnie zauważalnie, Bardzo zauwaalnie :)

Dobra nie napisałeś - napisałeś że udział Forda bardzo zauważalnie wzrośnie w budowanych kamperach i wielokrotnie też chwaliłeś Forda - przepraszam, w dalszych moich postach tenże Ford był jedynie przykładowy więc to już chyba  nie problem
 

2 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Dużo ludzi na pytanie "dlaczego budujesz na [tu nazwa jednego z trojaczków]" odpowiada: "bo wszyscy tak robią".
Gdyby wybrali trojaczka ze względu na gabaryty, na powyższe pytanie odpowiedzieli by, że ma gabaryty,

Jako żywotnie zainteresowany - gadałem i gadam  z wieloma ludźmi na ten temat  - i prawie zawsze słyszę  gabaryty a zwłaszcza to co pisze @czyś szerokość - żaden z moich rozmówców nie podał Twojej wersji no cóż widocznie gadasz z innymi ludźmi na których ja pomimo wielu rozmów nie trafiłem

 

1 godzinę temu, czyś napisał:

Przy okazji, czy robienie łazienki czy czegokolwiek w zabudowie wewnętrznej daje te kilka cm "po szerokości", a to jednak robi różnicę.  

Zgadza się-  de facto to nie tylko długość wyra - dochodzi właśnie to co piszesz w typowym układzie wyro z tyłu  i łazienka+salonik za kierowca - wtedy te nawet kilka cm   daje szerokość przejścia pomiędzy kuchnią gdzie w dużej mierze lodówka wymusza głębokość szafki  i daje możliwość sensownych normalnie otwieranych drzwi do sensownych wymiarów łazienki - wąska + zwężająca się łazienką górą  to porażka. Wystarczy wziąć dwa kartony i postawić je w odległości 50/55/60 cm   i spróbować przejść  - jest różnica zwłaszcza dla tęższej osoby.

Tu sie nie ma co spierać - metrówka prawdę powie tyle że nie należy mierzyć po podłodze na na wysokości 80-100cm bo tyłek i bebech są najszersze :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiroszima napisał:

Ale to w końcu co wiemy....
Czy ta akcyza wchodzi od 1lipca 2021 A zapłacić należy do 1lipca 2022?
Czy wchodzi dopiero 1lipca 2022? Co by,tak na chłopski rozum wynikało z tych zapisów ?

Przede wszystkim to dzień dobry @Kiroszima a wiemy to co możesz przeczytać w tym wątku i nic ponadto

Do wczoraj byłem umiarkowanym optymista - dziś już znów jestem pesymistą z tego powodu że przeczytałem bardzo logiczny komentarz w Gazecie Prawnej i zacząłem to analizować powtórnie

Cytat

2021-04-08 17:40:07
Droga Redakcjo, czytam i mam poważne wątpliwości. Pan Jacek Arciszewski powołał się na art. 39 ust. 5 nowelizacji z 30 marca br, twierdząc że przepis wchodzi w życie z datą 1 lipca 2021, ale w tymże ustępie nie jest wspomniany art. 29. Toteż w mojej ocenie mamy czas tylko do 1 maja czas aby zmienić przeznaczenie pojazdu ciężarowego na kampera.

żródło:  Komentarz pod artykułem w Gazecie Prawnej

A moja analiza wychodzi tak

Pierwotnie specjalny kempingowy  nie był wymieniany w projekcie ustawy ustawie natomiast był wymieniany inny niż osobowy osobowy w art. 1 pkt 35,

Cytat

35) w art. 100 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu: „1a. Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również: 1) dokonanie w pojeździe samochodowym, innym niż samochód osobowy, zarejestrowanym na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj tego pojazdu na samochód osobowy;

a spec-kemp w myśl przepisów skarbowych jest osobowy - opisywała to Sławka na początku wątku i zamieszczała żródła takiej interpretacji, potwierdzano to również w róznych miejscach - przyjmuje za pewnik

tenże pkt 35 był wymieniany w ówczesnym art 38 czyli zapisach dacie wejścia w życie i o wyjątkach   dotyczących daty wejścia w życie kilku art.
pkt 35 był wymieniany  w art 38 że wchodzi od  01-07-2021

ale....
Przeszła poprawka senacka która wprowadziła art 29 który brzmi:

Cytat

Art. 29. Jeżeli dokonanie w pojeździe samochodowym, innym niż samochód osobowy, zarejestrowanym na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj tego pojazdu na samochód osobowy, o którym mowa w art. 100 ust. 1a pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1, w tym na samochód osobowy będący samochodem kempingowym, nastąpiło przed dniem 1 lipca 2022 r., obowiązek podatkowy z tytułu dokonania tych zmian konstrukcyjnych powstaje z dniem 1 lipca 2022 r.

artykuły dalsze normalna koleją rzeczy poszły z numerkami o 1 do góry poprzedni art. 38 stał sie art. 39 i mówi:

Cytat

Art. 39. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 maja 2021 r., z wyjątkiem:
1) art. 16 pkt 4, który wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 lutego
2021 r.;
2) art. 1 pkt 1 lit. a, art. 2 pkt 6 i 7, art. 6, art. 7, art. 12 pkt 4, art. 15, art. 16 pkt 1–3,
art. 17, art. 32–34 i art. 38, które wchodzą w życie z dniem następującym po dniu
ogłoszenia;
3) art. 18, który wchodzi w życie po upływie 3 dni od dnia ogłoszenia;
4) art. 4, który wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia;
5) art. 1 pkt 2, 12, pkt 15 lit. a, pkt 16–19, 31, 35–46 i 56, art. 3, art. 10, art. 21, art.
25–27 i art. 30, które wchodzą w życie z dniem 1 lipca 2021 r.;
6) art. 1 pkt 53, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.;
7) art. 9, który wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2022 r.

Czy widzicie w ostatnim cytacie że Art. 29 wchodzi od lipca 2021  ????   
Ja mam -6dp obuocznie ale niestety nie widzę - co to oznacza logicznie rozumując ???
Dla mnie oznacza to  że  art. 29 doprecyzowuje postanowienia ustawy w zakresie zmiany kategorii przeznaczenia dla samochodów osobowych które są samoch. spec-kemp i ustala im datę obowiązywania ustawy  od dnia 1-maj-2021 bowiem ustawodawca nie wymienia art. 29 w wyjątkach  pozostawiając tam tylko w art. 39 pkt 5 po staremu art 1 pkt 35-46  zatem odwleka nam tylko zapłacenie daniny do 01-07-2022  jeśli zmienimy kategorię pojazdu na osobowy  to 01-07-2021 natomiast jeśli ten osobowy jest spec-kempingowym to na 01-05-2021

Zatem jeśli tak rozumować to jest gorzej niż pisała Gazeta Prawna  a poprawka senacka mi nie pomogła tylko pogorszyła moja sytuację skracając mi czas do 1-maja-2021- sam  juz nie wiem co o tym myśleć  -  @Slawka jak znajdziesz chwilkę sprawdź mnie proszę logicznie czy się nie zakręciłem ale niestety sam sprawdzałem się 2 razy i wydaje mi się że nie
 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem i pozwole się sobie wypowiedzieć 

Zbudowałem sobie na Transicie bo był latwo dostępny i tani A od trojaczków jest węższy a czym wyżej tym bardziej Mi to nie przeszkadza i od poczatku to akceptowałem Chciałbym najbardziej Sprintera ale są dużo droższe przez co byłby starszy itd 

Co do tych mitów o wymiarach... o kant dupy rozbić te wymiary bo moim zdaniem zaznaczam moim zdaniem blaszanka jaka by wielka nie byla, nadaje sie dla ludzi do max175-180cm wzrostu i powiedzmy skromnej budowy (czyt. patyki) Liczba 2+1 to tez już szczyt i nie wierzcie w cudne rozwiązania projekty itd Ja mowie o całorocznych wyjazdach i funkcjonowaniu w pojezdzie 

WWracając do tej akcyzy to niech nikt nie beczy bo jak go stać na fanaberie pod tytulem kamper to się chyba liczy z kosztami a nie główkuje jak zapiąć budżet do następnej wypłaty ... A jak chce jeździć starym śrupem z możliwością koczowania w nim to wystarczy mu ciężarowy... inwestycje już tak zbyt dużą wykonał by jeszcze na papiery wydawać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od początku mówiłem MB lub VW ;)

Łóżko będę miał wzdłuż, żeby jeszcze zrobić śmieszniej, będzie na środku...a łazienkę będę miał nieproporcjonalnie dużą ;)

Mówienie że Ford ma plusy bo ma 2,0... taki silnik jest w Fiacie i VW...ale ja i tak za wszelką cenę chciałem kupić 2,5...

 

A co do akcyzy - słyszałem wariant, że jej nie ma jak auto jest polskie (od polskiego dilera) ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię tylko o łóżku lecz o całokształcie ? 

Silnik to czym większy tym lepszy ale świat nas zmusza do badziewia ...

Mb i Vw są też ciężkie i trzeba liczyc kg Fordy leciutkie bo liche i tandetne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.