Skocz do zawartości

Dokąd zmierza motoryzacja...


BUMERANG

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, misiek535 napisał:

To i ja sie podepne z pytaniem , czy moze ktos z Was posiada cennik albo wiedze jak ksztaltuja sie srednie ceny w warsztatach na podstawowe naprawy ,wymiany servisowe tzn wymiana plynow, filtrow tarcz klockow , rozrzadu itp bez wymiany uszczelki czy planowania glowicy i innych. Dziekuje za kazda odpowiedz i pozdrawiam m

"Czym się różni wróbelek"

1 godzinę temu, danielpoz napisał:

Wszystko się zgadza, Ford nie jest zbyt tani w serwisowaniu. 

A które auto jest? Kiedyś porównywaliśmy ceny serwisu w Dacii, i.. kosztowały ~ tyle samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniałem olej w Niagarze, co 15tyś w domu? a co 30tyś w servisie jak kazali:mlot:,  filtry kupione w servisie, olej w hurtowni, servis-1900zł, w moim skromnym kanale niecałe 400zł.

Mały przykład cen, podkładka pod korek spustowy oleju w servisie 10zł, w hurtowni 1zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, peja76 napisał:

Dziś wymieniałem olej w Niagarze, co 15tyś w domu? a co 30tyś w servisie jak kazali:mlot:,  filtry kupione w servisie, olej w hurtowni, servis-1900zł, w moim skromnym kanale niecałe 400zł.

Mały przykład cen, podkładka pod korek spustowy oleju w servisie 10zł, w hurtowni 1zł.

I najważniejsze że wiesz ze jest zrobione dobrze a nie zależnie od humoru mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@peja76 dziekuje za odpowiedz na moje pytanie, oczywiscie nie obylo sie od madrosci zawartych w wypowiedziach zwlaszcza tych z wyzszym z ornitologii :) , ale do tego akurat te forum zdazylo juz pewnie wszystkich przyzwyczaic ,a mowia ze  "nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi".

Rozumiem ze np koszt wymiany rozrzadu w toyocie bedzie sie roznil od kosztu wymiany w aucie francuskim, gdzie trzeba zdemontowac polowe osprzetu a czasami i przod karoserii. Niemniej jednak jesli kazdy z nas podzielilby sie swoja wiedza co do kosztow poniesionych do konkretnie swojego auta -mielibysmy rozeznanie, jakich kosztow nalezy sie spodziewac przy zakupie danej marki auta. Cena zakupu czesci zalezy i od marki auta ale tez i od nas samych , czy decydujemy sie na te z ''wyzszej czy nizszej polki'' , ale juz np koszt wymiany tarcz ham czy oleju moze byc b. zblizony z uwagi ze czas i naklad pracy w wielu autach bedzie identyczny.

PS U mnie np czas pracy mechanika w warsztacie kosztuje 1100-1250kr za godzine, czesci srednio sa o 100% drozsze(niz w Polsce) w sklepach internetowych tych miejscowych eurodel.no, skruvat.no i ..., a w sklepach stacjonarnych np mekonomen.no , bilxtra kosztuja min 3x wiecej - oczywiscie trzeba tu przyrownac poziom zarobkow itd ale jak zarobkow to i ponoszonych kosztow, a to z roku na rok jest coraz mniej rozowe :) Ostatnio za wymiane oleju w TLC 150 zaplacilem w ASO 3,000kr byl to ostatni maly przeglad gwarancyjny (rachunek 4200- ale bylo tam niby sprawdzenie stanow plynow eksploatacyjnych i jeszcze nie wiadomo co i czego sprawdzenie :)  - a prace mechanika bylo widac przez otwarta latem brame i niestety ograniczyla sie do wymiany oleju i filtra oleju (filtr powietrza za dodatkowa oplata nie wchodzi jako komplet przy wymianie oleju - sugerowana w aso wymiana co 2 lata :) ). Auto bylo ''serwisowane'' w Aso przez caly okres gwarancyjny i sadze ze to byl dla niego najgorszy okres haha teraz w wiekszosci auto serwisuje sam - taniej i zdecydowanie lepiej - olej co 10tys i tu max bo auto jadac z cepa jest wysilone duzo bardziej, z reszta przy doborze oleju czy innych plynow eksploatacyjnych warto spojzec wybierajac po marce samochodu czesto jest wybor np Toyota eu i Toyota usa te same modele te same silniki a interwaly w stanach 5 i 10 tys mil, a w europie 15tys lub 20tys km(o polowe krotsze) - moj wniosek w stanach producentowi zalezy na marce produktu (auta) w europie na pieniadzach wlasciciela-kiedy po 300tys skrzynia czy silnik nie nadaja sie juz do niczego- ale mniej wymian, wiec bardziej ekologicznie hahha . Pozdrawiam    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo już od dobrych 5-u lat testuje serie silników benzynowych dwu i trzy - cylindrowych, połączonych z silnikami elektrycznymi. Te małe silniki benzynowe 2-cylindrowe wyposażone w DWIE TURBOSPRĘŻARKI generują moc rzędu 180-270 kM. i momentem od 280-460 NM. Z tego co mi wiadomo, już w następnych 2 latach pojawią się pierwsze auta tej marki z takimi silnikami w seryjnej produkcji. Nowością w tych silnikach, będzie brak rozrządu jaki znamy tylko elektrozawory oraz Turbosprężarki działające odrębnie, jedna w dolnych zakresach obrotów a druga w górnych. Wg. mojej wiedzy, takie rozwiązanie nie jest nowe bo BMW już wykorzystuje podobne rozwiązanie z turbosprężarkami.

Również Toyota, BMW, Mercedes i VW pracują już od dawna nad podobnym rozwiązaniem. Aktualnie, Toyota i Volvo prowadzą długoterminowe testy ze swoimi silnikami w swoich pierwszych prototypach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
15 minut temu, w79 napisał:

A to najlepsze

"Jedynym poważnym problemem stojącym na drodze do szybkiej popularyzacji tego rozwiązania jest fakt, że większość z aut elektrycznych dostępnych na rynku nie jest przystosowana do ciągnięcia przyczep."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy teraz trąbią, że będzie koniec aut spalinowych i w ogóle że to koniec ropy naftowej...

Moim zdaniem może za 100lat, ale nie wierzę, jak ktoś prognozuje takie coś za 10 lat. Na razie to są tylko takie przekrzykiwania, aby zrobić trochę bałaganu na giełdach, ale nic poza tym. Za dwa trzy lata  okaże się że nie ma co robić ze zużytymi akumulatorami, i się okaże że elektryczne auta są nieekologiczne i będzie nagonka na co innego.

Fajnie że świat szuka nowych paliw, ale jak na razie to żadnych rewolucji na najbliższe lata nie widzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.